Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myönnän, että mulla oli vähän erilainen mielikuva lentokapteeneista (Tinder treffit)

Vierailija
09.08.2020 |

Olin eilen lentokapteenin kanssa Tinder treffeillä. En ole mitenkään lentokapteenien, uniformujen tms. perään mutta myönnän, että ehkä mulla oli lentokapteeneista jotenkin erilainen käsitys. Tämä mies puhui KOKO AJAN Game of Thronesista (en ole katsonut) ja samoin joistain muista Netflix/HBO sarjoista, joita maraton-katsoo. Muuta ei sitten vapaa-ajalla teekään, vain katsoo noita sarjoja. Kolmen tunnin ajan mies vaan pauhasi noista sarjoista eikä yhtään pystynyt näkemään, että mä olisin yrittänyt puhua muistakin asioista. Aivan kuin tämä mies olisi elänyt jossain rinnakkaistodellisuudessa noiden lohikäärmeidensä kanssa.

Kommentit (239)

Vierailija
221/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjä on bussikuskin ja insinöörin yhdistelmä.

Bussikuski joutuu tekemään paljon enemmän nopeita päätöksiä, lentäjä vain jos tulee vaaratilanne, ja niitä ei tule kovin usein.

Insinööri taas miettii monimutkaisempia asioita kuin lentäjä, mutta toki aikaakin on enemmän.

Siitä se haaste tulee kun pitää yhdistää molemmat. Kun soppaan lisätään lentäminen ja ulkomaat, kahden naisten silmissä tylsän ammatin yhdistelmä muuttuu kiinnostavaksi James Bond-fantasiaksi.

Ei ihan noin. Bussikuski sen kun ajaa bussin tien laitaan tai varikolle ja asentajat miettivät sen jälkeen mitä hajonneelle bussille tehdään. Lentokoneessa jossain valtameren yllä tai jossain pohjoisnavan yläpuolella lentäjien täytyy itse ratkaista ongelmatilanteet ja ne voivatkin olla hyvin haastaviia, sillä hätälaskupaikatkin voivat olla tuntien päässä. Bussikortin saa kuka tahansa perusterve henkilö, Suomen Ilmailuopiston pääsykokeet selvittää vain muutama prosentti hakijoista. 

Vierailija
222/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihan noin. Bussikuski sen kun ajaa bussin tien laitaan tai varikolle ja asentajat miettivät sen jälkeen mitä hajonneelle bussille tehdään. Lentokoneessa jossain valtameren yllä tai jossain pohjoisnavan yläpuolella lentäjien täytyy itse ratkaista ongelmatilanteet ja ne voivatkin olla hyvin haastaviia, sillä hätälaskupaikatkin voivat olla tuntien päässä. Bussikortin saa kuka tahansa perusterve henkilö, Suomen Ilmailuopiston pääsykokeet selvittää vain muutama prosentti hakijoista. 

Ja nepotismi kukoistaa. toki ominaisuudet varmaa periytyvät isältä pojalle luonnollisesti, mutta jos kaksi samalla viivalla niin iskä kapteenina auttaa kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nepotismi kukoistaa. toki ominaisuudet varmaa periytyvät isältä pojalle luonnollisesti, mutta jos kaksi samalla viivalla niin iskä kapteenina auttaa kyllä.

Oletko sä joku katkera Ilmailuopiston pääsykokeissa hylätty tyyppi kun noin koville ottaa? 

Vierailija
224/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän lentäjät ovat charmikkaita ja sivistyneitä. Todella monilla on myös akateeminen tausta tai muu korkeakoulutus. Kotimaisellakin lentää lääkäreitä, dippainssejä ja paljon muita korkeasti koulutettuja.

No tuota siellä ihmeellisiä liehutukkia ja pompulapäitä kapteeneina, ei oikein edusta charmikkuutta minulle. Ei puku apinasta tyylikästä tee. 

Vierailija
225/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän lentäjät ovat charmikkaita ja sivistyneitä. Todella monilla on myös akateeminen tausta tai muu korkeakoulutus. Kotimaisellakin lentää lääkäreitä, dippainssejä ja paljon muita korkeasti koulutettuja.

No tuota siellä ihmeellisiä liehutukkia ja pompulapäitä kapteeneina, ei oikein edusta charmikkuutta minulle. Ei puku apinasta tyylikästä tee. 

Enpä ole itse sellaisia nähnyt. Ainakaan kotimaisella 

Vierailija
226/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: hieno aloitus, oli pakko nauraa ääneen!

Mielikuva ap:stä kahvilla lentokapteenin kanssa joka monologina selittää jotain Game of Thronesista oli liian hauska.

Kiitos ja näkemiin😁

Vierailija
227/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha aloitus, kukanäitä nostaa🤬🤬🤬

Vierailija
228/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentäjät on hot

Vierailija
229/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole! 

Vierailija
230/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa tuntemistani liikennelentäjistä on hiljaisia hissukoita.

Tasaisen vakaita tylsiä ihmisiä. Se ammatti nimittäin vaatii melko tylsää luonnetta. 

Mutta se onkin minusta kiehtovaa ja charmikasta. En jaksaisi miestä, joka olisi joku kauhea hihittelijä tai hössö. 

Onko se kiehtovaa ja charmikasta jos postimies on hiljainen hissukka?

Vai onko tässä taas 121212:n ristimä Statuskerroin, eli kun miehellä on korkeamman statuksen ammatti, tylsätkin luonteenpiirteet muuttuvat kiinnostaviksi.

ps. "hiljainen hissukka" on sinusta kiehtovaa ja charmikasta (lentäjän tapauksessa), mutta et jaksaisi miestä joka on nössö. Jepjep.

Mikä ihmeen postimies? 

Vierailija
231/239 |
05.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentäjät on hot

Niin ovat <3

Vierailija
232/239 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ammattiryhmässä on kaikenlaisia ihmisiä 

Vierailija
233/239 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saisin pyydystettyä oman lentäjän? Millaisista naisista tykkäävät? 

Vierailija
234/239 |
06.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen näitä pariskuntia ja nainen yleensä koulutettu ja tyylikäs. 

Vierailija
235/239 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lykkuä tykö, eivätköhän ole varattuja kaikki. 

Vierailija
236/239 |
07.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo

Vierailija
237/239 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin lentäjät, oikeat sellaiset, missään Tinderissä ole. Ei tarvii

Vierailija
238/239 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden lentokapteenin tiedän. Aikamoinen juoppo, toivottavasti ei ole joskus kapteenina omalla lennolla. Taisi ratistakin kärähtää, erot ym.

Jos olisi kärähtänyt ratista, työt olisi loppuneet tasan siihen. Ihan nollatoleranssi. Joten en usko tätä.

Vierailija
239/239 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhden lentokapteenin tiedän. Aikamoinen juoppo, toivottavasti ei ole joskus kapteenina omalla lennolla. Taisi ratistakin kärähtää, erot ym.

Jos olisi kärähtänyt ratista, työt olisi loppuneet tasan siihen. Ihan nollatoleranssi. Joten en usko tätä.

Joo, nollatoleranssi on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi