<<Toukokuiset 2014>>
Heippa!
Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)
-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.
Kommentit (484)
Hattarah: yk=yrityskierto, kp=kiertopäivä ja dpo=ovulaation jälkeen päivät. Näin olen ainakin itse ymmärtänyt :)
Täällä odotetaan perjantaita ja sitä mitä lääkäri kertoo, onko kaikki kunnossa vai eikö ole. Suhteellisen rauhallisin mielin vielä ainakin toistaseks, toisaalta vaikuttaa se että päivät töhöö lasten kanssa, joten ei enää illalla jaksa miettiä edes. Edellisestä kierrosta tutut ällötykset ja sykkeen nousu ovat tulleet ilahduttamaan myös tätä kiertoa. Edellisessä kierrossahan tuli tosissaan haalea haamu testiin ensin, joten toisaalta myös tässä kierrossa saattaisi olla kuitenkin toiveita onnistumiseen, ei tosin suuria, mutta kuitenkin.
Kiitos tiedosta! Ymmärtää taas hieman paremmin muiden kirjoituksia :) Mutta mihin tuota dpo:ta sitten tarvitaan?
Näillä tiedoilla mulla menossa yk 1, kp 43/39 TAI 43/46 (normaalisti kierto noin 32 pv, mutta nyt ovis myöhästyi ja mulla on kaksi vaihtoehtoa sen ajankohdalle), joten jänniä aikoja eletään!
TAI sitten en ovuloinut ollenkaan ja menkat ovat kadonneet oireista huolimatta!
No niin... Tänää ois ollu kp 46/32 mut se sitte muuttukii kp 1/?... :'(
Toiveet oli jotenki niin korkeella vaikka testit näyttiki negaa, mut ois näköjää kannattannu uskoo niihin.. Elikkä tänää sitte alkoki ne p**** menkat.. Mitäs mä nyt teen ? Perunko ajan sinne gynelle, vai meenkö kuitenki ? Ihan kirkasta vertahan sielt tulee eikä mitää tuhrua..
Tän illan ollu ihan maassa, itkee vollottannu miehen kainalossa ja se koittanu lohduttaa.. Sano että häntäki harmittaa todella paljon, ja ihmetteli et miksköhän ne menkat sit näin paljon oli myöhäs. No kuhan täst pettymyksestä pääsee taas yli nii eiköhän uutta yritystä kehiin.
Mut millokohan sit voisin / kannattais alottaa oviksen tikuttelu ? Aikasempi kierto oli sen 32pv ja nyt tää sit veny tohon 46pv.. Mulla on tuol kaapissa tallessa viel tuo clear blun ovistestit ja siin oli se 7kpl..
Jansku20. Kp 1 / ? Yk3
Miumou: Kertoiko se lääkäri millä perusteella pari päivää ennen ovulaatiota voi ovuloinnin varmistaa? Kyllähän silloin näkee sen, että johtofollikkeli on riittävän suuri jne, mutta ei kai sitä itse ovulaatiota mitenkään voi varmistaa siinä vaiheessa? Minullahan on kerran itselläkin käynyt niin, että ovulaatiotesti antoi selvän plussan (Clearbluen hymynaamatesti) ja kaikki oireet oli, mutta kappas vaan ovulaatiota ei sitten tapahtunutkaan. Ultrassa parin päivän päästä selvisi. Ja kierto venyi sitten pitkäksi ja vuoto piti käynnistää progesteronilla. Ihan mielenkiinnosta kyselen, että antoiko hän jotain selitystä tuolle kommentilleen.
Hattarah: Dpo kertoo nimenomaan sen, missä kohtaa luteaalivaihetta ollaan menossa. Luteaalivaiheen pituudella on merkitystä raskautumisen kannalta. Se ei saa olla liian lyhyt. Ja toisekseen esim. raskaustestin tekemisen ajankohtaa kannattaa miettiä dpo:n mukaan, eikä kiertopäivien mukaan, jos kierto heittelee. Esim. minulla kierto saattaa vaihdella välillä 28-36. Siitä huolimatta luteaalivaihe on aina tasaisesti 14-15 päivää. Ovulaatiosta laskien pystyy määrittämään miten pitkä kierto tulee, eikä tarvitse elättää turhia raskaustoiveita jo viikkoa etukäteen. :)
Jansku: Tsemppiä uuteen kiertoon! Olisitko ihan stressillä saanut kiertoa venytettyä...
ON: Tänään pitäisi aloittaa Primolut-kuuri... vähän ajoissa se kyllä alkaa kiertoon nähden, kun ovulaatio ei varmaan vielä tapahtunut, mutta en viitsi myöhästyttää sen aloitusta siitä huolimatta, kun tavoite on lyhentää kiertoa ja kohottaa progesteronitasoa. Toivottavasti ei hirveästi tulisi haittavaikutuksia...
Marjana kp 15/30-32 yk 3,5v
Huomenta! Pahottelut jansku menkoista :(
Nyt alkaa jännittää! Tänä aamuna en saanut kahvia alas kuin puolen kupin verran ja pari kertaa on kuvottanu... eilen kaverin kissat piiritti mua ja änkesivät sylii, mitä ne ei oo yleensä tehny. Maha nippailuja on ollu jonki verran ja lämmöt on koholla (sekä kurkku on vähä vihotellu...) apuvaaa viikko pitäis vielä piinata!! :D
Juu toki tiedän nuo kaikki miten ovis toimii ja kierto ym. Mietin vain noiden lyhenteiden merkitystä ja käyttöä yleisesti lähinnä täällä keskusteluissa.
Mulla ei edelleenkään ole alkanut menkat! Mutta tosiaan en ole oviksen ajankohdasta täysin varma kun limoista olen sitä tulkinnut ja tässä kierrossa oli jotain omituista sen kanssa. No mutta kärsimättömänä odotan viikonloppuun ja katsotaan sitten...
Jansku: Pahoittelut menkkojen alkamisesta! Marjanan kanssa samaa mieltä... stressillä ja jännittämisellä saattoi olla kierron pituuteen vaikutusta. Toi oviksen metsästäminen oli mullekin haasteellinen alussa, koska mulla on kanssa hyvin vaihteleva kierto (ollut viimeisen puolentoista vuoden aikana 25-39 päivää). Itse tein niin, että laskin keskiarvon kierron pituudesta ja reilu 2 viikkoa ennen arvioitua menkkojen alkamispäivää aloin tikulla testaamaan päivittäin. Mulla ei oo koskaan ollu mitään ovisoireita, joten tikut oli mulle helpotus. Mulla on Mammaksi.fi:stä ostettuja liuskatestejä, jotka on tosi halpoja, kun ostaa ison satsin kerralla. Sitten kun kierto toisensa jälkeen testaa, niin alkaa hahmottumaan miten oma keho toimii... Onnea seuraavaan kiertoon!
).( Tänään on hyvä päivä. Olo on onnellinen, mutta väsyttää... yritän ottaa iisisti piinailun kanssa ja jaksaa vielä reilun viikon odotella. Mitään merkkejä ei ole vielä ilmassa menkkojen alkamisesta, mikä on tietysti tosi hyvä. Tsemppiä muillekin piinailijoille!
Voihan piina. Mahan päällä on kuin geelityyny ollut jo 1,5 viikkoa, etovaa oloa, itkusta raivoon-heittelyä, vatsan nipistelyä ja vihlontaa, palelua jne. Huomenna pitäisi alkaa menkat, nyt siis kp28/28. Eilen illalla testasin herkällä testillä: nega. En varmaankaan ole raskaana, kyllä kai se olisi jo näkynyt. Yritän ajatella että näin on, eikä tässä nyt kiirettä olekaan, mutta on se nyt vaikeaa.
Tsemppiä kannakuumeilijoille piinapäivillä ja onnea plussanneille! Meillä ei ole oviksia niin seurattu tai muutakaan follihappoa lukuunottamatta tehty, aiemmat raskaudet on nopeasti alkaneet myös. Ikää kuitenkin on jo kohta 35v. niin eihän sitä tiedä kauanko odotellaan. Mielessä pyörii että josko tilaisin ovistikkuja kun en ole koskaan niitä kokeillut, mullahan saattaa olla ovis jo aiemmin tai myöhemmin eikä laskennallisesti sanotussa paikassa. Mulla on ollut jo pidempään käytössä puhelimessa sovellus jota voin kyllä suositella käyttöön, muuten en tietäisi yhtään koska menkat on ollut tai milloin pitäisi alkaa.. Se näyttää helemälliset päivät ja siihen saa lisättyä oireet jne. Kiva siitä seurata sitten tärppääkö ja millä oirein näyttäytyy..
Oi hauskaa täällä onkin jo plussanneita, onnea!
Ja pahoittelut tippuneille.
Itsellä alkoi eilen se joka kuinen tiputteluvuoto joka edeltää aina kuukautisia, eli eiköhän nekin sieltä ensi viikolla ala. Hitsi. No, yk2 vasta menossa joten eihän tässä hätää.
Mukavaa keskiviikkoa ja jännäilyä kaikille :)
Linnea78, minkä niminen sovellus se on ja onko se androidiin? Tai osaako joku kertoa androidiin tuollaista sovellusta?
Mä oon vissiin Piikkitädin kanssa samoilla päivillä, menkkojen pitäisi alkaa maanantaina. Ja olo on semmoinen, että alavatsa on kipeä, päätä särkee ja lisäksi kurkku on kipeä. No, voihan olla, että olen saanut flunssan, mutta muistaakseni molemmissa aiemmissa raskauksissani olin myös "kipeänä" eli siis luulin vilustuneeni, mutta olinkin raskaana. Aah, mutta en uskalla toivoa nyt liikaa vielä. En testaa ennen kuin maanantaina aikaisintaan. Onneksi mulla on tuolla kolme liuskatestiä jo varastossa, tiedän, että kuitenkin hassaan niitä testejä innostukseni puuskassa. Tytöstä plussasin vasta viikolla 5+1 ja siihen mennessä olin jo aivan epätoivoinen. Eli tiedossa voi olla aikamoista testaamista... :)
Jaksamista, tsemppiä kaikille piinailuvaiheessa oleville! Jaksaa jaksaa...
Hattarah: Period tracker haulla löytyy aika monta, mulla taitaa olla se ensimmäinen joka tulee hakusanalla. Näköjään siellä oli vaikka mitä raskaus-juttujakin ;)
Mä haluan vauvan, mä tulen hulluks jos joudun kauan odottamaan. Tää kierto me varmaan missattiin vaikka ei se kai mahdottomuus ole jos olis tärpännytkin. Yritän kovasti oireita saada itelleni mutta ei oikein mitään mistä vois mainita, ihan pientä jomotusta vasemmalla alavatsassa. Vasen kylki vähän kipuilee satunaisesti. Huonoaoloa on aaltomaisesti mutta se on ihan normaalia mulla kun mulla on laktoosiintoleranssi ja aina en sitä ihan sataprosenttisesti noudata. Hiukset rasvottuu ehkä nopeemmin jos jotain oikein yritän löytää :) Olis ihana saada vauva toukokuussa, ei tartteis helteillä odotella.
Aijotteko ottaa selville sukupuolen ultrassa? Mä olen sen verran malttamaton että haluan sen tietää jos vaan näkyy. Esikoisesta sain tietää kumpi tulee mutta kuopuksesta ei kertonut, en tiiä olisko näkynyt mutta sanoi vaan että ei me sellasia katota.
Onnea plussanneille, toivottavasti me muut tullaan perässä pian.
Jesell2 kp 27/ 33-35
Täällä kp 34/30 muuttui sitten tänään kp1 :(
Harmittaa kun tuon kierron venymisen vuoksi olin tosi toiveikas vielä eilen, etenkin kun sain haamuplussan testiin. No eipä auta kun lähteä kohti yk 4:ää ja toivoa, että tää on nyt se meidän kierto. Sen verran viisaampii olen tällä kertaa, että nyt on tiedossa joka toisen kierron olevan lyhyt (alle 28 pv) ja joka toisen pitikä (yli 30 pv), joten ovis on helpompi laskea päivälleen. Vaikka tikuttaminen viime kierrossa vähän stressasikin kun ei meinannut viivoja tulla niin meinaan kuitenkin jatkaa tikuttelua nyt kun päivät on tarkemmin tiedossa.
Hurjasti tsemppiä ja plussatuulia piinailijoille ja pahoittelut muille tippuneille. Taustailen varmasti vielä täällä toukokuisissa hetken ja sitten siirryn mahdollisten kesäkuisten joukkoon :)
Edellinen viestini on näemmä jääny tulematta kokonaan. :(
Pahoittelut tädin kiusaamille! :( Toivottavasti onni kääntyy uudessa kierrossa.
Ei näköjään tuu mun viestit kokonaisuudessaan. :(
Emotar - ei näy? :) Outoa.
ON: Nyt olen kyllä aivan hämmentynyt. Tuli ihan kunnon vuoto TÄNÄÄN. Tai alkoi äsken, ei mitään pientä tiputtelua, vaan punaista verta. Kp 22/27. Miksi? Mikä tämä on?!
Olen aina välillä käynyt seuraamassa tätä ketjua, mutta vihdoin sain aikaiseksi kirjautua. Viime viikon perjantaina sain haamuplussan, joka jo seuraavana aamuna oli huomattavasti selkeämpi. Nyt siis viikkoja 4+3 ja ensimmäisestä kierrosta tärppäsi. Alustava la kuukautisista laskettuna on 4.5.14 <3 Tuntuu niin ihmeelliseltä ja upealta, mutta samalla myös pelottaa, että voiko kaikki tosiaan tapahtua näin helposti. Kädet ristissä täällä toivotaan, että kiinnittyminen on tapahtunut hyvin ja että alkio kehittyy normaalisti. Ensi viikolla olisi sitten tarkoitus varata ensimmäistä neuvola-aikaa :)
Hei voisko joku viisaampi kertoa mitä nuo kaikki lyhenteet tarkoittaa. yk? kp? dpo? Ja ja ja... mitä kaikkia niitä nyt onkaan silmään osunu :)