Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?
Kommentit (139)
No mä oon tosi yksinkertanen ja toivon etä työttömiä kuritetaan ni saahaan työpaikkoja ja työttömät vois mennä lapijo hommiin.
No ehkmää silmilläin ja korvillain täth mualiman mennoo havannoin.
Mä haluun lomamatkalle ulkomaille vaik on koronaa. Paskat muista.
Mä kelaan kaikenlaista. Vaikkapa sellasta että kuka loi jumalan ja voiko jumala luoda niin suuren kiven ettei voi sitä nostaa. Ja jos voi nostaa niin voiko luoda vielä suuremman kiven jne
Lukekaa kirjoituksiani niin tiedätte. Just runkkasin ja nyt meen torkkupeiton alle.
Mitä mieltä ootte temppareiden tapahtumista?
Häh? Miksei kukaan vastaa! Ettekö te muka oo yksinkertaisia? Vastatkaa! Todistakaa yksinkertaisuutenne
-tempsu
Onko tää joku piilokamera? Voittaaks täs jotain?
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä ootte temppareiden tapahtumista?
Häh? Miksei kukaan vastaa! Ettekö te muka oo yksinkertaisia? Vastatkaa! Todistakaa yksinkertaisuutenne
-tempsu
Emmä tiiä... hihi hih Emmä muista... tsihhih hi.
Oota vähän mä kelaan tätä kysymystä hetki............................ Sori mut emmä ny pysty näin visaseen kyssäriin nyt kyllä vastaan.
Päättelen asioita. Kuten syksy on flunssa aikaa. Minulla on flunssa. On siis syksy. Tai vasikat juo maitoa. Minä juon maitoa. Olen siis vasikka.
Join tänään limpskaata ja söin namskuuta. Röyh!
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko yksinkertainen?
Jos et koskaan kohtaa mielestäsi yksinkertaisia ihmisiä, hyvin suurella todennäköisyydellä sinä olet itse yksinkertainen.
Vähän kuin pokerissa; Jos et tiedä kuka pelipöytäsi huonoin pelaaja on, se olet sinä itse
Kysymyksen asettelu on hassu, koska yleensä tyhmä ei tiedä olevansa tyhmä. Monet yksinkertaiset ihmiset luulevat olevansa älykkäitä ja pitävät älykkäitä tyhminä, kun eivät ymmärrä heitä. Näin siis oma havainnointini asiasta, en tiedä älykkyysosamäärääni, eikä kiinnostakaan. Uskon silti tunnistavani älykkään ihmisen, kun sellaisen tapaan. Ja olen ollut tilanteessa, jossa joku selvästi heikkolahjaisempi inttää jotain asiaa totuutena ja kun toinen selittää asiaa hänelle, eikä hän ymmärrä, tulee vastaukseksi että se toinen on tyhmä, kun ei vain tajua.
Olen sekä tyhmä että fiksu. Mutta emmekös me kaikki?
En tiedä mitä "oikeasti yksinkertainen" tarkoittaa. Hyvin alhainen ÄO tuo puutteita kykyyn analysoimaan itseään, joten tuskin saamme tarkkoja kuvailuja tosi yksinkertaisten ajattelumaailmasta. Kuvaavimmat vastaukset tulevat varmaan perusälykkäiltä, jotka tuntevat itsensä tyhmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko yksinkertainen?
Jos et koskaan kohtaa mielestäsi yksinkertaisia ihmisiä, hyvin suurella todennäköisyydellä sinä olet itse yksinkertainen.
Vähän kuin pokerissa; Jos et tiedä kuka pelipöytäsi huonoin pelaaja on, se olet sinä itse
Mistä tietää onko viisas? Samalla laillako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsereflektioni on täysin olematonta, en tunnista syy-seuraussuhteita, minun on vaikea hallita laajoja asiakokonaisuuksia ja alkeellinenkaan looginen päättely ei onnistu.
Yksinkertaisuudestani huolimatta olen oppinut kompensoimaan heikkouksiani ja pärjään hyvän muistini ja sosiaalisen herkkyyteni (on eri kuin älykkyys) ansiosta.
Oikeasti yksinkertaiset ihmiset eivät osaa käyttää sanoja kuten itsereflektio, syy-seuraussuhde ja looginen päättely. Ihan normaalilta kuulostat.
En väittänyt missään kohtaa, että sanavarastoni olisi suppea. Minulle on tehty sekä psykologisia, että neurologisia testejä ja sanavarastoni laajuus on arviolta noin 18 000 suomen kielen sanaa. Vertailun vuoksi, tulos on kaltaiselleni tumpelolle erinomainen.
Kerroin, että kompensaatiokeinoistani yksi on asioiden ulkomuistista latelu. Se, että papukaijana toistelen ammattilaisten minusta tekemiä luonnehdintoja ei tee minusta normaalia.
Haluako sinnä pissa? Minnä ola pissanpaistaja Ahmat.
Pidän muita tyhminä. Yritän huijata ja lupaan asioita, joista ei olekaan tarkoitus pitää kiinni.
Kerron huomenna vastauksen. Tätä täöytyy nyt kyllä vähä miettiä.
En tiedä minkälaisten "älykköjen" kanssa olet ollut tekemisissä, mutta tutkimusten mukaan älykkäät ihmiset ovat usein empaattisempia kuin vähä-älyiset. Googlaa englanniksi.