Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luettele maat missä olet käynyt.

Vierailija
03.08.2013 |

Minkä ikäinen olet ja mikä oli suosikki kohteesi?

Kommentit (158)

Vierailija
101/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjä

Ruotsi

Viro

Tanska

Turkki

Irak

N23

Vierailija
102/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki Euroopan maat ja mm. seuraavat "muut" mustikkamaat:
Kazakstan (ekassa viidessä paljon samaa kulttuurillisesti, mutta osin myös maisemallisesti)

Kirgisia
Tadžikistan
Turkmenistan
Uzbekistan

Japani (ruuhkainen, omalaatuinen, mielenkiintoinen kulttuuri)
Kiina
Taiwan
Etelä-Korea
Mongolia
Venäjä (useimmille tuttu jo NL:n ajoista, ristiriitaa, iloa, surua, elämän koko kirjo "yhdellä katseella")
Brunei
Filippiinit
Indonesia
Kambodža (kostea lämmin ilmasto, ihmiset ystävällisiä kuten Thaimaassakin)
Laos

Malesia (paljon tiukkoja sääntöjä)

Singapore

Thaimaa

Vietnam
Intia (turistirysien ja paikalliskulttuurin mahdoton kontrasti kuten monessa muussakin Aasian maassa)

Malediivit (unelmahöttöä, kaunista merta silmänkantamattomiin)

Nepal

Abu Dhabi

Egypti
Israel
Kypros 

Turkki (en ehkä lähde toiste, jotain arabien ja eurooppalaisten hybridiä)

no hyi Israel

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37v ,  suosikkikohde Japani.

Maat, joissa olen vieraillut: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Tsekki, Itävalta, Iso-Britannia, Espanja, Yhdysvallat, Kanada ja Japani.

Vierailija
104/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Norja, Iso-Britannia, Puola, Saksa, Tsekki, Itävalta, Kroatia, Slovenia, Italia, Ranska.

Suurin osa noista tuli koettua reilillä. En ole vielä paljoa ehtinyt matkustella, mutta näillä vähäisillä kokemuksilla sanoisin lempikohteekseni Tsekin Prahan tai Kroatian Zagrebin. N25

Vierailija
105/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Saksa, Puola, Tsekki, Slovakia, Unkari, Latvia, Liettua, Iso-Britannia, Turkki, Espanja, Kreikka, Australia. 

En tiedä jos joku itä-Euroopan maa jäi välistä. Virossa en ole käynyt, mikä on ehkä vähän omituista. Ikää 35 v. 

En nyt osaa mitään yhtä ainoaa suosikkipaikkaa nimetä. Kreikassa oli parhaat ruuat ja Australiassa ois niin paljon nähtävää että siitä ei yhdellä reissulla saa vielä mitään käsitystä edes.

Vierailija
106/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norja, englanti, saksa, ranska, praha, italia, kroatia, usa, viro, ruotsi

Suosikkini suomen ja norjan raja lapissa. Tai sitten välimeren seutu. Vaikea päättää, molemmat niin erilaisia. Inhokkini ollut ranska. Aasia ja afrikka kiinnostavat, joten jonnekkin sinne varmaan seuraavaksi. 

Nainen 26v.

Itsekin pidän Suomen ja Norjan raja-alueesta, kesälomareissullani muuten joku nuorehko nainen ystävättärineen liftaili heinäkuun lopppupuolella kuntakeskuksesta Karigasniemelle, oli kyltti kädessä. Jäivät mieleen kun olivat niin hymyileviä ja nätin freshejä! Ettet vaan sinä :)

Vierailija
107/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypros, Espanja, Turkki, Ruotsi, Norja, Viro, Saksa.

Nuo etelänmatkat on ollut muksuna, joten niistä oikein osaa mitään sanoa enää näin aikuisen näkökulmasta, että viihtyisinkö vai en.

Saksa on suosikkini, 4 kertaa nyt käynyt, ja kovasti haluaisin uudestaan taas mennä.

N32

Vierailija
108/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Saksa, Itävalta, Italia, Hollanti, Portugali, Espanja, Kroatia, Montenegro, Albania, Unkari, Britannia, Irlanti, usa, Uruguay, Chile, Argentiina, Thaimaa, Tsekki.

Suosikit ehdottomasti Balkanin maat ja Chile

Vierailija
109/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Tanska, Norja, Viro, Islanti, Englanti,Pohjois-Irlanti, Irlanti, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Itävalta, Puola, Italia, Portugali (Azorit), Kreikka, Turkki, San Marino, Vatikaani, Kroatia, Montenegro, Bosnia-Herzegovina, Malta, Kypros

Australia (kaksi kertaa), Uusi-Seelanti, Singapore, Malesia

suosikkeja ovat Australia, Uusi-Seelanti ja Irlanti.

N23v

Vierailija
110/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA

Iso-Britannia

Ruotsi

Ranska

Sveitsi

Norja

Tanska

Italia

Espanja (Kanariansaaret)

Portugali

Kreikka

Turkki

Bulgaria

Romania

Saksa

Venäjä

Ukraina

Lisäksi on maita, joissa olen vain käynyt, kuten Itävalta ja Hollanti. Olen nelikymppinen. 

Vierailija
111/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin haaveilen pääseväni Australiaan joskus <3

Vierailija
112/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venäjä

Ruotsi

Viro

Tanska

Turkki

Irak

N23

Ihan pakko kysyä tuosta viimeisestä, miten uskalsit matkustaa Irakiin ottaen huomioon Irakin ainakin jo viimeisen yli 10 vuoden aikana vallinneen turvallisuustilanteen? Vai oletko käynyt siellä joskus lapsena?

Vierailija
113/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eurooppa: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Puola, Tsekki, Hollanti, Belgia, Espanja + Kanaria, Vatikaani, Italia, Slovenia, Kreikka, Turkki, Irlanti, Pohjois-Irlanti, Englanti, Skotlanti, Venäjä, Viro, Latvia, Ranska, Portugali, Monaco, Itävalta, Kroatia, Bosnia-Herzegovina, Unkari

Amerikat: USA (NY, Kalifornia, Etelä-ja Pohjois Carolina, Georgia, Miami, Utah, Nevada, useat luonnonpuistot mm. Death Valley, Joshua Tree Park, Grand Canyon), Costa Rica, Chile, Brasilia, Bolivia, Mexiko, Kuuba

Aasia: Thaimaa, Malesia, Dubai, Jordania, Singapore

Afrikka: Marokko, Tunisia, Egypti

+ Australia

Kivoja on olleet kaikki reissut paitsi yksi Kanarian matka -90 luvulla. Las Vegas on aina mahtava, ja Costa Ricassa upeat luonnonpuistot.

N41

Vierailija
114/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Viro, Venäjä, Espanja, Saksa, Italia ja Australia. Viimeksi mainittu on suosikki.

Vierailija
115/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsi, Viro, Venäjä, Espanja, Saksa, Italia ja Australia. Viimeksi mainittu on suosikki.

Unohtui mainita että olen 26v.

Vierailija
116/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viro, Ruotsi, Ranska, Saksa, Hollanti Italia, Portugali, Espanja, Turkki, Thaimaa, Singapore, Intia, Kiina & Japani. 

Vierailija
117/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Brutopia, Petunia, Latonia, Sekovia ja Sitronia.

13v

Vierailija
118/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi

Norja

Tanska

Saksa

Iso-Britannia

Ranska (asuin myös siellä)

Kreikka

Espanja

Monaco

Viro

Lempparini on ollut Ranska. Pariisi tuntuu jopa enemmän kodilta kuin kotikaupunkini Suomessa. Ikää on 23. 

Vierailija
119/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34v ja en ole koskaan käynyt missään ulkomaassa, vaan olen pysynyt tarkasti suomen rajojen sisäpuolella. Minäkö muka jättäisin tämän rakkaan kotimaani ja poistuisin täältä edes hetkeksi? Ei ikinä, sellaista minä en tee ikinä, sillä sellaista ei kukaan jo kuollut sukulaiseni hyväksyisi, sillä kaikki sukulaiseni ovat pysyneet koko ikänsä tiukasti täällä suomessa jo ainakin tuhannen vuoden ajan, sillä ainakin tuhannen vuoden ajan sukuni on täällä asunut. Minä en tätä rakasta isien maata jätä hetkeksikään enkä myöskään hyväksy, että muualta tulee tänne koskaan muita ihmisiä, kaiken maailman neekereitä ja muita ulkomaalaisia kummajaisia.

Vierailija
120/158 |
04.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 34v ja en ole koskaan käynyt missään ulkomaassa, vaan olen pysynyt tarkasti suomen rajojen sisäpuolella. Minäkö muka jättäisin tämän rakkaan kotimaani ja poistuisin täältä edes hetkeksi? Ei ikinä, sellaista minä en tee ikinä, sillä sellaista ei kukaan jo kuollut sukulaiseni hyväksyisi, sillä kaikki sukulaiseni ovat pysyneet koko ikänsä tiukasti täällä suomessa jo ainakin tuhannen vuoden ajan, sillä ainakin tuhannen vuoden ajan sukuni on täällä asunut. Minä en tätä rakasta isien maata jätä hetkeksikään enkä myöskään hyväksy, että muualta tulee tänne koskaan muita ihmisiä, kaiken maailman neekereitä ja muita ulkomaalaisia kummajaisia.

Niin, sanotaanhan, että matkailu avartaa. Mutta miten tuo avartuminen jalostuu käytännöksi?