Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen (12v) hiusten värjäys.. taistelu..

Vierailija
06.08.2013 |

Nyt se sitten alkoi meilläkin, kärttäminen että pitäis saada hiuksia värjättyä. Tytön kavereista pari on värjännyt radikaalisti jo pari vuotta hiuksiaan ja paras ystävä vasta vähän aikaa, mutta välillä tummaksi, välillä vaaleaksi jne kotiväreillä.

Minä kun olen sitä mieltä, että se ei ole edes terveellistä, saatika tarpeellista... eikö noista ole joku suosituskin, ettei alle 15-vuotiaiden päihin mitään väriaineita laitettaisi. Sanoin, että en anna lupaa, korkeintaan pari raitaa voi laittaa jos siltä tuntuu,, mutta missään nimessä ei vielä koko kuontaloa värjätä, vaikka kaverit niin tekeekin.

Kommentit (259)

Vierailija
21/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:27"]

Mikä järki on antaa jonkun kolmas luokkalaisen värjätä hiuksiaan? Eikö äiti voisi olla se aikuinen, joka voisi sanoa, että ei? Ihan sama vaikka miten rähinä tulisi, antaa tulla vain, se kuuluu asiaan.

[/quote]

Mikä järki kieltää kaikkea mitä mieleen tulee, ei se tee mustakaan sen aikuisempaa, kun kieltää vaan, koska muut sanoo niin. Tuollainen hiusten värjäys on niin pientä, ettei siitä tarvinnut edes rähistä. Ehdotin itse.

Vierailija
22/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:37"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:35"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:13"]

Värjäsin itse hiuksiani pienestä pitäen, nyt tämä maantienväri ei kestä mitään. Olen kaikelle allerginen. No, olen 4kymppinen, entäs kun tyttäresi ovat esim 20 ja kovin allergisia? Sori, mutta tosi tyhmä olet. 

[/quote]

Nooh,minähän arvasin että haloo tästä syntyy.Jos kerran vuoteen värjää hiukset,niin onko se sit kauhee asia.EI,ei todellakaan ole tarkoitus värjätä lasteni hiuksia heti kun juurikasvu tulee esiin. He saivat nyt kokeilla sen värjäämisen,joten asia ei enää heidän mieltä paina. Itse värjään omia hiuksia n.2-3 kertaa vuodessa,ja ei ole yhtään ainutta allergista reagtiota tullu 15 vuoteen :D Maalaisjärkee saa käyttää,ei aina tartte olla on/off vaihe...kerran värjäsit nyt lapsilta niin aina oot värjäämässä. Kerran kokeiltiin miehen kans persepanoa,ja siihen jäi....en oo uusimassa hommaa.kaikessa voi olla ne rajat,vaikka ne rajat tekee vasta kokeilun jälkeen...juu ihan oikeesti voi :)

[/quote]

Tutustu allergioihin, ja jätä sun lasten herkät päänahat rauhaan. Tuskin kuitenkaan tulet tekemään niin, koska kuulostat vajaamieliseltä. 

[/quote]

en aio tutustua allergioihin,koska hyvin niistä jo tiedän. En ole värjäämässä tyttärieni hiuksia PIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIITTTTTTKÄÄÄÄÄNNNNN

aikaan uudestaan.Se oli kokeilu heille,ja kumpikaan ei vinkunu et mä haluuuuuunnnnnn haluuunnnnn....vaan kerran saunassa ottivat asian puheeksi,ja miehen kans sit päätettiin et annetaampa tytöt kerran värjää,ja se siitä.JAtkakoon värjäämistä sit rippikoulun jälkeen,kunhan allergiat on pois suljettu heidän herkistä päänahoista :D

[/quote]

Sulla ei kyllä ole kaikki himassa. 

[/quote]

Millä lailla ei oo kotona.Oon omassa työssäni nähnyt vieläkin nuorempia tyttöjä hiukset värjättyinä,monta monituista vuotta.KEtään en oo nähnny allergisen reagtion kourissa,eikä kukaan ole valittanut mistään.Enköhän mä itse tiedä annanko lasten värjätä kerran ennen rippikoulua,vai niin monta kertaa ku haluaa heti rippikoulun jälkeen ku kaikki muutenki vauhdikasta siinä ikävaiheessa.Voihan tuo käydä jopa niin niinkuin heidän äitillään et ei oo paljoo hiuksiaan värjänny ku on saanu tehdä se sillon ku halusi,jäi se kauhee uho "mähän teen ku kiellät" pois ja sit ku oli lupaki värjätä,niin oli tunne et miksi värjäisin,kyllähän mä jo tiedän mitä se värjääminen on...ja vasta nyt aikuisemmalla iällä oon alkanu värjäämään sen 2-3 kertaa vuodessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

23: kirjoitustyyylisi jo paljastaa että et ole kovin viisas ja muutenkaan lähellä normaaliutta, mutta ehkä ne lapsukaiset tulevat sitten kiittämään myöhemmin arpisten päidensä kanssa äitiä ja isää. Tai sitten eivät. 

Sinähän päätät, ikävä kyllä. 

Vierailija
24/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:48"]

23: kirjoitustyyylisi jo paljastaa että et ole kovin viisas ja muutenkaan lähellä normaaliutta, mutta ehkä ne lapsukaiset tulevat sitten kiittämään myöhemmin arpisten päidensä kanssa äitiä ja isää. Tai sitten eivät. 

Sinähän päätät, ikävä kyllä. 

[/quote]

Voi että musta on ihanaa provosoida teitä mammat :D Te ootte aina yhtä tyhmiä ja meette näihin kirjoituksiin mukaan :D

Hih,nyt ku sai teitä kiusata,niin on hyvä syy hymyillä ja lähtee tupakalle...

t.10 ja 11 vee tyttöjen äiti.Mut kylläkin tiukka kuri et vasta rippikoulu jälkeen korvikset ja yläasteen ysillä aikaisintaan väri päähän :)

Vierailija
25/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan hiusalan ammattilainen jolle ammattietiikka on itsestäänselvyys

ei suostu värjäämään alle 16-vuotiaiden hiuksia. 

Ette te syötä lapselle liian vahvoja särkylääkkeitä, anna maistaa tupakkaa tai anna lapsen tietentahtoen polttaa ihoaan auringossa  ja sama periaate pätee hiustenvärjäyksessä.

Lasten hiuksia ei tule värjätä koska lapsella päänahka on ohuempi kuin aikuisella ja hiusvärien sisältämät kemikaalit pääsevät ihmeytymään päänahan kautta lapsen verenkiertoon.

Rajuimpia ovat värit/blondausaineet jotka sisältävät vetyperoksidia.

Vetyperoksidi vie värit esim. vaatteista ja pintamateriaaleistakin ja sellaista myrkkyä meinaatte lapsen päähän tyrkätä...

Jos on tosiaan pakko niitä lasten hiuksiä värjätä, niin raidat jotka eivät värjätessä osu päänahkaan tai kokoväri vaahtosävytteillä/ color maskeilla joita on nykyään jokainen putiikki pullollaan. Ovat vahvuudeltaan verrattavissa shampooseen mutta pysyvät aivan yhtä hyvin kuin hapete värit!

Ranskassa on lasten hiustenvärjäys laissa kielletty ja henna värit on muuten ihan yhtä paha sekä kaupan väreihin on usein tyrkätty puolet vahvempia myrkkyjä kuin kampaamoväreihin..

Jos netistä ei löydy tarpeeksi tietoa ko. värien käyttöseurauksista niin kysykää kampaajaltanne, sitä varten he ovat koulunsa käyneet että osaavat kertoa.

Tyhmä ei ole se joka kysyy vaan se joka värjää!

T. Kampaaja

Vierailija
26/259 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:50"]

Kukaan hiusalan ammattilainen jolle ammattietiikka on itsestäänselvyys

ei suostu värjäämään alle 16-vuotiaiden hiuksia. 

Ette te syötä lapselle liian vahvoja särkylääkkeitä, anna maistaa tupakkaa tai anna lapsen tietentahtoen polttaa ihoaan auringossa  ja sama periaate pätee hiustenvärjäyksessä.

Lasten hiuksia ei tule värjätä koska lapsella päänahka on ohuempi kuin aikuisella ja hiusvärien sisältämät kemikaalit pääsevät ihmeytymään päänahan kautta lapsen verenkiertoon.

Rajuimpia ovat värit/blondausaineet jotka sisältävät vetyperoksidia.

Vetyperoksidi vie värit esim. vaatteista ja pintamateriaaleistakin ja sellaista myrkkyä meinaatte lapsen päähän tyrkätä...

Jos on tosiaan pakko niitä lasten hiuksiä värjätä, niin raidat jotka eivät värjätessä osu päänahkaan tai kokoväri vaahtosävytteillä/ color maskeilla joita on nykyään jokainen putiikki pullollaan. Ovat vahvuudeltaan verrattavissa shampooseen mutta pysyvät aivan yhtä hyvin kuin hapete värit!

Ranskassa on lasten hiustenvärjäys laissa kielletty ja henna värit on muuten ihan yhtä paha sekä kaupan väreihin on usein tyrkätty puolet vahvempia myrkkyjä kuin kampaamoväreihin..

Jos netistä ei löydy tarpeeksi tietoa ko. värien käyttöseurauksista niin kysykää kampaajaltanne, sitä varten he ovat koulunsa käyneet että osaavat kertoa.

Tyhmä ei ole se joka kysyy vaan se joka värjää!

T. Kampaaja

[/quote]muuten netistä kun noita katselin niin vaalennusaineet tuntuvat olevan vaarattomimpia allergian suhteen, ja paketissa ei edes mainittu allergiatestin tekemistä kuten noissa väreissä.

4

Vierailija
27/259 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:22"]Hiusvärejä ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille

Lähes kaikissa hiusvärien pakkausmerkinnöissä on varoitus: "Tätä tuotetta ei ole tarkoitettu alle 16-vuotiaille". Varoitus perustuu lainsäädäntöön ja sen taustalla on huoli kuluttajien herkistymisestä hiusväreille.

Varoituksen tarkoitus on suojella kuluttajia. Hiusväreissä on käytetty voimakkaita kemikaaleja, joita vastaan voi syntyä voimakas allergiareaktio pitkän ajan ja useiden altistusten jälkeenkin. Ei ole syytä altistaa nuoria voimakkaille kemikaaleille liian nuoresta iästä lähtien.

Kosmetiikkateollisuus ei suosittele alle 16-vuotiaiden hiusten värjäämistä!

[/quote]

Juurikin näin! Olen parturi-kampaaja ja päättänyt että lapsieni hiuksia ei värjätä ainakaan ennen 15-vuoden ikää. On ollut pari kertaa aivan pakko sanoa myös maksavalle asiakkaalle, etten värjää lasten hiuksia. Järkkyttävin äiti olisi tahtonut kahdeksan vuotiaalle tytöllensä väriä:(

Vierailija
28/259 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi värjääjille: se allerginen reaktio voi tulla yhtäkkiä vuosien käytön jälkeen. Kaverille kävi niin, oli vuosikausia värjännyt hiuksiaan mustiksi, sitten yhdellä kerralla sai reaktion, päänahka meni todella huonoon kuntoon vaikka tietenkin nopsaan pesi värin pois. Ja nyt ei voi (eikä halua) enää värjätä hiuksiaan.

Vierailija
29/259 |
07.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain jo ensimmäisen raidan hiuksiin toisella luokalla, neljännellä sain värjätä koko tukan punaiseksi, jota olin vuosia halunnut, mutta vain kevytvärillä. Siitä eteenpäin on ollut ties mitä. Vihreää otsista, permanenttia, latvojen vaalentamista, raitoja jne. Kyllä muistan että omatkin kaverit värjäili aika nuorena koko päätä, pitkään taistelin oman äitini kanssa kunnes unelma punaisista hiuksista vihdoin toteutui.

Oma kantani on, että ihan hyvin voitte kotona värjätä jos jollain perheenjäsenellä on edes jotain taitoa ja teette teallergiatestin. Hiuksia ne vaan on, kyllä ne kasvaa ja se oma väri tulee takaisin :)

Vierailija
30/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen alle 16v. Halusin kokonaan punaiset hiukset, mutta äiti näytti mitä vaaroja siitä voi tulla, niimpä teimme kompromissin;) koska minulla on pitkät hiukset, niin äiti värjäsi puoleen väliin saakka:) mietin ensin näyttäisikö punainen hyvältä minun hiusvärin kanssa(maantienväriset;) ), mutta kivalta näytti:)! Ja koska väri ei osunut päänahkaan, niin ei siitä sitten mitään allergiaa tullut:)

Vierailija
31/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 22:26"]

Henna tai kasvivärit ovat turvallisempia. Kannattaa ottaa asioista selvää kunnolla! :)

[/quote]

Nyt on kyllä pakko ihmetellä, miksi nämä alapeukut? Katsopa ap vaikka Lushin hennan INCI-listaa; punainen henna (Lawsonia inermis), kaakaovoi (Theobroma cacao), tuore luomusitruunamehu (Citrus limonum), jauhettu rosmariini (Rosmarinus officinalis), neilikkaöljy (Eugenia caryophyllus), *citral, *eugenol, *geraniol, *citronellol, *limonene, *linalool, hajuste (parfum). 

* esiintyy luonnostaan eteerisissä öljyissä 

Tuossa on siis pelkkiä luonnollisia ainesosia ja tulee todella kaunis punainen väri! Antaisin lapseni värjätä tuolla hiuksensa :) Sen sijaan kemialliset värit jättäisin myöhemmäksi. 

Vierailija
32/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt myös koulussa jopa 7 vuotiaita ekaluokkalaisia koko tukka värjättynä, miten niin pienen annetaan jo pilata tukka :0 ??

Vierailija
33/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2013 klo 23:50"]

henna värit on muuten ihan yhtä paha

[/quote]

Nyt ei taida kampaaja olla aivan selvillä asioista. Ainoastaan synteettinen musta henna, johon on lisätty PPD:tä, on vaarallinen ja allergisoiva. Lawsonia Inermis-kasvista jauhettu, puhdas henna on kaikista turvallisin vaihtoehto. Toki voit olla allerginen henna-kasville, mutta kemiallisissa hiusväreissä on lukemattomat määrät myrkkyjä; PPD:tä, ammoniakkia ja muita "herkkuja". Ei kannata uskoa tätä isojen hiusvärimerkkien ja aivopestyjen kampaajien henna-propagandaa, vaan ottaa itse asioista selvää. 

Vierailija
34/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraväreillä ja shokkiväreillä meillä on saaneet jo 12 vuotiaana värjätä, ne ei vahingoita hiusta, haalistuvat pois nopeasti (ei tarvii odottaa että kasvaa pois) eivätkä ole juuri shampoota kummempia muutenkaan. Kestovärillä en antaisi värjätä vielä hetkeen. 

Vierailija
35/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä vain ihmettelen, että kun nyt on se uudehko laki (?) Että alle 16-v hiuksia ei saa värjätä, niin miten siitä on mitään hyötyä, kun nyt sitten kaikki alle 16-vuotiaat vain joutuvat värjäämään hiuksiaan kotiväreillä? Kotivärit ovat käsittääkseni paljon voimakkaampia ja niitä voi lapset/nuoret laittaa keskenään toisilleen, ilman valvontaa. Eikö tästä suosituksesta tai laista kumpi onkaan, ole enemmän haittaa kuin hyötyä?

Kampaajat, osaatteko vastata?

Vierailija
36/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempihan se olisi, että ammattitaitoinen kampaaja laittaisi valvotussa olosuhteissa värin, kuin että penskat kotonaan kaupan väreillä läträävät. Hiusvärien ostoon ei ole nimittäin määrätty ikärajaa.

Vierailija
37/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini oma-aloitteisesti antoi minulle luvan värjätä tukkaani halutessani kun olin 12-vuotias, tietysti aluksi kevytväreillä. En siis rttänyt häneltä lupaa värjätä houksia. Hiukset kasvaa takaisin, iho ei. Miten ihmisistä voi olla ok laittaa 1-vuotiaalle korvakorut mutta ei antaa 12-vuotiaan värjätä hiuksiaan? Allergioita tulee kaikille ja niitä voi hoitaa.

Nyt reiluna parikymppisenä olen kasvattanut omaa väriäni reilun vuoden takaisin, mutta silti oman äitini käytös vaikuttaa ihailtavalta ja järkevältä.

Vierailija
38/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaistahan lapsoset pyytää. Sinun tulee ola vanhempi ja kyetä sanoa ei. Meillä kinuttiin samoihin aikoihin ja tyttö joutui odottamaan siihen, kun on 16 v. On sittemmin värjännyt pari kertaa. Lapset arvostavat rajoja!

Vierailija
39/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä vaan anna! Mä aloin värjäämään kun olin kymmenen ja kadun sitä nyt tosi paljon! Sellaiset nätisti leikatut oman väriset hiukset, vahvat ja terveet ovat niin paljon nätimmät! Mä kadun tosi paljon että värjäsin. :(

Vierailija
40/259 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakalle? Hyiiiii. Mieti millaisen mallin annat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi