Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten jotkut jaksaa pinnistellä aina selvinpäin?

Vierailija
09.08.2020 |

Heiltä jää paljon kivaa kokematta eivätkä he koskaan todella rentoudu.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoisiko joku, tai vaikka kaikki, parhaat rentoutumiskeinot ilman alkoholia?

Siksi kysyn, kun lopetin alkoholin käytön. Aluksi kokeiluluontoisesti, mutta ns. jäi päälle. Voin paremmin, kun en juo. Asiassa on vain yksi mutta. Olen selkeästi käyttänyt alkoa nimenomaan rentoutuskeinona, "nollaajana", jne. (Toki myös väärinkäyttöä on ollut: olen sietänyt ikäviä tilanteita ja ihmisiä alkoholin voimin; tämänkin tajuamiseen piti olla aika kauan juomatta.) Muita huumausaineita en ole käyttänyt enkä halua käyttää, kofeiinikoukku riittää.

Liikunta (+sauna) toimisi edelleen rentoutuskeinona numero yksi. Mutta olen ollut syksystä asti flunssakierteessä, ja lääkäri kielsi liikkumisen ennen kuin vähintään viikko on kulunut viimeistenkin oireiden loppumisesta. Eivätkä kuukausia jatkuneet kurkkukipu ja räkäisyys kannusta muutenkaan lenkille, uimaan, salille, eikä oikein saunaankaan. Lisäksi kunto on huonontunut jatkuvan flunssan takia

Ei ole mitään yleispätevää ohjetta eli kokeilemalla selviää. Esimerkkejä: musiikki, luonto, venyttely, palapelit, piirtäminen, lukeminen, lemmikit, ylipäänsä mikä tahansa mieleinen harrastus.

Vierailija
62/68 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ymmärtänyt alkoholin viehätystä. Järkeni säilytän kännissäkin, eikä käytökseni juuri muutu, mitä jotkut ihmetelleet. En tosin ole ollut kännissä varmaan pian pariinkymmeneen vuoteen, eikä kiinnostakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei selvin päin oleminen vaadi mitään pinnistelyä jos ei ole alkoholisti. Itse olen nikotinisti mutta tajuan kyllä vielä sen verran että moni muu pystyy ihan helposti pinnistelemättä elämään ilman tupakkataukoja.

Vierailija
64/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niimpä!!! Heti ollaan viemäs hoitoon jos vähä pitää hauskaa

Niimhän se om? Omko?

Vierailija
65/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin tulee paha olo alkoholista. Eivät rentoudu jos juovat.

Heidän kohdallaan se on täysin ymmärrettävää kun juomattomuus ei tule yläpuolelta auktoriteetin määräämänä.

Vierailija
66/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnistellä?

Voisin yhtä hyvin kysyä, miten joku pystyy pinnistellä itsensä juomaan alkoholia ja humaltumaan..

Kyllä se alkoholittomuus on luonnollisempi tila.

Vierailija
67/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse alkoholia. AP:lla sama ajatusmaailma kuin alkoholisti-isälläni. 

Vierailija
68/68 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diabeteslääkiyyksen vuoksi en voi juoda mitään alkoholia. Punaviinin korvaan rypälemehulla.