Toinen nainen - pettäjä vai ei?
Kaverini oli sinkkuna ollessaan hetken aikaa ns. toinen nainen. Omasta mielestää ei ole pettänyt ketään, itse olen toista mieltä. Miten on, kumpi on enemmän oikeassa?
Kommentit (181)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman toisiksi naisiksi ryhtyviä sinkkuja ja varattujakin - sama koskien miehiä - ei olisi pettämistäkään.
Iso kirja ohjeistaa, että tehkää toisille se, minkä tahtoisitte itsellennekin tehtävän.
Eli huono seksuaalimoraali ruokkii pettämistä, perheiden särkymistä, sydänten särkymistä - koko yhteiskunnassa. Eli siksi om hyvä, että ihmisillä on yleisesti jyrkät asenteet pettämistä vastaan, sehän suojelee jokaista itseäänkin ja myös omaa perhettä/parisuhdetta.
Kuinka vakavissasi uskot, että kaikki maailman naiset/miehet keskinäisestä solidaarisuudesta olisivat harrastamatta seksiä varattujen kanssa? Minä en usko, että sellaista solidaarisuutta on olemassa eli sekin varattu mies, jonka kanssa itselläni oli lyhyt seksisuhde, olisi kyllä löytänyt jonkun muun ellen minä olisi häntä halunnut. Ja jos hän olisi huomannut, ettei hän saa seksiä kertoessaan avoimin kortein olevansa varattu ja aikovansa myös pysyä varattuna, hän olisi jatkossa hakenut sitä salaamalla parisuhdestatuksensa.
Minä olen kyllä ihan järjestelmällisesti kieltäytynyt seksistä varattujen miesten kanssa. En kylläkään pidä sitä solidaarisuutena, vaan moraalina.
Mutta se tuskin on pelastanut yhtään avioliittoa. Ymmärrättekö? Ymmärrän ettei halua sotkeentua tuollaiseen, eikä viehäty pettävistä ihmisistä, mutta te ette omalla korkealla moraalilla pysty pelastamaan näiden pettäjien liittoja. Heidän pitää itse lakata etsimästä seuraa.
Kyllä voi hyvin pelastaa toisten parisuhteenkin, kun kieltäytyy ja ehkä jopa hiukan jyrähtää vaikkapa siitä moraalista ja kehottaa keskittymään omaan parisuhteeseensa. Moni sinkku on esim. omassa tuttavapiirissään kieltäytynyt ja nähnyt, miten kyseisen pari on myöhemmin korjannut välinsä.
Lähes kaikissa pitkissä parisuhteissahan on ajoittain ongelmia, etääntymistä, ihastumisia yms. - jolloin joku voi ratketa, varsinkin jos kohdalle sattuu löyhämoraalinen toinen nainen tai mies.
Osa toisista naisista ja miehistäkin suorastaan jahtaa jahtaamalla varattuja - pikkujouluissa yms. nähnyt, miten isketään räkäkännistä pikkulapsiperheen isää todella ponnekkaasti...
Korjannut välinsä vai pysynyt yhdessä siksi kun ei uskalla erota vaikka mieli tekisi? En usko että monet näistä ”välien korjaajista” on aidosti enää onnellisia yhdessä, mutta eroaminen on oikeasti todella raskasta. En usko että tässä mitään pelastetaan, mitään sellaista ainakaan mitä kannattaisi pelastaa.
Tätähän ei millään pysty ulkopuolinen määrittelemään, eiköhän se ole pariskunnan keskinäinen asia. Vai meinaatko, että kannattaa jättää se kolmannen osapuolen ratkaistavaksi?
Kolmannen, tai neljännen tai viidennen... liekkö sillä väliä. Luuletteko te pakkien antajat olevanne niin erikoisia että jos teiltä saa pakit, niin ei ketään muuta halua?
Joo, olin tietoisesti toinen nainen. Minä 19, mies 27. Mies mun esimies, johon olin aivan lääpälläni. En ole koskaan pettänyt.
Olin toki pitkään asiasta silti pahoillani. Enkä tekisi noin nykyisin. Mut lähinnä siksi, että petturimiehet on huomionkipeitä urpoja ja parempiakin on tarjolla. Jos joku pokalla haluaa väittää, että mun vastuulla oli reilusti vanhemman ja minuun valtasuhteessa olleen miehen pettäminen (en todellakaan ollut asiassa aloitteellinen, vaikka hölmönä en tajunnut vastustaa), voi hieman miettiä, miten hyvin matala käsitys hänellä onkaan miesten kyvystä hoitaa elämäänsä.
Jos kumppani pettäisi minua, ei tulisi mieleenkään syyttää suhteen ulkopuolista asiasta. Ikinä en ole kuullut et ase ohimolla olisi lipsautettu sisään, kyllä sen miehen vapaa tahto on ollut matkassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi hyvin pelastaa toisten parisuhteenkin, kun kieltäytyy ja ehkä jopa hiukan jyrähtää vaikkapa siitä moraalista ja kehottaa keskittymään omaan parisuhteeseensa.
Minä toimin just näin, ja mieluiten vielä niin että oikein nolaa sen pettäjämiehen seurueelleen. Kyseessä on aina heikkoitsetuntoiset narsistiset äijät, joille pahin nöyryytys on tulla torjutuksi ja naurunalaiseksi julkisesti. 😁
Aina tulee olemaan kakkosia, jotka eivät saa miestä/naista itselleen kuin varatuista. Pitääkö sitten syyllistää vai sääliä...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ihminen, joka tietoisesti osallistuu petokseen, voi mitenkään vastuutonkaan olla.
No eikö se juuri vastuuton olekin :)
Jos parisuhteessa oleva ihminen saa manipuloitua toisen henkilön kanssaan vaikkapa vain sänkyyn ilman sen erityisempää parisuhteen ulkopuolista suhdetta, niin useimmissa tapauksissa tuo toinen nainen tai toinen mies on ihan yhtä syyllinen kuin vaikkapa näiden rakkaushuijareiden uhrit. Tai ihan minkä tahansa muun huijarin uhrit.
Kyllä oma mies saisi kenkää jo siitä, että jos tietooni tulisi, että on aktiivisesti yrittänyt iskeä muita naisia riippumatta siitä, olisiko näissä yrityksissään onnistunut vai ei. Syytä olisi ihan turha vierittää kolmannelle osapuolelle. On myös tilanteita, joissa ulkopuolisen seuran hakeminen voisi olla jopa ihan hyväksyttävää, mutta ne ovat asia erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Aina tulee olemaan kakkosia, jotka eivät saa miestä/naista itselleen kuin varatuista. Pitääkö sitten syyllistää vai sääliä...
Aina tulee olemaan ykkösiä, jotka ei saa miestä pysymään uskollisena eivätkä uskalla lähteä, ja purkavat sitten vihaansa siihen ulkopuoliseen kun eivät petturiin ymmärrä. Pitäiskö sit nauraa vai sääliä....
Joo mulla on kans oma mies. Ei oo tarvetta angstata et voi ei joku vie, jos kerran saa vietyä niin oli sen parempi mennäkin.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisin tyhmänä ihmistä, joka jumittuu sanaan 'pettäminen'. Mielestäni oleellisempaa on tieto siitä, että tekee toiselle ihmiselle väärin. Kaikilla tietenkään ole tällaista moraalia.
Miten tämä toinen nainen suhtautuu siinä vaiheessa, kun mies pettää häntä itseään? Tunteeko hän tarvetta haukkua tämän naisen, kenties soittaa hänelle ja vaatii lopettamaan suhteen? Kutsuuko tuota naista kenties pettäjäksi, vaikkei itse mielestään ollut? Vai toteaako vain, että oma mies oli pettäjä, toinen nainen ei?
Mitä väliä miten joku suhtautuu johonkin sinun arvailemiin tilanteisiin?
Mies pettää suhteessa ja on parisuhteen pääasiallinen osapuoli, kakkonen ei ole heidän parisuhteessa millään tavalla mukana. Osa pelimiehistä esittää sinkkua, joku nainen uskoo nuorena vahingossa, ehti rakastua. Sitten on he jotka ovat päätyneet varatun miehen kanssa yhteen, mutta onko se vahingossa rakastuminen vai seksi vaan mielessä. Mies on edelleen se osapuoli parisuhteessa pettämässä usean naisen kanssa tuskin vaan sen yhden, kannattaa erota, varmasti kakkonenkin eroaa jatkuvasti pettävästä mielellään - kun myöhemmin sen tajuaa. Jos naiset riitelevät, pelimiehet saavat riehua vapaasti, ei kannata riidellä - vaan lähteä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei koskaan toinen mies? Miksi tämä näkökulma on aina tämä?
Kyllä minusta toinen mies on ihan yhtälailla vastuussa tekosistaan. Jostain syystä nämä miehet yleensä tunnustavat asian, ainakin minun tuntemani.
Tunnustavat kenelle?
Itselleen ja toisille. En tunne yhtäkään ”toista miestä” joka väittäisi olevansa jonkinlainen uhri tai joka ei kokisi huonoa omaatuntoa asiasta. En toki henkilökohtaisesti tunne montaa, mutta näin tietämineni kohdalla.
No minä kyllä tunsin tuollaisen, ei uhriksi itsensä tuntevaa miestä, vaan sellaisen, joka ei tuntenut huonoa omaatuntoa. Oikein tarkoituksella meni petetyn miehen luon tämän tyttöystävän kanssa (joka oli pettänyt miestä hänen kanssaan) pää pystyssä, kun petos oli tullut ilmi. Ei hävennyt tai katunut mitään, päinvastoin. Oli vielä petetyn miehen ystävä.. En voi käsittää miten noin kehtaa tehdä. Oli juhlat, eikä heitä nimenomaisesti ymmärrettävistä syistä oltu kutsuttu, eivätkä olleet tervetulleita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi teette tästä valtavan ongelman? Jos ette tykkää seksistä mutta mies tykkää, noin siinä käy. Ja yllättävän moni nainenkin tykkää seksistä. Se on fyysinen ja emotionaalinen perustarve, jota te ette raukat tajua ja kun ette tajua, ette sallisi sitä muillekaan.
Mitä se teiltä vie, jos puoliso tekee sitä muualla, kun te ette halua? Miksi pitäisi sairaiden pihtarien pillin mukaan hyppiä? Hoitakaa tunne-elämänne kuntoon niin alkaa seksikin kiinnostaa.
Väitän että olette kontrollifriikkejä, sairaalloisen mustasukkaisia ja estyneitä. Kaikki nuo ovat psyykkisten häiriöiden oireita.
Pettäminen johtuu kyllä usein ihan muista syistä kuin siitä, ettei saa seksiä omassa parisuhteessaan.
Omassa suhteessani (entisessä) minä halusin useammin seksiä kuin mieheni. Hän petti silti. Useamman kerran. Hänellä taisi kyse olla seikkailunhalusta ja kyvyttömyydestä sitoutua. Kyllä hän minua silti rakasti paljonkin, erotakaan ei olisi millään halunnut. Uskollisuuteen ei kuitenkaan kyennyt.
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus toinen nainen vähän aikaa ja häpeän sitä edelleen. Kun tapasin tämän miehen niin hän valehteli että on eroamassa vaimostaan, mutta eipä sitten ollutkaan. Olin tyhmä ja uskoin häntä silloin, ei olisi kannattanut. Särjin siinä itseni, toimin vastaan periaatteitani ja loukkasin hänen vaimoaan ja olen siitä loppuikäni pahoillani.
No kuule, ei tuollaisesta tosiaan tarvi olla "loppuelämää pahoillaan" ja itseänsä ruoskia. Jatkahan eteenpäin ja jätä moinen taaksesi. Ja sitäpaitsi kyllä sinuakin tuossa petettiin ja sulle valehdeltiin.
No ei se toinen nainen tietty pettäjä ole, minusta vaan vähän höynä. Tulee mieleen muutama vaihtoehto
1) On sen verran yksinkertainen että uskoo nämä "ollaan eroamassa', "sinut minä oikeasti haluan mutta lasten takia", "vaimoni on kylmä eikä meillä ole seksiä eikä läheisyyttä" ym. jutut eikä tajua että häntä viilataan täysillä linssiin.
2) On epätoivoinen. Eli kun ei pärjää ilman miestä ja kivat ja vapaat eivät ole kiinnostuneita niin alentuu rotan bylsittäväksi.
3) On heikkoitsetuntoinen. Nämä naiset siis jotka kuvittelevat että ovat parempia kuin se miehen tyttöystävä/vaimo, usein vielä muka armollisesti sanoen että eivät haluakaan miestä itselleen, samalla korostaen että he ovat se nainen jota mies hemmottelee ja seksi on upeaa ja tyttöystävä/vaimo on se joka saa pestä miehen kalsarit ja oikeasti mies haluaisi olla heidän kanssaan mutta ei ole koska he eivät halua ja oikein toivovat että mies pysyisi suhteessaan jottei ressukkavaimon maailma mene rikki tms. (Tämä tyyppi voi olla vaikea erottaa tyypistä 1.)
3) Yksinkertaisesti vastenmieliset itsekeskeiset ihmiset. Nämä ovat niitä samoja jotka parkkeeraavat jalkakäytävälle, potkivat koiranpentua säälimättä jos se pissaa eteisen matolle kun neiti ei ole krapulassa jaksanut viedä sitä ulos, sluibailevat ja vittuilevat työpaikalla..tiedätte tyypin, sellainen superämmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus toinen nainen vähän aikaa ja häpeän sitä edelleen. Kun tapasin tämän miehen niin hän valehteli että on eroamassa vaimostaan, mutta eipä sitten ollutkaan. Olin tyhmä ja uskoin häntä silloin, ei olisi kannattanut. Särjin siinä itseni, toimin vastaan periaatteitani ja loukkasin hänen vaimoaan ja olen siitä loppuikäni pahoillani.
No kuule, ei tuollaisesta tosiaan tarvi olla "loppuelämää pahoillaan" ja itseänsä ruoskia. Jatkahan eteenpäin ja jätä moinen taaksesi. Ja sitäpaitsi kyllä sinuakin tuossa petettiin ja sulle valehdeltiin.
Nimenomaan. Ei pidä ottaa syytä niskoilleen, jos on tullut hyväksikäytetyksi. Siitä tuossakin oli kertomuksen perusteella kyse, vain ja ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ketä kaverisi olisi pettänyt? Pettää voi vain parisuhteessa. Kaverisi ei ole luvannut mitään sille vieraalle ihmiselle eikä sitoutunut tähän. On sulla kanssa outo ajatusmaailma.
Varastetun tavaran ostaminen on siis OK, ja palkkamurhankin voi tilata tunnonvaivoitta, niinkö?
Ihminen ei ole tavara, eikä omistettavissa. Päättää ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
No ei se toinen nainen tietty pettäjä ole, minusta vaan vähän höynä. Tulee mieleen muutama vaihtoehto
1) On sen verran yksinkertainen että uskoo nämä "ollaan eroamassa', "sinut minä oikeasti haluan mutta lasten takia", "vaimoni on kylmä eikä meillä ole seksiä eikä läheisyyttä" ym. jutut eikä tajua että häntä viilataan täysillä linssiin.
2) On epätoivoinen. Eli kun ei pärjää ilman miestä ja kivat ja vapaat eivät ole kiinnostuneita niin alentuu rotan bylsittäväksi.
3) On heikkoitsetuntoinen. Nämä naiset siis jotka kuvittelevat että ovat parempia kuin se miehen tyttöystävä/vaimo, usein vielä muka armollisesti sanoen että eivät haluakaan miestä itselleen, samalla korostaen että he ovat se nainen jota mies hemmottelee ja seksi on upeaa ja tyttöystävä/vaimo on se joka saa pestä miehen kalsarit ja oikeasti mies haluaisi olla heidän kanssaan mutta ei ole koska he eivät halua ja oikein toivovat että mies pysyisi suhteessaan jottei ressukkavaimon maailma mene rikki tms. (Tämä tyyppi voi olla vaikea erottaa tyypistä 1.)
3) Yksinkertaisesti vastenmieliset itsekeskeiset ihmiset. Nämä ovat niitä samoja jotka parkkeeraavat jalkakäytävälle, potkivat koiranpentua säälimättä jos se pissaa eteisen matolle kun neiti ei ole krapulassa jaksanut viedä sitä ulos, sluibailevat ja vittuilevat työpaikalla..tiedätte tyypin, sellainen superämmä.
Haehan vesivärit. Vähän mustavalkoisia aatoksia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että joukossamme on myös niin täydellisiä ja moraaliltaan moitteettomia ihmisiä, etteivät he ole koskaan tehneet ainuttakaan virhettä tai joutuneet millään tavalla höynäytetyiksi! Siellä norsunluutornissa on mukava istua, kun voi tuntea olevansa konkreettisesti muiden yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Niin, tai sitten se nainen on todella nuori tai kokematon, ei tiedä että voi olla häikäilemättömiä pelimiehiä, väkivaltaisia tai ikäviä tyyppejä. Ehkä kukaan ei ole keskustellut eri ihmistyypeistä, että voisi tietää. Tai ajattelee että ihmisten arvomaailma /usko on samantyyppinen, vaikka ei ole. Jo nuori mies voi juoda alkoa runsaasti ja on menevä renttu, nainen ei ehkä tajua kunnolla sitä - mies voi olla vaikka insinööri ja näyttää hyvältä ulospäin. Paitsi liian myöhään nuori nainen tajuaa ja sitten on vaikea irtautua jos on huono talous /epävarma tilanne muutenkin. Jos parisuhteessa haluaa olla "menevä mies", pitäisikö heidän ottaa sitten naisia joilla on samantyyppinen arvomaailma tai joku käsitys, ettei tule muille shokkina. Toki hyvä jos nainen osaisi itse varoa ja on tietoa etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kyllä tihkuu sappi tekstistä 🤢
Tätähän ei millään pysty ulkopuolinen määrittelemään, eiköhän se ole pariskunnan keskinäinen asia. Vai meinaatko, että kannattaa jättää se kolmannen osapuolen ratkaistavaksi?