Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko synnytyksen käynnistämiseen pakko suostua?

Vierailija
03.08.2013 |

Olen nyt rv 33, ja kävin hiljattain lääkärissä, hän totesi, että vauva on jo iso (n. 2300g) ja että voidaan suunnitella käynnistämistä rv 38 jos kasvu jatkuu tähän tahtiin. Odotan neljättä, ja kaikki vauvani ovat olleet isoja (esikoinen 4380g, toinen 3960g ja kolmas, käynnistetty 4060g). Eli viimeisin synnytykseni on käynnistetty, mutta siitä ei ole hirveän hyviä  muistoja. Sairaalassa meni monta päivää, kun synnytys ei meinannut käynnistyä tableteilla (eikä käynnistynytkään vaikka ramppasin portaissa ja kävelin sairaalan pihalla kuinka paljon), vasta salissa oksitosiinitipalla ja kalvojen puhkaisulla lähti homma etenemään. En todellakaan haluaisi käynnistystä, mutta pelottaa kuinka isoksi vauva sitten ehtii kasvaa. Minulla on raskausdb (ruokavaliohoitoinen). Mutta taipumus saada isoja vauvoja lienee periytyväkin, olen itse ollut todella iso syntyessäni.

Erityisen inhottava kokemus oli viimeksi kalvojen puhkaisu kun olin n. 3cm vasta auki... en sitä haluaisi uudestaan kokea :(

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 00:09"]

minulla on vain yksi lapsi joka käynnistettiin rv 39 kun pelättiin että vauva on liian iso. itse olen todella pienikokoinen ja vauvaa arvioitiin 3,5 kg (pienempi tuli).

No eikö s se pieni ja hento nainen olekkaan maailman paras? Aina ne hehkuttavat olevansa niin MIESTEN MIELEEN ja olevansa niiiiiiiin naisellisia ja ihania PIENIÄ NAISIA! Mutta oikeisiin naisten töihin, kuten synnyttämään, heistä ei kuitenkaan ole.

170 senttisenä ja normaalivartaloisena naisena ei minulla ole ollut mitään ongelmia synnyttää jälkeläisiä. Joten naukukaa te mini-ihmiset vaan ihanuudestanne, siitä kun ei ole oikeasti mitään hyötyä todellisessa elämässä. Evoluutio on katsokaas järjestänyt niin, että liian pienet naiset useimmiten luonnonvalinnan mukaan menehtyvät synnytkseen, joten pienikokoisuus on häviävä luonnon poikkeama.

[/quote]

Miten katkera voi ihminen olla? Itse olen 160/53 ja synnytin alateitse perätilavauvan, esikoiseni. Hän painoi 3,3kg ja pää oli vähän keskivertoa isompi. 941

Vierailija
22/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko suostua, siskoni ei suostunut samasta syystä kuin ap. Mutta kun ei suostunut vaikka kaksi lääkäriä kävi houkuttelemassa ja käynnistäminen oli siinä tilanteessa ns. käypä hoitosuositus, sisko joutui allekirjoittamaan jonkun paperin jossa ilmoitti ettei suostu hoitosuositukseen. Siinä mielessä homma kyllä päättyi ikävästi, että lopulta piti tehdä hätäsektio kun tuli ongelmaa lapsen hapensaannin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:58"]

Ei ole pakko suostua, siskoni ei suostunut samasta syystä kuin ap. Mutta kun ei suostunut vaikka kaksi lääkäriä kävi houkuttelemassa ja käynnistäminen oli siinä tilanteessa ns. käypä hoitosuositus, sisko joutui allekirjoittamaan jonkun paperin jossa ilmoitti ettei suostu hoitosuositukseen. Siinä mielessä homma kyllä päättyi ikävästi, että lopulta piti tehdä hätäsektio kun tuli ongelmaa lapsen hapensaannin kanssa.

[/quote]

Mä en kyllä ymmärrä tämmösiä "äitejä" jotka vaarantaa tietoisesti lapsensa hengen ihan vaan siitä syystä, kun ei jaksa makoilla sairaalassa paria päivää, koska se on TYLSÄÄ!?

Vierailija
24/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 11:58"]

[/quote]

Mä en kyllä ymmärrä tämmösiä "äitejä" jotka vaarantaa tietoisesti lapsensa hengen ihan vaan siitä syystä, kun ei jaksa makoilla sairaalassa paria päivää, koska se on TYLSÄÄ!?

[/quote]

tämmöisille tyypeille ei pitäisi sitten antaa sitä sektiotakaan

Vierailija
25/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota se sairaalassa odottelu rennosti ja nauti täysihoidosta :-) Niin minä ainakin tein, kun siellä olen pariin kertaan 3-4 päivää käynnistellyt. Sinullakin kun on monta lasta kotona niin tuskin voit kotona rauhassa löhöillä, lukea lehtiä, kirjaa tai katsoa leffoja..... Kalvon puhkaisusta (2x) minulla on ihan hyvät kokemukset - tuntunut missään... yhtäkkiä vaan vedet meni.

Vierailija
26/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

SIIS EI tuntunut missään se kalvojen puhkaisu....

[quote author="Vierailija" time="04.08.2013 klo 12:16"]

Ota se sairaalassa odottelu rennosti ja nauti täysihoidosta :-) Niin minä ainakin tein, kun siellä olen pariin kertaan 3-4 päivää käynnistellyt. Sinullakin kun on monta lasta kotona niin tuskin voit kotona rauhassa löhöillä, lukea lehtiä, kirjaa tai katsoa leffoja..... Kalvon puhkaisusta (2x) minulla on ihan hyvät kokemukset - tuntunut missään... yhtäkkiä vaan vedet meni.

[/quote]

Vierailija
27/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää tehtailla kun on noin hankalaa? Eikö nyt riittäisi. Hanki sterilisaatio.

Riskit lapsen vammautumiseen on isot, teillä oli tuuria että Erbin paresista toivuttu täysin. 

Entäpä jos oman itsekkyytesi vuoksi lapsi vammautuu ja kärsii siitä lopun ikäänsä.

Mielestäni on toimittava lääkärin näkemyksen mukaan jos ehdotetaan käynnistystä.

Oletko lesta?

Vierailija
28/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen todella aloittajan itsekeskeisyyttä. Muutaman päivän epämukavuuden ja tylsyyden vuoksi on valmis vaarantamaan lapsensa terveyden. Kun vielä tosiaan on jo KOLME kertaa todettu että sieltä ei tule iso vauva ilman ylimääräisiä vaurioita, niin en kyllä käsitä. Sama olla kokonaan menemättä sairaalaan, ja odotella vain että vauva sieltä EHKÄ syntyy itsekseen ja äiti + vauva selviävät hengissä.

Ap. jo tietää mikä on Erbin pareesi, mutta ilmeisesti tällä lapsella sen on parantunut aika hyvin. Seuraavalla voi olla huonompi säkä ja jäädä elinikäinen hermovaurio. En käsitä millään.

Vierailija
29/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli joskus työkaveri jolla Erbin pareesi. Toisella kädellä joutui nostamaan toista tai heitti sitä kättä jotenkin erikoisesti heilauttaen.

Miksi riskeerata lapsen terveys, sinuna menisin sektioon ja lopettaisin lapsien tekemisen tähän raskauteen.

Olet helvetin itsekäs.

Vierailija
30/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on vain yksi lapsi joka käynnistettiin rv 39 kun pelättiin että vauva on liian iso. itse olen todella pienikokoinen ja vauvaa arvioitiin 3,5 kg (pienempi tuli).

No eikö s se pieni ja hento nainen olekkaan maailman paras? Aina ne hehkuttavat olevansa niin MIESTEN MIELEEN ja olevansa niiiiiiiin naisellisia ja ihania PIENIÄ NAISIA! Mutta oikeisiin naisten töihin, kuten synnyttämään, heistä ei kuitenkaan ole.

170 senttisenä ja normaalivartaloisena naisena ei minulla ole ollut mitään ongelmia synnyttää jälkeläisiä. Joten naukukaa te mini-ihmiset vaan ihanuudestanne, siitä kun ei ole oikeasti mitään hyötyä todellisessa elämässä. Evoluutio on katsokaas järjestänyt niin, että liian pienet naiset useimmiten luonnonvalinnan mukaan menehtyvät synnytkseen, joten pienikokoisuus on häviävä luonnon poikkeama.

Vierailija
31/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lesta?

Vierailija
32/33 |
04.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mä olen reilusti alle 160cm ja hoikka, muodoiltani ns. "suoraputki". Silti olen synnyttänyt 2 yli 4-kiloista lasta alakautta ilman ongelmia. Eli ei tosta sun jättiläismäisyydestäkään mitään hyötyä ole. Ja kun sun kokoiset naiset ei miehillekään kelpaa, niin ihan hyvin voisitte kuolla sukupuuttoon.

Vierailija
33/33 |
06.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä ettet ole yhtään katkera! :D Tosiaan kannattaisi kyllä pienten naisten tiedostaa jo nuorena kelvottomuutensa ja pidättäytyä perheen perustamisesta, jos tahtovat eloon jäädä oman kelvottoman elämänsä loppuun asti. Tai sitten jos on tarpeeksi tampio tullakseen raskaaksi, niin kannattaa raskauden aikana lausua herkät jäähyväiset omaisille, koska kuolema kuitenkin tulee ja korjaa epäkelvon naisen kesken synnytysyrityksen.Jos niin ei muuten käy, niin nuijalla päähän vai mitä? 

Onhan se nyt selvää että naisen synnytyskyvyn näkee päältä päin. Pienikokoinen ei kertakaikkiaan pysty synnyttämään, kun taas kaikilla, siis kaikilla, itsensä norsuiksi syöneillä on automaattisesti lantiossa tilaa vaikka jumbojetin tulla. Vai miten se nyt olikaan...? Niin mistäs ne pienet naiset on oikeastaan tulleet?? :D 

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi