Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihmiset laittaa torissa ihan käsittämättömiä hintoja

Vierailija
09.08.2020 |

Ei ihme että ne tuotteet roikkuu siellä viikkokausia, kun samalla hinnalla saa kaupasta uuden.

Kommentit (376)

Vierailija
361/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi muuten miespuoliset ostajat luulevat, että negaaminen (vai mikä se PUA-termi on suomeksi, "negging"?) on jotenkin hyvä tinkaustapa?

En ole tällaista yhdeltäkään naisostajalta vielä kuullut, mutta useammalta mieheltä kylläkin.

Tyyliin (fiktiivinen esimerkki): "Terve. Tavara, jota myyt, ei oikeastaan kiinnosta minua yhtään. Se on vanhanmallinen, enkä usko että sen lisäosatkaan toimivat kunnolla, vaikka väität niin. Tuote on itse asiassa ihan p*ska. Myytkö satasella?"

"Satanen" = kolmasosa pyyntihinnasta

Baarissa kun sanot naiselle, että "olisit ihan pantava jos olisit hoikempi. Mut menkööt nyt tämän kerran, lähdetään"

Toimii puolestaan joka kerta.

Vierailija
362/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rehellinen myyjä kirjoitti:

jatkuu... Tämän vuoksi kannattaa aina tarkastella millaisen henkilön kanssa on kauppoja tekemässä, näkyykö nimeä, viivytteleekö myyjä esim. vastauksissaan, missäpäin hän asuu, mitä kertoo tuotteesta ja kuinka luotettavalta ihmisenä vaikuttaa. Onko kyseessä joku epämääräinen tai epätoivoiselta vaikuttava hahmo, joka haluaa tavaransa mahdollisimman nopeasti menemään. Mielestäni usein juuri siitä näkee kenen kanssa kannattaa käydä kauppaa. Luotettavalla myyjällä ei ole kiire ja hän vastaa ystävällisesti kaikkiin kysymyksiin ja kertoo ilmoituksessa tarkat tuotteen tiedot kuvien kera. Jos menet saituuksissasi ostamaan joltakin nuoren kuuloiselta teinitytöltä tai epätoivoiselta setämieheltä puoli-ilmaista tavaraa, voit syyttää 

vain itseäsi jos tulet huijatuksi. Hyvää saa harvoin halvalla, ja joskus on vain tehtävä se pieni uhraus, jos jotain todella haluaa tai tarvitsee, maksaa siitä muutaman euron tai kympin enemmän. Elämä on valintoja, ja päätät itse mihin panostat. 

Eri asia, jos myyjä pyytää poskettomia hintoja, tai varsinkin jos vaatii turhan korkeita ja omasta päästä keksittyjä postimaksuja. Itseäni ainakin tehomyyjänä ihmetyttää miten vaikka jonkun tuotteen postimaksuksi ilmoitetaan 7,60 tai 5,50 e, jos sen saisi postitettua 5,90 e paketissa tai alle neljän euron kirjeenä. Tuollaiset ylimieliset myyjät kai luottavat siihen ettei ostaja tunne Postin hinnoittelua ja yrittävät sen keinoin hankkia hieman ylimääräistä rahaa. Itse en koskaan ylihinnoittele postimaksuja enkä ostakaan tuollaisilta myyjiltä mitään. Postimaksuni on aina selvästi esitetty ilmoituksessa ja se on hyvin perusteltavissa. Minun osaltani ylimääräisten postimaksujen perijät saavat pitää tunkkinsa, jos noin mitättömillä summilla täytyy ruveta kikkailemaan pelkästä kikkailun ilosta. Sellaisen ei pitäisi herättää luottamusta kenessäkään, kertoo juuri egoistisen itsekkäästä kitupiikistä, joka kuvittelee omien rojujensa olevan jumalan lahja maailmalle. Hankalia ovat monesti myös kauppatovereina. 

Itselläni ainakin postituksessa maksaa postimaksun lisäksi: paketti tai kirjekuori, pakkausmateriaali herkille esineille ja jo se että ostan bussilipun ja matkustan lähimpään Postin palvelupisteeseen (kyllä, asun Helsingissä, kyllä, sinne on niin pitkä matka, ettei sinne mielellään yhtään isompaa tavaraa raahaa, ei, meillä ei ole yhtään lähempänä myöskään pakettipistettä), koska ostaja yleensä vaatii, että tuote on laitettava Postiin HETI (eikä esimerkiksi seuraavan kerran kun käyn kaupassa, pari kertaa viikossa). Katson myös oman aikani jonkun arvoiseksi, kun etsiskelen sopivaa laatikkoa, mittailen sen kokoa (Postin maksut määräytyvät sen mukaan), pakkaan tuotteen huolellisesti ja käyn viemässä sen Postin toimipisteeseen. Versus se, että joku tulee hakemaan ovelta, tyrkkään tavaran tyypille ja saan pyytämäni hinnan.

Käykö kauppa? Nettikirppareilla on tapana että myyjät käyttävät kierrätyspakkauksia, niitä saa ilmaiseksi esim. pahvikeräyksistä tms. Pehmusteeksi käy vaikka ilmaiset mainoslehdet, parin euron teippirulla riittää kymmeniin paketteihin. Postitukset hoidetaan samalla kun käydään kaupassa, ei mene ylimääräisiä busseja tai bensoja, ei niistä ainakaan kukaan maksa. Paitsi jos et käy koskaan kaupassa ja elät vain kosmisella energialla, mutta ei kukaan silloinkaan maksa postimatkojasi.

Itse en todellakaan ala tonkimaan mitään taloyhtiön pahvinkeräysastioita kierrätyspakkauksien toivossa. Aivan liikaa vaadittu muutaman euron takia. Ja posteja ei ole todellakaan joka kaupassa, tässä muutaman kilometrin säteellä ei ole yhdessäkään ruokakaupassa. 

Se oli vaan esimerkki! Käytettyjä pahvilaatikoita saa kaupoistakin, niitä on asiakkaiden vapaasti otettavissa. Minä pidän varalla paria pahvilaatikkoa litistettynä, niitä joita on tullut itselle.

Olen tehnyt tuhansia kauppoja huutonetissä ja torissa viimeisen 15 vuoden aikana, kertaakaan en ole pakkausmateriaaleista maksanut tai veloittanut, enkä pyytänyt bensarahoja postireissuun, eikä minulta ole pyydetty enkä maksaisi jos joku pyytäisi, vaan siirtyisin seuraavaan myyjään.

Mä ymmärrän kyllä että ihminen joka tekee jatkuvasti kauppaa (ostaa ja myy) netissä, saa jatkuvasti kotiin uutta pakkausmateriaalia. Ja senkin että jos asuu vaikka omakotitalossa, niin on aina joku soppi jonne voi säilöä vanhoja pahvilaatikoita ja kuplamuovia :)

Sen sijaan itsellä on tilanne että asun pienehkössä kerrostalokämpässä, jossa säilytystilaa on vähemmän kuin tarve olisi. Tänne ei huvita jemmata säilöön pahvilaatikoita odottamaan mahdollista tarvetta kuukausien päähän, koska sen tilan voisi käyttää järkevämminkin. Joillain työpaikoilla voi olla ylimääräistä pakkausmatskua (esim pahvinkeräys) josta voi poimia, mutta kaikilla ei ole tätäkään mahdollisuutta. On siis ihan mahdollista että jollain on oikeita vaikeuksia löytää helpolla ilmaista pakkausmateriaalia.

Joka marketista saa pahvilaatikoita, voi jopa pyytää pistämään sinulle sivuun tietyn kokoisia.

Joskus 90 luvulla maaseudulla oli näin.

Ei enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä myyn torissa lastenvaatteita ja muuta kodin tavaroita. Jaksan mittailla, kuvata, postitan ja omaan yleensä lehmän hermot kaupan teossa. Myyntihinta alkaa eurosta. Olen tosi kiitollinen kun ihmiset ostavat torista, meille ne euron parin kaupat on aina kotiinpäin. Lapset saavat pitää myymiensä lelujen hinnan, saavat kivasti omaa rahaa. En koe vaivallosena pakkaamista ja postitan aina kun olen muutenkin asioilla. Pakkausmateriaaleina käytetyt kirjekuoret ja vaikka muropaketit. Kiitos teille kun ostatte käytettyä!

T. Yh-äiti

ei se postitus ole vaivalloista ja hankalaa loppupeleissä. Ensimmäiset kerrat oli stressaavaa kun mietti miten pitää tehdä ja hommata laatikot yms kunnes huomasin että ei tarvitse olla postin laatikoita tai mitään virallisia. Kengätkin voi teipata vaan 2 muovipussin sisälle ja leikata A4 paperista palanen päälle johon vastaanottajan tiedot ja paketti postiin. Netistä kun suoraan maksaa postille helposti koodilla ei tarvitse edes jonottaa postin kassalle vaan paketin voi heittää ohimennen virkailijalle

Vierailija
364/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeisin paras löytö torista pyykinpesukone 2 vuoden ikäinen ja todella vähän käytetty koska ollut satunnaiskäytössä mökillä. Koneesta näki heti että on uudenveroinen sillä päällä tarratkaan ei oolleet kuluneet tms. Hintaa oli 60 euroa ja kone oli myynnissä kokonaiset 4 minuuttia ennen kuin sovin kaupat. Jonossa oli  8 ostajaa tuon ajan jälkeen :D

Vierailija
365/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama koskee kirtppareita nykyään

Kävin tänään Kierrätyskeskuksen kaupassa. Siellä myytiin kahdella eurolla lasten palapeliä, johon oli liitetty lappu, että palapelistä puuttuu paloja. "Tarkastettu. Puuttuu 2 palaa". Näin useamman tällaisen myynnissä. Eikö ne olisi hyvä heittää suoraan pois? Jos joku ostaa sellaisen lapselle, niin onhan ikävää ponnistella palojen kanssa ja sitten kuva ei tule koskaan valmiiksi.

Vierailija
366/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin tänään Kierrätyskeskuksen kaupassa. Siellä myytiin kahdella eurolla lasten palapeliä, johon oli liitetty lappu, että palapelistä puuttuu paloja. "Tarkastettu. Puuttuu 2 palaa". Näin useamman tällaisen myynnissä. Eikö ne olisi hyvä heittää suoraan pois? Jos joku ostaa sellaisen lapselle, niin onhan ikävää ponnistella palojen kanssa ja sitten kuva ei tule koskaan valmiiksi.

Jotkut voi käyttää palapelin paloja askarteluun, silloin ei haittaa jos puuttuu paloja.

Vierailija
367/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut voi käyttää palapelin paloja askarteluun, silloin ei haittaa jos puuttuu paloja.

Silloin pitäisi olla hintakin sen mukainen. 

Vierailija
368/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden joka tuskailee välillä uutenakin ostettujen palapelien kanssa että siitä varmasti puuttuu paloja kun mikään ei käy mihinkään vaikka kuinka moneen kohtaan sovittelee. Aina on kuitenkin lopulta kaikki palat paikkansa löytäneet.

Vierailija
369/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tori on mielestäni ihan eri asia kuin joku kirppari. Ensinnäkin jokainen saa pyytää mitä haluaa ja ottaa sen riskin ettei mene kaupaksi, jos hinta on liian kallis ja voi aina halutessaan laskea hintaa. Kaikki eivät ole valmiita luopumaan jostain hyvästä esineestä millään pilkkahinnalla. Olen myynyt hyvällä menestyksellä arvokkaitakin design esineitä Torissa, saanut niistä varmasti saman hinnan kuin arvohuutokaupoista provision jälkeen. Ei kenenkään tarvitse ostaa, jos mielestään hinta on liian kova ja kaupasta saa uuden samalla hinnalla.

Torista löytyy usein jotain sellaista, mitä ei enää valmisteta ja esineitä, mistä, joku on valmis maksamaan pyydetyn hinnan.

Siinäpä se. Joitakin tavaroita ei vain enää saa ostettua mistään uutena. Joskus niitä ei löydy edes käytettynä. Silloin ostaja on valmis maksamaan.

Vierailija
370/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torilla on tosiaan esim. autot huomattavasti kalliimpia kuin Nettiautossa. En tajua miksi? Miksi toriostaja maksaisi enemmän samasta koslasta?

Kirpputoreilla on myös hinnat nousseet pilviin. Katselin esim. pussilakanoiden hintoja. Kaupasta saa uuden edullisemmin. 

Olen myös huomannut, että kun jossakin kaupassa, esim. Tokmannilla, on jokin tuote tarjouksessa, hetken päästä niitä onkin joku jo roudannut kirpparipöytäänsä useita kappaleita kovaan hintaan. 

Joillakin on liikaa aikaa tai sitten ovat eläkkeellä.

Vierailija
371/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän yhden joka tuskailee välillä uutenakin ostettujen palapelien kanssa että siitä varmasti puuttuu paloja kun mikään ei käy mihinkään vaikka kuinka moneen kohtaan sovittelee. Aina on kuitenkin lopulta kaikki palat paikkansa löytäneet.

Miten se liittyy tähän? Jos paketista puuttuu paloja, niin eihän siitä saa koottua kuvaa. Joku oli jo koonnut ne liikkeessä. Kyseessä oli tosiaan lasten palapelit, esim. 30 palaa tai 48 palaa.

Vierailija
372/376 |
02.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten se liittyy tähän? Jos paketista puuttuu paloja, niin eihän siitä saa koottua kuvaa. Joku oli jo koonnut ne liikkeessä. Kyseessä oli tosiaan lasten palapelit, esim. 30 palaa tai 48 palaa.

Ihan vain siten että vaikka kaikki palat ovat tallessa, voi silti tuntua siltä että niitä puuttuu ja jo sekin on todella turhauttavaa, samoin kuin koota palapeliä josta tietää etukäteen varmasti puuttuvan paloja.

Vierailija
373/376 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuote esim. olisi vastikään maksanut 100 euroa kaupassa ja kunto erinomainen, kuinka paljon voi tuotteesta pyytää Torissa? Mikä on realistinen hintapyyntö? Onko 50 euroa eli 50 %  ensimmäisestä ostohinnasta? 

Vierailija
374/376 |
20.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää kyllä, kun noita selaa. Hintapyynnöt ihan yli hilseen.

Vierailija
375/376 |
21.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmetyttää kyllä, kun noita selaa. Hintapyynnöt ihan yli hilseen.

Ja mikähän tässä ihmetyttää sinua? Joku haluaa suuren summan tuotteestaan, mutta se ei sovi sinulle. Miksi siis jäädä ihmettelemaan asiaa?

Jos lähestyt baarissa kaunista henkilöä, ja hän ei olekkaan sinusta kiinnostunut, niin pitääkö sitäkin jäädä ihmettelemään, että miksi minä sille nyt kelvannutkaan? Ja tulla vielä AV:lle asiasta itkemään?

Vierailija
376/376 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella paljon torissa on myyjiä jotka ei tinkaa yhtään hinnoista ja minä tinkaajana en pyydä mitään -50 % alennusta vaan viimeksi ehdotin 80 euron pelikuulokkeista hinnaksi 60 e + postitus 6 euroa ja myyjälle ei kelvannut joten ostamatta jäi. Itse tinkaan mieluusti kympi tai pari kuin jätän tarpeettoman tavaran nurkkiin pyörimään. Ei mikään ihme että kauppa ei käy jos ei ymmärrä tinkaamisen kulttuuria ja nämä puolen hinnan tarjoajat ja törkeät tinkaajat jotka ehdottaa polkuhintoja on pilannut normaalin tinkaamisen meiningin : ((. Itse myös myydessä laitan usein hintaa 10 euroa enemmän mitä haluan niin joku tinkaa sen kympin pois ja molemmat on tyytyväisiä