Onko muistakin tylsää kun on ruskeat silmät eli maailman yleisin väri silmille :(
Ei voi edes käsittää minkä huomion sini ja vihreä silmäiset saavat pelkästään siksi kun heillä on maailman harvinaisin silmien väri.
Ruskeat silmät on yksi suurin ongelma itsessä, toisin sanottuna on 90% ihmisten joukossa eikä ole harvinainen.
Kommentit (117)
Minulla on harmaanvihreät, sellaiset tosi vaaleat oliivin viherään menevät silmät. Onneksi ei ruskeita.
Kaikkein kauneimmat silmät on sinisiä, kaikki sinisen eri sävyt on upeita, joillain on ruiskukan sinistä, joillain melkein turkoosit, joillain jään siniset.. Oijoi.
Niin, kyllähän minä oon kehuja saanut etelänmailla sinisistä silmistä ja vaaleista kutreista. Nyt vaan on mennyt maailma siihen jamaan että enää ei matkustella. Joten ei tuu kehujakaan.😉
Ruskeat silmät kauniit, kuten lempeällä äidilläni.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeissa silmissä on sitä pigmenttiä enempi ja ne ei oo niin alttiit auringon paisteelle, kun taas siniset silmät on.
Mun miehellä ja 3lapsella on ruskeat silmät j mulla siniset. Kerran yx mies olis halunnu teetättää taulun mun silmistä. Oli kuulemma kauneimmat mitkä ikinä oli nähnyt.
Mut pääasia et on silmät päässä.
Juuri tuosta syystä ruskeasilmäiset ovat herkempiä kaamosmasennukseen kuin sinisilmäiset, jotka reagoivat herkemmin pieniinkin valon lähteisiin.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen, minusta harvemmin väri tekee silmistä mielenkiintoiset. Usein kyse on iiriksen kuvioinnista ja värien yhteenpunoutumisesta. Esimerkiksi tummanruskeat silmät, joiden reunalla on kellertävän ruskeita ''lankoja'' tai sinisen silmät, joissa on myös turkoosiin taittuvaa ''seittiä.''
Miksi minulla vääristyy silmien väri joskus siniseksi kuin katson peilistä ruskean vihreitä silmiäni? Tämä siis tapahtuu alussa kuin pesen vaikka hampaita ja kun katson tarkemmin niin näen sellaista niin puhdasta ruskean ja vihreän väriä että en ole koskaan ennen nähnyt. Tiedän yhden sinisilmäisen kellä oli yhdessä lähettämässään videossa vihreät silmät, minulla on tallessa se video, oli pakko tallentaa.
Vierailija kirjoitti:
Ruskeissa silmissä on sitä pigmenttiä enempi ja ne ei oo niin alttiit auringon paisteelle, kun taas siniset silmät on.
Mun miehellä ja 3lapsella on ruskeat silmät j mulla siniset. Kerran yx mies olis halunnu teetättää taulun mun silmistä. Oli kuulemma kauneimmat mitkä ikinä oli nähnyt.
Mut pääasia et on silmät päässä.
Niin on minunkin harmaanoliivit alttiit auringonpaisteelle, silmäni eivät kestä aurinkoa yhtään, alkaa heti vesi tippumaan silmistä.
Pidänkin eniten pimeästä ajasta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä on niin kamalaa? Ruskeat silmät ovat täydellisen terveiksi kasvaneet silmät. Siniset silmät ovat sinisiä koska niistä puuttuu sama suojaava kalvo mikä ruskeasilmäisiltä. Siksi sinisilmäisillä on hyvin yleistä että heidän pitää aikuisiällä käyttää silmälaseja.
Mun koko perhe ruskeasilmäisiä ja äitini ja minä ja siskoni lapsista asti likinäköisiä.
Ruskeasilmähullu avautuminen vol 323
Jos olet noin kateellinen niin käy ostamassa ruskeat piilarit
Äsken katsoin peilistä niin minun silmien kehykset olivat vihreät mutta sitten se väri oli keskeltä kehyksen ja silmän napin keskesltä hazel. Joskus kehykset ovat vihreitä ja erottuu selvästi vihreys ja ruskeus. Kerran söin cacaopapuja ja kysyin aurinkoisena päivänä ohikulkujalta että katso tarkkaan ja kerro minkä värin näet ja kysyin että etkö nähnykkin vihreää ja hän sanoi kyllä vaan perķelè.
Minua ärsyttää että minun silmistä puhutaan että ne ovat ruskeita kuin ne ovat alkukantaisen vihreän ja ruskean sekoitusta.
Kai minä itse sen tiedän syntyjään. Aina kuin vihreyttä ei näy silmissäni niin kaipaan lisää vihreää hyvässä muodossa.
Pidän usein eniten ruskeasilmäisistä miehistä ja olen sinisilmäinen nainen. Lasteni isä oli ruskeasilmäinen, joten lapsillani on ruskeat silmät. Kaikissa väreissä on puolensa, pidän omista sinisistä silmistäni ja siniset silmät ovat usein raikkaat, ruskeat silmät (ei kaikki) voivat olla tunkkaisen väriset. Siitä en pidä, että silmiäni on joku mies arvostellut kylmiksi niiden värin takia. Onneksi en ole kuullut muilta haukkumisia.
Ruskeat ehdottomasti rumin silmien väri. Siniset kauneimmat. Itsellä vihreät enkä pidä niitä millään tavalla erikoisina enkä ole koskaan saanut kehuja silmistäni (enkä kyllä miestäkään tähän ikään mennessä). N31
Vierailija kirjoitti:
Äsken katsoin peilistä niin minun silmien kehykset olivat vihreät mutta sitten se väri oli keskeltä kehyksen ja silmän napin keskesltä hazel. Joskus kehykset ovat vihreitä ja erottuu selvästi vihreys ja ruskeus. Kerran söin cacaopapuja ja kysyin aurinkoisena päivänä ohikulkujalta että katso tarkkaan ja kerro minkä värin näet ja kysyin että etkö nähnykkin vihreää ja hän sanoi kyllä vaan perķelè.
Minua ärsyttää että minun silmistä puhutaan että ne ovat ruskeita kuin ne ovat alkukantaisen vihreän ja ruskean sekoitusta.
Kai minä itse sen tiedän syntyjään. Aina kuin vihreyttä ei näy silmissäni niin kaipaan lisää vihreää hyvässä muodossa.
Ps. Minä synnyin sinisilmäisenä.
No eikös ole hyvä, että ole Suomessa? Täällä kun se ei ole niin yleinen väri, kuin esim. Etelä Euroopassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IMO ruskeat silmät on kaikista seksikkäimmät.
No ei todellakaan ole.
Minulle tulee vain mieleen että ne ovat sieluttomat, niistä ei näe mitään.
Se ei ole muuten kovin väärin se klise, että ruskeasilmäiset ovat epärehellisiä, kaikki minun tuntemani ovatkin.. ex mukaan lukien. Onneksi lapsella on jään siniset silmät, eikä ne paskanruskeat kuin exällä.
Vau, en ole tajunnutkaan joidenkin vihaavan ruskeita silmiä tälläisellä vimmalla. :D Kuulostaa jo melkein vähän rasistiselta tai vähintään katkeralta. ”Onneksi olen arjalainen sinisilmäinen jolla ei ole paskanruskeita silmiä”. Ok.
Minulla on mount everestin ruskeat silmät mutta mount everestin oikea ruskeus ollaan imetty blaa...blaa...blaa... tarinoilla sinisiin silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Pidän usein eniten ruskeasilmäisistä miehistä ja olen sinisilmäinen nainen. Lasteni isä oli ruskeasilmäinen, joten lapsillani on ruskeat silmät. Kaikissa väreissä on puolensa, pidän omista sinisistä silmistäni ja siniset silmät ovat usein raikkaat, ruskeat silmät (ei kaikki) voivat olla tunkkaisen väriset. Siitä en pidä, että silmiäni on joku mies arvostellut kylmiksi niiden värin takia. Onneksi en ole kuullut muilta haukkumisia.
Mutta itse haukut ruskeiden silmien voivan näyttää tunkkaiselta?
Monet vaaleasilmäiset ja hiuksiset naiset vaikuttavat pitävän tuntuvat pitävän tummapiirteisistä miehistä, vastakohdat viehättävät? Omat vanhempani ovat kantasuomalaisia, mutta myös ruskeasilmäinen ja sinisilmäinen pariskunta. Itse olen vihreäsilmäinen.
Itse tykkään ruskeista eniten. Siniset ja vihreät on mub mielestä usein vähän tylsän näköiset. Ruskeat tuovat kivaa eksotiikkaa. Toki suomalaiset piirteet on eksoottisia jossain muualla.
Ei haittaa, tykkään omista ruskeista silmistäni 🤎 ja niiden muodosta tykkään vielä väriäkin enemmän!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IMO ruskeat silmät on kaikista seksikkäimmät.
No ei todellakaan ole.
Minulle tulee vain mieleen että ne ovat sieluttomat, niistä ei näe mitään.
Se ei ole muuten kovin väärin se klise, että ruskeasilmäiset ovat epärehellisiä, kaikki minun tuntemani ovatkin.. ex mukaan lukien. Onneksi lapsella on jään siniset silmät, eikä ne paskanruskeat kuin exällä.Vau, en ole tajunnutkaan joidenkin vihaavan ruskeita silmiä tälläisellä vimmalla. :D Kuulostaa jo melkein vähän rasistiselta tai vähintään katkeralta. ”Onneksi olen arjalainen sinisilmäinen jolla ei ole paskanruskeita silmiä”. Ok.
:D No en minä mikään vimmainen sentään asian tiimoilta ole, on ollut vaan tämä päivän alku vähän "vimmainen", niin kaippa se kommentointiinkin tarttuu.
Ja mikään arjalainen en ole, vaan karjalainen geeneiltäni, eli suomalainen.
t. se kelle vastasit
En itsekään syty ruskeasilmäisistä naisista, sinisilmäinen on kaunis ja erityinen. Ne "vihreät" (harmaat) eivät myöskään sytytä.
t. mies
Kuin pandalla.. Kuka mottasi?🐼