Minkälaiset äidit...?
Kasvattavat pojistaan sellaisia, että kaikki mikä kädestä tipahtaa, jää siihen, eli jättää kuin koira paskansa. Ovatko sellaisia äitejä, jotka itse ovat samanlaisia ja toimivat samoin ?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Mun ex opetti lapsille että äiti on sitä varten. Äiti kelpaa vaan siivoojaksi.
Lapsia, monikossa?
Vierailija kirjoitti:
Missä isä?
En tiedä, mutta varmaan samanlainen kuin äiti.
Piilonarsistit. Kun tekee auliisi kaiken saa viimeinkin osaksi kehuja ja myötätuntoa. Äidit ovat pahimpia marttyyreja sitten jeesuksen.
Kahden pojan äiti täällä. Kummatkin pojat asuvat vielä kotona. Pienestä pitäen ovat joutuneet tekemään kotitöitä ja siivoamaan jälkensä. Sanon, sanon toisen kerran, räpätän, mäkätän ja lopuksi huudan, kun hermot menee. SILTI "kaikki mikä kädestä tipahtaa, jää siihen, eli jättää kuin koira paskansa".
En tiedä miten olisin vielä voinut toimia toisin. Isänsä on samanlainen, eli jättää helposti tavaransa lojumaan ja myös siitä on jatkuva sanominen.
Hauskana kuriositeettina, niin isä kun pojat ovat kyllä hyvin ärsyyntyneitä, kun muut perheen jäsenet levittelevät omia tavaroitaan ja roskiaan ympäri asuntoa...
Adhd-tyypit jättää kaiken pitkin.
Huvittava ajatus ap:lla että äidit kasvattaisivat tytöt parempaa järjestystä pitämään. Kun se ei ole niin, nuoret naiset asuu omissa sotkupesissään usein.
Miksi AP syyttelee vain äitejä kasvatuksen epäonnistumisesta / puutteesta? Oletko joku naisvihaaja?
Vierailija kirjoitti:
Huvittava ajatus ap:lla että äidit kasvattaisivat tytöt parempaa järjestystä pitämään. Kun se ei ole niin, nuoret naiset asuu omissa sotkupesissään usein.
Kuka opetti ?
No, sukupuoliroolit ja kotitöihin liittyvät asenteet opitaan jo lapsuudessa. Kun aikuisena sitten muutetaan samaan huusholliin, sukupuolittuneet kaavat ovat olemassa.
Tutkimukset ovat osoittaneet, että tyttöjä osallistetaan pienestä pitäen esim kotitöiden tekoon ja pienemmistä lapsista huolehtimiseen enemmän kuin poikia. Teini-iässä tämä näkyy niin, että tytöt tekevät paljon enemmän kotitöitä kuin pojat.
Vierailija kirjoitti:
Kahden pojan äiti täällä. Kummatkin pojat asuvat vielä kotona. Pienestä pitäen ovat joutuneet tekemään kotitöitä ja siivoamaan jälkensä. Sanon, sanon toisen kerran, räpätän, mäkätän ja lopuksi huudan, kun hermot menee. SILTI "kaikki mikä kädestä tipahtaa, jää siihen, eli jättää kuin koira paskansa".
En tiedä miten olisin vielä voinut toimia toisin. Isänsä on samanlainen, eli jättää helposti tavaransa lojumaan ja myös siitä on jatkuva sanominen.
Hauskana kuriositeettina, niin isä kun pojat ovat kyllä hyvin ärsyyntyneitä, kun muut perheen jäsenet levittelevät omia tavaroitaan ja roskiaan ympäri asuntoa...
Äh, meillä sama. Isä vielä sanoo älä jaksa taas jos valitan asiasta lapsille. Itse sanon että kyllähän minun pitää asiasta sanoa, kun mikään ei koskaan muutu ja aion jatkaa valittamista niin kauan kuin sama meno jatkuu. Poikia 4..
Vierailija kirjoitti:
Perheissä sukupuolten välinen tasa-arvo on saavutettu, ruutu käteen taaperolle ja yhteiskunta tehköön taikojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äh, meillä sama. Isä vielä sanoo älä jaksa taas jos valitan asiasta lapsille. Itse sanon että kyllähän minun pitää asiasta sanoa, kun mikään ei koskaan muutu ja aion jatkaa valittamista niin kauan kuin sama meno jatkuu. Poikia 4..
Pikkuasiat ovat miehille yhden tekeviä. Ei heitä arvostella sen perusteella millaisessa kunnossa se heidän koti on ja täten se ei ole sen oman egon jatke.
Vierailija kirjoitti:
Miksi AP syyttelee vain äitejä kasvatuksen epäonnistumisesta / puutteesta? Oletko joku naisvihaaja?
Minun mies on opetettu siihen ettei pitänyt mitään tehdä, ihmettelin kun siskonsakin jättivät perunan kuoret ja lautaset pöydälle, vaikka olivat jo aikuisia. Heidän äiti oli yh joten isää on vaikea syyttää. Mies on kyllä oppinut jälkensä siivoamaan kun minä siivoan vain omat jälkeni kaikki neljä poikaa on opetettu pienestä pitäen omat jälkensä siivoamaan, osa oppi osa ei mutta ei kiinnosta miltä heidän omissa kodeissa näyttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun jotain näkee paljon siihen turtuu ja se ei jaksa kiinnostaa. Oma äitini valitsi sotansa. Omat huoneet sai olla meidän näköisiä ja mun huone oli sotkuisempi kuin veljeni.
Täältä iloittautuu yksi, joka ei vaatinut pojalta mitään kotiaskareita, koulu ja opiskelu oli hänen työtään. Joskus pyysin viemään roskapussin, ja kun isänsä ei asunut meillä poika oppi vaihtamaan renkaat pyöräänsä ja kun sai ajokortin ja auton, hoiteli ne asiat itse. Tänä päivänä koneet pesee pyykin, astiat ja imuroi. Ikkunat voi pesettää ja siivoojankin tilata, näistä mistään ei tarvitse tapella. Aikanaan kun pestiin pyykki käsin, leivottiin kotona ja lämmitettiin tupa, oli lasten pakko osallistua puuhiin. Heinäpellolla, marjassa ja perunoita kuokkien opittiin tekemään töitä.
Luoja ei laiskoja elätä sanoi mummi :D
Vierailija kirjoitti:
Äidit jotka elävät perheelleen.
Mikään ei riitä, kun ei kelpaa itselleen. Koti lapset on äidin egon jatke jonka avulla päteä ja näyttää ympäristölle se oma hienous. Siitä ei ihan hirveästi ole aikaa, kun naista määritteli se kodinhoito.
Isillähän ei ole osaa taikka arpaa asiassa. Kertoo epäonnistuneista vanhemmista.
Mun ex opetti lapsille että äiti on sitä varten. Äiti kelpaa vaan siivoojaksi.