Mies on lomareissuilla aina yks helvetin valittaja!
taas kerran erehdyin luulemaan, että voisimme tehdä edes 4 päivän reissun riitelemättä, mutta ei! Valitus kaikesta mahdollisesta alkaa jo viimeistään edellisiltana, ja perille päästyä olen jo hermoromahduksen partaalla. Yleensä kaikki junttimaiset ärähtelyt ja tiuskimiset tapahtuvat vielä väkijoukon keskellä, että oikein saa hävetä silmät päästään.
Sieluni silmin jo näin jonkun av-mamman bongaavan meidät ja kirjoittavan kauhukertomuksen perheestämme.
Kateellisena katson aina perheitä, joissa on hyväntuuliset ja leppoisat isät. Ensi kesänä matkustankin lasten kanssa kolmestaan, niin pääsen paljon helpommalla. Lapset nimittäin ovat aivan ihanteellisia matkakumppaneita.
Onko kellään muulla miestä, joka pilaa jokaisen reissun kiukuttelulla?
Kommentit (25)
Valituksen aiheeksi kelpaa vaikka se, että on liian kylmä/kuuma. Majapaikan taso on vaikea saada kohdalleen; jos taso on liian alhainen, niin ei sitä urputusta kuuntele kukaan. Jos taas taso on korkea, alkaa räpätys siitä, kuinka MULLE pitää aina olla niin luksusta niin luksusta.
Ravintolakäynnit ovat kans luku sinänsä. Aina on jokin asia pielessä. Jos lista ei ole liian suppea, niin sitten se on liian erikoinen tai kallis tai jotain muuta häntä haittaavaa. Ap
Minulla on vähän samanlainen (kohta ex-) mies. Valittamisen lisäksi hänen suurinta hupia on arvostella muita ihmisiä ihan mistä syystä tahansa. Hän myös mielellään nolaa julkisesti muita. Luulen, että kyse on siitä perinteisestä tavasta yrittää saada itsensä ja oma elämänsä näyttämään paremmalta.
Aikani yritin saada häntä tajuamaan, että ympäristöönsä voi suhtautua positiivisemminkin ja että itselläkin olisi kivempaa, kun kiinnittäisi enemmän huomiota asioiden hyviin puoliin ja vähemmän niihin huonoihin. Mutta mikään ei ole muuttunut, niinpä aloin ottaa etäisyyttä ja pian ero astuu voimaan.
o/
Mun mies valittaa aina säästä. Milloin on liian kylmä ja milloin liian kuuma. Tai sitten ei oo liian kuuma. Sataa vettä tai ei sada vettä. Häntä on mahdoton saada tyytyväiseksi mihinkään ilmanalaan.
Silti haluaa aina lomalle lämpimiin maihin, talvella valittaa Suomen kylmästä säästä. Etelässä valittaa kun on kuuma.
Ja sitä saatanan rutinaa tosiaan kestää KOKO vitun loman ajan. Olen sanonut hänelle että mä olen parhaani tehnyt mutta ilmastoon en valitettavasti pysty vaikuttamaan eli voisko pitää sen päänsä kiinni. Mut ei. Rutina jatkuu vaan.
Jos käydään festareilla kahdestaan, valittaa mies ihmismäärästä, joko sitä on liikaa tai liian vähän. Musiikki on kurjaa (vaikka olisi bändi josta hän pitää), nurmikko huonoa, hiekka pöllyää tai maa on mutainen. Vetää kaljaa ja näyttää kärsivälle.
Kaiken kaikkiaan ihan PASKAA matkaseuraa mennään minne vaan. Ei vahingossakaan näytä sille, että nauttisi mistään.
oon huomannut saman, miehet välillä hirveitä kitisijöitä lomamatkalla! Ihmettelen myös miksi nainen aina tuntuu olevan se joka on järjestänyt kaiken, matkat, majoituksen jne... ehkä mies nillittäisi vähemmän jos olisi itse saanut osallistua suunnitteluun?
Mulla! sen takia reissaankin lasten kanssa yksin, kaikki nauttii :) meillä on lasten kanssa (4kpl) mahtavia reissuja ja mies nauttii rauhasta kotona kun siellä viihtyy. Kotona homma toimii kyllä hyvin perheenäkin :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:11"]
oon huomannut saman, miehet välillä hirveitä kitisijöitä lomamatkalla! Ihmettelen myös miksi nainen aina tuntuu olevan se joka on järjestänyt kaiken, matkat, majoituksen jne... ehkä mies nillittäisi vähemmän jos olisi itse saanut osallistua suunnitteluun?
[/quote]
Meillä mies osallistuu kyllä matkan suunnitteluun; katselee itse kohteita ja ehdottaa että minne mentäisiin. Vertailee itsekin hintoja ja hotellien tarjontaa. Mutta silti sitä nillitystä vaan riittää.
Lisäksi perusongelmana on miehen itsekeskeinen ajattelutapa noin ihan arkielämässäkin. Kaikkien pitäisi tanssia hänen pillinsä mukaan. Ulkomailla se ei onnistu, koska hän on kielitaidoton ja siksi täysin riippuvainen minun hyväntahtoisuudestani. Mutta kun hän heittäytyy täysin avuttomaksi kotimaan matkoillakin! Niin pientä asiaa ei ole, etteikö mun tarvitsisi sitä selvitellä, esim. hotellissa. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:04"]
Valituksen aiheeksi kelpaa vaikka se, että on liian kylmä/kuuma. Majapaikan taso on vaikea saada kohdalleen; jos taso on liian alhainen, niin ei sitä urputusta kuuntele kukaan. Jos taas taso on korkea, alkaa räpätys siitä, kuinka MULLE pitää aina olla niin luksusta niin luksusta.
Ravintolakäynnit ovat kans luku sinänsä. Aina on jokin asia pielessä. Jos lista ei ole liian suppea, niin sitten se on liian erikoinen tai kallis tai jotain muuta häntä haittaavaa. Ap
[/quote]
Voi hyvä luoja minkälainen mies!! Netin ihmeellisenä aikakautena sun miehes voisi itse varata sopivan tasoisen ja hintaisen hotellin tai ravintolan (netistä näkyy menut ja hinnatkin) eikä tarvitsisi itkeä reissun päällä!!
Mulla on onneksi mies joka on ihanteellinen matkakumppani, juuri tulimme lähes 4 vkon euroopan turneelta kotiin, mukana oli myös 11v lapsi. Kilometrejä tuli 5000, hotelliyöpymisiä 12 ja vuokratalossa 14, ravintoloita mahtui matkaan n 40, pari outletia, lukuisia kauppoja ja tavarataloja sekä yksi huvipuisto. Ja paljon muuta kivaa:)
Mä en kitisijää kuskaisi mukana ollenkaan, lähtisin tosiaan lapsen/lasten kanssa itsekseni reissuun.
Meillä suunnitellaan jo ensikesän matkaa....
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 13:12"]
Mulla! sen takia reissaankin lasten kanssa yksin, kaikki nauttii :) meillä on lasten kanssa (4kpl) mahtavia reissuja ja mies nauttii rauhasta kotona kun siellä viihtyy. Kotona homma toimii kyllä hyvin perheenäkin :)
[/quote]
Jättäytyikö mies ihan suosiolla pois matkoilta vai pistikö hanttiin?
Mä sanoinkin jo miehelle, ettei tarvitse enää kärsiä "huonosti järjestetyistä" perhematkoista. Pysyköön kotona syömässä perunoita ja jauhelihakastiketta niin kaikki on hyvin. Ap
Meidän perheen mies myös vastaavanlainen valittaja. Olen tullut myös vastaavaan lopputulemaan, että parasta kun matkustaa lapsen kanssa kaksin. Viikonloppuna olimme yön yli kestävällä kesäretkellä, johon sisältyi hotelli yöpyminen, jonka mies oli kyllä varannut, mutta silti se valitus, että kuinka kallista kaikki on jne. Hermot meni jo ennenkuin päästiin kotoa ja iahn riekaleina kun päästiin kotiin. Nyt voi kestää ennenkuin seuraavalle matkalle lähdetään koko perheenä. Kaikki energia menee riitelyyn matkalla, mkä on todella rankkaa.
http://www.iltalehti.fi/terveys/2012082215985520_tr.shtml
Valitusvirren kuunteleminen vahingoittaa aivojasi
Joo, ja itseäkin alkaa harmittaa, että rahat menee tavallaan hukkaan, kun porukasta yksi ei osaa ollenkaan relata ja nauttia mistään.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 17:05"]
Matkat ovat kyllä yleensäkin karseita.
[/quote]
Meille se on rakas ja mieluinen harrastus, vietämme kaikki lomat + ainakin yhden viikonlopun reissussa ja aina ulkomailla. Meillä päinvastoin parisuhde on 10++ reissuilla:D
10
Voi kamalaa! Onneksi mun mies nimenomaan rentoutuu matkalla, halailee ja pussailee julkisilla paikoilla vaikka kotona on aina kiireinen, stressaantunut eikä todellakaan osoita hellyyttä ihmisten ilmoilla. Tehdään muutama parisuhdeloma aina vuodessa ihan vain siksi että ne on niin ihania :)
Mun eksä. Sen kanssa oli aivan epätodellista matkustaa. Jos oltiin autolla liikenteessä Suomessa tai ulkomailla, niin ei ollut mitenkään harvinaista, että tämä "spontaani road-trippaaja" ei kelpuuttanut mitään majoitusta tulevaksi yöksi. Joko oli liian kallista tai muuten epämääräistä. Tapeltiin ja nukuttiin huonosti autossa, koska mies halusi säästää muutaman kympin.
Ruoka oli aina huonoa. Ei voi syödä sitä eikä tätä. Neljävuotiaan ruokailupreferensseillä (pitsaa tai makaronia tai hampurilaista) ei mitään erikoista gurmeeta nautittu. Yhdessä italialaisessa ravintolassa mulla oli niin huono olo, että kylmä hiki valui pitkin kasvoja. Mies urputti, kuinka pilaan hänen illallisensa.
Kielitaidottomuus. Täydellinen haluttomuus kommunikoida edes alkeellisella englannilla. Minä olin sitten joka paikassa selvittämässä ihan kaikkea. Aina.
Itaruus. Mikään ei olisi saanut maksaa mitään. Lomamatkojen suunnitteluun ei kuitenkaan suostunut osallistumaan. Jos sen jotenkin sai kammettua matkalle, niin piti mennä samaan paikkaan kuin aiemminkin.
Jatkuva tekemisen mariseminen. Minun suunnittelemaa eli turistioppaista ja netistä tavaamaa ja kääntämää ohjelmaa piti olla aamusta iltaan. Hirveässä helteessäkin piti kävellä tuntitolkulla, koska mies ei suostunut matkustamaan julkisilla ja taksi olisi maksanut liikaa.
Säästä valittaminen. Ikinä ei ollut hyvä, mahdollisesti aina liian kuuma. Mistä syystä mitään rannalla makoilua tai terassilla rentoutumista oli turha ehdottaakaan.
On ihan syystäkin eksä...
Nykyisen kanssa on tehty pari ulkomaan reissua ja useampia kotimaassa: ei mitään natinoita mistään kummaltakaan. Sopuisasti keskustellaan asioista ja keskitytään mielummin pussailemaan toisiamme kuin etsimään sitä kaupungin halvinta karvakäsipitseriaa...
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:15"]
[/quote]
Meille se on rakas ja mieluinen harrastus, vietämme kaikki lomat + ainakin yhden viikonlopun reissussa ja aina ulkomailla. Meillä päinvastoin parisuhde on 10++ reissuilla:D
10
[/quote]
Kysyttiinkö tätä???
Mun mies pn niin stanan nuuka. Tarjousten ja etukuponkien perässä juostaan, mitään ei voi tehdä ku maksaa mut kaljaa voi ostaa vaikka 7€ tuoppi jos niikseen tulee. Ja kun rahasta ei oo puutetta.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2013 klo 18:15"]
[/quote]
10
[/quote]
Kysyttiinkö tätä???
[/quote]
Halusin vain tietää mikä siinä on niin karseeta??
No mistä se mies kiukuttelee? Meillä valittaa vain, jos ei meinaa löytyä tarpeeksi laadukasta ja tietysti edullista ruokapaikkaa.