Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen (12v) hiusten värjäys.. taistelu..

Vierailija
06.08.2013 |

Nyt se sitten alkoi meilläkin, kärttäminen että pitäis saada hiuksia värjättyä. Tytön kavereista pari on värjännyt radikaalisti jo pari vuotta hiuksiaan ja paras ystävä vasta vähän aikaa, mutta välillä tummaksi, välillä vaaleaksi jne kotiväreillä.

Minä kun olen sitä mieltä, että se ei ole edes terveellistä, saatika tarpeellista... eikö noista ole joku suosituskin, ettei alle 15-vuotiaiden päihin mitään väriaineita laitettaisi. Sanoin, että en anna lupaa, korkeintaan pari raitaa voi laittaa jos siltä tuntuu,, mutta missään nimessä ei vielä koko kuontaloa värjätä, vaikka kaverit niin tekeekin.

Kommentit (259)

Vierailija
81/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on ollut 3-4vuotiaana keltaisia ja vihreitä raitoja kun isäni värjäsi hiuksiaan useasti ja häneltä jäi värejä yli. 6-vuotiaana laitettiin musta raita joka kylläkin kosketti päänahkaa, 7-vuotiaana uusi musta raita ja vielä 9-vuotiaana vähän lisää mustaa. Isosiskoni värjäsi ensimmäisen kerran koko päänsä mustaksi 6luokalla, siitä lähtien hänellä on ollut punamustaa, sinistä ja violettia. 10-vuotiaana hiukseni värjättiin viininpunaisiksi ja tällä kertaa hiuksista tuli sellaiset, että ne menivät vähän helpommin takkuun mutta ei muuta ja nyt olen 12-vuotias ja mietin että miten värjäisin jälleen hiukseni :) Ei miulla ainakaan oo tullut mitään allergisia reaktioita eikä kiinnosta vaikka tuliskin, kerranhan sitä vaan eletään

Itselleni tuli ja sen jälkeen en ole voinut värjätä ripsiä enkä hiuksia. Tosi harva meikki käy. Onneksi minulla oli hyvä oma hiusten väri. Pärjäisin sillä, kunnes harmaat ilmestyi. Nyt olisi kiva nuorentaa ilmettä hiusten värjäämisellä. Tietysti oman nuoruuteni värit taisi olla vahvempia, kuin nykyään. Sain reaktion 26 vuotiaana ihan yllättäen. Ja sen jälkeen en ole kestänyt mitään värejä.

Vierailija
82/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli aikoinaan koulukavereita, jotka värjäsi hiuksiaan tosi paljon. Sitten lukionviimeisellä luokalla osalla oli oikeasti hiukset niin huonossa kunnossa (rakenne jne.) että ne oli jo lähes pilalla. En tiedä mitä jatkossa tekivät ja saivatko hiuksensa kuntoon.

Vähän aikaa sitten tuli joku tv-ohjelma, jossa joku brittityttö oli värjäillyt hiuksiaan paljon monilla eri väreillä. Nyt hiusten rakenne oli vaurioitunut ja hiukset katkesivat, jos niitä pikkuisenkin "veti".

Jokainen tekee valintansa itse....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, pahimpia allergioille altistavia värejä on tummat kotivärit. Siinä tummassa on ilmeisesti jotain mille voi ajan kanssa allergisoitua ja reaktiot on sitten tosi pahoja. Kotona myöskään värjääjät eivät saa pestyä päänahkaa niin hyvin kun kampaamossa ammattilainen saa, joten hiuspohjaan jää sitä väriainetta muhimaan ja aiheuttamaan kaikenlaisia ongelmia. Varmaan toki melko harvinaista, mutta sitten kun se allergia pamahtaa päälle, niin pää voi turvota ihan kauhean näköiseksi ja koko päänahka voi olla vesikelloilla. Sen jälkeen ei sitten enää oikeen olekaan mitään tehtävissä niinkuin tuossa joku jo kuvailikin. 

Vierailija
84/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas meni yp-tarkastuksen se, mitä sanoin.

Ei sillä mitään suurempaa väliä minule ole, mutta kyllä on huuhaahoota täällä.

Kauniisti sanot; TARKASTUKSEN JÄLKEEN...

Toivon, ettei jälken mun argumenttejani julkaista, jos on niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiin vakavaaaaaaa.

Ja siveellistä.

Vierailija
85/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa värjätä kotona vaikka ruskealla hennalla! Se ei ole myrkyllistä, eikä väreissä voi päästä kovinkaan epäluonnolliseen lopputulokseen. Vaaleaa tosin ei saa aikaiseksi.

Vierailija
86/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raitoja kampaajalla, vaalennusaine ei kosketa päänahkaa.

Kampaaja ei laita edes raitoja alle 16 vuotiaalle, kysytty on!

Vierailija
87/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilkaa värjätä kotona vaikka ruskealla hennalla! Se ei ole myrkyllistä, eikä väreissä voi päästä kovinkaan epäluonnolliseen lopputulokseen. Vaaleaa tosin ei saa aikaiseksi.

Mikäli joku teini haluaa vaaleanpunaiset hiukset niin silloin ei ole vaihtoehtona, että kokeilepa ruskeaa hennaa?!?

Vierailija
88/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on yksi hiustenvärjäys saanut joissakin mammoissa aikaan järjetöntä raivoa :)

Verrataan normaalia kokeilunhaluista lasta jo kaiken maailman wt perheeseen kuuluvaksi syrjäytyneeksi nuoreksi. Katsokaa menestyneitä tubettajia ja vloggaajia, sieltä tulee nuorisolle paljon ihanteita ja esikuvia. Kyllä tiedän lääkärin lapsenkin jolla on kauniit pinkit hiukset, ei tulisi mieleenikään mennä haukkumaan häntä jonkun hiusvärin takia.

Olen samaa mieltä, että kestovärejä ei lapsille kannata ihoon laittaa, mutta ei  minulla ole tarvetta ketään kategorioida pelkästään pastellisävyisten hiusten takia. Ihminen on paljon muutakin kuin hiukset.

Vierailija
89/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi vanhemmillakin olla sen verran järkeä päässä, että sanoo alle 16 vuotialle ei. Lapsien ja nuorten EI tarvitse värjätä hiuksiaan ja pilata niitä. Vanhemmilla on määräämisoikeus lapsistaan, kun ovat alle 18 vuotiaita. Vaikka lapsi kuinka kinuaa, raivoaa, itkee jne niin vanhempien tehtävä on vain kieltää. 

Olen instagramissa nähnyt pariin otteeseen videon missä äiti antaa 3 vuotiaan lapsensa värjätä itse omat hiuksensa. Värjätyt ovat siis ennestäänkin jo. Aivan uskomatonta välinpitämättömyyttä. Plus videoita katsellessa väri valuu uhkaavasti kohti silmää (koska kuka 3.v osaa itse värjätä hiukset?) ja äiti ei tee mitään? En vain ymmärrä.

Vierailija
90/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tässä nyt on sen kummempaa, kun väriä päähän vaan!

Allergiatesti 24 h aiemmin ja that´s it.

Vierailija
91/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sovittu, ettei värjätä alle 16 v. Tyttö täyttää kesällä 17 v ja nyt oli vähän puhetta latvan liukuvärjäyksestä. Mitään tappeluita ei koskaan käyty värjäyksistä. Kerroin faktat ja se riitti.

Vierailija
92/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset eivät pilaannut, jos niitä värjää!!!

Kertokaa joku konkreettinen esimerkki hiusten pilaantumisesta värjäyksen takia.

Vierailija
93/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT: olen joskus jo nuorena kuullut, että jos on tällaisilla "normi" synteettisillä hiusväreillä värjännyt hiuksiaan, ei enää sen jälkeen voisi värjätä hiuksiaan hennalla? Onko tässä jotain perua?

Vierailija
94/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kuitenkin värjäämässä päätään, ettei ole onneksi vielä vaihtamassa sukupuoltaan.

Vierailija
95/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä oo mitään väliä kauanko on hiuksiansa värjännyt ja missä. Kun allerginen reaktio tulee niin se tulee. Mulla meni liki kymmenen vuotta samalla värillä, välillä koitin eri merkkiä mutta ei pysynyt yhtä hyvin. Viime tammikuussa värin vaikuttaessa päässä alkoi kirvellä ja kuumottaa, ja tästä kaksi viikkoa jatkuva koko kropan mutta etenkin yläkropan(ml. kasvot) ja päänahan loputon kirvely ja kutina, pari viikkoa niin yläkroppa rauhoittui ja vasta maaliskuussa alkoi olla päiviä jolloin päänahkaa ei ihan koko ajan kutittanut.

Jos omalle lapselle kävisi näin, kuinka pystyisit elämään asian kanssa?

Vierailija
96/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OT: olen joskus jo nuorena kuullut, että jos on tällaisilla "normi" synteettisillä hiusväreillä värjännyt hiuksiaan, ei enää sen jälkeen voisi värjätä hiuksiaan hennalla? Onko tässä jotain perua?

Tällä on merkitystä lähinnä toisinpäin. Jos on värjännyt kasviväreillä hiuksiaan, voi synteettinen väri käyttäytyä hiuksissa eri tavalla kuin on aikomus. Vaalentaminen esimerkiksi voi tuoda esiin oranssin tai vihreän pigmentin, joka ei lähdekään millään pois.

Synteettisissä väreissä PPD ja ammoniakki ovat varsinkin hyvin allergisoivia. Jos näistä tulee voimakas allerginen reaktio niin se on sairaalareissu ja melko vakava asia. Lapselle varmasti myös todella järkyttävä kokemus. Vakava ihoreaktio tai hengenahdistus ovat todellisia riskejä. En antaisi värjätä hiuksia synteettisillä väreillä noin nuorena ollenkaan.

Vierailija
98/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiukset eivät pilaannut, jos niitä värjää!!!

Kertokaa joku konkreettinen esimerkki hiusten pilaantumisesta värjäyksen takia.

Tässä ihan tutkittua tietoa

https://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvointi/artikkeli/hiusvariallergia-isk…

Vierailija
99/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloitin värjäämisen 22-vuotiaana. Eipä kestänyt pitkään, kun alkoi tulla atooppisia shokkeja, joista tuli sairaalakeikkoja. Puhkesi allergioita ja vielä jonkinlainen mcs-oireilu päälle. En ole vuosiin voinut käytää mitään muita hygieniatuotteita kuin mietoa hammastahnaa ja hajustamatonta pesunestettä (laimennettuna!). Jos yritän jotain aina välillä, niin lopputuloksena makaan sairaana sängyssä. Elämä on nyt aika rajottunutta, mutta parempi edes näin.

Vierailija
100/259 |
10.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin niin kuin minä teinkin, eli olen sanonut tyttärelleni että ei voisi vähempää kiinnostaa minkä malliset/väriset hiukset hänellä on. Mutta että kannattaa olla varuillaan, sillä olet saanut silloin 10-veenä yhdestä pienestä raidasta punaisen ihottuman päänahkaan, joka kesti monta viikkoa, että kannattaa olla valmis pesemään pää heti kun alkaa kutisemaan tai polttelemaan, että voi tulla oikeasti niin raju reaktio että silmät muurautuu umpeen, ja henki salpautuu, puhumattakaan siitä että hiukset voivat tippua päästä kokonaan.

Lopputulos: Ei ole koskaan värjännyt hiuksiaan, ja on nyt 21v.

Tatuointeja alkoi ihastelemaan siinä 15-kesäisenä. Sanoin että alaikäisille ei kukaan asiansa osaava laita sellaista, ja että jos hän nyt kuitenkin kamalasti sellaisen tahtoo, ja käy jossain otattamassa ilman että kyseessä on ammattilainen, niin hän voi olettaa saavansa sellaisen mitä netistä näkee kun hakee hakusanalla pieleen menneet tatuoinnit. Ja jos sellaisen näen hänellä ennen 18 ikävuotta, niin otan itse samanlaisen, ja voimme pitää sitten sitä yhteisenä perhetatuointina, jota tulen esittelemään kaikissa kissanristiäisissä, ja kehun kuinka tyttärellä on samanlainen, että tää on tällainen äidin ja tyttären juttu.