Luettele maat missä olet käynyt.
Minkä ikäinen olet ja mikä oli suosikki kohteesi?
Kommentit (158)
Ruotsi, norja, Tanska, Saksa, Viro, Ranska, Hollanti, Belgia, Luxemburg, Monaco, Espanja, 3 Kanarian saarta, turkki, Kreeta, Italia, Sveitsi, Itävalta, englanti, Kypros, Singapore, Thaimaa, Australia, Mauritius, portugali
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä (silloin kyllä Neuvostoliitto), Viro, Puola, Saksa, Alankomaat, Englanti, Ranska, Espanja, Portugali, Andorra, Italia, Kanada, USA, Dominikaaninen tasavalta, Mauritius. Kaikissa on hyvät ja huonot puolet, ehkä kuitenkin Portugali on sellainen jossa olen viihtynyt parhaiten...
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi, Norja, Tanska, Venäjä (silloin kyllä Neuvostoliitto), Viro, Puola, Saksa, Alankomaat, Englanti, Ranska, Espanja, Portugali, Andorra, Italia, Kanada, USA, Dominikaaninen tasavalta, Mauritius. Kaikissa on hyvät ja huonot puolet, ehkä kuitenkin Portugali on sellainen jossa olen viihtynyt parhaiten...
Pirskatti Egypti unohtui.. siinäkin on kyllä hieno maa.
Suomi, Ruotsi, Viro, Ruotsi, Norja, Ruotsi, Norja, Viro, Ruotsi..huoh, kuka noita kaikkia maita muistaa!
Ruotsi,
Viro,
Saksa,
Itävalta,
Slovakia,
Iso-Britannia,
Portugali,
Espanja.
Vaikuttavin oli ehkä Lontoo. Suosikkia hankala sanoa :)
Nainen 22v.
Ruotsi, Viro, Tsekki, Malta, Kreikka (Kreeta sekä Rhodos, ei manner), Espanja (Crancanaria), Kiina (Pekin, Quanzhou sekä Hainan), Bulgaria. Suomessa tietysti asun.
Olen 21v. Nää on niin erilaisia että hankala sanoa yhtä suosikkia. Rantakohteista ehdoton suosikki on Kreikka tai sitten Hainan (saari Kiinan etelä-puolella). Kaupunkikohteista taas Praha. Kiina paras kulttuuri/nähtävyys/ruokamatka :)
Ajankohtainen, koska kahden viikon päästä taas mennään. Seuraavaksi kohteeksi valikoitui Egypti :)
Suomi, Ruotsi, Tanska, Venäjä
Viro, Latvia, Liettua, Puola
Ranska, Hollanti, Belgia, Iso-Britannia
Saksa, Itävalta, Unkari, Slovakia, Tsekki
Bulgaria, Kroatia, Bosnia-Herzegovina, Montenegro
Portugali, Espanja, Italia, Vatikaanivaltio, Kreikka, (Kypros)
Turkki, Jordania, Israel
Kanada, USA, Kuuba
N27. Matkustamme mieheni kanssa noin kaksi kertaa vuodessa ulkomaille ja tulemme jatkamaan tätä niin kauan kuin se on elämäntilanteen vuoksi mahdollista.
Suosikkeja ovat olleet: Itävallan Wien ja Italian Lido, tosin Montenegrossa oli hienoimmat maisemat ja Israelissa paras ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi,
Viro,
Saksa,
Itävalta,
Slovakia,
Iso-Britannia,
Portugali,
Espanja.Vaikuttavin oli ehkä Lontoo. Suosikkia hankala sanoa :)
Nainen 22v.
Mä olin 6kk vaihdossa Englannissa ja Lontoo oli musta aivan surkea mesta. Oli siellä tosi paljon nähtävää ja koettavaa juu, mutta ei tuntunut yhtään Englannilta kun joka toinen ihminen tuntuisi olevan kotoisin jostain muualta. En ole persu, enkä rasisti, mutta luulin Lontoota ihan erilaiseksi. Tykkäsin enemmän Manchesteristä ja Glasgowsta Skotlannissa.
Jollei Suomea lasketa niin Viro ja Italia. Kummassakin hyvät puolensa, Virossa kaikki halpaa, Italiassa hyvää ruokaa ja mielenkiintoista historiallista nähtävää (Roomassa siis kävin). Kunnon olutta ei tosin Roomasta meinannut löytää muualta kuin irkkupubeista, siitä miinus. Eniten kiinnostaisi ehkä käydä Englannissa ja Keski-Euroopassa, etenkin Saksassa. M21
Vierailija kirjoitti:
Jollei Suomea lasketa niin Viro ja Italia. Kummassakin hyvät puolensa, Virossa kaikki halpaa, Italiassa hyvää ruokaa ja mielenkiintoista historiallista nähtävää (Roomassa siis kävin). Kunnon olutta ei tosin Roomasta meinannut löytää muualta kuin irkkupubeista, siitä miinus. Eniten kiinnostaisi ehkä käydä Englannissa ja Keski-Euroopassa, etenkin Saksassa. M21
Kyllähän Suomi lasketaan, jos olet käynyt täällä vaikka Virossa asuessasi.
Niitä on 68kpl. En jaksa luetella, matkustan myös paljon työni puolesta paljon. Lomakohteet vaihdelleet; iän, lasten, toiminnallisuuden, shoppailun, kulttuurin, löhöilyn, auringon jne mukaan paljonkin vuosien varrella. Ikää on 45v.
Tässä muutama lomasuosikki, joka äkkiseltään tulee mieleen. Maailma on iso eikä pieni:)
- Alpit, Suomen Lappi, Kalliovuoret (jeps hiihdellään)
- Berliini, Lontoo, New York, Singapore, Rooma, Milano, Sidney, Melbourne
- Malllorca (uusi tuttavuus), Santorini, Puerto de la Cruz (Tenerife)
Niitä on niin paljon, ei ehdi enenpää. Nyt tarvii lähteä kokkaa nakkisoppaa ihan helsinkiläisessä keskustakolmiossa. Niin Helsinki on hieno matkakohde myös!
Suomi, Ruotsi, Viro, Iso-Britannia, Italia, Espanja, Ranska, Itävalta, Alankomaat (asuin siellä puoli vuotta).
Ja sitten Kypros ja Kanariansaaret lisäksi.
26v.
Käynyt kerran tai useammin ja yöpynyt,:
1. Suomi
2. Ruotsi
3. Viro
4. Tanska
5. Venäjä
6. Saksa
7. Iso-Britannia
8. Belgia
9. Ranska
10. Espanja
11. Portugali
12. Itävalta
13. Sveitsi
14. Italia
15. Jugoslavia (silloin kun se vielä oli tuolla nimellä)
16. Kreikka
17. Turkki
18. Kroatia
19. USA
20. Argentiina
21. Intia
22. Indonesia
23. Malesia
24. Kiina
25. Taiwan
26. Luxemburg
27. Hollanti
28. Etelä-Korea
En yöpynyt:
29. Vatikaani (onkohan kukaan siellä yöpynyt...)
30. Monaco
Koneenvaihtoja/välilaskuja, käynyt lähinnä vessassa...:
Bangkok, Hongkong, Singapore
Ikä 50
Suomi
monaco
ruotsi
ranska
unkar
espanj
hollanti
mallorca
Kanarian saaret
kreeta
rhodos
islanti
englanti
usa
portugali
viro
latvia
venäjä
kongo
etiopia
saudi arabia
israel
norja
tanska
mexico
thaimaa
kiina
intia
tsekki
etelä afrikka
vietnam
grönlanti
trinidad
1. Ruotsi
2. Norja
3. Neuvostoliitto & Venäjä
4. Viro
5. Espanja
6. Kreikka
7. Itävalta
8. Saksa
9. Kroatia
10. Italia
11. Malediivit
N53
Kreeta, kypros, italia, ranska, monaco, irlanti, tsekki, viro, ruotsi, norja, tenerifa, portugal (madeiran saari).
Muutamassa noista paikoista olen käynyt useammankin kerran kuin vain yhdesti. Norja ja kreeta ovat mieluisimmat vaikka niissä olen useimmin käynyt. Olen 20v nainen.
Kaikki Euroopan maat ja mm. seuraavat "muut" mustikkamaat:
Kazakstan (ekassa viidessä paljon samaa kulttuurillisesti, mutta osin myös maisemallisesti)
Kirgisia
Tadžikistan
Turkmenistan
Uzbekistan
Japani (ruuhkainen, omalaatuinen, mielenkiintoinen kulttuuri)
Kiina
Taiwan
Etelä-Korea
Mongolia
Venäjä (useimmille tuttu jo NL:n ajoista, ristiriitaa, iloa, surua, elämän koko kirjo "yhdellä katseella")
Brunei
Filippiinit
Indonesia
Kambodža (kostea lämmin ilmasto, ihmiset ystävällisiä kuten Thaimaassakin)
Laos
Malesia (paljon tiukkoja sääntöjä)
Singapore
Thaimaa
Vietnam
Intia (turistirysien ja paikalliskulttuurin mahdoton kontrasti kuten monessa muussakin Aasian maassa)
Malediivit (unelmahöttöä, kaunista merta silmänkantamattomiin)
Nepal
Abu Dhabi
Egypti
Israel
Kypros
Turkki (en ehkä lähde toiste, jotain arabien ja eurooppalaisten hybridiä)
Norja, englanti, saksa, ranska, praha, italia, kroatia, usa, viro, ruotsi
Suosikkini suomen ja norjan raja lapissa. Tai sitten välimeren seutu. Vaikea päättää, molemmat niin erilaisia. Inhokkini ollut ranska. Aasia ja afrikka kiinnostavat, joten jonnekkin sinne varmaan seuraavaksi.
Nainen 26v.
Ruotsi, Viro, Norja, Tanska, Saksa, Tsekki, Kreikka, Espanja, Egypti ja Japani. Oma lemppari Japani. Ja olen 21 vuotta vanha nainen.
Lähestulkoon kaikki Euroopan maat paitsi Islanti ja Luxemburg. USA, Venäjä, Japani, Thaimaa, Vietnam. Japani on suosikkipaikka. Okinawalle seuraavaksi.