Toinen nainen - pettäjä vai ei?
Kaverini oli sinkkuna ollessaan hetken aikaa ns. toinen nainen. Omasta mielestää ei ole pettänyt ketään, itse olen toista mieltä. Miten on, kumpi on enemmän oikeassa?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on täysin vapaa sinkku, jonka ei tarvitse ottaa vastuuta varatun kumppaninsa päätöksistä ja tekemisistä. Aina voi spekuloida "rikostoveruudesta", mutta jos varattu ylipäätään lähtee seikkailemaan muiden kanssa on päätös varatun ihan oma. Varattu valitsee myös seuransa, itse, ja kaverisi on sattunut kohdalle. Kukaan ei tiedä tarkkaan, millaisin selityksin varattu on lähestynyt kaveriasi. Kaverillasi on oikeus pitää puolensa ja vetäytyä pois turhasta vastuusta.
Kohtuu perustelu mutta kuitenkin, kyllä mielestäni myös tällä kakkosella on oma osuutensa ja ennenkaikkea vastuunsa asiaan, tietäähän jo lähtiessä leikkiin mukaan että jonkun toisen "omaa" on hoitelemassa. Olkoonkin se suhde kuinka sekaisin tahansa. Jos lähtökohdat ovat tällaiset uuteen "suhteeseen" niin kauankohan kestää.
Kerrotko vielä sinä, ja muutkin vastuunhuutelijat että miten se vastuu nyt otetaan sitten tänä toisena naisena?
Sen ymmärtää kyllä että mies ottaa vastuunsa, eli koska on pettänyt, niin tekee kaikkensa pitääkseen parisuhteensa, mm. lopettaa yhteydenpidon tähän toiseen naiseen, on valmis menemään pariterapiaan jne. mutta miten tämä toinen nainen kantaa vastuunsa? Kerro nyt ihan esimerkkejä, ettei kirjoituksesi ole pelkkää sanahelinää.
Tämä toinen nainen tai mies kantaa vastuunsa ensinnäkin sillä, että ei hyppää sänkyyn varattujen ihmisten kanssa. Jos näin kuitenkin näy, ymmärtää tekonsa seuraukset (ollut tietoisesti osallisena perheen rikkomiseen), kokee empatiaa vaimoa ja lapsia kohtaan. Mahdollisesti pyytää anteeksi, tilanteesta riippuen. Olisin kuvitellut, että tällainen asia on ihan selviö?
Sänkyyn saa lain puitteissa hypätä kenen kanssa haluaa. Vastuunkanto ei tarkoita sitä ettei saa harrastaa seksiä haluamansa henkilön kanssa, mikäli ei ole mitään tahoa jolle siitä pitäisi olla vastuussa, eli ei ole tehnyt mitään sopimuksia itse ettei saa tehdä kuten haluaa, vaan tehdään kuin on yhdessä sovittu. Et voi vastuuttaa kaikkia maailman naisia pitämään huolta sinun ja miehesi välisestä parisuhdesopimuksesta. Sopimuksen laatijat tekevät sen yhdessä.
Teon seuraus se että sinä ja miehesi eroatte, ja TEIDÄN perhe menee rikki. Te olette miehesi kanssa ydessä vastuussa teidän omista lapsista, ja sinä olet itse vastuuss siitä jos haluat pettämisen takia rikkoa perheenne. Nämä vastuut kuuluvat sinulle. Toisella naisella ei ole vastuuta sinun perheestäsi, tai sinun miehestäsi tai lapsistasi. Mielestäni jokaisen tulee kantaa vastuu omasta elämästään, ei tuntemattomien loukkaantumisista.
En puhunut erosta, vaan perheen rikkoutumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman toisiksi naisiksi ryhtyviä sinkkuja ja varattujakin - sama koskien miehiä - ei olisi pettämistäkään.
Iso kirja ohjeistaa, että tehkää toisille se, minkä tahtoisitte itsellennekin tehtävän.
Eli huono seksuaalimoraali ruokkii pettämistä, perheiden särkymistä, sydänten särkymistä - koko yhteiskunnassa. Eli siksi om hyvä, että ihmisillä on yleisesti jyrkät asenteet pettämistä vastaan, sehän suojelee jokaista itseäänkin ja myös omaa perhettä/parisuhdetta.
Kuinka vakavissasi uskot, että kaikki maailman naiset/miehet keskinäisestä solidaarisuudesta olisivat harrastamatta seksiä varattujen kanssa? Minä en usko, että sellaista solidaarisuutta on olemassa eli sekin varattu mies, jonka kanssa itselläni oli lyhyt seksisuhde, olisi kyllä löytänyt jonkun muun ellen minä olisi häntä halunnut. Ja jos hän olisi huomannut, ettei hän saa seksiä kertoessaan avoimin kortein olevansa varattu ja aikovansa myös pysyä varattuna, hän olisi jatkossa hakenut sitä salaamalla parisuhdestatuksensa.
Kyllä tällaista solidaarisuutta on paljonkin, moni sinkku pystyisi iskemään varattuja tuosta vain, mutta ei iske, koska heillä on moraalisia periaatteita ja empatiakykyä - eivät kaikki ole sinunlaisiasi moraaliltaan.
Ei siinä moraalista tai empatiakyvystä ole kyse. Ei se sinun kultamussukkamiehesi ole automaattisesti kaikkien naisten mieleen, ja naiset solidaarisuussyistä jättävät hänet iskemättä. Miehesi ei ehkä vain kiinnosta sinkkunaisia, jolloin parisuhteesi on suojattu, sillä ilmeisesti miehesi ei voisi mitään jos tällainen sinkkunainen häntä tulisi iskemään, vaan olisi pakko lähteä siltä istumalta paneskelemaan. Onneksi oma parisuhteeni voi hyvin siksi että me miehen kanssa emme halua olla muiden kanssa, eikä siksi että sinkkumiehet ja -naiset jättävät meitä yrittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus on että eronnut nainen on helppo saalis jos vain vähänkin on pelimiehen elkeitä, oli sitte ukkomies tai ei. Yleensä työpaikoilla nämä huomaa kun ollaan paljon tekemisissä. Siinä pääsee helposti "lähelle" ja on aikaa leperellä hempeitä. Toinen alkaa pikkuhiljaa uskoa vaikka tarkotusperät eivät päivänvaloa kestäisikään.
Minkä takia tarvitaan pelimiehen elkeitä? Lepertelyä? Saalistamista? Me naisetkin haluamme seksiä ihan seksin itsensä takia, ilman lupauksia mistään muusta.
Jos varattuun täytyy sekaantua, oli mies tai nainen niin kyllä minusta se on yksi moraalittomuuden huippu.
Niin ei vain tehdä. Ei sitä selkeämmin voi sanoa.
Nykyajan ihmisen äärimmäinen vapaamielisyys on kadottanut kyvyn ajatella muuta kuin itseään ja hetken huumaa. Kaikki on sallittua ja soveliasta, who cares.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enpä sitten tiedä miten paljon sen kakkosen moraali ja arvot auttavat pettäjän parisuhteen ylläpitoa, jos parisuhteessa oleva osapuoli on aloitteellinen osapuoli eikä aloitteenteko jää vain yhteen kertaan kieltäyvistä vastauksista huolimatta. Kyllä sekin jo pahalta tuntuu parisuhteen ulkopuolisena kuunnella, kun toinen kerta toisensa jälkeen yrittää selittää kuinka ei tunne enää mitään kumppaniaan kohtaan ja ovat yhdessä vain lasten takia ja kuinka hän on jo pitkään ollut ihastunut tähän kakkoseen. Olisiko sitten moraalisesti oikein ilmoittaa näistä teoista suoraan kumppanille? Entä miten se pahentaa asiaa, jos ryhtyy suhteeseen tällaisen pettäjän kanssa? Tilanteita on erilaisia ja jos toinen vielä väittää, että oma suhde vetelee jo viimeisiään, niin kyllä sen joissain tilanteissa saattaa kakkonen jopa mennä uskomaan todeksi.
Kyllä se pettäjä on aina syyllinen, kakkonenkin ehkä joskus, mutta ei automaattisesti.
Hyvänen aika, jos aikuinen ihminen on tyytymätön liittonsa hänen täytyy korjata asiaa jotenkin muuten kuin pettämällä. Avioero on ollut ihan vapaasti yksin haettavissa jo kymmeniä vuosia. Mikä ihme siinä sitten on, että nämä miehet eivät sitä tee? Vaimon syytä varmaan sekin.
Miten niin vaimon syytä? Vaimon mielestähän tämäkin on varmaan kaikkien miljoonien tuntemattomien naisten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman toisiksi naisiksi ryhtyviä sinkkuja ja varattujakin - sama koskien miehiä - ei olisi pettämistäkään.
Iso kirja ohjeistaa, että tehkää toisille se, minkä tahtoisitte itsellennekin tehtävän.
Eli huono seksuaalimoraali ruokkii pettämistä, perheiden särkymistä, sydänten särkymistä - koko yhteiskunnassa. Eli siksi om hyvä, että ihmisillä on yleisesti jyrkät asenteet pettämistä vastaan, sehän suojelee jokaista itseäänkin ja myös omaa perhettä/parisuhdetta.
Kuinka vakavissasi uskot, että kaikki maailman naiset/miehet keskinäisestä solidaarisuudesta olisivat harrastamatta seksiä varattujen kanssa? Minä en usko, että sellaista solidaarisuutta on olemassa eli sekin varattu mies, jonka kanssa itselläni oli lyhyt seksisuhde, olisi kyllä löytänyt jonkun muun ellen minä olisi häntä halunnut. Ja jos hän olisi huomannut, ettei hän saa seksiä kertoessaan avoimin kortein olevansa varattu ja aikovansa myös pysyä varattuna, hän olisi jatkossa hakenut sitä salaamalla parisuhdestatuksensa.
Minä olen kyllä ihan järjestelmällisesti kieltäytynyt seksistä varattujen miesten kanssa. En kylläkään pidä sitä solidaarisuutena, vaan moraalina.
Mutta se tuskin on pelastanut yhtään avioliittoa. Ymmärrättekö? Ymmärrän ettei halua sotkeentua tuollaiseen, eikä viehäty pettävistä ihmisistä, mutta te ette omalla korkealla moraalilla pysty pelastamaan näiden pettäjien liittoja. Heidän pitää itse lakata etsimästä seuraa.
Kyllä voi hyvin pelastaa toisten parisuhteenkin, kun kieltäytyy ja ehkä jopa hiukan jyrähtää vaikkapa siitä moraalista ja kehottaa keskittymään omaan parisuhteeseensa. Moni sinkku on esim. omassa tuttavapiirissään kieltäytynyt ja nähnyt, miten kyseisen pari on myöhemmin korjannut välinsä.
Lähes kaikissa pitkissä parisuhteissahan on ajoittain ongelmia, etääntymistä, ihastumisia yms. - jolloin joku voi ratketa, varsinkin jos kohdalle sattuu löyhämoraalinen toinen nainen tai mies.
Osa toisista naisista ja miehistäkin suorastaan jahtaa jahtaamalla varattuja - pikkujouluissa yms. nähnyt, miten isketään räkäkännistä pikkulapsiperheen isää todella ponnekkaasti...
Parisuhteen ongelmat, etääntyminen ja muu pitää hoitaa siellä oman parisuhteen sisällä, eikä lähteä hakemaan vierasta sänkyseuraa.
Olin itse sinkku, kun tutustuin nykyiseen puolisooni, joka oli silloin kihloissa toisen naisen kanssa. Hän se minuun ihastui ja sallin sen. Joskus myöhemminkin omatunto kolkutti.
Mieheni mukaan suhde oli ollut pitkään huono ja hän ei vaan saamattomuuttaan saanut siitä lähdetyksi. Minun kanssani hän kihlautui, avioitui ja hankki nopeaan tahtiin pojan. Hänen eksänsä löysi myös myöhemmin aviomiehen ja sai kaksi poikaa. Edelleenkään he eivät edes moikkaa toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin itse sinkku, kun tutustuin nykyiseen puolisooni, joka oli silloin kihloissa toisen naisen kanssa. Hän se minuun ihastui ja sallin sen. Joskus myöhemminkin omatunto kolkutti.
Mieheni mukaan suhde oli ollut pitkään huono ja hän ei vaan saamattomuuttaan saanut siitä lähdetyksi. Minun kanssani hän kihlautui, avioitui ja hankki nopeaan tahtiin pojan. Hänen eksänsä löysi myös myöhemmin aviomiehen ja sai kaksi poikaa. Edelleenkään he eivät edes moikkaa toisiaan.
No moikkaatko mielelläsi itse miestäsi, kun joku pv käy ilmi että saamattomuuttaan roikkunu kanssasi huonossa suhteessa ( todennäköisesti sinä elät ihan hyvässä suhteessa omasta mielestäsi) ja toki myös lapsen takia, kunnes löytää taas jonkun, jonka kanssa kihlautua 😂
Vierailija kirjoitti:
Täällä kun puolustellaan kakkosia ja ties mitä, niin kysymys; voiko joskus kakkonen ollut odottaa ja olettaa toiselta uskollisuutta omassa parisuhteessa, siis kun esim. löytänyt uuden "oikean" suhteen?
Hyvä kysymys. Yleensä ajatellaan että kun kerran niin aina.
Vierailija kirjoitti:
Itse ollessani suhteessa jossa toinen petti, en tuntenut mitään syytä syyllistää toista naista. En ehkä olisi juuri hänen ystäväkseen ruvennut, mutta ei hän ollut mielestäni tässä se syyllinen. Kyllä vika on pettäjässä, tiedä mitä valheita toiseenkin suuntaan on sanonut ja vaikka olisi totuuden kertonut, niin ei minulle väliä. En tosin muutenkaan montaa ajatusta toiseen naiseen uhrannut.
Tämänkin jälkeen olen ollut tilanteessa jossa ystäväni oli suhteessa varattuun, toki yritin tuoda esiin, ettei tämä iloisesti tule päättymään, mutta en kokenut sitä minään henkilökohtaisena loukkauksena.
Sama, tiedän naiset joiden kanssa mies on minua pettänyt, ja ovat yhtä hyvää tarkoittavia hölmöjä kuin minä. Mies on varmaan heille sanonut että kärvistellään yhdessä vain nimellisesti lasten ja talon takia, eikä meillä ole ollut seksiä enää vuosiin. On sellainen veijari tämä. Ex siis jo tätä kirjoittaessa, mutta yhtä lailla edelleen huijaa ja käyttää seuraavia naisia. Heitä kohtaan minulla ei ole mitään pahaa ajatusta, uhreja ja typeryksiä hekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No moikkaatko mielelläsi itse miestäsi, kun joku pv käy ilmi että saamattomuuttaan roikkunu kanssasi huonossa suhteessa ( todennäköisesti sinä elät ihan hyvässä suhteessa omasta mielestäsi) ja toki myös lapsen takia, kunnes löytää taas jonkun, jonka kanssa kihlautua 😂
Täytyy sanoa, että tämä on myös jotain mitä en ymmärrä. Jos minä rakastun johonkin, niin yleensä pidän ominaisuuksista kuten aikaansaava, luotettava, rehellinen ja vastuunsa kantava. Mutta hyvä että näille toisenlaisillekin on ottajansa 🤣
Toinen nainen/mies, en ymmärrä miten joku voi suostua tuollaiseen rooliin. Omanarvontunto, sitä ei ilmeisesti ole eikä myöskään tunne häpeää vaikka tietää olevansa se patja ainoastaan. Kaikkea sitä kans on.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä menee haukku väärään puuhun jos syyttelee tuntematonta toista naista oman ukkonsa hairahduksista. Minä olen mieheni kanssa sopinut kahdestaan, että olemme vain toistemme kanssa. Tämä on meidän parisuhteemme yhteinen sopimus eikä meidän PARIsuhteeseemme kuulu kolmansia tai neljänsiä henkilöitä joiden kanssa tätä sopimusta olisi pitänyt tehdä.
Joitakin se voi helpottaa että saa syytellä muitakin kuin sitä omaa ukkoa. Ehkä se helpottaa pettämisen kohteeksi joutumista, ikään kuin kyseessä olisi ollut tilanne jossa joku ulkopuolinen viekkaudella ja vääryydellä houkuttelee miehen sänkyynsä, miehen, joka ilman tätä nimen omaista houkuttelijaa olisi ollut uskollinen hamaan tappiin asti.
Tosiasiassahan pettäminen tapahtuu jos mies on pettääkseen. Huolimatta juuri tästä kyseisestä toisesta naisesta. Mies joko ei ole juossut vielä juoksujaan, jolloin kutinaa tuntuu vielä jalkovälissä ympäriinsä, jos siihen vain tarjoutuu mahdollisuus, tai sitten hän ei ole parisuhdeainnesta koskaan, vaan rajaa oman elämänsä sillä tavoin, että vaihtelunhalu, tai miten hän nyt asian itselleen selittääkään, on hänen oikeutensa.
Syyttelyä parempi vaihtoehto olisi petetyn miettiä miksi juuri HÄN joutui tähän tilanteeseen, ja mitä HÄN haluaa että seuraavaksi tapahtuu. Miehen pettämiseen on aina joku syy, ja se syy ei riipu siitä henkilöstä kenen kansa pettää.
Onpa masentava ketju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanha totuus on että eronnut nainen on helppo saalis jos vain vähänkin on pelimiehen elkeitä, oli sitte ukkomies tai ei. Yleensä työpaikoilla nämä huomaa kun ollaan paljon tekemisissä. Siinä pääsee helposti "lähelle" ja on aikaa leperellä hempeitä. Toinen alkaa pikkuhiljaa uskoa vaikka tarkotusperät eivät päivänvaloa kestäisikään.
Minkä takia tarvitaan pelimiehen elkeitä? Lepertelyä? Saalistamista? Me naisetkin haluamme seksiä ihan seksin itsensä takia, ilman lupauksia mistään muusta.
Jos varattuun täytyy sekaantua, oli mies tai nainen niin kyllä minusta se on yksi moraalittomuuden huippu.
Niin ei vain tehdä. Ei sitä selkeämmin voi sanoa.
Nykyajan ihmisen äärimmäinen vapaamielisyys on kadottanut kyvyn ajatella muuta kuin itseään ja hetken huumaa. Kaikki on sallittua ja soveliasta, who cares.
Mutta eihän niillä muilla naisilla ole mitään väliä jos miehesi ei ole äärimmäisen vapaamielinen, moraaliton, ja kyvytön ajattelemaan muuta kuin itseään.
Vierailija kirjoitti:
Toinen nainen/mies, en ymmärrä miten joku voi suostua tuollaiseen rooliin. Omanarvontunto, sitä ei ilmeisesti ole eikä myöskään tunne häpeää vaikka tietää olevansa se patja ainoastaan. Kaikkea sitä kans on.
Olet siis yhdessä miehen kanssa joka pitää naisia vain patjoina? Kaikkea sitä huono omanarvon tunto näyttää tekevän.
Luultavasti tuolle toiselle naiselle miehesi on vain "keppi".
Toinen nainen tai mies ja pettäjä - sopivat toisilleen kuin paita ja perse elikkä kummallakaan ei mitään väliä mitä touhutaan kunhan vaan halut tulee tyydytettyä. Aivot tipahtanu jalkojen väliin. Onneksi olkoon.
Pettäjä on mies. Idiootti on toinen nainen, joka tuollaseen lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet siis yhdessä miehen kanssa joka pitää naisia vain patjoina? Kaikkea sitä huono omanarvon tunto näyttää tekevän.
Olisikin näin helppoa, mutta valitettavasti naiset ovat niin hölmöjä että 90-prosenttisesti näissä tapauksissa uskovat ”voittavansa” sen vaimon. Miehille taas naiset jakautuvat madonnaan (puhtoinen vaimo) ja helppoihin hutsuihin. Tutustu vaikka sivusuhteiden psykologiaan, voit yllättyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisikin näin helppoa, mutta valitettavasti naiset ovat niin hölmöjä että 90-prosenttisesti näissä tapauksissa uskovat ”voittavansa” sen vaimon. Miehille taas naiset jakautuvat madonnaan (puhtoinen vaimo) ja helppoihin hutsuihin. Tutustu vaikka sivusuhteiden psykologiaan, voit yllättyä.
Tämä.
T:M
Vierailija kirjoitti:
No ketä kaverisi olisi pettänyt? Pettää voi vain parisuhteessa. Kaverisi ei ole luvannut mitään sille vieraalle ihmiselle eikä sitoutunut tähän. On sulla kanssa outo ajatusmaailma.
Itsensä ja yhteiskunnan. Nykyinen hyvinvointiyhteiskunta perustuu kristillisiin arvoihin ja yksiavioisuuteen. Niiden murentuessa murenee myös hyvinvointivaltio. Hitaasti mutta varmasti.
Sänkyyn saa lain puitteissa hypätä kenen kanssa haluaa. Vastuunkanto ei tarkoita sitä ettei saa harrastaa seksiä haluamansa henkilön kanssa, mikäli ei ole mitään tahoa jolle siitä pitäisi olla vastuussa, eli ei ole tehnyt mitään sopimuksia itse ettei saa tehdä kuten haluaa, vaan tehdään kuin on yhdessä sovittu. Et voi vastuuttaa kaikkia maailman naisia pitämään huolta sinun ja miehesi välisestä parisuhdesopimuksesta. Sopimuksen laatijat tekevät sen yhdessä.
Teon seuraus se että sinä ja miehesi eroatte, ja TEIDÄN perhe menee rikki. Te olette miehesi kanssa ydessä vastuussa teidän omista lapsista, ja sinä olet itse vastuuss siitä jos haluat pettämisen takia rikkoa perheenne. Nämä vastuut kuuluvat sinulle. Toisella naisella ei ole vastuuta sinun perheestäsi, tai sinun miehestäsi tai lapsistasi. Mielestäni jokaisen tulee kantaa vastuu omasta elämästään, ei tuntemattomien loukkaantumisista.