Älkää opiskelko liiketalouden tradenomiksi
Niitä valmistuu niin paljon, että kaikki eivät mitenkään voi työllistyä oman alan hommiin. Itse hölmö suoritin sen tutkinnon, eikä se työllistänyt. Työkokemus merkkaa sekä se, oletko hyvä tyyppi.
Joudun vaihtamaan alaa. Vaihdan sosiaali- ja terveysalalle, se on ennenkin kiinnostanut minua. Pääsen pois kaupan kassalta. Jotain on tehtävä tälle tilanteelle, menen ihan hukkaan siinä liukuhihnahommassa, jota voi periaatteessa tehdä melkein kuka vaan. Opiskeluajaksi tosin haen niitä töitä tietenkin, pari vuoroa viikossa, ilta- ja viikonlopputöitä.
Kommentit (184)
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole kokemusta tradenomina työllistymisestä, mutta tuntuu oudolta ettei tradenomeille riitä töitä. Mollissa jokatoinen ilmoitus on luokkaa "onhan sinulla korkeakoulututkinto, esim tradenomi" tms.
Se on oikein hyvä kk-tutkinto moniin töihin. Kunhan tutkintovaatimus täyttyy voidaan valita sopiva persoona. Koska hyvät ihmiset, PERSOONA, IHMINEN, on se joka sitä työtä tekee eikä mikään paperi. Miettikää vähän mitä kirjoittelette nettiin..
Sitten kun on sitä työkokemusta niin voi lukea vaikka ylemmän kk-tutkinnon ja päästä uusiin tehtäviin. Työelämä on KE-HI-TYS-TÄ. Aloitetaan pienestä ja opitaan ja edetään. Tämä tuntuu olevan erittäin vieras asia suurelle osalle jotka tälle foorumille kirjoittelee. Kuvittelevat että työura on joku kerrasta poikki ratkaisu, joka on joko pilalla tai täydellistä. Työura voi kestää jopa 40-vuotta. Se on niin pitkä aika että siihen mahtuu erilaisia talouden suhdanteita. On aika todennäköistä että ihminen on ollut joskus jopa työttömänä. Resielienssi on se mitä elämässä tarvitaan.
No olisiko joku muu tradetutkinto parempi kuin liiketalous?
Tuntuu siltä, että Suomi on pullollaan pilipali-tutkintoja, joilla ei edes työllisty mihinkään hyväpalkkaiseen duuniin.
Ai, itse olen törmännyt useaan tradenomiin jotka kuvailevat olevansa "kuin ekonomi". Paras on yksi tapaus, joka on opiskellut jossain peräkylän amk:ssa noin kymmenen vuotta sitten "oikeustradenomiksi", ei tosin koskaan valmistunut. Tuo tapaus se jaksaa aina mainostaa "kuinka hän opiskellut oikeustiedettä"