Luettele maat missä olet käynyt.
Minkä ikäinen olet ja mikä oli suosikki kohteesi?
Kommentit (158)
Kaikki Euroopan maat paitsi Islanti ja muutama minivaltio, Thaimaa, Japani. Seuraavaksi tekisi mieli mennä länteen, Usassa en ole vielä käynyt. Ikää 48 v.
19 vastaa että tällä hetkellä haaveilen lähinnä matkoista Japaniin tai Hong Kongiin. Toki myös joku rantaloma vähän eksoottisemmassa kohteessa (ei siis Kanaria, mutta ehkäpä esim. jo Thaimaa olisi mulle tarpeeksi eksoottinen) on haaveena. Ranskaa haluaisin kierrellä enemmän koska siellä olen ollut lähinnä vain Pariisissa.
Mä oon reilannut monta kertaa, eli siksi melkein kaikki Euroopan maat on koluttu läpi. Tykkään matkustamisesta ja reissut on muutenkin usein sellaisia kiertomatkoja, että vähintään muutamassa kohteessa käydään samalla. Tosin Euroopan ulkopuolella matkustelu on jäänyt vähemmälle.
Nykyisin työt ja asuntolaina rajoittaa matkustamista, mutta kerran vuodessa yritetään käydä vähän pidemmällä reissulla, yleensä talvella/keväällä ja sen lisäksi joku pitkä viikonloppu jossakin kesällä/syksyllä. Kesälomalla matkustetaan kotimaassa tai ihan lähialueilla (Tallinna, Tukholma, Pietari jne...)
Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Tsekkoslovakia ja myöhemmin Tsekki, Unkari, Viro, Itävalta, entinen Jugoslavia, Kreikka, Italia, Englanti, Kiina, Sisilia (ne kun eivät tunne kuuluvansa Italiaan) ; )
Kovasti Islannista haaveilen!
Ruotsi, Norja, Viro, Ranska, Kreikka, Espanja, Britit
Siinäpä ne kaikessa lyhykäisyydessään. Ja ikää 19 vuotta :)
1) Alankomaat
2) Belgia
3) Bulgaria
4) Iso-Britannia
5) Italia
6) Itävalta
7) Kreikka
8) Kroatia
9) Luxemburg
10) Monaco
11) Norja
12) Ranska
13) Romania
14) Ruotsi
15) Saksa (täällä vietetty yhteensä noin 8 kk)
16) Slovakia
17) Slovenia
18) Suomi
19) Sveitsi
20) Tsekki
21) Turkki
22) Unkari
23) Viro
24) Vatikaani
25) Venäjä
26) Yhdysvallat
Ikää 26 v.
27 jatkaa:
Ja lemppari oli noista Saksa, josta erityisesti Bamberg, München ja Berliini.
jos Euroopan maita ei lasketa olen reissannut: kiina, thaimaa, malesia, singapore, indonesia, israel, usa ja lemppari ollut indonesia :)! haluasin seuraavaksi e-amerikkaan! niin ja ikä 29.
Ruotsi, Viro, Tanska, Hollanti, Englanti, Espanja, Ranska, Monaco,Turkki, Egypti, Brasilia.
40-v.
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:31"]
Ruotsi, Viro, Tanska, Hollanti, Englanti, Espanja, Ranska, Monaco,Turkki, Egypti, Brasilia.
40-v.
[/quote]
ainiin ja Unkari :)
Noin 30 maata Eurooppassa, Aasiassa, Afrikassa, Pohjois-Amerikassa. Suosikit Islanti ja Etelä-Afrikka. Haluaisin käydä Keniassa, jollain Karibian saarella ja Seychellit kiinostaa myös. 38 v.
Ruotsi
Viro
Tanska
Norja
Venäjä
Saksa
Puola
Ranska
Italia
Espanja
Andorra
Monaco
Vatikaanivaltio
Hollanti
Belgia
Luxembourg
Unkari
Itävalta
Sveitsi
Iso-Britannia
Portugali
Arabiemiraatit (Dubai, Abu Dhabi)
Saudi Arabia
Israel
Turkki
Marokko
Etelä-Afrikka
USA
Kanada
[quote author="Vierailija" time="03.08.2013 klo 11:45"]
Ruotsi
Viro
Tanska
Norja
Venäjä
Saksa
Puola
Ranska
Italia
Espanja
Andorra
Monaco
Vatikaanivaltio
Hollanti
Belgia
Luxembourg
Unkari
Itävalta
Sveitsi
Iso-Britannia
Portugali
Arabiemiraatit (Dubai, Abu Dhabi)
Saudi Arabia
Israel
Turkki
Marokko
Etelä-Afrikka
USA
Kanada
[/quote]
Ai niin se ikä, olen 42
Venäjä, Viro, Ruotsi, Saksa, Alankomaat, Belgia, Ranska, Iso-Britannia, Portugali, Espanja, Egypti, Thaimaa, Malesia, Singapore, Indonesia, Kanada, Yhdysvallat, Brasilia, Islanti, Bulgaria, Kreikka.
Islanti on ehkä ollut kaikista mielenkiintoisin. Ikä 29 v.
Ruotsi, Tanska, Norja, Viro, Venäjä,Saksa, Ranska, Itävalta, Luxenburg, Monaco, Espaja, Kreikka, Kiina, Kanada, U.S.A., Englanti, Italia, näin äkkikseltään ei tuu muita maita mieleen.
ikää 40v, ekan kerran olin 7v Mallorcalla.
1. Ruotsi
2. Tanska
3.Viro
4.Latvia
5. Ukraina (tai silloin se oli Neuvostoliittoa)
6. Saksa
7. Itävalta
8. Belgia
9. Alankomaat
10. Ranska
11. Espanja
12. Portugali
13. Kreikka
14. Kypros
15. Bulgaria
16.Iso-Britannia
17. Egypti
18. Turkki
19. Malesia
20. Thaimaa
21. Singapore
22. Taiwan
23. USA
24. Brasilia
25.Argentiina
26. Paraguay
27. Chile
28. Bolivia
29.Peru
30. Ecuador
31. Kolumbia
32. Venäjä
33. Tsekit
34. Sri Lanka
Olen 37-vuotias. Jotain maita varmaan unohdin listasta
Ruotsi, Norja, Viro, Venäjä, Saksa, Ranska, Itävalta, Italia, Espanja, Kreikka, Kypros ja Romania.
30 v. ja Romania oli positiivinen yllätys
Ruotsi, Viro, Latvia, Englanti, Kreikka, Espanja, Portugali, Italia, San Marino, Unkari, Kanada, USA... Enpä siis paljon missään :/ ikää 39v
1. Ruotsi
2. Norja
3. Tanska
4. Venäjä
7. Viro
8. Latvia
9. Hollanti
10. Belgia
11. Ranska
12. Monaco
13. Italia
14. Kreikka
15. Jugoslavia
16. Espanja
17. Bulgaria
18. Kypros
19. Turkki
20. San Marino
21. Vatikaani
22. Saksa
23. Itävalta
24. Sveitsi
25. Thaimaa
26. Bali
27. Australia
28. Fidzi
29. Usa
30. Brasilia
31. Jordania
32. Intia
33. Englanti
34. Singapore
35. Malesia
Tuossa lienee liki kaikki; osassa tullut käytyä useammankin kerran
Karibianmeri ja Afrikka kiehtoisivat seuraavina
Olen 30-v ja käynyt seuraavissa maissa:
Ruotsi
Norja
Tanska
Belgia
Hollanti
Luxemburg
Iso-Britannia
Saksa
Puola
Venäjä
Viro
Latvia
Liettua
Tsekki
Itävalta
Liechtenstein
Sveitsi
Italia
Kreikka
Turkki
Jugoslavia - silloin kun vielä oli olemassa
Ranska
Espanja
Kanada
Australia
eksoottisemmat: Gröönlanti, Angola, Jamaika, Thaimaa
euroopassa: Ruotsi, Tanska, Saksa, Hollanti, Belgia, Luxemburg, Ranska, Sveitsi Itävalta, Unkari, Italia, Espanja, Portugal
Mikäköhän olisi suosikki? Kaikista on hyviä muistoja. Tykkään kyllä kovasti vuorista ja tehdä kävelyretkiä sellaisissa maisemissa... Ja jostain syystä Sevilla on tehnyt muhun vaikutuksen, ja Gordoba -eli ehkä se on sitten Espanja, kun sieltä löytyy niin vuoristoa kuin hyvää ruokaakin, kauniita ihmisiä ja mielenkiintoista kulttuuria. Pitäis vielä oppia kieli.