Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut jaksaa pinnistellä aina selvinpäin?

Vierailija
09.08.2020 |

Heiltä jää paljon kivaa kokematta eivätkä he koskaan todella rentoudu.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin alkon pössyyn jo ajat sitten.

Suosittelen.

Päihteen korvaaminen toisella päihteellä ei poista ongelmaa...

Vierailija
42/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisiko joku, tai vaikka kaikki, parhaat rentoutumiskeinot ilman alkoholia?

Siksi kysyn, kun lopetin alkoholin käytön. Aluksi kokeiluluontoisesti, mutta ns. jäi päälle. Voin paremmin, kun en juo. Asiassa on vain yksi mutta. Olen selkeästi käyttänyt alkoa nimenomaan rentoutuskeinona, "nollaajana", jne. (Toki myös väärinkäyttöä on ollut: olen sietänyt ikäviä tilanteita ja ihmisiä alkoholin voimin; tämänkin tajuamiseen piti olla aika kauan juomatta.) Muita huumausaineita en ole käyttänyt enkä halua käyttää, kofeiinikoukku riittää.

Liikunta (+sauna) toimisi edelleen rentoutuskeinona numero yksi. Mutta olen ollut syksystä asti flunssakierteessä, ja lääkäri kielsi liikkumisen ennen kuin vähintään viikko on kulunut viimeistenkin oireiden loppumisesta. Eivätkä kuukausia jatkuneet kurkkukipu ja räkäisyys kannusta muutenkaan lenkille, uimaan, salille, eikä oikein saunaankaan. Lisäksi kunto on huonontunut jatkuvan flunssan takia nollaan.

Ongelma on suuri turhautuminen ja suoranainen v*tutus, joka vaikuttaa kroonistuvan. Siksi tulin lukemaan keskustelua ja pyytäisin apua:

Kuinka rentoutua, jos ei käytä alkoholia ja jos ei pysty liikkumaan?

Onko jotain yleispätevää ohjetta, vai ovatko kaikki ihmiset niin yksilöllisiä lumihiutaleita, että jokaisen on ehdottomasti löydettävä omat rentoutumiskeinonsa?

Mindfulness on tuttua, se ei nyt tunnu yhtään kiinnostavalta ajatukselta (v*tutus estää). Yrttiteetä juon iltaisin, ei se oikein riitä. Mikä avuksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leila Koo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leila Koo kirjoitti:

Mä en jaksa humalaisten seuraa. Yksin ei tulisi mieleenikään juoda. Rentoudun ja mulla on hauskaa vain yksin ja selvin päin olevien ihmisten kanssa. Voisitko antaa esimerkin hauskuudesta, joka jää kokematta ilman alkoholia?

Esim kunnon kännipanot sen miehen kanssa, josta ei ajattele sillain, pidetään kuin veljenä ja ollaan ihan vaan kavereita

Huono esimerkki. Suurin osa naisista ei pysty saamaan humalassa ollenkaan orgasmia. En minäkään. Ei innosta ajatus kännisen kaverin patjana olemisesta.

Tämä! Seksistä ei saa mitään irti kännissä, se(kin) on niin paljon parempaa selvin päin.

Vierailija
44/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähentänyt juomista sairauksien takia. Ja nyt on kahden kuukauden kortisonilääkitys.

Vierailija
45/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja haluaa siis tietää, miten voisi olla ilman alkoholia.

Nuorena minulla oli surullisen eron jälkeen reilun vuoden biletyskausi, jolloin elin pinnistellen keskiviikosta lauantaihin ja lauantaista keskiviikkoon. Halusin unohtaa murheeni. Alkoholi antoi armahduksen kahtena iltana viikosta ja sekoitti terveyttäni, ihmissuhteitani ja ajatusmaailmaani. Selvin päin olin joko ylijännittynyt tai masentunut. Kelasin mielessäni edellisen ryyppykerran toilailuja. Latasin huonojen arkiolotilojen vuoksi aina vain enemmän odotuksia hauskanpitoon, mutta joka kerta minulla oli vähemmän ja vähemmän hauskaa. Aloin kokea humalassa valtavaa eksistentiaalista yksinäisyyttä, vaikka ympärillä olisi ollut kymmenen kaveria juhlimassa. Minulle alkoi tapahtua myös ikäviä asioita juhliessani. Olihan niitä ennenkin käynyt, mutta aloin kyseenalaistaa niiden normaaliutta. Tajusin, että viinan juonti oli kaiken sen vastakohta mitä siitä hain.

Vasta kun rakastuin uudestaan, pystyin kokonaan lopettamaan tuon biletyskierteen, mutta sekään ei käynyt hetkessä koska tottumus ja virheellinen usko siihen, että humalassa on kivempaa oli niin juurtunut minuun.

Ei ole jäänyt ikävä noita aikoja. Ja elämä ilman alkoholia on ollut todellakin mukavaa :)

Vierailija
46/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalatila on järkyttävän epämiellyttävä, selvänä on hyvä olla. En taida olka alkoholisti kun kroppa ilmoittaa näin. Vältän humaltumista.

Vierailija
47/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Humalatila on järkyttävän epämiellyttävä, selvänä on hyvä olla. En taida olka alkoholisti kun kroppa ilmoittaa näin. Vältän humaltumista.

Niin ja hyvä fiilis tulee liikunnasta, saunasta, avannosta. 

Vierailija
48/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi kysyn, kun lopetin alkoholin käytön. Aluksi kokeiluluontoisesti, mutta ns. jäi päälle. Voin paremmin, kun en juo. Asiassa on vain yksi mutta. Olen selkeästi käyttänyt alkoa nimenomaan rentoutuskeinona, "nollaajana", jne. (Toki myös väärinkäyttöä on ollut: olen sietänyt ikäviä tilanteita ja ihmisiä alkoholin voimin; tämänkin tajuamiseen piti olla aika kauan juomatta.) Muita huumausaineita en ole käyttänyt enkä halua käyttää, kofeiinikoukku riittää.

Liikunta (+sauna) toimisi edelleen rentoutuskeinona numero yksi. Mutta olen ollut syksystä asti flunssakierteessä, ja lääkäri kielsi liikkumisen ennen kuin vähintään viikko on kulunut viimeistenkin oireiden loppumisesta. Eivätkä kuukausia jatkuneet kurkkukipu ja räkäisyys kannusta muutenkaan lenkille, uimaan, salille, eikä oikein saunaankaan. Lisäksi kunto on huonontunut jatkuvan flunssan takia

No olisin sanonut mediaatio, jos liikunta ja saunominen kerta kiellettyä. :D Itsellä toimii myös pimeässä huoneessa sängyllä makaaminen kuulokkeet päässä ja kuulokkeissa täysillä jotain industrial hardcorea tms. mukavaa musiikkia. :)

Vierailija
49/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta (+sauna) toimisi edelleen rentoutuskeinona numero yksi. Mutta olen ollut syksystä asti flunssakierteessä, ja lääkäri kielsi liikkumisen ennen kuin vähintään viikko on kulunut viimeistenkin oireiden loppumisesta. Eivätkä kuukausia jatkuneet kurkkukipu ja räkäisyys kannusta muutenkaan lenkille, uimaan, salille, eikä oikein saunaankaan. Lisäksi kunto on huonontunut jatkuvan flunssan takia

- katsele telkkarista mukavia ohjelmia ja leffoja. Kokeile jotain uusia ja tyhjänpäiväisiä.

- juttele tai viestittele kavereiden kanssa, käykää kylässä toistenne luona

- kulje luonnossa rauhassa ympärillesi katsellen silloin kun siellä on miellyttävä sää. Ota valokuvia ja katsele niitä myöhemmin. Tämä on kivaa myös ystävän kanssa.

- käy kirjastossa lainaamassa lukemista. Liity facessa kirjaryhmään jos tarvitset lukuideoita.

- leivo. Se on terapeuttista.

- käy jossain ilmaistapahtumassa silloin tällöin.

- pelaa jotain rentouttavaa kännykällä, sisustuspeliä tms. 

Vierailija
50/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena tuli alkon kanssa rällättyä jo ihan tarpeeksi,M38.

Vierailija
51/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

koville se ottaa,mut päivä kerrallaan,kolmas päivä menossa

Vierailija
52/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvinpäin jatkuvasti oleminen ole mitään pinnistelyä, minulle koko alkoholia ei ole olemassakaan.

Vierailija
53/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännissä on vaan niin mukava olla.

Vierailija
54/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännissä on vaan niin mukava olla.

Onhan se Cannesin elokuvafestivaali varmaan mukava.

Vierailija
55/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan aamukahvin kanssa xanorin ja riennän päivän töihin suurella innolla. Työt sujuvat kevyesti ja mallikkaasti rennolla otteella. 

Vierailija
56/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sitä, että tunteet ja ajatukset ovat kirkkaat, näen ja koen elämän sellaisena kuin se on. Teen erilaisia asioita ja opiskelen uutta jne. Nautin. 

Vierailija
57/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän rentoutumiseen kannabista, noin kerran parissa kuukaudessa. Viinilasin saatan ottaa hyvän ruoan kanssa. Humalassa en ole ollut vuosikausiin.

Vierailija
58/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pinnistele. Elän. Tässä hetkessä.

Vierailija
59/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spurgut luulee että viina vaikuttaa kaikkiin samalla tavalla.

Vierailija
60/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akoholi on todella huono päihde. Outoa että se on ainoa laillinen. No, onneksi paljon parempiakin on saatavilla.