Ihmiset laittaa torissa ihan käsittämättömiä hintoja
Ei ihme että ne tuotteet roikkuu siellä viikkokausia, kun samalla hinnalla saa kaupasta uuden.
Kommentit (376)
Köyhät vinkuvat että heille pitäisi muiden lahjoittaa tavarat lähes ilmaiseksi. Olette säälittäviä.
Jos jotakin myyn on tuote aina ehjä, hyvin pidetty ja puhdas. Hinnoittelen mieluummin alakanttiin päästäkseni tavarasta myös eroon. Ihmettelen silti, että jotkut ostajat pompottavat viikonkin ajan ja lopulta vaativat alennusta. Ne kuittaan toteamalla, että se määrä myyntityötä mitä minulla ajallisesti meni ei enää taivu alennuksiin ja hyvät jatkot vaan muille markkinoille.
Hyvä ostaja päättää nopeasti ja tekee vastatarjouksen. Yleensä varaan tnkimisvaran, mutta se koskee vain nopeita.
Hyvin tavallista on myös varata ja valitella, miten ei ehdikään. He ovat jonkin sortin virtuaalihamstraajia, joiden todellisuudentaju on täysin kadoksissa.
Vierailija kirjoitti:
Laatu koira tarjolla. Ei hyvänen aika
Jos toi ajaa autoa voisin maksaa tuon pyynnin.
Rehellisellä Myyjällä on paljon mielen päällä näemmä
Jos pyydetty hinta ei miellytä, niin ehkä olisi syytä vain antaa olla ja odottaa että kyseinen tuote osuu kohdalle itseä miellyttävään hintaan ilman että lähtee tuhlaamaan myyjän aikaa täysin epärealistisilla ehdotuksilla. Toki jos odotukset hinnasta on että joku design-vaate pitää saada tyyliin 10e niin senkun odottaa hamaan ikuisuuteen asti. Yleensä ne räikeästi ylihinnoitellut tavarat jää kyllä myyjälle käteen.
En muutenkaan ymmärrä sitä kuinka helkkarin vaikeaksi nykyään on mennyt käytettyjen tavaroiden myyminen. Jeesus luulisi että aikuinen ihminen tietää siinä vaiheessa kun myyjään ottaa yhteyttä että aikooko tuotteen ostaa vai ei. Toki joskus on ihan paikallaan tehdä joku lisäkysymys mutta noin niinkuin lähtökohtaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laatu koira tarjolla. Ei hyvänen aika
Luulin että on joku vitsi, kun ei mies osaa edes omaa nimeään kirjoittaa saati mitään muutakaan, mutta puhelinnumeron haettuani ihan oikea ihminen kyseessä.
Näppäilyvirheitä molemmissa, nimessä ja hinnassa ihan selvästi. Ihmisellä voi olla esimerkiksi sairaus jossa kädet tärisee ja kirjoittaminen on vaikeaa. Tai on voinut pienessä sievässä näpytellä, lasit hukassa tai rikki. Ei pidä heti syyllistää ja tuomita.
Mistä tiedät, että hinnassa on näppäilyvirhe? Minkä ajattelet oikeaksi hinnaksi. Tietämättä mikä koira on kyseessä, on vaikea sanoa käypää hintaa, mutta jo noilla tiedoilla, jos koira ei ole sairas tms. niin tuskinpa hinta ainakaan alle 4000 euron on. Voi olla paljon enemmänkin. Itse mm. tiedän ajokoiran, joka myytiin 25 000 eurolla Ruotsiin. Toki huippukoira ja tuota pari vuotta nuorempi uros.
Tuskin myytin 25k hinnalla ja tuollaisella ilmoituksella.
Tuo 25K on kai ruotsin kruunuja, eli hinta noin 2500 euroa?
"myytiin 25 000 eurolla Ruotsiin". Euroista kyse.
Välillä teen sen virheen, että laitan liikaa hintaa. Sen kyllä huomaa äkkiä, kun tavara ei mene kaupaksi. Yleisesti ottaen olen kyllä vanhan ajan kirpparimyyjä, eli myyn halvalla. Etenkin kun ei minulla ole mahdollisuutta kuljetella tavaroita, niin sehän on itsellenikin helpotus jos joku hakee pois. Raha on menetetty jo silloin kun itse on ostanut tuotteen. Vaatteita en nykyään myy ollenkaan, koska se ei kerta kaikkiaan ole kaiken sen vaivan arvoista kun ei ole niin akuutti rahapula. Mieluummin kiikutan kierrätykseen kuin vänkään netissä jostai parista eurosta... Alle viittä euroa en pyydä mistään, ennemmin annan ilmaiseksi jos on niin arvotonta tavaraa. Eri asia jos myisin kirpparipöydällä, mutta Torissa ja Facebookissa ei vaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että esim koirista pyydetään ihan kunnon hinta. On ihan tutkittu että kun koirasta joutuu maksamaan ja kunnolla, niin siitä pidetään paremmin huolta. Nämä ilmaiset koirat saavat huonoa kohtelua usein. Sama pitäisi olla kissojen kohdalla
Samaa mieltä.
Lisäksi huolestuttaa ilmiönä se, että joku myy tyyliin 1-vuotiasta koiraa "pitovaikeuksien" takia. Eiköhän ne vaikeudet johdu siitä, ettei koiraa ole tajuttu kouluttaa, vaan sen annetaan tehdä mitä vaan ja sitten yhyy, koira näykkäisi lasta joka veti sitä hännästä. Vika on lähes aina omistajassa.
Jestas mitä vääntöä ihmisillä jostain romuista.
Tämän (ja muiden nettikeskusteluiden perusteella) heitän kaiken aina roskiin suosiolla.
Torin hinnat vaikuttavat varmaan käsittämättömiltä, koska se haluttu tavara menee niin nopeasti kaupaksi. Jäljelle jää roikkumaan ylihinnoitellut.
Olen laittanut nyt pari viikkoa tavaroita myyntiin, ja valtaosa on mennyt samana päivänä, muutamassa on kestänyt jokusen päivän.
Kalliistikin hinnoiteltu tavara muuten menee, jos se on sellaista, mitä on harvoin saatavilla käytettynä tai alennuksessa. Esimerkiksi itse olisin maksanut 120 euroa uudenveroisesta yhdestä tavarasta, joka on uutena 150. En ehtinyt ajoissa, se oli mennyt jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on hyvä, että esim koirista pyydetään ihan kunnon hinta. On ihan tutkittu että kun koirasta joutuu maksamaan ja kunnolla, niin siitä pidetään paremmin huolta. Nämä ilmaiset koirat saavat huonoa kohtelua usein. Sama pitäisi olla kissojen kohdalla
Samaa mieltä.
Lisäksi huolestuttaa ilmiönä se, että joku myy tyyliin 1-vuotiasta koiraa "pitovaikeuksien" takia. Eiköhän ne vaikeudet johdu siitä, ettei koiraa ole tajuttu kouluttaa, vaan sen annetaan tehdä mitä vaan ja sitten yhyy, koira näykkäisi lasta joka veti sitä hännästä. Vika on lähes aina omistajassa.
Ei kannata olla kovin kapeakatseinen. Itse jouduin myymään 2v koirani kun muutettiin kaupunkiin (oli pakko) eikä koira sopeutunut tänne vilskeeseen.
Myin pitovaikeuksien vuoksi koska sitähän se oli. Olisiko pitänyt väkisin pitää ja katsoa koiran kärsivän uudesta asuinalueesta.
Vierailija kirjoitti:
Minua inhottaa nämä "myyn ekaksi noutavalle, en varaile". Kyllä ihmisellä täytyy olla aikaa odottaa sen pari tuntia, että ostaja pääsee noutamaan tuotteen. Ei kai kukaan lähde ajamaan kymmeniä kilometrejä siinä toivossa, että onko käytetty tavara vielä sillä hetkellä tarjolla OSTETTAVANA. Tsiisus!!!
Toisaalta osa varaa, sopii hakevansa ja ei haekkaan. Siksi en ala säätämään, vaan ensimmäinen hakija saa tuotteen. Silloinkin riittävästi pelleilyä, että monelta pstaja oikeasti tulee paikalle. Noudot pitää sopia päiväksi, jolloin ei ole mitään menoa vahingossakaan, koska moneen ostajaan ei voi luottaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää kun monet kertovat mitä itse tuotteesta aikoinaan maksoivat ja perustelevat jälleenmyyntihintaa sillä. Se että tuote on maksanut aikoinaan 200e ei merkkaa mitään, jos tällä hetkellä uuden hinta on 120e. Se ei ole ”puoleen hintaan myymistä”, jos nyt pyytää siitä 100e.
Tuo on varsinkin elektoniikan kohdalla yleistä. Jos televisio on 10 vuotta sitten maksanut 500€, ja nyt vähintään vastaavilla ominaisuuksilla ja täydellä takuulla varustettu uusi maksaa 150€, niin se että tuosta vanhasta pyydetään 100€ ei todellakaan ole mikään älyttömän halpa hinta.
Vierailija kirjoitti:
Juu, no tämä kommentti osoitti, että taidatkin olla hieman erikoinen henkilö muutenkin. Me normaalit kirppismyyjät emme nimittäin todellakaan myy nettikirppiksellä käytettyjä vaatteita kerätäksemme pesämunaa vanhuutta varten. Pesämunaa kerätään sijoittamalla rahaa pörssiin, ottamalla säästöhenkivakuutus tai hankkimalla sijoitusasuntoja. Käytettyjen kumisaappaiden tai keittiöntuolin myyminen on, no, käytetyn roinan myymistä. Me normaalit ei ajatella, että nyt tässä tarjoamme jollekin mahdollisuutta päästä nauttimaan tästä tuotteesta sopuhintaan.
Kannattaa teidänkin jatkossa sovittaa etukäteen ostoksia ja hyödyntää verkkokauppojen lakisääteiset palautusoikeudet, niin kertyy enemmän pesämunaa. Nythän jäitte noista huonoista kenkäkaupoistanne isosti tappiolle. Muutenkin pesämuna kertyy parhaiten, kun pitää kukkaron nyörit kireällä mieluummin siinä uutta tavaraa ostaessaan kuin sitä eteenpäin myydessään. Jälkimmäisessä vaiheessa on lähes satavarmasti hävinnyt jo valmiiksi.
Jäikö nyt ainoaksi aseeksi henkilökohtaisuuksiin käyminen ja lapsellisen alentuva neuvominen? Sovitaan sitten että olen erikoinen ja sinä normaali, jos ymmärrän kuinka talous pidetään tasapainossa. Voihan se vaikuttaa erikoiselta sellaisen silmin, jolla ei itsellään ole vastaavaa kokemusta. Jos nyt välttämättä on lillukanvarpuihin tartuttava, niin eivät nettikirppikset ole meille mikään varsinainen pesämunan kerryttämiskeino, ja myyn kyllä paljon muutakin kuin pelkkiä kenkiä tai vaatteita, itse asiassa kenkiä ja vaatteita varmasti vähiten, sillä niitä jää niin vähän käyttämättömiksi, enkä muutenkaan kovin pidä ajatuksesta, että myisi omia käytettyjä vaatteitaan muille. Kaiken kaikkiaan nuo eräät kengät, jotka taisit ottaa joksikin stereotyyppiseksikin esimerkiksi meidän myymistämme tavaroista, ovat itse asiassa huono esimerkki siinä mielessä, että perheessämme ei ole tapana tilailla verkkokaupasta juuri mitään. Niin kuin sanoin, suurin osa myydyistä tavaroista on joko lahjaksi saatuja, perittyjä tai kivijalkakaupassa tehtyjä ostoksia, jotka eivät sopineet meille. Käytettyjen vaatteiden myynti netissä on yleensä huomattavasti vaikeampaa ja siitä saa heikomman voiton, joten siinäkin mielessä harvemmin tulee myytyä muuta kuin uudenveroista merkkilaatua. Kodin sisustustavarat ym. käyttöesineet, jotka peritty tai jääneet jostain syystä käyttämättä päätyvät minulla useiten myytäväksi, ja niiden kunto voi säilyä hyvin pitkäänkin erinomaisena ja käytännössä uutta vastaavina, jos niitä kohdellaan varoen ja pakkaukset säilytetään. Lahjaksi saatu Aalto-maljakko, Marimekon pussilakana tai Arabian muumimuki on helppo panna kiertämään.
Fiksu rahankäyttäjä ja sijoittaja myös tietää, että mitään tulonlähdettä ei pidä vähätellä tai ylenkatsoa. Se että ei anna vieraille ilmaiseksi kohtuullisen arvokkaita tavaroitaan ei poissulje sitä, etteikö voisi samanaikaisesti sijoittaa rahaa pörssiin ja omistaa maata sekä sijoitusasunnon. Meillä onkin nuo kaikki keinot plus pari muuta käytössä, mutta karikatyyrinhän sinä nyt yritit tehdä sanomisistani, kun vedit vanhat kumisaappaat ja keittiön tuolitkin asiaan mukaan.
Kuten sanoin, myyn yleensä uutta tai lähes uutta tavaraa, en "roinaa". Tappion ajoittainen kertyminen ei myöskään kerro myyjän tai toimitusjohtajan kyvyistä sinänsä mitään, vaan kuuluu elämään ja markkinoiden vaihteluun. Jos mennään vielä lillukanvarsiin, niin totta, kärsimme tappiota kyseisten kenkien suhteen, mutta tietty tappion mahdollisuus on aina sisällytettävä taloudenhoitoon ja salkunkin hallintaan. Sitä tulee väistämättä, eli vain kokonaiskuva merkitsee, ja meidän taloutemme voi kokonaisuudessaan ottaen oikein hyvin, joten yksillä tai useammillakaan kengillä ja niistä muodostuvilla suhteellisilla tappioilla ei ole suurta merkitystä arjessamme. Vai oletko kenties kokeneena sijoittajana sitä mieltä, että koska ostimme vääränlaiset kengät eivätkä ne sopineetkaan meille, tulisi meidän antaa ne pois ilmaiseksi tai heittää roskiin? Eiköhän kuitenkin olisi järkevintä laittaa kengät myyntiin nettikirppikseen, ehkä jopa vielä sellaisella hinnalla, että saisi osan omasta rahasta takaisin?
Ihmeellistä moralisointia siitä, jos yksityishenkilö yrittää siivota kaappejaan ja hallita omaa talouttaan kestävästi pitkällä tähtäimellä. Edelleenkin kysyn, mitä win win -tilanne haittaa teitä kritisoijia? Haluaisin myös kysyä, että miksi sinä ns. normaali ihminen myyt nettikirppiksillä lainkaan tavaroitasi, jos et omien sanojesi mukaan yritä hyötyä siitä mitenkään rahallisesti? Jos tavoitteena ei ole saada rahaa, niin eikö olisi todellakin samantekevää viedä ne romppeet kaatopaikalle tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen, jos kerran pelkän ostajan kanssa sosialisoiminen riittää sinulle vaivanpalkaksi? Tekopyhyyttä väittää muuta.
maatiais kissanpennuistakin ollaan nyhtämässä ihan sairaita hintoja, 100 euroo jne. Sain ite kauan sitte maatiais kissanpennun ilmaisena, ne oli kaikki ilmaisena annettavia.
EN maksa, kun tosiasia on että jos ne ei saa myytyä , niin mitä ne tekee niille, pitääkö itellään? Tuskin, vaan sit antaavat halvalla. Kuka haluaa et käsiin jää 5 maatiasikissaa plus emo? Kalliimmaksi tulee pentueen elättäminen kuin ilmaisena pois anto.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisellä Myyjällä on paljon mielen päällä näemmä
No, tästä aiheesta on ollut paljon samantyyppisiä aloituksia lähiaikoina. Päätin viimein avata sanallisen arkkuni, kun itse myyjänä tympii kun pitäisi näemmä ilmaiseksi jakaa omistuksiaan pitkin poikin maata ja maksaa vielä postikulutkin ostajan puolesta. Joku raja näiden nykyisten ostajien ahneudessa ja itsekkyydessä on sentään oltava, jos ei ymmärretä että moni myyjäkin on pelkkä tavallinen ihminen, joka koettaa vain tasapainotella molemmille osapuolille maksimaalisen hyödyn. Sitä se markkinatalous on. Kummankin osapuolen on saatava kaupoista jotain, ja kenenkään ei ole pakko ostaa mitään ellei halua maksaa pyydettyä hintaa. Ei pitäisi olla ongelma.
"lahjoitan" kasan riepuvaatteita.
"en kuvaile, en mittaile, en kerro mitä kasa sisältää". Yksi kuva kasasta.
"Vaadin kolme suklaalevyä, kolme kahvipakettia, kolme energiajuomaa, kolme keksipakettia, kolme pesuainepulloa, kolme karkkipussia"...
et saa myytyä ja luulet etä KUKAAN antaa sulle noita tavaroita noista kaatopaikkarievuista , ilman palautusmahdollisuutta, maksaa postit, ja ottaa riskin että onkin reikäisiä, nukaisia, väärää kokoa jne.
hahhahah
Parhaat kaupat syntyvät näin:
"Moi! Ostaisin tämän ja tuon postituksella, laittaisitko tilinumeron?"
"Kiva juttu, voit siirtää rahan tilille ----, laita osoite mihin lähetän paketin."
"Kiitos, siirsin rahan ja osoite olisi -------, kiitos kaupoista!"
"Kiitos kaupoista!"
Ei ole pakko ostaa, eivät ilmoitukseni sitten ole edes sinulle suunnattuja. Minulla on oikein hyvä käsitys hinnoittelusta, olen itse ylioppinut alalta. Tiedän että tuollaisia kenkiä et tule mistään kaupasta, edes ulkomailta Ebaysta tms. saamaan omaa tarjoustani alemmalla hinnalla. Selvitän nämä asiat jokaisen myymäni tuotteen kohdalla riittävän huolellisesti. En koskaan pyydä liikaa enkä liian vähän, ja kaikki on aina lopulta mennyt. Win win, ei pitäisi olla ongelmaa?