Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Seksiä vain pimeässä silmät kiinni ja ilman suutelua?

Vierailija
31.07.2013 |

Voiko normaalilla ihmisellä olla tuollainen voimakas vaatimus, että seksiä pitää aina harrastaa pimeässä tai ainakin ilman valoja, silmät hänellä koko ajan kiinni eikä suuteleminen käy lainkaan suulle, ainoastaan kaulalle tai korvaan?

Kysyin häpeääkö hän vartaloansa, mutta ei ainakaan myöntänyt vaikka ylipainoa on selvästi. Sanoin että voihan tuota kai joskus kokeilla toisinkin, eihän siitä kappaleiksi hajoa jos tekee joskus toisin. Mutta ei kuulemma käy missään tapauksessa.

Mistä ihmeestä tässä on kysymys? Onko kukaan törmännyt vastaavaan?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 75kg niin paljon ole... Menkää terapiaan.

Vierailija
22/32 |
31.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:48"]

Ei 75kg niin paljon ole... Menkää terapiaan.

[/quote]

Se paino ei ole normaalisti jakautunut vaan näin:

http://www.mayoclinic.com/health/medical/IM00313

Rasva on siis kaikki keskivartalossa, selässä, niskassa, kyljissä mutta jalat ja kädet ovat hoikat. Kyllä sen tietää silloin itsekin että kyseessä on ongelma. Ja hoikkana oli sama ongelma: ei suutelemista, pimeässä ja vain silmät kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:25"]

11 ja 12 olivat siis AP.

Kun tämä pimeässä ja silmät kiinni on ollut alusta asti, se tuskin liittyy ylipainoon tai siihen miten kokee minun ajattelevan kehostaan koska alkuunhan kehossa ei ollut mitään moitittavaa. Ongelma on jossakin muualla.

AP

[/quote]

Syyt hormoneissa? Lue lähinnä linkittämäni ketjun loppu, viesti nro 11.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3838629/ketju/sain_halut_vasta_nyt_ja_olen_naimisissa

Vierailija
24/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asia pahasti häiritsee, niin ehkä teidän kannattaisi varata yhdessä aika seksuaaliterapeutille. Ettei olisi kyse jostain suhtautumisesta seksiin ihan yleensäkkin, että kokee sen jotenkin vääränä. Jos vielä näkyy jotain niin menee liian pervoksi hänelle? Luulen kyllä että tuo vaivaa häntä itseäänkin, jos kerran suuttuu keskusteluyrityksistä. Ei ehkä oikein osaa käsitellä tunteitaan seksin suhteen.

Vierailija
25/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2013 klo 23:25"]

11 ja 12 olivat siis AP.

Kun tämä pimeässä ja silmät kiinni on ollut alusta asti, se tuskin liittyy ylipainoon tai siihen miten kokee minun ajattelevan kehostaan koska alkuunhan kehossa ei ollut mitään moitittavaa. Ongelma on jossakin muualla.

AP

[/quote]

Syyt hormoneissa? Lue lähinnä linkittämäni ketjun loppu, viesti nro 11.

http://www.vauva.fi/keskustelu/3838629/ketju/sain_halut_vasta_nyt_ja_olen_naimisissa

[/quote]

Kuten yllä (#17) totesin, hyperkortisolismista on kärsinyt eli juuri tuosta oireistosta on osaksi kyse. Tosin ylipaino ja näkyvät oireet kehittyivät vuosien saatossa ja tämä käytös ollut jo sitä aiemmin. Mutta ilmeisesti nämäkin oireet voivat sitten johtua hyperkortisolismista ja siitä näkyi viitteitä jo aiemmin joita ei vain tajuttu eikä lääkäri esimerkiksi niskan rasvapahkurasta osannut sanoa mistä johtuu kun 10 vuotta sitten siitä kävi lääkärissä. Kilpirauhaskokeessa ei nähty mitään ongelmaa, mutta käytetty testi ei ollut paras eikä toiseksi paras sitä ongelmaa osoittamaan.

AP

Vierailija
26/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin tod näköisesti oireiden syyt ovat sitten siellä. Siihen seksuaalisuuteen ja jaksamiseen ja pirteyteen yleisesti voi auttaa sellainen rohdosvalmiste kuin ruusujuuriuute. Tasoittaa kortisolitasoja tai on sellainen adaptogeeni, eli tasoittaa elimistöä silloin kun jotain on sekaisin. Myös kilpirauhasjutut ovat mahdollisia vaikkei normikoe näytä niitä. Minulla tästä omakohtaista kokemusta... Kannattaa googletella niitä jos jaksat..

Ylipainohan kuuluu oirelistalle myös. 

Vierailija
27/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

#21: Syö jo kaikkia tiedossamme olevia hyperkortisolismiin auttavia tuotteita, tuota myös. Muutos on hidas ja odottavan aika pitkä.

Mutta on mahdotonta tietää lopulta mikä oire johtuu mistäkin.

AP

PS. Kiitos kaikille vastanneille. Nyt tiedän ettei tämä ole aivan tavallista kun kukaan ei huutanut "hep, minullakin".

Vierailija
28/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aina hoikka, vaikka oli näitä ongelmia. Ja sitten yhtäkkiä koin todellisen seksihalujen supernousun, apuna siinä ruusujuuri ja ehkä jälkiehkäisypillerin tuomat hormonit, ja tästä tajusin, että vika ei ole minussa, eikä siinä mitä ajattelen, vaan hormoneissa. Olen päätynyt siihen tulokseen, että minullakin oli jonkinasteinen hyperkortisolismi, vaikkei tietenkään niin suuri, että lääkärien testeissä näkyisi. Ei ole ainakaan koskaan otettu esiin. 

Nämä ovat niin herkkiä ja yksilöllisiä asioita nämä hormonit kun niissä kaikki vaikuttaa kaikkeen, että varmasti yhtä ratkaisua ei kaikille ole. Mutta vaimollasi on jokin ongelma hormoneissa, niin kilpirauhas- kuin kortisoli. Kaisa Jaakkolan hormonikirjojen lukeminenkin voisi olla valaisevaa? Googleta niin hänellä on blogikin. Niissä on ehkä vähän liikaa kikkailua ja kropan ja elämän täydellisyydenhakemista minun makuuni, mutta perusasiat saa ongittua kansantajuisesti.

t.21

Vierailija
29/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kilpirauhasta ei sitten todellakaan aina saa hoidettua vain tyroksiinilla. Googleen vielä sellainen kuin "t3-hormoni" ja Liothyronin" siinä vaiheessa jos kilpirauhasen erilaiset hoidot vähääkään kiinnostavat!

Vierailija
30/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mulla oli seksuaalisuus juuri tuollaista kun vaimollasi nyt, vaikken hep huutanutkaan..

t. 21

mutta mulla oli samat ongelmat. Eli normaalia ei ole.

Vierailija
31/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2013 klo 00:37"]

Ja kilpirauhasta ei sitten todellakaan aina saa hoidettua vain tyroksiinilla. Googleen vielä sellainen kuin "t3-hormoni" ja Liothyronin" siinä vaiheessa jos kilpirauhasen erilaiset hoidot vähääkään kiinnostavat!

[/quote]

Kilpirauhasta on tutkittu vain lyhyellä deksametasonikokeella. Luin että näihin oireisiin sopiva tutkimus on jokin neljästä joista yksi oli pitkä deksametasonikoe, mutta lyhyt oli listattu ei suositeltaviin kokeisiin.

Missä ja miten tuo kannattaisi tutkia että asiaan saisi varmuuden? MDD:n kortisolin sylkitesti pitäisi kai myös ottaa (vuorokausikierron toteaminen tai sen puuttumisen havaitseminen), mutta se edellyttää kaiken lääkityksen ja lisäravinteiden lopettamisen selvästi aiemmin.

Vierailija
32/32 |
01.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kortisolia on tutkittu lyhyellä deksametasonikokeella. Kilpirauhashormoni on mitattu yhden kerran verestä vain aamulla vajaa 2 tuntia heräämisestä.

AP