Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turistit häiriintyivät - äiti ei saanut imettää ravintolasalissa Tampereella

Vierailija
30.07.2013 |

Äitiä pyydettiin siirtymään WC-tiloihin imettämään lastaan.. Mitä mieltä olet asiasta? Mielestäni on jokseenkin huvittavaa, että ei saisi imettää julkisella paikalla. Tosin tässä tapauksessa kyse oli muiden asiakkaiden vaivaantuminen, mutta silti. Maailman luonnollisin asia!

http://www.iltalehti.fi/perhe/2013073017309374_pr.shtml

Kommentit (318)

Vierailija
1/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julki-imettämisenkin voi tehdä niin monella eri tapaa... Yksi ystäväni veti Stockan kahvilassa tissinsä kokonaan esiin, ei edes yritellyt peitellä sitä. Lapsikin oli jo sen verran levoton siinä vaiheessa, että eihän se halunnut nänniin edes tarttua, vaan rimpuili ja venkoili. Siinä se äiti sitten maitotippa tisun päässä koko kahvilan nähden ainakin vartin verran väänsi ja käänsi lastansa. Hyvä ettei lähtenyt kävelylle sen kanssa. Ja korostan, koko tämän shown ajan naisen rinta oli täysin paljaana kaiken kansan ihailtavana. Ei näin.

Toinen ystäväni imettää lastaan ison harson alla niin, ettei kukaan näe vilaustakaan hänen rinnastaan. Moni ohikulkija ei edes varmaankaan tajua, että siinä on imetys meneillään. Rinta sekä otetaan esiin että laitetaan piiloon sen liinan alla. Näin.

Vierailija
2/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole kiva katsella rintaa lutkutavaa lasta kun itse olen syömässä ravintolassa. Ihan korrektia mennä vessaan tms imettämään. Vaikka se on luonnollista niin ei soveliasta ravintolassa, kuten ei nenän kaivaminen ja röyhtäily ja piereskelykään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse imetän missä vain, myös ulkomailla olen imettänyt monissa eri maissa julkisesti, eniten Italiassa esim. kauppakeskuksissa. Kukaan ei ole koskaan valittanut, en kyllä tee suurta numeroa, tissi ei vilahda yhtään. Sen sijaan ihmettelen näitä jotka tosiaan kulkee narubiksut päällä kaupungeilla ja ravintoloissa.

Vierailija
4/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:34"]

Ihmisiä näkee päivittäin rinnat paljastavissa bikineissä ravintoloissa, jopa nännit näkyy mutta imettää ei saa vaikkei tissiä näkyis yhtään... Ihmiset on sairaita mieleltään..

[/quote]

Ruokailutilanteessa ei ole kiva katsella posket lommollaan imevää ja imuääniä pitävää lasta. Muuten naiset saavat puolestani kulkea uimarannalla bikineissä, ei niissäkään ruokaravintolassa, kuten ei miehetkään ilman paitaa. Tykkäätkö sinä että karvainen mies on ruokaravintolassa ilman paitaa vieressäsi, aivan sama asia ja miten luonnollista.

Vierailija
5/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:36"]

Minusta ei ole kiva katsella rintaa lutkutavaa lasta kun itse olen syömässä ravintolassa. Ihan korrektia mennä vessaan tms imettämään. Vaikka se on luonnollista niin ei soveliasta ravintolassa, kuten ei nenän kaivaminen ja röyhtäily ja piereskelykään.

[/quote]

Mee ite sinne huusiin syömään. Kuka sun mässytystä jaksaa katsoa.

Vierailija
6/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ravintolan pitää kuunnella niitä muita maksavia asiakkaita? Usein mammat tulee sinne vaan, että saa istua ja imettää ja ottaa suuri piirtein vaan jonkun vesilasin

Vierailija
7/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi kyllä tullut mieleenkään imettää ravintolassa. Kahviloissa ja sellaisissa paikoissa kyllä, missä on niitä syrjäisiä pöytiä ja tosiaan niiden harsojen ja imetyspaitojen avulla huomaamatonta toimintaa, mutta ilmeisesti tämä ei kovin huomaamatonta ollut, jos toisen pöydän asiakkaat tapahtuman havaitsivat. En katsele ravintoloissa muita pöytiä, joten epäilen, etten itse ehkä olisi mitään havainnut, ellei sitten kyse ollut niin näkyvästä toiminnasta.

Lapsen ruokkiminen imettämällä on luonnollista toimintaa, mutta eri ihmisillä on erilainen käsitys alastomuudesta, ja kun/jos se imetys vaatii paljasta pintaa sopivaisuuden rajojen yli, niin sitten se on sopimatonta. Tässä tapauksessa siis se rinta varmaan näkyi selvästi viereisen pöydän miesasiakkaille.

Tokihan tästä varmaan voi vetää kunnon raivarit ja vaatia ravintolalta anteekispyyntöä. Minä taas koen, että jos joku vaivaantuu toimistani ja toimintani voi tehdä toisin eikä kuulu kyseiseen tilaisuuteen, niin voin toimia toisin. Esim. jos tapanani on ravintolassa lukea ruokarukous ja viereisen pöydän muslimit pyytävät, että rukoilisin hiljempaa tai ehkä muussa tilassa, suostuisin siihen ilman muuta. Niin kuin toivoisin heidänkin tekevän.

Monissa ravintoloissa on pukeutumissääntöjä eli esim. bikineissä tai jopa shortseissa ei ravintolaan pääse. Silloin ei varmaan ole hyvä niitä paljaita ryntäitäkään näytellä.

Vierailija
8/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mä en todellakaan halua nähdä kun sä syöt. Pysy kotona tai mene vessaan syömään.

Vierailija
9/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:39"]

[/quote]

[/quote]

SIELLÄ OLI LASTENHOITOHUONE.

Vierailija
10/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika koomista, että juuri intialaiset kauhistuivat. Olen käynyt Intiassa ja nähnyt kuinka ihmiset sontivat uimarannoilla. Siellä lilluu pökäleitä vedessä! Nämä tarpeitaan tekevät ovat olleet aikuisia ihmisiä! Toisaalta varmaankin Tampereella olleet asuvat omassa kotimaassaan jossakin hienommalla alueella. Julkinen imetys on ok, kunhan koko rinta ei ole paljaana.

Vierailija
11/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Nämä asiat eivät ole synonyymejä, fiksu aikuinen ei pidä imuääniä eikä lutkuta syödessään, imettää voi kyllä jossain syrjässä vessaan ei ole pakko mennä.

Vierailija
12/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tissiä ei näy ja imetyksen saa tehtyä vaivihkaa, niin sitten voi imettää julkisella paikalla. Juuri joku iso peittävä huivi on tässä hyvä asia, lapsikin tuntee olonsa turvalliseksi siellä huivin alla hämyssä. Parasta tietysti on käyttää lapsenhoitoon varattuja tiloja, ettei kukaan lähellä oleva pahoita mieltään, jos kerran tämmöisiä erillisiä tiloja on asiaa varten järjestetty.

Vierailija
13/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti ihmisillä on todella erilaiset mielipiteet asiasta. Jos itse imetän ns. julkisella paikalla (esim puiston penkillä) en todellakaan vaan ota tissiä esiin tai esittele rintojani millään tavalla. Teen sen kuitenkin mahdollisimman näkymättömästi eikä ole todellakaan tarve esitellä tissejä.. Sitä ihmettelen että miten kukaan voi ajatella että kyse on rintojen esittelystä? Kyse on vaan ja ainoastaan että vauva saa ruokaa. Itseäni ei ole koskaan häirinnyt se että joku imettää vaikka viereisellä penkillä bussissa. Taidan olla outo?. -AP

Vierailija
14/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:41"]

No aika koomista, että juuri intialaiset kauhistuivat. Olen käynyt Intiassa ja nähnyt kuinka ihmiset sontivat uimarannoilla. Siellä lilluu pökäleitä vedessä! Nämä tarpeitaan tekevät ovat olleet aikuisia ihmisiä! Toisaalta varmaankin Tampereella olleet asuvat omassa kotimaassaan jossakin hienommalla alueella. Julkinen imetys on ok, kunhan koko rinta ei ole paljaana.

[/quote]

Juu intialaisia on niin vähän, että joka paikassa varmasti näin :) Varsinkin heillä jotka matkailevat Suomessa.

Vierailija
15/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2013 klo 12:41"]

[/quote]

[/quote]

SIELLÄ OLI LASTENHOITOHUONE.

[/quote]Syö sinä siellä sitten, kukaan ei halua sun mussutustas nähdä!!!!

Vierailija
16/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tilanteen todella hyvin. Mun mielestä julkisella paikalla imettäminen ei ole mikään itsestään selvä oikeus vaikka imettäminen luonnollinen juttu onkin. Meillä kotona pyydän tarvittaessa ystäviäni imettämään meidän vierashuoneessa. Siellä on mukava nojatuoli sitä varten. Yleensä se imetys ei suju niin vaan nänni suuhun systeemillä vaan aika paljon siinä on häslinkiä vaikkei se imettävä äiti sitä ehkä itse tajua.Saa sitten levitellä liinoja ja puklurättejä rauhassa, lapsikin keskittyy syömiseen. Ei ole kukaan vielä loukkaantunut tuosta mun pyynnöstäni. 

Aloin pyytämään alkujaan siksi että huomasin että äidin vakuutteluista huolimatta babyt eivät keskity täysillä siihen syömiseen ja loppuvierailun ajan olivat sekä baby että äiti tuskastuneita. Olen julkisillakin paikoilla huomannut että ei se imetys niin hyvin aina mene kuin äiti yrittää muille selitellä. Vauva kun haluaa sen muonan lisäksi myös äidin jakamattoman huomion ruokailun ajaksi.

Vierailija
17/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kasin ongelma on? Normaalisti julkisessa tilassa imettävät eivät esittele syöttämistä muille, onko pakko tuijottaa imetystä, jos ei halua sitä nähdä? En minä ainakaan tuijota ravintolassa muita asiakkaita.

Normaalien ihmisten kohdalla imetystä ei edes huomaa, harson tai huivin käyttö nyt ei ole niin vaikeaa ettei sitä opi, vain hyvin harvalla naisella aivotoiminta loppuu ja tilannetaju katoaa, kun saavat vauvan käsiinsä.

Vierailija
18/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ai olit itsekin tämän oivaltanut, huomasin vasta :) t.20

Vierailija
19/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Mä en todellakaan halua nähdä kun sä syöt. Pysy kotona tai mene vessaan syömään.

[/quote]

Miksi tällainen hyökkäys =)

Vierailija
20/318 |
30.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää imettäjien lisäksi myös muut tissien esittelijät ts. avarat kaula-aukot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan