Haluaisin keskustella abortin kannattajan kanssa,
löytyykö täältä ketään?
Itse vastustan abortteja ja tahtoisin kuulla (asiallisia, ei henkilökohtaisuuksiin meneviä) perusteluja ns. vastapuolelta. Olisiko paikalla ketään, joka tahtoisi kuulla minun ajatuksiani ja käydä keskustelua aiheesta?
Kommentit (182)
Eiköhän se niiden jo perheellisten äitien syy ole oikeasti se että he kokevat etteivät jaksa enää uutta lasta, silloin voimat loppuu ja se on pois niiltä jo olemassaolevilta.
En missään nimessä elä utopiassa tai kuvittele, että kaikki maailman ihmiset ovat loistavia vanhempia tai että jokaisen lapsen olisi hyvä asua omien biologisten vanhempiensa kanssa! Mielestäni tämä asia ei kuitenkaan ratkea sillä, että kaikki ne epäonniset lapset tapetaan ennen syntymää. Eikö sivistyneeltä yhteiskunnalta voi odottaa hieman enemmän huolenpitoa kaikkein heikoimpia kohtaan?
Kannattaa myös muistaa, että hyvin monet narkkarit, juopot ja sekopäät pitävät ne lapsensa, kun taas sadat terveet, normaalit, parhaassa synnytysiässä olevat naiset lopettavat raskauden niinkin vähäpätöisen asian takia kuin "Olin kännissä, ei kiinnostanut ehkäistä".
ap
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:22"]
sadat terveet, normaalit, parhaassa synnytysiässä olevat naiset lopettavat raskauden niinkin vähäpätöisen asian takia kuin "Olin kännissä, ei kiinnostanut ehkäistä".
ap
[/quote]
Joo, näin ne sanoo koska niitä ei kerta kaikkiaan huvita ruveta tilittämään elämäänsä kuka nyt syytä sitten tivaakin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:15"]
Monet perustelevat aborttia sillä, että se on välttämätön oikeus raiskattujen tai raskauden takia hengenvaarassa olevien naisten takia. Kuitenkin tilastojen mukaan näitä tapauksia on häviävän pieni osuus aborteista. Pitäisikö teistä abortti rajata vain näille mainitsemillenne tapauksille, vai pitäisikö sen olla avoimesti kaikille saatavilla?
Mitä mieltä olette siitä, että merkittävä osa aborteista tehdään aikuisille naisille, joilla on lapsia ja jotka nimeävät abortin syyksi sen, että eivät käyttäneet ehkäisyä?
Millaiset aikarajat teistä olisivat abortille sopivat - ja miksi juuri ne?
ap
[/quote]
Mina tuossa aikaisemmin sanoin etta minut raiskattiin. Sain heti jalkiehkaisyn mutta jos en olisi kertonut tasta niin ties mita olisi tapahtunut. Raiskaajani sai tuomion. Sitten han valitti tuomoiosta ja on nyt vapaa. Joten oikeuden nimissa han on syyton. Ja koska vastustan aborttia periaatteessa minun olisi pitanyt pitaa lapsi koska raiskaajaa ei toistettu syylliseksi olen tappaja. Millaista elamani raiskaajani lapsen kanssa olisi ollut? On helppoa puhua periaatteista jne mutta elama on ihan erilaista.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:56"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:53"]
Olen elanyt sen ajan jolloin abortti oli laiton tai ainakin kiven alla. Avoliittoa ei tunnettu ja nainen sai kantaa kaikki seuraukset avioliiton ulkopuoleisesta suhteesta tai raiskauksesta. Paljon kuoli nuoria naisia oman kaden kautta. Minulle alkuraskaus on vain solukimppu jonka poistamisasta en syyllisty.
Kaikkein eniten aborttia ovat vastustaneet vanhat miehet korkeissa asemissa vaikka asia ei heita kosketa millaan tavalla.
[/quote]
En usko, että ole elänyt tuota aikaa. Abortti on nimittäin tässä maassa ainakin ollut laillinen niin pitkään, että sinun täytyisi olla vähintään 90-vuotias nyt.
[/quote]
Se, että on ollut laillinen ei tarkoita samaa, että sen olisi ns. aina saanut.
Tätinion 65-vuotias ja minulla on setä bain, koska tätini ei saanut aborttia. Meni sitten sen sijaan naimisiin lapsenisän kanssa,mitä ei olisi edes halunnut, mutta äpärä olisi ollut vielä pahempi vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:22"]
En missään nimessä elä utopiassa tai kuvittele, että kaikki maailman ihmiset ovat loistavia vanhempia tai että jokaisen lapsen olisi hyvä asua omien biologisten vanhempiensa kanssa! Mielestäni tämä asia ei kuitenkaan ratkea sillä, että kaikki ne epäonniset lapset tapetaan ennen syntymää. Eikö sivistyneeltä yhteiskunnalta voi odottaa hieman enemmän huolenpitoa kaikkein heikoimpia kohtaan?
Kannattaa myös muistaa, että hyvin monet narkkarit, juopot ja sekopäät pitävät ne lapsensa, kun taas sadat terveet, normaalit, parhaassa synnytysiässä olevat naiset lopettavat raskauden niinkin vähäpätöisen asian takia kuin "Olin kännissä, ei kiinnostanut ehkäistä".
ap
[/quote]
Eiköhän niitä epäonnisia lapsia ole nytkin jo tarpeeksi eivätkä taida kaikki saada sitä apua mitä tarvitsisivat.
Miten aktiivisesti sinä autat näitä jo olemassa olevia lapsia?
Jos ei auta heitäkään millään tavalla, niin kannattaako sitten puskista huudella?
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:30"]
Meni sitten sen sijaan naimisiin lapsenisän kanssa,mitä ei olisi edes halunnut, mutta äpärä olisi ollut vielä pahempi vaihtoehto.
[/quote]
Nämä tämmöiset on just sitä mihin ei haluta takaisin.
Maapallolla on liikaa ihmisiä. Maapallo tuhoutuu sen takia kun ihmisiä on liikaa. Maapallolla on miljoonia ihmisiä; lapsia jotka kärsii joka päivä. Miksi et ap auta niitä ihmisiä jotka kärsii, vaan tekopyhästi puhut ihmisinä hedelmöittyneistä munasoluista? Vähän perspektiiviä taas kehiin. Jokaisella lapsella pitää olla oikeus syntyä tähän kamalaan maailmaan toivottuna.
Jos ap haluat lisätä lasten kärsimystä tähän maailmaan, niin ajat aborttikieltoa.
Jos haluat saada aikaan jotain positiivista, rupeat toimimaan irl sen eteen, että mahdollisimman moni raskaaksi tuleva kokisi pystyvänsä pitämään lapsen. Ts. mielenterveysongelmaisten tuki, lapsiperheiden tuki, ehkäisyvalistuksen parantaminen. Käytännössä usein kuitenkin on niin, että samat ihmiset jotka on kieltämättä aborttia on myös kieltämässä seksin harjoittamisen ja ehkäisyvalistuksen, koska utopia.
Edelleen toistaisin toiveen siitä, että ei puhuttaisi yksilötasolla tai käytäisi läpi minun tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni, vaan puhuttaisiin abortista ilmiönä ja moraalisena ongelmana.
Osaisiko joku vastata aiemmin esittämiini kysymyksiin, tai herättivätkö ne jotain ajatuksia?
ap
Kyllä se on jokaiselle abortin tekijälle yksilötasolla eikä yleinen moraalinen ongelma.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:33"]
Maapallolla on liikaa ihmisiä. Maapallo tuhoutuu sen takia kun ihmisiä on liikaa. Maapallolla on miljoonia ihmisiä; lapsia jotka kärsii joka päivä. Miksi et ap auta niitä ihmisiä jotka kärsii, vaan tekopyhästi puhut ihmisinä hedelmöittyneistä munasoluista? Vähän perspektiiviä taas kehiin. Jokaisella lapsella pitää olla oikeus syntyä tähän kamalaan maailmaan toivottuna.
[/quote]
Siis kuka on niin sadisti että toivoo lapsia tähän - kuten sanoit - kamalaan maailmaan?
Ap haluaa puhua asiallisesti blaa blaa ja itse alapeukuttaa jokaista vastausta jossa ollaan eri mieltä.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:49"]
Edelleen toistaisin toiveen siitä, että ei puhuttaisi yksilötasolla tai käytäisi läpi minun tekemisiäni tai tekemättä jättämisiäni, vaan puhuttaisiin abortista ilmiönä ja moraalisena ongelmana.
Osaisiko joku vastata aiemmin esittämiini kysymyksiin, tai herättivätkö ne jotain ajatuksia?
ap
[/quote]
Johan tässä vastattiin. Ei ole mikään itsestään selvyys, että se syntyvä lapsi on onnellinen olemassa olostaan. Voi hyvin kirota sitä joka päivä. Kun ei synny tähän maailmaan ollenkaan, ei ole murheitakaan. Siksi abortti. Ihmisen elämä on turhaa ja typerää. Mitään ei menetä jos se jää kokematta.
Abortti kuuluu niihin asioihin, joista kaikilla voi olla mielipide, mutta kukaan ei voi muuta kuin hoitaa oman tonttinsa ja toivoa, että toiset tekevät samoin. En koskaan kieltäisi keneltäkään laillista aborttia, vaikka on vaikea kuvitella tilannetta, jossa sen itselleni sallisin. Suomen lainsäädäntö sallii naiselle oman harkinnan laajasti, mikä on kaikin puolin järkevää.
Toki säälin hoitajia ja lääkäreitä, jotka joutuvat näitä tekemään, mutta en sen enempää kuin muitakaan, jotka ammatissaan joutuvat vaikeisiin tilanteisiin.
Olen tuntenut ihmisiä jotka eivät olisi halunneet syntyä tänne koska lapsuus on ollut hirveää helvettiä. Nuoria kuolee itsemurhiin koska eivät jaksa elää, nuoret ovat masentuneita, mutta ei ole riittävästi apua tarjolla. Kaduilla viettää lapsia ja nuoria jotka eivät voi mennä kotiin ja he ovat alttiina hyväksikäytöille. Tuossa lähistöllä Pietarissa elää lukemattomia katulapsia viemäreissä.
Että minua oottaa päähän tämä "elämän kunnioitus" niin valikoiden.
Noh, mun näkemys ei ole ihan yhtä synkkä kuin 36 mutta kyllähän siinä on asiaa. Paras todiste tästä on se, että moni abortin jyrkistä kieltäjistä viettää elämänsä odottaen taivaaseen pääsyä ja parempia aikoja. Koko jutussa ei vaan ole tästä näkökulmasta mitään järkeä. Pakotetaan maailmaan lapsia kyvyttömille ja haluttomille vanhemmille, että lapsi voi jatkaa sukupolvien ketjussa jatkuvia mielenterveysongelmia, ja lohdutuksena on se että kuoleman jälkeen on sitten paremmat oltavat.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 02:04"]
Abortti kuuluu niihin asioihin, joista kaikilla voi olla mielipide, mutta kukaan ei voi muuta kuin hoitaa oman tonttinsa ja toivoa, että toiset tekevät samoin. En koskaan kieltäisi keneltäkään laillista aborttia, vaikka on vaikea kuvitella tilannetta, jossa sen itselleni sallisin. Suomen lainsäädäntö sallii naiselle oman harkinnan laajasti, mikä on kaikin puolin järkevää.
Toki säälin hoitajia ja lääkäreitä, jotka joutuvat näitä tekemään, mutta en sen enempää kuin muitakaan, jotka ammatissaan joutuvat vaikeisiin tilanteisiin.
[/quote]
Huom! Sallii NAISELLE oman harkinnan. Kyllä siittäjän eli miehen mielipidettäkin piäisi kysyä. Etenkin kun eletään (valheellisesti) muka tasa-arvoisessa maassa. Jos ei muuta niin mahdollisuus ns. sosiaaliseen aborttiin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 02:05"]
Olen tuntenut ihmisiä jotka eivät olisi halunneet syntyä tänne koska lapsuus on ollut hirveää helvettiä. Nuoria kuolee itsemurhiin koska eivät jaksa elää, nuoret ovat masentuneita, mutta ei ole riittävästi apua tarjolla. Kaduilla viettää lapsia ja nuoria jotka eivät voi mennä kotiin ja he ovat alttiina hyväksikäytöille. Tuossa lähistöllä Pietarissa elää lukemattomia katulapsia viemäreissä.
Että minua oottaa päähän tämä "elämän kunnioitus" niin valikoiden.
[/quote]
Miksi puhut vain lapsista ja nuorista? Vituttaa täällä vanhempiakin.
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 01:03"]
[quote author="Vierailija" time="28.07.2013 klo 00:56"]
Ihmisen elämä on niin kamalaa ja aivan turhaa kärsimystä (ainakin jos syntyy mieheksi - naiset saavat elää pumpulissa), että humaaneinta on jättää lapsi kokonaan tekemättä tai sitten abortoida sikiö. Kauhein rikos on siittää/synnyttää uusi ihminen tänne maailmaan.
[/quote]
Naiset saavat elää pumpulissa ja miesten elämä on pelkkää kärsimystä? Perustele, ole hyvä.
[/quote]
Ihmisen elämän tarkoitus (biologinen) on sukupuoliyhdyntä eli seksi. Kaikki naiset saavat seksiä aina halutessaan ja milloin tahansa. Miehet eivät. Itse en saa seksiä lainkaan ja olen sen vuoksi menettänyt elämänhaluni. Mikä on aivan järkevää sinänsä, sillä jos ihminen tai eläin ei pääse parittelemaan, on sen olemassaolo resurssien haaskaamista.