<<Toukokuiset 2014>>
Heippa!
Aloittelen uutta ketjua toukovauvasta kuumeileville :) Olen 32v, neljättä yritän. Mieheni kanssa olisi toinen yhteinen. Putosin tuolta maaliskuisista korkeelta ja kovaa, olin jotenkin niin varma että tärppi kävi. Mutta ovis oli kaiketi myöhempään, koska kierto venyi normaalia pidemmäks. Nyt tälle kierrolle hirmuisesti plussapuhureita, tästä se lähtee :)
-namihiiri- kp 4/28-30. Yk 3.
Kommentit (484)
Oho kun hyppäs osa lauseesta toiselle riville. Vaikea kirjottaa tällä puhelimella. :)
Näin viimehetkillä mukaan... Kp 29/28 yk 1, ja JÄNNITTÄÄ!!!! enkä testaa ennen kuin maanantaina jos vkl ei mitään kuulu.
Tsemppiä kaikille muillekin jännittäjille! :)
Tämä tipahti kanssa listan hännille, eli kp1/27 ja liuta kirosanoja.
yk3 alkakoon, paitsi äsken uhosin, että varmasti pidän välikuukauden enkä ajattele seuraavassa kierrossa ollenkaan vauvantekoa.
Joo mut samalla kyllä tuli semmonen ahdistus ajatuksesta, että jos tää nyt ei oikeasti ala tärpätä. Mie haluisin niin kovasti raskautua ihan luonnollisesti ilman mitään lääketieteen apua.
No mut ehkä tää taas hetkeks palautti maanpinnalle ja nyt voi taas ajatella muutakin kuin sitä, että oonkohan raskaana.
Muutama päivä sitten näin unta jossa vauva kuiskasi miun korvaan "sinun varallesi on pitkäaikasia suunnitelmia"
Nuo korvaan kuiskaus-unet on jänniä. 14vuotta sitten näin unta jossa minun nykyinen mies jota en silloin edes tuntenut kuiskas mulle korvaan jotain.
Siitä seurasi 13vuoden salainen ihastus ja noin vuosi sitten uskallauduin kertomaan tälle kyseiselle henkilölle, että oon ollut siihen rakastunu 13vuotta. Nyt sitten ollaan tässä pisteessä, että sain lopulta sen ihmisen jonka olen aina halunnut ja kaikki natsas meidän välillä täydellisesti.
Mut mitä tuo vauvan kuiskaus meinas, se jäi vähän hämäräks :) oottaako meitä pitkäaikainen yritysprosessi vai tarkottiko se, että lapsen kasvattaminen on pitkäaikainen prosessi, mitä ihmeen pitkäaikaisia suunnitelmia minun varalle on..
Pläääääh... Soitin äsken tk:hon, ja pyysin että ottaisivat verikokeet.. Mutta sielt sanottii, että ensin ottasivat pissanäytteen, ja että raskaustestit on nykyään kyllä aika luotettavia.. Elikkä nyt menos kp 42/32 eikä menkkoi edelleenkä kuulu.. Sanoin sit kans sille ihmiselle joka siellä vastas, että oon lukenu, että joillain se hcg hormooni nousee hitaammin, eikä sen takii näy testeissä heti, ja joillain sitä ei erity kunnolla edes virtsaan ja sen takia ei näy testeissä, mut hän oli sitä mieltä, että raskaustestit on luotettavii ja jos negaa näyttää nii silloin se yleensä on nega. Minulla on sit kuulemma vaan jostain syystä menkat noin paljon myöhässä, että kyllä ne sieltä kuulemma alkaa.. Mutta laittoi lähetteen pissatestiä varten ens viikolle...
Lyttäsi kyllä niin kunnolla min pienemmätki toivon rippeet raskaudesta..
Jansku20 kp 42/32
Käyn lukemassa viestejä täällä monta kertaa päivässä ja kiva kun on aina uusia kirjotuksia. Katselin kaksplussan palstaa ja se on tosi hiljainen.
Mulla taitaa olla ovia ihan lähellä,tänään ollu alavatsa kipeä,ihan kun menkat alkais mut ei kai ne viel voi alkaa kun nyt vasta kp 12 menossa.nyt siis eka luomu kierto menossa ja edellinen oli 24pvä. Eli jos ovis ois nyt niin kuin luulen ois kierto lyhyt. Mulla oli kyllä nippailuja jo ma ja ti eli tiedä sitte koska se oikee ovis on. Mulla on testejä 5kpl odottamassa ja ajattelin hätähousuna tehdä jo ensiviikon torstaina testin.jos ovis ois ollu ma tai ti ois toi torstai sitte dpo 9-10. Ehkä tyhmää tehdä niin aikaseen jos nyt nää tuntemukset on sitä oikeeta ovista.. Sain kaks testiä kaupan päälle kun tilasin kolme eli ehkä mä voin testata kuitenkin :D odotukset on ehkä liiankin suuret kun raskautuminen on käynyt niin helposti ja nopeasti aiemmin.
min3 ja kp 12.
Kiitos tsempeistä ja tervetuloa Rimpsukka:) Tsemppiä myös sulle ja ihan jokaiselle täällä!!
Fanu: Sama fiilis, et nyt jo pelkää (vaikka näin alussa), ettei tuu ikinä sitä plussaa. Mikä siinä on, ettei osaa ottaa rennosti, vaikka tietää, et tää hermoilu vaan vaikeuttaa asiaa? Mut varmaan just siks. Olis kiva tietää miten paljon vitamiinin syöminen, oviksen testailu, jalkojen pito kattoa kohti ym vippaskonstit auttaa versus, et unohtaa koko jutun ja antaa mennä painollaan..?! Hmpfh.
Jansku: Aika jännä, kun esim mun kaveri just sai vauvan, josta ei testeissä näkyny tietoakaan kaks viikkoa menkkojen arvioalkamisen jälkeen ja kävi lääkärissä ihan muusta. Halusivat olla varmoja, ettei ole raskaana ennen hoitoa ja tekivät testin, vaikka kaveri sano tehneensä kotona pari päivää aiemmin. Ja raskaana oli. En kyllä tiedä testasivatko pissasta vai verestä...
Mulla nyt vaan epätoivo syvenee, kun pikkareista on nyt parina päivänä löytynyt punaruskeaa. Eiköhän se kp 1 siellä jo kolkuttele.
Onko teillä kaikilla pysynyt vielä toukokuun puolella la, jos tärppää? Mulla nipinnapin saattaa osuaviel toukokuulle tai sit hypätä just kesäkuun alkuun. Jos siis nyt se kp 1 napsahtaa muutaman päivän sisällä.
Kristina kp 23/25 yk 2
Vitsi mua ärsyttää, et vaikka kuinka näpertää, ni välillä tää padi törkkää tekstin tollai putkeen. Ja lihavoituna ihan joku muu, ku oli tarkotus. Sori!!
Moikka, pitkästä aikaa.
Odotetusti, täti kurvasi tänään paikalle ja alkoi siis uusi yk, numerolla neljä. Tästä kierrosta sitte tehdään reilusti aktiivisempi.. Oli taas kiertokin yllättäen lyhyt, 29, joten jos sillä lukemalla menis seuraava, niin laskettu aika voisi olla toukokuun vimppa :D Eli täällä pysytään vielä :)
-namihiiri- kp1 / ~30, yk 4. (Kierron pituus tosiaan vaihdellu nyt kaikkea väliltä 28 ja 32...)
heips, lueskelemassa oon käyny taajaan, mutta vihdoin taas jaksoin kirjautua :)
Kuppiilo, kyselit oonko testannu... joo, monena päivänä jo... negaa on näyttäny :( tänään ensimmäisen kerran testiliuskassa oli nähtävissä jotain, mutta katsotaan, kehkeytyykö siitä mitään vai näinkö vaan mitä halusin.
Tänään siis menossa kp30/28. Ehkä tämä kierukan poiston jälkeinen kierto nyt sit on pisempi, tavallisesti mulla ollu hyvin säännölliset menkat. Molemmista aiemmista raskauksista oon saanu plussat tauluun jo kp 27/28, joten alkaa jo oleen toivo menetetty.
Monelle onkin jo täti kurvaillut kylään :( HÖH! Mutta hyvä kun kuitenkin monet jatkavat tässä tutuksi tulleessa ryhmässä! Mä en halua vaihtaa tämän porukan seurasta mihinkään, joten nyt äkkiä plussaa tai tätiä kehiin :D
Edelleen plussatuulia kaikille toivotellen
Äiskä 82 kp30/28 yk1
Ikävää että monella on tullut pettymystä, mutta eiköhän se vielä iloksi muutu kaikilla :)
ON: vaikka muille toivottaakin tsemppejä, niin itsellä on jotenkin toivoton, luovutus olotila tästä kierrosta. En oo tuntenut nyt minkäänlaisia ovistuntemuksia, joten voi olla menossa kierto jossa ei ovulaatiota ole, tai sitten en oo vaan kerennyt tuntemaan mitään kenttäjakson takia. Alkuviikosta oli kyllä vähän limasempaa, mutta se ei mulla takaa mitään. Mikäli ne oli ovislimoja, on tästä kierrosta odotettavissa hyvin lyhyt. Lisäksi tätä toivottomuutta lisää se, että edellisessä suhteessa yritettiin 4vuotta, ilman että mitään tapahtu, joten yhteensä tässä itsellä yritystä on takana jo se reilu 5vuotta ja alkaa jo vähän ketuttaa. Onneks pettymyksiin tottuu, kunnes tulee taas näitä päiviä kun vaan ärsyttää liikaa kaikki. Kiitos ja anteeksi avautumisesta.
Outo-olio kp14
Ensiksi, pahoittelut kaikille, joita ei onnistanut tässä kierrosssa :( Kyllä se pienokainen kaikille suodaan!
Tuntuu aivan hirveältä ensin lukea niin monien pettymyksistä ja tulla sen jälkeen hehkuttamaan omaa onneaan; kp 31/32 ja iltapissasta tehdystä testistä hailakka haamu. Toivotaan, että pikkuinen on napannut kunnolla kiinni ja pysyy turvassa :)
Huomenia kaikille!
Voi surku, onpa täällä tippuneita... No, itselle saattaa käydä samoin, nimittäin nyt kp20 eikä vieläkään ( muka) ovulaatiota. Kyllä tässä nyt on täytynyt tapahtua jokin erhe, ei mulla mitenkään voi olla näin pitkä kierto, viime kierto oli 29 päivää.
Oliskohan mahdollista, ettei testit oo toimineet? Tein ekaksi niitä digitaalisia ja sitten liuskatestejä, kun ne loppu. Oon testannut joka päivä kp12 alkaen, joten... Hämärää.
Mutta nyt sitten täytyy vaan asennoitua niin, että menkat joko alkaa tai sitten ei ala. Tässä pitäisi reilu viikko kärvistellä.
Varovaiset onnittelu Black Butterflylle, toivottavasti haamu tulee vahvemmaksi ja saat varmuuden. :)
Onnittelut Black Butterfly toivottavasti haamu vahvistuu. Ihmettelen kovasti että mikä tässä nyt on kun niin moni tipahtelee, surullista mutta paljon tsemppiä ja jaksamista uudelle kierrolle. Itse vielä odottelen, tavalllaan mietin että ei tällä kertaa kyllä tainnut onnistuu mutta kyllä sitä vaan salaa toivoo.
SIMPUKKA74 mulla ovis oli vasta kp 21 tai 22 mutta tikutkin näytti jo haaleeta viivaa pitkään ennen noita päiviä, sitten se vihdoin tummui, kierron pituudesta mulla ei ole tietoa kun ehkäsy (kierukka) jätettiin vasta heinäkuussa pois ja eka menkat tuli yllättäen, mutta silloin kun mulla oli menkat joskus ennen ehkäsyä niin mulla oli kyl muistaakseni pitkä kierto. Joten nyt laskeskelin oviksen mukaan niin kierto saattais olla jotain 33.
Nyt siivoomaan, tämä viikonloppu vietetään kuopuksen synttäreitä.
Jesell2 kp 23/ 33? yk2
No tulihan se ensimmäinen! Onnittelut black butterfly haamusta!!
Ihanaa että joku saa edes jotain näkyviin :)
Tänne ei nyt oikein ole ne plussatuulet osuneet. Jos se nyt vaikka alkaisi! Toivon todella!!
Onnea Black Butterfly! Oispa ihanaa jos alottaisit nyt plussabuumin ja saatis me muutkin juhlimisen aihetta :) Samalla tsemppiä kaikille tippuneille. Kyllä se plussa sieltä vielä meille muillekin pärähtää..siihen on luotettava.
Simpukka74 mulla oli myös tässä kierrossa hankaluuksia ton oviksen löytymisen kanssa enkä tosiaan tiedä onko mitään ovista ollutkaan kun oireet ollu kummallisiin aikoihin. Mäkin tosiaan tikuttelin ja siihen on kunnon plussaa saanut kun vasta tosi myöhäisillä kp:llä. Mistä pissasta oot tikuttanu? Aamulla/päivällä/illalla? Entä juotko paljon? Virtsan vahvuus taitaa suoraan vaikuttaa siihen viivan tummuuteen :/
Outo-olio mulla on samanlaisia fiiliksiä, että ei varmasti ole tärpännyt ja onkohan sitä ovistakaan ollut. Täytyy jaksaa tsempata kuitenkin ja jos ei nyt tärppää niin ehkä ensi kierto on sitten se meidän kierto :)
Jansku20 onkos sulla aiemmin koskaan kierto heitellyt noin pahasti? Mä vähän epäilisin kyllä ton tk:n tädin sanoja tosta raskaustestien luotettavuudesta ynnämuusta. Kun sinne terkkarille meet niin vaadi sitä verikoetta, että saat varmuuden raskaudesta. Kyllähän asia muutenkin pitää tutkia, jos ei niitä menkkoja kuulu. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon :)
Omaa napaa sen verran, että testasin aamulla negan. Illalla menossa rapujuhliin ja ajattelin vähän varmistella tilannetta juomisten suhteen, vaikka ennen menkkojen alkamista en aio luopua toivosta. Nyt kuitenkin vatsassa sellasia tuntemuksia, että niinköhän on täti kurvaamassa paikalle. :/ No, huomenna odotettavissa kp1 ellei ihmettä ole sittenkin tapahtunut. En kyllä aio testata ennen ensi viikon puoliväliä jos nyt ei mitään odotuksista huolimatta kuulu.
Vaikka piti testata vasta maanantaina, niin miehen kannustuksella uskaltauduin testaamaan jo tänään. Clearblue digin mukaan raskaana 2-3 viikkoa :)
Vähän "noloa" kun tärppäsi näin nopeasti.... Toivottavasti muillekin puhaltelis niitä plussatuulia!!
Aamupäivää! :)
Heti ekaksi haluan ilmaista syvän myötätuntoni teille kaikille, joilla on menkat alkaneet. Tsemiä ja parempaa tärppi-onnea uuteen kiertoon! <3
Black butterfly: Onnittelut haamusta! Toivottavasti viiva vahvistuu ja kaikki sujuu hyvin <3
Outo-olio: Sulla on tosi pitkään yritystä takana :( Oletko koskaan käynyt missään tutkimuksissa asian tiimoilta? Anteeksi, jos olet asiasta jo aiemmin kirjoittanut. Tänne tulee niin paljon viestejä, ettei millään aina muista kuka on kirjoittanut mitäkin. Todella toivon, että sullakin tärppäisi jo pian <3 Varmaan raastavaa, kun yritystä noin kauan takana. Tunnen valtavaa empatiaa pitkään yrittäneitä kohtaan. En varmaan pysyisi järjissäni jos vauva-projektissa venyisi vuosia, kun nyt jo meinaan hyppiä pitkin seiniä ja olla niin kärsimätön. Kyllä teidän pitäisi jo se palkinto saada pitkäjänteisestä yrittämisestä :)
Mulla menossa kp 12, ja olen toissapäivänä ja eilen ovistestit tehnyt. Toissapäivänä ei tullut testiviivaa ollenkaan, ja eilen tuli aivan aivan haalea, melkein näkymätön viiva. Katsotaan, onko viiva tänään jo vahvistunut :)
Mulla on niin jo sellainen olo välillä, ettei meille tule vauvaa ikinä ja jommassa kummassa tai molemmissa on saletisti vikaa :( En kestä ajatusta, että tässä menee vielä pitkäänkin. Tuntuu, että nyt jo meinaan revetä liitoksistani, kun kuume on niin kova!!! Vauva pyörii mielessä 24/7, se on takaraivossa ihan-koko-ajan. Aika tuntuu matelevan. Elän kahden viikon sykleissä - ensin odotan kaksi viikkoa puuhapäiviä (siis ovista), jonka jälkeen odotan kaksi viikkoa menkkoja. Ja kun ne alkaa, tulee hirveä pettymys ja sitten odotetaan taas se kaksi viikkoa ovista jne. En voi elää näin enää kovin kauaa, jotakin täytyy tapahtua!!! Jos en tulekaan raskaaksi vielä pitkään aikaan, niin elämäni menee ohi haaveillessa ja odottaessa, ja lopulta varmaan menetän järkeni.. :P Mutta kun en halua tällä hetkellä mitään muuta kuin oman pikkuisen rakkaan mieheni kanssa. Tuntuu niin raskaalta ja turhauttavalta kun mitään ei tapahdu!!! :( Miten voikin haluta jotain näin kovasti!!!!
Kuten olen täällä aiemminkin kirjoittanut, niin meillä ollaan oltu ilman ehkäisyä siis tammikuun lopulta. Mutta tuohon alkukesälle asti oltiin sillä ajatuksella, että tulee kun tulee. Mulla on sinä aikana ollut ainakin 1 vai 2 kiertoa niin, ettei ovista ole varmasti ollut ollenkaan (nämä pari kiertoa on olleet niin lyhyitä, ettei niihin ole kyllä mitenkään voinut "mahtua" ovulaatiota). Sitten kun ei olla tärppipäiviä mitenkään laskeskeltu, niin on varmasti mennyt jokunen kierto niin, ettei seksiä ole ollut ollenkaan oviksen aikaan. Nyt vasta kun tuosta viime kierrosta alkaen ollaan aloitettu yritys ihan toden teolla, niin nyt sen oikeastaan vasta näkee, tärppääkö otollisissa olosuhteissa ja oikealla ajoituksella.
Ja kp:than mulla on tosiaan yleensä jotain 26-34 päivän väliltä. Nuo muutama ovikseton kierto mitä on satunnaisesti ollut, niin niitä en merkkaa tohon ollenkaan (yksi niistä oli esim vain 18 päivää, ja kun mulla kestää menkat 6-8 vrk niin järkeilisin ettei tollasissa kierroissa sitä ovista ole todennkäöisesti ollut laisinkaan). Koska noita todella lyhyitä kiertoja on niin harvoin, ja ovat yleensä olleet silloin kun mulla on ollut ihan tolkuttoman stressaava elämäntilanne.
Lopuksi haluan jälleen toivottaa kärsivällisyyttä ja tsemppiä kaikille! On ihanaa kun on tällainen paikka, missä tulee ymmärretyksi. Olen tajunnut, ettei tätä vauvakuumetta voi ihan oikeasti täysin käsittää ennenkuin se omalle kohdalle osuu. Siksi kiitän teitä kaikkia kun olette olemassa <3 Mulla varmaan leviäis pää ellei olis tämmöstä paikkaa missä lueskella ja kirjoitella ihmisten kanssa jotka todella ymmärtää.
Nemi83 Kp 12 / 26-34, Yk 8
Rimpsukka: Paljon onnea plussasta! Onpa ihanaa lukea näitäkin uutisia välillä :)
Toivottavasti saadaan vielä paaaaaljon lisää plussia toukokuisille!!! <3
Onnea Black Butterfly ja RIMPSUKKA :) toivottavasti kaikki menee hyvin!
Pahoittelut monille tädistä, mutta uskon vahvasti että jokaiselle on tiedossa vielä tulevaisuudessa ihania uutisia. Ihanaa että moni jäi toukokuun puolelle
Tein eilen illalla testin ja kyllä siihen haamu tuli :) nyt ei silmät valehdellut! Vähän olen vielä varovainen eli toivon että olisi kunnolla kiinnittynyt... Teen huomenna vielä testin ja toivon vahvempaa viivaa. Menkat ei ole vielä alakanut, mutta alaselässä yhä juilii :( joka ei aina hyvä merkki ole.... ja toinen huono merkki on että mun etova olo katosi jonnekin ? Hyvä merkki on että rinnat ovat arat, mutta se voi johtua myös alkavista menkoista - toivottavasti ei ala!!! Seuraan tilannetta...
JANSKU20 älä heitä kirvestä kaivoon ! Pidän peukkuja puolestasi!
Kp 28/28
Huomenta! Minä täältä töistä taas kirjottelen! Iltavuorossa olin eilen ja käväsin kotona vähän nukkumassa.. Aamuun tulin sitten taas takasin töihin. Tuntuu että minä oon aina vaan töissä. Eilenkin kotiin laahustin niin väsyneenä ettei jaksanu edes harkita vauvantekoa... Onneks mulla on vapaa vkl. Tänään aamusta pääsen viikonlopunviettoon! Pitkään aikaan ei oo ollu vapaata viikonloppua ja mikä parasta miehelläkin on vapaa ja oviskin pitäs olla ihan just! :) suunnitelmissa olis käydä huomenna elokuvissa ja syömässä ja muutenkin vaan keskittyä toisiimme kun arkena ei ehdi. :) jospa tän viikonlopun ansio
sta sais plussan sitten.. Toivotaan.
Surullista lukea teidän putoamisista. :( onneks kuitenkin moni pysyy toukokuisissa vieläkin. Toivotaan nyt Oikeen paljon plussatuulia meille kaikille!