Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)
Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.
Kommentit (239)
Vierailija kirjoitti:
Katson Youtubesta pieruvideoita, siis sellaisia, joissa esim. joku mies kävelee väkijoukossa ja yhtäkkiä pieraisee kuuluvasti. Tietysti pierut ovat tekopieruja, mutta useimmat ohikulkijat luulevat niitä aidoiksi ja reaktiot ovat senmukaisia.
Tällaiseen pieruvideoon oli kommentoinut lentäjä. Hän kertoi rentoutuvansa pieruvideoiden parissa ohjaamossa usein ennen lentoa.
Ja sä uskot tuon? Että siis on oikea lentäjä? Ennen lentoa lennonvarmistusteluun ohjaamossa jää vain minimaalinen aika ja sitä ei saa käyttää muuhun kuin juurikin siihen lennonvalmisteluun. Kaikkea hömppää ihmiset uskovatkin mitä jostain you tubesta löytyy!
Vierailija kirjoitti:
Me ollaan lentokapteeneita kaikki, kun oikein silmiin katsotaan
Minä olin lentäjän poika
Lähes sankari siis itsekin
Olen pelannut paljon Flight Simulaattoria niin voin sanoa olevani lentäjä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Jostain syystä sinne on testit, joita vain harvat läpäisevät.
Siksi, koska JOS tulee hätätilanne, lentäjäksi halutaan henkilöitä joilla ei ole suuria heikkouksia. Siis esim. heikkoa paineensietokykyä, huonoa näköä, hidasta reaktiokykyä, jne. Missään asiassa ei tarvitse olla huippua, mutta yhdessäkään lentämisen kanssa olennaisessa asiassa ei saa olla huono. Siksi useimmat karsiutuvat pois.
Se ei lakkaa ihmetyttämästä kuinka naiset glorifioivat ulkomaita. Ulkomaat ja kaikki mikä liittyy niihin, on heti naisten mielissä jotain hienompaa. Kuten ulkomailla lentävä mies.
Jos mietitään mitä lentäjä tekee, niin lentäjä istuu ahtaassa ohjaamossa jossa on namiskoja ja mittareita. Kuten paperikoneessa tai kaivinkoneessa. Siellä ulkomailla käydään lähinnä nukkumassa jossain halvassa hotellissa, jotta ei oltaisi väsyneitä työvuorossa.
Ja silti jotenkin koska ulkomaat, naiset näkevät lentäjän James Bond-henkisenä sivistyneenä ja sosiaalisesti näppäränä kosmopoliitti-seikkailijana joka läväyttää Pepsodent-hymyn, keskustelee kulttuurista, laittaa käden daamin olkapäälle ja tilaa vodka martinin ravistettuna mutta ei sekoitettuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taivaallinen bussikuski, riittää että osaa painella nappeja tietyssä järjestyksessä ja tietokoneet hoitaa käytännössä loput. Totaalisen yliglorifioitu ammatti.
Siksi, koska JOS tulee hätätilanne, lentäjäksi halutaan henkilöitä joilla ei ole suuria heikkouksia. Siis esim. heikkoa paineensietokykyä, huonoa näköä, hidasta reaktiokykyä, jne. Missään asiassa ei tarvitse olla huippua, mutta yhdessäkään lentämisen kanssa olennaisessa asiassa ei saa olla huono. Siksi useimmat karsiutuvat pois.
Se ei lakkaa ihmetyttämästä kuinka naiset glorifioivat ulkomaita. Ulkomaat ja kaikki mikä liittyy niihin, on heti naisten mielissä jotain hienompaa. Kuten ulkomailla lentävä mies.
Jos mietitään mitä le
Ei ainakaan Finnair käytä halpoja hotelleja. Olin lentoemäntänä heillä ja lopetin vasta taannoin, joten tiedän mistä puhun. Kaikki hotellit ympäri maailman ovat 4-5 tähden hotelleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mietitään mitä le
Kyllähän lentäjät ovat charmikkaita ja sivistyneitä. Todella monilla on myös akateeminen tausta tai muu korkeakoulutus. Kotimaisellakin lentää lääkäreitä, dippainssejä ja paljon muita korkeasti koulutettuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se ei lakkaa ihmetyttämästä kuinka naiset glorifioivat ulkomaita. Ulkomaat ja kaikki mikä liittyy niihin, on heti naisten mielissä jotain hienompaa. Kuten ulkomailla
Kaikki lentäjät ovat charmikkaita ja sivistyneitä? Okei. Hieno yleistys.
Todistaa tuon kirjoituksen oikeaksi. Naiset olettavat, että mies jonka työhön liittyy ulkomaat, on aina jotain hienoa.
Onko kaikki perämiehet homppeleita niinkuin purserit?
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki perämiehet homppeleita niinkuin purserit?
Eivät ole. Lentäjät ovat lähes 100% heteroita.
Minä pidän niitä ihan samanlaisina ihmisinä kuin kaikkia muitakin. Mieluummin minä itse opiskelisin lentäjäksi. Ei ole kuitenkaan minun alani. En pidä matkustamisesta, minulla on likinäkö ja silmälasit ja korkean paikan kammo. En ole koskaan ollut lentokoneessa. Olen nainen.
Lentokapteenit ja insinöörit eivät ole mitään henkeviä filosofeja tai runopoikia.
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteenit ja insinöörit eivät ole mitään henkeviä filosofeja tai runopoikia.
Ei lentäjänä pärjää mikään tunteella elävä filosofi tai runopoika. Pitää olla järjellä toimiva, teoreettinen, analyyttinen ja kyky tehdä nopeita päätöksiä.
Suurin osa tuntemistani liikennelentäjistä on hiljaisia hissukoita.
Tasaisen vakaita tylsiä ihmisiä. Se ammatti nimittäin vaatii melko tylsää luonnetta.
Ja vielä korjaan ap:tä. Se ammatti on LIIKENNELENTÄJÄ. Lentokapteeni on tasavallan presidentin myöntämä arvonimi.
Tavispulliaisten kielenkäytössä lentokapteeneja on vain Finnairilla. Eräs tuttavani on rahtilentoyhtiössä ILMA-ALUKSEN PÄÄLLIKKÖNÄ. Rahtilentoyhtiö on sellainen, ettei siitä ole taatusti koskaan kukaan kuullutkaan, ellei ole samalla alalla töissä. Suurelle yleisölle ilmailu on sama kuin Finnair.
Vierailija kirjoitti:
Tasaisen vakaita tylsiä ihmisiä. Se ammatti nimittäin vaatii melko tylsää luonnetta.
Mutta se onkin minusta kiehtovaa ja charmikasta. En jaksaisi miestä, joka olisi joku kauhea hihittelijä tai hössö.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai ovat rauhallisia ja tasapainoisia. Ihailemasi (ilmeisesti) jännämiehet eivät lentäjänä pärjäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta se onkin minusta kiehtovaa ja charmikasta. En jaksaisi miestä, joka olisi joku kauhea hihittelijä tai hössö.
Onko se kiehtovaa ja charmikasta jos postimies on hiljainen hissukka?
Vai onko tässä taas 121212:n ristimä Statuskerroin, eli kun miehellä on korkeamman statuksen ammatti, tylsätkin luonteenpiirteet muuttuvat kiinnostaviksi.
ps. "hiljainen hissukka" on sinusta kiehtovaa ja charmikasta (lentäjän tapauksessa), mutta et jaksaisi miestä joka on nössö. Jepjep.
Lentäjä on bussikuskin ja insinöörin yhdistelmä.
Bussikuski joutuu tekemään paljon enemmän nopeita päätöksiä, lentäjä vain jos tulee vaaratilanne, ja niitä ei tule kovin usein.
Insinööri taas miettii monimutkaisempia asioita kuin lentäjä, mutta toki aikaakin on enemmän.
Siitä se haaste tulee kun pitää yhdistää molemmat. Kun soppaan lisätään lentäminen ja ulkomaat, kahden naisten silmissä tylsän ammatin yhdistelmä muuttuu kiinnostavaksi James Bond-fantasiaksi.
Vierailija kirjoitti:
Lentokapteenit ovat aika julkisia henkilöitä ja tunnistetaan esim oman ammattikunnan piirissä joten taisit juuri syyllistyä yksityiselämää koskevan tiedon levittelyyn. Jos mies huomaa voi olla että suuttuupi. Jos puhuu toisesta tunnistettavasti ( ja ei julkisuuteen itse pyrkivästä, siellä olevasta jen)
Heille taitaa silti riittää töitä, vaikka joku olisi hieman erikoinen tyyppi. Juuri luin uutisen, että monissa Euroopan maissa on pulaa lentäjistä ja siitä syystä on pakko perua monia lentoja tänä kesänä.
Ei lentäjät lakkoile nyt, vaan maahenkilökunta.