Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen (12v) hiusten värjäys.. taistelu..

Vierailija
06.08.2013 |

Nyt se sitten alkoi meilläkin, kärttäminen että pitäis saada hiuksia värjättyä. Tytön kavereista pari on värjännyt radikaalisti jo pari vuotta hiuksiaan ja paras ystävä vasta vähän aikaa, mutta välillä tummaksi, välillä vaaleaksi jne kotiväreillä.

Minä kun olen sitä mieltä, että se ei ole edes terveellistä, saatika tarpeellista... eikö noista ole joku suosituskin, ettei alle 15-vuotiaiden päihin mitään väriaineita laitettaisi. Sanoin, että en anna lupaa, korkeintaan pari raitaa voi laittaa jos siltä tuntuu,, mutta missään nimessä ei vielä koko kuontaloa värjätä, vaikka kaverit niin tekeekin.

Kommentit (259)

Vierailija
241/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt- tai kasvivärit voisivat olla hyvä kompromissi. Kunnon kestovärejä ihan aikuisetkin ovat alkaneet viime vuosina välttelemään, eli lapsille varsinkaan eivät tee hyvää.

12-vuotias on kuitenkin jo sen verran iso, että täyden kieltämisen sijaan kannattaa keskustella ja neuvotella molempia miellyttävä ratkaisu näin pienessä asiassa.

Vierailija
242/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:13"]

Värjäsin itse hiuksiani pienestä pitäen, nyt tämä maantienväri ei kestä mitään. Olen kaikelle allerginen. No, olen 4kymppinen, entäs kun tyttäresi ovat esim 20 ja kovin allergisia? Sori, mutta tosi tyhmä olet. 

Nooh,minähän arvasin että haloo tästä syntyy.Jos kerran vuoteen värjää hiukset,niin onko se sit kauhee asia.EI,ei todellakaan ole tarkoitus värjätä lasteni hiuksia heti kun juurikasvu tulee esiin. He saivat nyt kokeilla sen värjäämisen,joten asia ei enää heidän mieltä paina. Itse värjään omia hiuksia n.2-3 kertaa vuodessa,ja ei ole yhtään ainutta allergista reagtiota tullu 15 vuoteen :D Maalaisjärkee saa käyttää,ei aina tartte olla on/off vaihe...kerran värjäsit nyt lapsilta niin aina oot värjäämässä. Kerran kokeiltiin miehen kans persepanoa,ja siihen jäi....en oo uusimassa hommaa.kaikessa voi olla ne rajat,vaikka ne rajat tekee vasta kokeilun jälkeen...juu ihan oikeesti voi :)

Eli olet näitä "poltin tupakkia koko raskausajan ja ei sille lapselle mitään siitä tullu" asenteen omaavia ihmisiä.

Ja todellakin haluat että lapset kulkevat älyttömän juurikasvun kanssa? Sekö se sitten näyttää siistiltä ja hyvältä?

Olen itse saanut värjätä 10-vuotiaasta asti hiuksiani. Voi kun äitini olisi kieltänyt sen. Värjäsin 15 vuotta säännöllisesti ja kun viimein lopetin, niin tajusin kuinka kaunis oma värini oikeasti on. Paljon luonnollisempi ja vivahteikkaampi kuin purkeista voi ikinä saada. Allergiaa aloin myös saada värien säännöllisestä käytöstä, vaikka värjäsin vain n.3× vuodessa. En millään antaisi lapseni värjätä mielellään ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-ystäväni blondasi 7-vuotiaan poikansa tummat hiukset.

Tämä mamma ajattelee muutenkin vain ulkonäköään. Kaikki mahdollinen on jo hänelle laitettu: silikonit, hiustenpidennykset, hiusten värjäys, tekoripset, tekokynnet ym.

Kasvattaa lapsiaan samanlaiseksi: ulkonäkö on kaikki kaikessa, muulla ei paljon väliä.

Jotenkin surullista.

Vierailija
244/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna värjätä vielä moneen vuoteen. Nyt tyttö siis 10v ja haluaisi PUNAISET hiukset,kun kaksi kaveriakin oli värjännyt.

Vierailija
245/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Värjäsin itse hiuksiani pienestä pitäen, nyt tämä maantienväri ei kestä mitään. Olen kaikelle allerginen. No, olen 4kymppinen, entäs kun tyttäresi ovat esim 20 ja kovin allergisia? Sori, mutta tosi tyhmä olet.

Nooh,minähän arvasin että haloo tästä syntyy.Jos kerran vuoteen värjää hiukset,niin onko se sit kauhee asia.EI,ei todellakaan ole tarkoitus värjätä lasteni hiuksia heti kun juurikasvu tulee esiin. He saivat nyt kokeilla sen värjäämisen,joten asia ei enää heidän mieltä paina. Itse värjään omia hiuksia n.2-3 kertaa vuodessa,ja ei ole yhtään ainutta allergista reagtiota tullu 15 vuoteen :D Maalaisjärkee saa käyttää,ei aina tartte olla on/off vaihe...kerran värjäsit nyt lapsilta niin aina oot värjäämässä. Kerran kokeiltiin miehen kans persepanoa,ja siihen jäi....en oo uusimassa hommaa.kaikessa voi olla ne rajat,vaikka ne rajat tekee vasta kokeilun jälkeen...juu ihan oikeesti voi :)

Eli olet näitä "poltin tupakkia koko raskausajan ja ei sille lapselle mitään siitä tullu" asenteen omaavia ihmisiä.

Ja todellakin haluat että lapset kulkevat älyttömän juurikasvun kanssa? Sekö se sitten näyttää siistiltä ja hyvältä?

Olen itse saanut värjätä 10-vuotiaasta asti hiuksiani. Voi kun äitini olisi kieltänyt sen. Värjäsin 15 vuotta säännöllisesti ja kun viimein lopetin, niin tajusin kuinka kaunis oma värini oikeasti on. Paljon luonnollisempi ja vivahteikkaampi kuin purkeista voi ikinä saada. Allergiaa aloin myös saada värien säännöllisestä käytöstä, vaikka värjäsin vain n.3× vuodessa. En millään antaisi lapseni värjätä mielellään ollenkaan.

kai sä tiedät, että värjäsit tai et, niin sun oma hiusten väri on muuttunut viidessätoista vuodessa. 10 vuotiaana sulla ei taatusti ollut sama luontainen väri kuin 25 vuotiaana.

Eli turhaan itkeskelet ja syyttelet äitiäs.

Vierailija
246/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viidennellä laitettiin lapselle ekat vaaleat raidat, mun ehdotuksestani. Alkoi sen verran rasvoittumaan, että raidat kummasti näytti todella hyvältä. Vähän kuivatti tukkaa ja tuuheutti myös.

Yläasteella sai värjätä koko päätään. Kaikki tehtiin luonnonvärein ja niihin perehtyneellä luomukampaajalla.

Itse olen värjännyt pennusta saakka markettivärein ja ihmettelen, ettei mitään niistäkään ole tapahtunut. Toisinaan tahti oli viikottain uutta väriä purkista.

Muksut nyt nuoria aikuisia ja päät kunnossa.

Vierailija
247/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä huomaa ihmisestä, jos on päähän annettu imeytyä pienestä pitäen ties mitä kemikaaleja :D

Vierailija
248/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä juttu toi hiusten värjäys oikein on?

En tajua alkuunkaan, kertoo jotain ihmiskunnan tyhjäpäisyydestä ja typeryydestä.

Vierailija
249/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö tähän nyt vastata, että kokeiluta se persepanokin niillä lapsilla, niin sekin on sitten kokeiltu heiltä? Eipä paina sekään sitten enää mieltä.

Vierailija
250/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole lapsia, olen itsekin nuori.

Jos hiustenvärjäily ei olisi vaarallista, en näkisi siinä niin suurta ongelmaa, vaikka eipä se tosiaankaan tarpeellistakaan tuossa iässä ole.

Sille on tosiaankin syy, miksi alle 16 -vuotiaalle ei suositella hiustenvärjäystä.

Itselläkin oli tuo sama kausi, nykyään tykkään omastakin väristä ja harvoin värjään. Tyttökin voi muuttaa mieltään, tuskin kuitenkaan ennen kun saa koittaa.

Olisiko mitään sellaista kevytväriä, mikä ei vaurioittaisi tai olisi vaarallista, joka lähtisi pesussa? 🤔 En itse tiedä, mutta sehän voisi olla sopuratkaisu.

Eikö noita kaikenlaisia hiusmaskaroita ole vaikka mitä väriä? Entä sivusiili, jos halua jotain räväkkyyttä kampaukseen? Tai jotkut rastaletit? Onko sen pakko juuri olla koko pään verran väriä?

251/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks täällä neuvotaan ekaks värikäs vaalennusainetta latvoihin? Vetyperoksidia? Ei järkee vaikka ei päänahkaan osu. Jos on pakko kokeilla niin kampaajalla joku kevytväri pari raitaa. Ei vaalennusaineita, ne on niitä vahvimpia tököttejä.

Vierailija
252/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna värjätä. Viestität vaan lapselle, ettei kelpaa ittenään. Nolojen mutsien juttu. Alatyyliä, älä mene mukaan.

Vierailija
253/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä anna värjätä. Viestität vaan lapselle, ettei kelpaa ittenään. Nolojen mutsien juttu. Alatyyliä, älä mene mukaan.

Se lapsi on nyt jo 19-vuotias, niin että neuvosi on aika lailla myöhässä.

Vierailija
254/259 |
25.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henna tai kasvivärit ovat turvallisempia. Kannattaa ottaa asioista selvää kunnolla! :)

Kyllä. Itse olen allergisoitunut hiusväreille, mutta hennaaminen sopii minulle mainiosti. Huom, 100% puhdas luonnonhenna. Ei ne muka ekologiset ja harmittomat hiusvärit, joissa on hennaa vain nimeksi ja loput kemikaalimyrkkyjä.

Vierailija
255/259 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 12v joka haluu värjää hiukset en anna vielä itse värjäsin jo 5lk asti mutta oma tyttö saa värjää vast 13vuotiaana

se tehdään ammattitaidolla (parturissa)

Vierailija
256/259 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen on aika pieni värjäämään hiuksia. Itse värjäsin omat hiukseni 12-vuotiaana mustaksi. En olisi saanut lupaa värjätä, mutta ostin kaupasta värin ja värjäsin hiukset itse kotona sillä aikaa kun vanhemmat olivat töissä. Nyt kyllä sitä mieltä että hiusvärit on aikuisille ja turhia niillekin. 

Vierailija
257/259 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sävytteellä värjääminen on parempi kuin kestoväri.

Vierailija
258/259 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun hiuksiani alettiin värjäämään n. 10-vuotiaana säännöllisen epäsäännöllisesti. Siihen aikaan ei juurikaan puhuttu hiusvärien haitoista. Etenkin tummat värit ovat haitallisia, enkä tarkoita siis haittoja hiuksille vaan allergisoitumista jne.

Oma tyttäreni täyttää syksyllä 14, enkä ole antanut hänelle lupaa värjäämiseen. Sitten kun luvan annan, hän saa mennä kampaajalle ottamaan hieman ohuita vaaleita raitoja, jotka eivät jätä rajua tyvikasvua (tyttö luonnostaan vaaleahko). 

Omiin hiuksiini otin viimeiset vuodet vain ohuita raitoja kampaajalla, ja nyt olen ollut yli kolme vuotta täysin ilman raitoja tai mitään muitakaan värikäsittelyjä. Oma luonnonvaalea värini on toki vähän tylsä, mutta en enää juurikaan välitä. En ollut koskaan mikään kaunotar muutenkaan.

Vierailija
259/259 |
11.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun hiuksiani alettiin värjäämään n. 10-vuotiaana säännöllisen epäsäännöllisesti. Siihen aikaan ei juurikaan puhuttu hiusvärien haitoista. Etenkin tummat värit ovat haitallisia, enkä tarkoita siis haittoja hiuksille vaan allergisoitumista jne.

Oma tyttäreni täyttää syksyllä 14, enkä ole antanut hänelle lupaa värjäämiseen. Sitten kun luvan annan, hän saa mennä kampaajalle ottamaan hieman ohuita vaaleita raitoja, jotka eivät jätä rajua tyvikasvua (tyttö luonnostaan vaaleahko). 

Omiin hiuksiini otin viimeiset vuodet vain ohuita raitoja kampaajalla, ja nyt olen ollut yli kolme vuotta täysin ilman raitoja tai mitään muitakaan värikäsittelyjä. Oma luonnonvaalea värini on toki vähän tylsä, mutta en enää juurikaan välitä. En ollut koskaan mikään kaunotar muutenkaan.

No saat odottaa sitä luvan antamista siihen asti että lapsesi on 16 v. Sitä nuoremmille kampaajat ei laita edes raitoja.