<<Toukokuiset 2014>>
Heippa!
Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)
-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.
Kommentit (484)
Majmamalle onnea oikein rutkasti <3
Linnea78, on se suht säännöllinen 27-30 pvää, viime vuoden aikana 27/28 katselin kalenterista tässä. Eli tämä 22 on kyllä hieman outo ilmestys... Ovistestissä (en ole aiemmin tehnyt niin en osaa vertailla mihinkään) oli plussa kyllä jo kp10. Eli jos siitä pitäisi pari vuorokautta eteenpäin laskea milloin se ovis olisi ollut, se olisi kp 12 ja siitä olisi 10päivää... Äh, en kyllä tiedä.
Huomenta,
Mulla oli eilen illalla ennen nukkumaan menoa tosi huono-olo, olis tehny mieli oksentaa mutta mä en yleensä oksenna. Ja yöllä näinkin sitten unta että tein positiivisen raskaustestin, kyllä oli tylsää herätä aamulla ja todeta sen vaan olevan unta, ei ollu enää ees pahaolo, oli vaan kova nälkä :(
Just illalla tyttö kerto kuinka hän aikoo nähdä unta että saa synttärilahjaks ison tyttölego paketin ja se leijuu sitten ilmassa, mä sit vaan sanoin että niin ja sitten sä heräät ja puff se paketti vaan katoaa, ja sä sitten vaan toteat että, voi se olikin vaan unta, nyt se mulla sitten kostautui näin :( (tyttö kyllä tulee saamaan toivomansa legopaketin).
Ja eilen myös luin jostain että jos olisin raskautunut niin oireet alkais vasta nyt näillä viikoilla, eli tais kyllä nyt olla ihan vaan omaa mielikuvitusta joka tuli kun tarpeeks toivoo. Ei tartteis tulla mitään oireitakaan niin olis helpompi odotella menkkoja.
Mutta nyt tarvii valmistautua töihin lähtöön.
Ihanaa päivää kaikille ja plussa tuulia.
Jesell2 kp28 /33
Hei kaikki!
Ilmoittaudun mukaan haalealla plussalla. Nyt on menossa tuulimunan jälkeinen yk4, kp26/26-28 ja eilen siis oli tuo plussa. Olispa kiva saada sisarus meidän 1v8kk vanhalle tyttärellemme! Itse olen 31 ja vielä hoitovapaalla.
Heipparallaa ja tervetuloa mukaan uusille ja onnea plussanneille :) Pahoittelut Nipa87, Jansku20 ja Eviita putoamisesta, taustailkaa ihmeessä täällä vielä!
Miumou: Kiitos gyneinfosta, kiva kun jaoit! Hyvä saada faktatietoa kaiken googlettelun ja palstailun väliin :)
Outo-olio: Tsemppiä lääkäriin! Toivotaan että saat tietoa mieltäsi askarruttaviin kysymyksiin. Kerrothan sitten meillekin, miten meni!
Namihiiri: En bongannut oliko joku jo vastannut kysymykseesi kierron laskemisesta mutta ymmärtääkseni jos menkat alkaa kp29 niin se muuttuu kp1/uusi kierto ja päättyneen kierron pituus on siis 28 päivää. Näin lasken ainakin itse. :)
Misuliini84: Kyselit mielipiteitä ovistikutuksesta. Itse tikutin nyt ekaa kertaa elämässäni ja ainakin minulle se oli todella opettavaista joka-aamuiseen lämpötilan mittaukseen yhdistettynä. Huomasin että pelkkien kehon merkkien ja omien olotilojen tarkkailu voi olla pettävää ainakin näin ensimmäisillä ehkäisynjälkeisillä luomukierroilla. Mulle tuli esimerkiksi yllätyksenä että oviksenaikaiset kivut olivat niin kovat! Jos en olisi tikuilla + jälkeenpäin lämpötiloista todennut ovikseksi niin olisin kyllä kovasti ihmetellyt onko menkat jo tulossa tai kiinnittyminen jo tapahtunut. Eli omalla kohdallani tikutus toi tavallaan loppujenlopuksi mielenrauhan, vaikka viivan metsästys koko alkukierron ajan olikin todella turhauttavaa. ;)
Jesell2: Tsemppiä piinailuun (kuin myös Piikkitäti ja Simpukka74)! Loppukierto on tosi latautunutta aikaa kun sitä uskoo, toivoo, epäilee ja pelkää pettymistä koko ajan. Toivotaan että odotus palkitaan meidän kaikkien kohdalla! <3 Kysyit tulevan lapsen sukupuolen selvittämisestä ultrassa. Me emme ole tästä vielä miehen kanssa jutelleet mutta uskoisin että haluaisimme sen itse etukäteen tietää. Ihan siitä syystä että jo nyt herännyt nimidebatti voi alkaa toden teolla jo ennen lapsen syntymää. :) Samoin joitain vauvanvaatteita ja -tarvikkeita olisi kiva hankkia vähän lapsen sukupuolta silmällä pitäen.
).( Täällä nyt kp27, edellinen kierto oli siis 24 päivää ja tästä veikkailisin myöhäisemmän oviksen perusteella 29+ pituista. Oviksen jälkeen on ollut ihmeellisen seesteinen olo. En ole bongannut enkä etsimällä etsinyt merkittävämpiä oireita, ainoastaan olen havainnut aiemmasta poikkeavia vatsatuntemuksia ja kirkasta valkovuotoa jota on tullut useampana päivänä. En ole edes ostanut testejä odottamaan, lauantaihan on se päivä mihin ainakin ajattelin odottaa jos ei täti kurvaa paikalle ennen sitä...
Helmiemo, Kristina82, Linnea78 ym., laittakaahan päivitystä tulemaan! :)
Marjamiini kp 27/~29 dpo 8 yk1
*~*~*~* TOUKOKUISET 2014*~*~*~*
+++Plussanneet+++
Black butterfly yk5
Kipe yk5
Rimpsukka yk1
Pikku Orvokki yk1
Majmama yk1
Taloussuklaa yk4
Jännäilijät
Hattarah 45/39_46 yk1
Helmiemo 35/26-29 yk1
Khalemeon 35/28 tai 8/28
Kristina82 29/25 yk2
Linnea78 29/28 yk1
Bea84 29/30-32 yk1
Jonsteri 28/~34, yk 1v 7kk
Jesell2 28/33 yk2
Marjamiini 27/24-29? yk1
Piikkitäti 25/32 yk9
Simpukka74 25/29 yk3
Kuppiilo 25/~28 yk1
Celestesebastian 23/~28
Saffelson 23/27 yk2
Emotar 23/28 yk3
Vauvakuumeilija 20/28-30 yk9
Outo-olio 20/27-33 Yk 1v6kk
Sonle 18/29 yk1
Tareneley 18/31 (yk3)
Min3 18/24? yk1
Nemi83 17/26-34 yk8
Revontuli 17/26-28 yk2
Marjana 16/30-32 yk 3,5v
Misuliini84 16/30 yk1
Johanna81 15/28-31 yk6
Metsätähti88 12/29-38
Sos 11/25-26(30) yk11 (+14kk)
Fiina82 10/24-28 yk4
Doorisday99 10/24-26 yk3(?)
Safia 9/28-30 yk2
Miumou 8/29-32 yk7
Namihiiri 7/~30 yk4
Fanu 7/27-30 yk3
Lintu89 7/30 yk2
Äiskä82 6/28 yk2
Taustailijat / Kesäkuiset
Nipa87 4/28 yk3
Jansku20 3/? yk3
Eviita 2/~30 yk4
täällä menossa kp7 ja ovistikut tuli eilen postissa. Meinasin, että alan tikuttelemaan vasta lauantaina koska ajattelin, että tuskin se ovis nyt sitä aiemmin on.
Äsken ajattelin kuitenkin testata sitäkin hommaa, että osaan sitten tulkita oikein.
Suhrasin kusipurkin, tikun ja ohjelappusen kanssa ja perhana se ovistesti oli aivan selvästi positiivinen.
Eli mullahan olis menny ohi koko ovis jos en olis sitä säkällä vaan testannu, mutta silti ärsyttää kun se on jo näin alussa kiertoa..eihän miun elimistö vielä voi olla otollinen kiinnittymisille. Mitään muita ovisoireita ei oo kun vaan vähän enemmän limasuutta tuolla alhaalla. Voi pahus, onneks testasin! ja nyt tuli kauheet paineet seksihommista, nyt ei oo vara valitella väsymystä vaan on toimittava ;)
Maanantaina plussattu, epätodellinen olo. Yritystä takana muutama kuukausi enemmän tai vähemmän, viimeisen kierron aikana sitten kaikki konstit käyttöön ja tärppäs! :) Ensimmäistä odotellaan siis.. <3
Kiitos onnitteluista! :) Outoa miten paljon sitä voikaan näin alkuraskaudessa pelottaa, ettei kaikki menekään hyvin. Tämä on siis ensimmäinen raskaus ja tunteet heittelevät jatkuvasti ilon ja pelon välillä. Jotenkin tuntuu, ettei vielä pitäisi iloita liikaa, koska kaikki on vielä tässä vaiheessa niin epävarmaa. Mutta toisaalta ei pitäisi myöskään vaan murehtia kaikkea sitä mitä voi sattua. Voi kumpa aika vain kuluisi nopeasti ja pääsisi ensimmäiseen ultraan tarkistamaan, että kaikki on pikkuisella hyvin.
Niin ja onnea myös muille plussanneille! :)
Onnea plussanneille ja pahoittelut pudonneille! <3
Namihiiri: noin mäkin olen ymmärtänyt, että kp1 on eka kunnon vuotopäivä ja jos alkaa kp29, kierto on sen 28 päivää. (Jollei ala myöhään illalla)
Ovistikutuksesta sen verran, että ajattelin, etten tikuttele ens kierrossa, kun oli niin ärsyttävää purkkiin pissailua. Mutta nyt tän kierron ollessa tällanen, taidan tikutella sittenkin. Nimittäin nyt ainoa, johon voi luottaa edes vähän, on se et ovis oli kp14, kun tikussa oli niin selkeä viiva. Ei kylläkään yhtä selkeä kuin kontrolli, mistä oli tossa aiemmin myös puhetta, mutta kunnon viiva silti ja ennen ja jälkeen ihan vaan haamuja.
Nyt siis omaan napaan palatakseni viikonloppuinen tiputtelu on loppunut ihan täysin. Missään vaiheessa ei ollut muuta kuin pientä väriä pikkuhousunsuojassa. Ja testit negaa. Muutenkaan ei yhtään sellainen olo, et olis raskaana. Tuntuu vaan siltä, et tää kierto taitaa nyt vaan heitellä ihan hulluna. Mut se, et ovis oli jo 15 päivää sitten, kun viime kierrossa luteaalivaihe oli 11 päivää... Ihan sekasin taitaa vaan kroppa olla. Eikä mitään tuntemuksia menkoista tai muustakaan. Vähän kyllä pihalla oon.
Kristina kp29/25 yk2 dpo15
Ja kiitos Marjamiini, kun kyselet kuulumisia :)
Tein sitten raskaustestin heti aamusta ja :( no vielä on kumminkin toivoa koska testi oli vanha, siis päivämäärä jo mennyt (tosin tuli siihen kyllä selvästi se yks viiva mutta ei toista) ja ei mulla oikeestaan menkat ole vielä edes myöhässä jos kierron pituus on 33 mutta noh tulipa tehtyä. Yritän asennoitua toiseen negaan ens viikon alussa vaikka vaikeeta se onkin.
Jesell2 kp 29/ 33
ps. HANEK minkälaiset konstit sulla oli käytössä että sait plussan ;)
Taustaillut täällä joka päivä kurkkimassa miten teillä menee :) Onnea plussanneille ja muille puhaltakoon plussatuulet!!
Rooroolle jaksuja!
Esikoinen aloittaa maanantaina päiväkodin ja minä palaan sorvin ääreen,jännää...
Alkukierron tikuttelin ja luultavasti se ovis bongattu,ei vaan ollut niin tumma viiva kuin olisi pitänyt?? Davidin testejä mulla siis käytössä. Olisin kyllä oireiden perusteella tunnistanut kuitenkin "parhaat peitonheilutuspäivät" Nyt sitten alkaa nää piinapäivät!!
Raikkaita syksyn aluspäiviä kaikille!
Sonle 19/29 yk1
Jaiks! Menkat ei edelleenkään alkaneet ja nyt siis todennäköisesti 7 pv myöhässä. (Tai sitten niiden pitäisi alkaa vasta nyt viikonloppuna kun en nyt ole aivan varma oviksen ajankohdasta kun siinä oli jotain hämärää). En siis ole testannut. No kaikkien 2vko kestäneiden omituisten menkkakipujen lisäksi eilen illalla ja yöllä oli tuli yllättävän kovia vihlaisuja alavatsalta. Ihan uus juttu nyt tuokin. jopa pelottavaakin nyt. Mutta tissit ei ole enää niin kipeät kun aikaisemmin viime viikolla. Ajattelin nyt sitten huomenna aamulla vihdoin testata kun olis tarkoitus muutoin nauttia illalla punkkua :) Eli saaa nähdä jääkö punkun lipittäminen hamaan tulevaisuuteen vai nautinko sittenkin huomenna. .. Olen kyllä edelleen tosi epäuskoinen ja odotan menkkoja minä hetkenä hyvänsä :/
Kiitos päivitetystä listasta, olen näköjään laittanut virheellisesti yk 1 vaikka mulla tärppäsi vasta yk 2
HATTARAH tulehan jakamaan aamusta tieto meillekin! Toivotaan plussa uutisia! Ps. mulla on ollut tuota alavatsa vihlaisua, tois puoleisia. Olen ollut vähän huolissakin... mutta luin jostain että kuuluvat raskaus asiaan eli normaalia
MAJMAMA meillä on vissii sama kierto :) laskureiden mukaan meilläkin 4.5.13 !!! Nyt siis 4+5 ! Olin jo ite vähän innokas ja soitin neuvolaan. Aikahan meni vasta parin viikon päähän, mutta kun olen työelämässä (päivätyössä) ja meillä yksi pikkuinen olemassa, niin hankalaa tämä aikataulujen sopiminen. Pitää olla aina ajoissa liikenteessä. Sain lääkäri ajankin jo tuonne syyskuun loppuun, mutta näyttää siltä että joudun sitä siirtää, kun tulikin työkeikkaa kotiseudun ulkopuolella (huoh). Katsotaan vielä kuinka monesti joudun siirtää :( Töissä en viitsi vielä kertoa ennen kuin on varmaa, että siellä on "elämää" . ERi asia jos pahoinvointi yllättää, mutta tällä hetkellä olo ollut ok. Pientä etovaa oloa. Pitää vain muistaa syödä vähän väliä, niin pysyy sekin poissa!
Heipä hei :)!! Oi ihanaa onnea plussanneille :) <3 ja onnea pudonneille uuteen kiertoon ja tervetuloa uusille :)..välil oon käyny lukemas teidän kuulumisia,mut en ole jaksanu kirjotella..
Nyt vaan ON: Ku menkat loppu peitto heilu kivasti,mutta toissapäivänä ja eilen mies oli taas niin väsyny töistä no ymmärrettävää,mutta ärsyttävää ku tunsin viime yönä ovis kipuja..mutta en vaan saanu toista innostuun ja riitahan siitä tuli...:( ja ite oon lähös tänään muksujen kanssa reissuun..joten menee tää ovis taas ehkä ohi..:( Laitoin kyl miehelle viestii et ajoissa sitte töistä kotiin niin odotan täällä ;) Ajattelin viedä muksut äitille..minähän en nyt luovuta...Mutta toisaalta ärsyttää jos on jo myöhästä..ja en ajatellu tässä kierrossa miehelle oviksesta puhua,että peitot vaan heilus tasasesti,mutta ku ei.....ja toivotaan nyt et toinen pääsee sieltä töistä ajoissa ku mun pitää iltapäivästä lähteä jo sinne reissuun,mut tottakai mun tuurilla sen pitää jäädä iltatöihin :// No nähtäväksi jää miten käy.. Tsemppiä muille ja plussatuulia :)
Fiina82 kp11/23-28 yk4
Katsoin että monet plussanneet ovat ekasta kierrosta, huimaa! Onnea kaikille <3 Nyt plussanneethan saa sitten toukokuun alussa vauvan jos kaikki sujuu ihanasti, eli koko loppukuu on vielä aikaa.
Fiina82: meillä on ollut peitonheilutus vähänlaista, kumma juttu kun itse ei ole jaksanut innostua kuun puolen välin jälkeen, on vaan sairaan väsynyt koko ajan. Mä en tiedä kuin "laskennallisen" oviksen, eli ei aavistustakaan milloin se oikeasti on. Nyt on kp30/28. Davidin testeillä tulee tasaista negaa. Eilen oli mahakipuja mut tajusin illalla että päivän aikana olin syönyt suhteettoman paljon purkkaa kun oli niin paljon kokouksissa istumista. Välistä mahakipu hävisi kun kävi pissalla ja illalla ilmavaivoja. Pientä nippailua toisella puolella ja outoa oloa.
Mutta se jatkuva nega, en usko että oon raskaana. Yleensä mulla alkaa menkat muutaman päivän tuhrulla ja sitten kova vatsakipu jonka jälkeen melkein välittömästi hanat auki. Nyt ei tapahdu yhtään mitään.
Onko noissa testeissä eroja. Tämän piti olla Davidin erittäin herkkä testi ja ajattelin että kyllä se näyttää...?
Hei!
Aattelin kanssa liittyä keskusteluun, elikäs oon 24-vuotias nainen Oulusta. Meillä tuo yritys projekti on kans ollut nyt hieman oudohko, oon kirjoittanut siitä enemmän aloittamassani Omituinen kiertoko? -ketjussa.
Nyt oon kuitenkin aika vakuuttunut, että mulla jäi ovis ja sitä kautta menkat väliin viime kierrossa, eli nyt sitäkin innokkaammin uuteen yritykseen. Nyt on ollut tällä viikolla hieman ovismerkkejä ja tänään oli lämpökin aavistuksen kohalla :)
Ainut mikä on vielä ollut omituista on, että mulla on koko ajan ollut tässä kuussa alavatsan seutu valtavan turvoksissa. Eilenkin töissä ei työhousut meinanneet mahtua ollenkaan jalkaan. Mutta ehkä sekin liittyy sitten niihin väliinjääneisiin menkkoihin...
Hienoa, että on tämmöinen keskusteluketju, jonne voi jakaa omia ajatuksia ja iloita toisten plussien puolesta :)
Eviita: mulla oli edellisessä raskaudessa ensin kemiallinen raskaus - haamuplussa ja sitten menkat. Raskauduin kuitenkin heti seuraavasta kierrosta. Ilmeisesti oli näitä kun varoitellaan ettei liian aikaisin saisi testejä tehdä..eli alkio (?) hipaissut kohdun seinää eikä raskausvarsinaisesti alkanutkaan.
Saffelson: onpa kumma juttu! Onko sulla yleensa ihan tarkka kierto?
Tänään 28/28 ja herkkä davidin testi oli nega. Ei nyt varsinaisesti menkkaolokaan, sama olo kuin viimeiset 1,5 viikkoa. Mutta kai se jo näkyisi. En jaksa uskoa että tärppäsi. Voi olla että olen laskenut hiukan väärin tuota kiertoa. Niitä ennen menkkoja tiputtelupäiviä mulla saattaa olla useita ekä ole tajunnut tuota klo 18 jälkeen juttua. Saas nähdä. Vielä en ole ovistestejä jatkoon tilannut.
Tsemppiä kaikille!