Luettele maat missä olet käynyt.
Minkä ikäinen olet ja mikä oli suosikki kohteesi?
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki Euroopan maat ja mm. seuraavat "muut" mustikkamaat:
Kazakstan (ekassa viidessä paljon samaa kulttuurillisesti, mutta osin myös maisemallisesti)Kirgisia
Tadžikistan
Turkmenistan
UzbekistanJapani (ruuhkainen, omalaatuinen, mielenkiintoinen kulttuuri)
Kiina
Taiwan
Etelä-Korea
Mongolia
Venäjä (useimmille tuttu jo NL:n ajoista, ristiriitaa, iloa, surua, elämän koko kirjo "yhdellä katseella")
Brunei
Filippiinit
Indonesia
Kambodža (kostea lämmin ilmasto, ihmiset ystävällisiä kuten Thaimaassakin)
LaosMalesia (paljon tiukkoja sääntöjä)
Singapore
Thaimaa
Vietnam
Intia (turistirysien ja paikalliskulttuurin mahdoton kontrasti kuten monessa muussakin Aasian maassa)Malediivit (unelmahöttöä, kaunista merta silmänkantamattomiin)
Nepal
Abu Dhabi
Egypti
Israel
KyprosTurkki (en ehkä lähde toiste, jotain arabien ja eurooppalaisten hybridiä)
no hyi Israel
37v , suosikkikohde Japani.
Maat, joissa olen vieraillut: Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Tsekki, Itävalta, Iso-Britannia, Espanja, Yhdysvallat, Kanada ja Japani.
Ruotsi, Viro, Norja, Iso-Britannia, Puola, Saksa, Tsekki, Itävalta, Kroatia, Slovenia, Italia, Ranska.
Suurin osa noista tuli koettua reilillä. En ole vielä paljoa ehtinyt matkustella, mutta näillä vähäisillä kokemuksilla sanoisin lempikohteekseni Tsekin Prahan tai Kroatian Zagrebin. N25
Ruotsi, Norja, Saksa, Puola, Tsekki, Slovakia, Unkari, Latvia, Liettua, Iso-Britannia, Turkki, Espanja, Kreikka, Australia.
En tiedä jos joku itä-Euroopan maa jäi välistä. Virossa en ole käynyt, mikä on ehkä vähän omituista. Ikää 35 v.
En nyt osaa mitään yhtä ainoaa suosikkipaikkaa nimetä. Kreikassa oli parhaat ruuat ja Australiassa ois niin paljon nähtävää että siitä ei yhdellä reissulla saa vielä mitään käsitystä edes.
Vierailija kirjoitti:
Norja, englanti, saksa, ranska, praha, italia, kroatia, usa, viro, ruotsi
Suosikkini suomen ja norjan raja lapissa. Tai sitten välimeren seutu. Vaikea päättää, molemmat niin erilaisia. Inhokkini ollut ranska. Aasia ja afrikka kiinnostavat, joten jonnekkin sinne varmaan seuraavaksi.
Nainen 26v.
Itsekin pidän Suomen ja Norjan raja-alueesta, kesälomareissullani muuten joku nuorehko nainen ystävättärineen liftaili heinäkuun lopppupuolella kuntakeskuksesta Karigasniemelle, oli kyltti kädessä. Jäivät mieleen kun olivat niin hymyileviä ja nätin freshejä! Ettet vaan sinä :)
Kypros, Espanja, Turkki, Ruotsi, Norja, Viro, Saksa.
Nuo etelänmatkat on ollut muksuna, joten niistä oikein osaa mitään sanoa enää näin aikuisen näkökulmasta, että viihtyisinkö vai en.
Saksa on suosikkini, 4 kertaa nyt käynyt, ja kovasti haluaisin uudestaan taas mennä.
N32
Ruotsi, Norja, Viro, Tanska, Saksa, Itävalta, Italia, Hollanti, Portugali, Espanja, Kroatia, Montenegro, Albania, Unkari, Britannia, Irlanti, usa, Uruguay, Chile, Argentiina, Thaimaa, Tsekki.
Suosikit ehdottomasti Balkanin maat ja Chile
Ruotsi, Tanska, Norja, Viro, Islanti, Englanti,Pohjois-Irlanti, Irlanti, Saksa, Hollanti, Belgia, Ranska, Itävalta, Puola, Italia, Portugali (Azorit), Kreikka, Turkki, San Marino, Vatikaani, Kroatia, Montenegro, Bosnia-Herzegovina, Malta, Kypros
Australia (kaksi kertaa), Uusi-Seelanti, Singapore, Malesia
suosikkeja ovat Australia, Uusi-Seelanti ja Irlanti.
N23v
USA
Iso-Britannia
Ruotsi
Ranska
Sveitsi
Norja
Tanska
Italia
Espanja (Kanariansaaret)
Portugali
Kreikka
Turkki
Bulgaria
Romania
Saksa
Venäjä
Ukraina
Lisäksi on maita, joissa olen vain käynyt, kuten Itävalta ja Hollanti. Olen nelikymppinen.
Mä niin haaveilen pääseväni Australiaan joskus <3
Vierailija kirjoitti:
Venäjä
Ruotsi
Viro
Tanska
Turkki
Irak
N23
Ihan pakko kysyä tuosta viimeisestä, miten uskalsit matkustaa Irakiin ottaen huomioon Irakin ainakin jo viimeisen yli 10 vuoden aikana vallinneen turvallisuustilanteen? Vai oletko käynyt siellä joskus lapsena?
Eurooppa: Suomi, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Puola, Tsekki, Hollanti, Belgia, Espanja + Kanaria, Vatikaani, Italia, Slovenia, Kreikka, Turkki, Irlanti, Pohjois-Irlanti, Englanti, Skotlanti, Venäjä, Viro, Latvia, Ranska, Portugali, Monaco, Itävalta, Kroatia, Bosnia-Herzegovina, Unkari
Amerikat: USA (NY, Kalifornia, Etelä-ja Pohjois Carolina, Georgia, Miami, Utah, Nevada, useat luonnonpuistot mm. Death Valley, Joshua Tree Park, Grand Canyon), Costa Rica, Chile, Brasilia, Bolivia, Mexiko, Kuuba
Aasia: Thaimaa, Malesia, Dubai, Jordania, Singapore
Afrikka: Marokko, Tunisia, Egypti
+ Australia
Kivoja on olleet kaikki reissut paitsi yksi Kanarian matka -90 luvulla. Las Vegas on aina mahtava, ja Costa Ricassa upeat luonnonpuistot.
N41
Ruotsi, Viro, Venäjä, Espanja, Saksa, Italia ja Australia. Viimeksi mainittu on suosikki.
Vierailija kirjoitti:
Ruotsi, Viro, Venäjä, Espanja, Saksa, Italia ja Australia. Viimeksi mainittu on suosikki.
Unohtui mainita että olen 26v.
Viro, Ruotsi, Ranska, Saksa, Hollanti Italia, Portugali, Espanja, Turkki, Thaimaa, Singapore, Intia, Kiina & Japani.
Brutopia, Petunia, Latonia, Sekovia ja Sitronia.
13v
Ruotsi
Norja
Tanska
Saksa
Iso-Britannia
Ranska (asuin myös siellä)
Kreikka
Espanja
Monaco
Viro
Lempparini on ollut Ranska. Pariisi tuntuu jopa enemmän kodilta kuin kotikaupunkini Suomessa. Ikää on 23.
Olen 34v ja en ole koskaan käynyt missään ulkomaassa, vaan olen pysynyt tarkasti suomen rajojen sisäpuolella. Minäkö muka jättäisin tämän rakkaan kotimaani ja poistuisin täältä edes hetkeksi? Ei ikinä, sellaista minä en tee ikinä, sillä sellaista ei kukaan jo kuollut sukulaiseni hyväksyisi, sillä kaikki sukulaiseni ovat pysyneet koko ikänsä tiukasti täällä suomessa jo ainakin tuhannen vuoden ajan, sillä ainakin tuhannen vuoden ajan sukuni on täällä asunut. Minä en tätä rakasta isien maata jätä hetkeksikään enkä myöskään hyväksy, että muualta tulee tänne koskaan muita ihmisiä, kaiken maailman neekereitä ja muita ulkomaalaisia kummajaisia.
Vierailija kirjoitti:
Olen 34v ja en ole koskaan käynyt missään ulkomaassa, vaan olen pysynyt tarkasti suomen rajojen sisäpuolella. Minäkö muka jättäisin tämän rakkaan kotimaani ja poistuisin täältä edes hetkeksi? Ei ikinä, sellaista minä en tee ikinä, sillä sellaista ei kukaan jo kuollut sukulaiseni hyväksyisi, sillä kaikki sukulaiseni ovat pysyneet koko ikänsä tiukasti täällä suomessa jo ainakin tuhannen vuoden ajan, sillä ainakin tuhannen vuoden ajan sukuni on täällä asunut. Minä en tätä rakasta isien maata jätä hetkeksikään enkä myöskään hyväksy, että muualta tulee tänne koskaan muita ihmisiä, kaiken maailman neekereitä ja muita ulkomaalaisia kummajaisia.
Niin, sanotaanhan, että matkailu avartaa. Mutta miten tuo avartuminen jalostuu käytännöksi?
Venäjä
Ruotsi
Viro
Tanska
Turkki
Irak
N23