Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeasti yksinkertaiset ihmiset miten havainnoitte maailmaa?

1kertainen
11.08.2020 |

Älyköt älkööt vaivautuko.

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsereflektioni on täysin olematonta, en tunnista syy-seuraussuhteita, minun on vaikea hallita laajoja asiakokonaisuuksia ja alkeellinenkaan looginen päättely ei onnistu.

Yksinkertaisuudestani huolimatta olen oppinut kompensoimaan heikkouksiani ja pärjään hyvän muistini ja sosiaalisen herkkyyteni (on eri kuin älykkyys) ansiosta.

Vierailija
22/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hajumaailman kautta. Haistelen juuri pallin hajuisia sormiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhelä ruskiala silimälä lujen mestarin aatoksia. Omia mullei ookkkaa

Vierailija
24/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuntosarvellani" tunnustelemalla.

Vierailija
25/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kaljaa ja poltan röökiä. Jos joskus jotain havainnoin, se tapahtuu parin promillen humalassa.

Vierailija
26/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaisi minuakin. Ymmärtääkö esim. pieni- ja keskituloiset itse etteivät ole kovinkaan fiksuja? Toki poikkeuksiakin on mutta eiköhän tämä ole pääsääntö.

Olen pienituloinen ja sen vuoksi epäilin jossain vaiheessa, etten ole kovin fiksu. Sittemmin olen toki tutustunut suurituloisiin paremmin, ja tullut siihen tulokseen, että mitä suurituloisempi ihminen, sitä lähemmäs fiksuusasteikon pohjaa hän sijoittuu. Toki valtava enemmistö kaikista tapaamistani ihmisistä on vähälahjaisia, joten pienituloisuuskaan ei tietenkään tee ihmisestä millään tavalla suurituloista parempaa. En usko, että kaikki on suhteellista.

Vierailija
27/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsereflektioni on täysin olematonta, en tunnista syy-seuraussuhteita, minun on vaikea hallita laajoja asiakokonaisuuksia ja alkeellinenkaan looginen päättely ei onnistu.

Yksinkertaisuudestani huolimatta olen oppinut kompensoimaan heikkouksiani ja pärjään hyvän muistini ja sosiaalisen herkkyyteni (on eri kuin älykkyys) ansiosta.

Oikeasti yksinkertaiset ihmiset eivät osaa käyttää sanoja kuten itsereflektio, syy-seuraussuhde ja looginen päättely. Ihan normaalilta kuulostat.

Vierailija
28/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin seikkaperäisiä kommentteja.

Kertooko tämä siitä, että palstalaiset ovat enimmäkseen älykköjä vai siitä, että he luulevat olevansa?

Vierailija
29/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän varsin yksinkertaista algoritmiikkaa jossa kaikki aistihavannoidut objektit jaotellaan kolmeen eri kategoriaan: vaarallisiin, syötäviin ja pantaviin. Ja sitten toteutan yhtä kolmesta eri vaihtoehtoisesta toiminnosta jokaisen kategorian jäseniin.

Vierailija
30/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmä tiiä mut mä söin just bansun.

Vierailija
31/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katson ikkunasta ja suutun kun on huono sää. Tai vaikka olisi hyväkin, kun se on ulkona.

Minä taas katson ikkunasta (näen aika huonosti, koska likinäköisyysleikkauksessa minulta vietiin sekä rahat että näkö) ja olen ihan tyytyväinen säähän, vaikka se on ulkona. Ehkä juuri siksi, että se on ulkona. Tosin tämä tekee havainnoinnistani melko puutteellista.

Vierailija
32/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mötäää??

Vierailija
33/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti yksinkertaiset ihmiset eivät osaa käyttää sanoja kuten itsereflektio, syy-seuraussuhde ja looginen päättely. Ihan normaalilta kuulostat.

Kyllä apinakin oppii laittamaan sanoja peräkkäin. Yleensä havainnoimalla ympäristöään ja matkimalla.

Vierailija
34/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestarin sanomisten kautta

Vierailija
35/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Pirkko käyttää niitä ja on ilkeä ja tyhmä. Ei mulla mitään havainnointeja ole väitteideni tueksi muuta kuin että musta tuntuu siltä niin sen on oltava totta.

Vierailija
36/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaativalla alalla asiantuntijana,akateeminen.

MInä havainnoin asia kerrallaan,miltä se tuntuu mielessä ja mitä tunteita tulee.

Vierailija
37/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kovin seikkaperäisiä kommentteja.

Kertooko tämä siitä, että palstalaiset ovat enimmäkseen älykköjä vai siitä, että he luulevat olevansa?

Syvennän tietojani kyselemällä täysin älyttömiä. Yllä olevaan kysymykseen vastaan: "kyllä".

Vierailija
38/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaikea kysymys. Kysy mielummin jotain helppoja.

Vierailija
39/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä noi on?

Vierailija
40/139 |
11.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstan kautta.