Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)
Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.
Kommentit (239)
Ihan ihmisiä ovat siinä missä muutkin
Lapsena se oli mun toiveammatti, joshon en kuitenkaan ajautunut lopultakaan.
Varmaan joskus -60 -70 luvuilla ja Concordeaikaan on ollutkin hienoa hommaa? Mutta nyt kun telkussa tulee tuo lentoturmatutkinta-sarja, niin ei kyllä kiinnostais. kauheassa melussa ja sellaisessa vähän ylämäkiasennossa istua koko päivä siinä kuskinpukilla? Ja tietokone hoitaa homman alusta loppuun? Sun tehtävä on hoksata, milloin koko kojelauta vilkkuu punaisena varotusvaloista. Ei muuta. Sit otat jonkun tsekkauslistan ja rupeat käymään läpi sitä: Et onkos fläpsit viistoista, vai mikä v:ttu tätä rakkinetta vaivaa? Autopilot can not continue.
Yhdessäkin jaksossa kone sakkas tai jotain? Niin ne kaksi pelleä siinä pukilla, jo naamasta näki, että jostain kaukoidän peruskoulusta jätkät lähteneet. Muuta ei osattu, kuin hysteerisenä heiluttaa käsiä? Sinne sitten mentiin taas, että penkka pölisi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsena se oli mun toiveammatti, joshon en kuitenkaan ajautunut lopultakaan.
Varmaan joskus -60 -70 luvuilla ja Concordeaikaan on ollutkin hienoa hommaa? Mutta nyt kun telkussa tulee tuo lentoturmatutkinta-sarja, niin ei kyllä kiinnostais. kauheassa melussa ja sellaisessa vähän ylämäkiasennossa istua koko päivä siinä kuskinpukilla? Ja tietokone hoitaa homman alusta loppuun? Sun tehtävä on hoksata, milloin koko kojelauta vilkkuu punaisena varotusvaloista. Ei muuta. Sit otat jonkun tsekkauslistan ja rupeat käymään läpi sitä: Et onkos fläpsit viistoista, vai mikä v:ttu tätä rakkinetta vaivaa? Autopilot can not continue.
Yhdessäkin jaksossa kone sakkas tai jotain? Niin ne kaksi pelleä siinä pukilla, jo naamasta näki, että jostain kaukoidän peruskoulusta jätkät lähteneet. Muuta ei osattu, kuin hysteerisenä heiluttaa käsiä? Sinne sitten mentiin taas, että penkka pölisi.
Kylläpä kuulostat katkeralta :D Nykypäivän koneet, kuten vaikkapa Finskin A350 ovat moderneja ja todella hiljaisia. Lisäksi suomalainen lentäjäkoulutus huippuluokkaa. Kuulostaa siltä, että lentäjän ammatti ei sinulle ehkä sopivin ollutkaan eli hyvä, ettet ajautunut!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lentäjät missään Tinderissä roiku..
Tottakai on. Itse en ole Tinderissä, mutta tunnen yhden lentäjän, joka ainakin joku aika sitten oli. Tunnen aika paljon lentäjiä perheineen, ja ovat ihan tavallisia ihmisiä iloineen ja suruineen.
Kyllä, ihan tavallisia ihmisiä. Ei pidä turhaan gloridifioida.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkkejä lentäjien kitsaudesta: Olin vasta-aloittanut lentoemäntä, surkealla palkalla. Oltiin ravintolassa syömässä koko miehistö ja söin vain pääruoan ja lasin viiniä. Kapteeni veti alkuruuat, pihvit, viinit, konjakit, jälkiruuat jne. Laskun tullessa ehdotti että varmaan laitetaan saman verran kaikki pottiin. En kehannut sanoa vastaan ja maksoin siis hänenkin ruokansa, Kerran taas perämies jätti tippiä pöytään ja kapteeni nappasi sen omaan taskuunsa kun luuli että kukaan ei näe.. Ihmeellistä käytöstä, ottaen huomioon että tienataan paremmin kuin ministerit.
En ihan usko tuosta kaikkea!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa mieheksi jonkun lentokapteenin, tietty rahanahneet naiset, jotka haluaa pystytellä koreaa kulissia.
Kulissia? Mä olen lentäjän onnellinen vaimo, ollut jo parikymmentä vuotta aviossa ja mitään kulissia ole tarvinnut esittää.
Eikö? Miehesi panee vierasta puolilla lennoista.
Tunnen yhden lentoperämiehen ja on väkivaltainen narsuiluun taipuva pihi kuspiä. Varmaan jättäisin menemättä lennolle, jos kuulisin tuon olevan ohjaamossa. Erään lentäjän kanssa olin treffeillä ja vaikutti niin pelurilta, että toisia treffejä ei tullu, vaikka komea mies olikin. Tuntemani hävittäjälentäjä on näistä lentäjistä normaalein. Tavallinen perheeniskä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden lentoperämiehen ja on väkivaltainen narsuiluun taipuva pihi kuspiä. Varmaan jättäisin menemättä lennolle, jos kuulisin tuon olevan ohjaamossa. Erään lentäjän kanssa olin treffeillä ja vaikutti niin pelurilta, että toisia treffejä ei tullu, vaikka komea mies solikin. Tuntemani hävittäjälentäjä on näistä lentäjistä normaalein. Tavallinen perheeniskä.
Tasan tarkkaan ei ole väkivaltaisia lentäjiä. Tai ainakin siinä käy niin, että yhdestäkin merkinnästä väkivallasta poliisin kirjoihin lähtee lupakirja. Supon nuhteettomuusseurantaa tehdään säännöllisesti kaikille lentäjille.
Naisia on sitten helppo jymäyttää. Sopiva puku päälle ja uskottavat puheet niin pesää tulee.
😂 tut se mikään lentokapu ollut. Paikallinen naisten naurattaja pikemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Naisia on sitten helppo jymäyttää. Sopiva puku päälle ja uskottavat puheet niin pesää tulee.
😂 tut se mikään lentokapu ollut. Paikallinen naisten naurattaja pikemminkin.
Mä en edes mitään pukuja uskoisi, vaan suoraan kysyisin Finnairin ID-korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka haluaa mieheksi jonkun lentokapteenin, tietty rahanahneet naiset, jotka haluaa pystytellä koreaa kulissia.
Kulissia? Mä olen lentäjän onnellinen vaimo, ollut jo parikymmentä vuotta aviossa ja mitään kulissia ole tarvinnut esittää.
Eikö? Miehesi panee vierasta puolilla lennoista.
Mistäs sinä sen tiedät? Ai siksikö vain, että oletat kaikkien lentäjien olevan pettäjiä?!
En ymmärrä lentäjien suosiota. Somen perusteella jäykkiä ja tylsiä käskyttäjiä. Ehkä työrooli päällä ollut. Ja ne vaatteet, ei ei ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden lentoperämiehen ja on väkivaltainen narsuiluun taipuva pihi kuspiä. Varmaan jättäisin menemättä lennolle, jos kuulisin tuon olevan ohjaamossa. Erään lentäjän kanssa olin treffeillä ja vaikutti niin pelurilta, että toisia treffejä ei tullu, vaikka komea mies solikin. Tuntemani hävittäjälentäjä on näistä lentäjistä normaalein. Tavallinen perheeniskä.
Tasan tarkkaan ei ole väkivaltaisia lentäjiä. Tai ainakin siinä käy niin, että yhdestäkin merkinnästä väkivallasta poliisin kirjoihin lähtee lupakirja. Supon nuhteettomuusseurantaa tehdään säännöllisesti kaikille lentäjille.
Ja supo, tuo kirosana, taas mainittu.
Vierailija kirjoitti:
Tämä alotus on provo. Olen itse lentokapteeni, eikä kenenkään tuntemani lentokapteenin (tai edes lentoperämiehen) tarvitse olla tinderissä. Flaksi käy hyvännäköisten lentoemojen ja muidenkin keskuudessa jatkuvalla syötöllä, usko pois.
Ottaa kupoliin liikaa, kun kaikkinei lakoa edessä? Suosiota riittää muiden keskuudessä, ei hätää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistaakseni oli aika iso prosentti lentäjiä jotka todettiin aika narsistisiksi.
Yleisesti siis. Kyseistä ihmistä en tiedä tuntevani.
Tämä lohikäärmeistä puhuminen kuulostaa enemmän autismilta. Autismiin kuuluu myös heikot tai heikohkot sosiaaliset taidot.
Autisminja narsismi on lähellä toisiaan. Loukkaavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteenina se Auervaarakin esiintyi, jos olet kuulllut joskus!
Auervaara oli lyhyt ja ruma huijari. Supon homoina tyyppi on käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän lentokapteeneista yhtä jos toista. Viina maistuu aika monelle, paljon huonokäytöksisiä miehiä kyseisessä ammatissa (narsistisia). On siellä onneksi mukaviakin, jotka omaavat hyvät käytöstavat, ovat kyllä yleensä muualta kuin Suomesta nämä, jotka osaavat käyttäytyä. Ahneita oman edun tavoittelijoita, toki ammatti on vaativa, olen ollut ohjaamossa nousujen ja laskujen aikana, on siinä tekemistä varsinkin kun laskeudutaan isoille kentille, missä paljon liikennettä.
Lentoemäntä 15-vuotta
Tiedän lentoemännistä yhtä sun toista. Viina maistuu myös useille sekä lentäjien kulli. Eivät ole mitään herttaisia ilmojen tarjoilijoita, vaan itsekeskeisiä oman edun tavoittelijoita siinä missä lentäjät.
Pakit saatu? Tulevat hyvin toimeen pienissä tiloissa sekä toistensa että asiakkaiden kanssa. Eivät kiinnostu kaikista, sori.
Uskon kyllä että moni alan ihmisistä pettää. Raskas vuorotyö, kaukana kotoa. Lisää riskejä kaikilla. Hyvä ulkonäkö helpottaa pettämistä huomattavasti.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä lentäjien suosiota. Somen perusteella jäykkiä ja tylsiä käskyttäjiä. Ehkä työrooli päällä ollut. Ja ne vaatteet, ei ei ei.
Varmasti suosiota lisää erittäin hyvä tulotaso. Ja eivät kyllä ole mitään jäykkiä, vaan ainakin minun tuntemani asiallisen rentoja, mutta rauhallisia.
Status ammateissa vaarana ylpistyminen