Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystäväni 4v lapsi kertoi minulle tänään isästään seuraavanlaista:

Vierailija
26.07.2013 |

"Ei isi oo ihana. Isi on pilannut meidän elämän. Isi aina huijaa ja höpöttää. Äiti sanoo että Isi on tehnyt meille jotain, en tiedä mitä, ja pilannut meidän elämän!"

Kerronko tätä miesystävälleni vai pidänkö omana tietona? 

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole miehen suhteen tarkkana neuvoisin.

Vierailija
2/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa vittumainen eksä ainakin, että sitten lapselle puhuu tuommoisia. Mä jättäisin kertomatta, ettei tule aloittaneeksi suurta riitaa. Pitäisin varani, en lähtis suhteen kanssa kiiruhtamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä tasan tarkkaan miten miehen ja lapsen äidin suhde on päättynyt ja mitä he ovat toisilleen tehneet; järkyttäviä asioita puolin ja toisin. Kuitenkin minusta on asiatonta puhua lapselle mitään elämän pilaamisesta kun kaikilla menee nyt hyvin, niin isällä kuin äitilläkin. 

En haluaisi loukata miesystävääni. Tiedän, että hän murtuisi täysin jos kuulisi tämän. Lapsi on hänelle kaikki kaikessa. Asia ei minulle kuulu, tiedän, mutta varmasti ymmärrätte että tämä painaa mieltäni kovasti. 

ap

Vierailija
4/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrot tietenkin!! Miehen exä aivopesee poikaa kovalla vauhdilla. Vain henkisesti sairas kertoo lapselleen moisia juttuja vaikka olisivat tottakin. Kerro ihmeessä!

Vierailija
5/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osaltasi rikkonut tämän pienen lapsen maailmaa. Häpeäisit edes, mutta ei, sun pitää kailottaa nämä mokasi vielä netissä.

Vierailija
6/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollut mitenkään osallisena vanhempien erossa, saatika yrittänyt leikkiä äitiä lapselle. 

Ap

Vierailija
7/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompa kinkkinen tilanne kerrassaan

Vierailija
8/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut itse vähän samanlaisessa tilanteessa. Siinä mielessä, että lähiäiti kertoi lapsilleen aivan käsittämättömiä asioita niin näiden isästä kuin toki myös minusta (en ollut osallisena eroon, mutta koska tulin "jo" puoli vuotta eron voimaan astumisen jälkeen kuvioihin eli lähemmäs 2,5 vuotta eropäätöksestä, niin ex päätti, että olin syy eroon...).

Lapset eivät kylläkään kertoneet minulle näitä asioita vaan suoraan isälleen.

Miehen kanssa noista juteltiin ja päädyttiin siihen tulokseen, että kokeillaan neutraalia lähestymistapaa. Mies ei siis sanonut lasten äidille aiheesta mitään eikä myöskään lapsille. Lisäksi meistä molemmat on hyvin tarkkoja siitä, että lasten äidistä ei puhuta mitään pahaa (sen verran tästä periaatteesta on joustettu, että kun äiti kolmannen kerran peräkkäin esti tapaamiset valehdellen lapsille, että isä ei halua tavata, lapsille alettiin kertoa aina etukäteen milloin tapaaminen on).

Tämä on kantanut hedelmää ja nykyään äiti pystyy hetkittäin olemaan jopa asiallinen ja ennen kaikkea, ei ole enää asiaton. Hän siis saattaa olla puhumatta, vastaamatta lapsia koskeviin viesteihin yms edelleen, mutta ei ole enää asiaton eikä myöskään ole enää lapsille haukkunut meitä jatkuvalla syötöllä (6-vuotias oli hieman hämillään, kun äiti oli kaivanut facebookista minun kuvani ja näyttänyt lapselle "tässä on se huora, jonka takia äiti ja iskä ei ole enää yhdessä, tiedätkö sinä mikä on huora? Se on paha nainen, joka rikkoo perheitä, tällainen kuin tämä tässä").

Tokikaan meistä kumpaakaan ei lapset edelleenkään saa lähikodissaan mainita, mutta eipähän sentään mustamaalakaan meitä enää.

Tarinani pointti on siis se, että kannattaa yrittää vaan väkisin purra hammasta ja käyttäytyä itse asiallisesti vaikka se toinen tekisi mitä. Se on vaikeaa, mutta luultavasti kantaa pidemmällä aikavälillä hedelmää.

Meillä lähti myös meidän kahdenvälinen elämä selkeästi rauhoittumaan sen jälkeen, kun "poistimme" exän elämästämme eli jutut toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Ei siis saanut miestä enää huonolle tuulelle ja kaikki meistä varmaan tietää millainen on huonotuulinen ihminen vaikkei se kohdistuisikaan läsnäolevaan henkilöön..

Joten jos uskot, että mies kykenee käsittelemään tuon asian siten, että antaa vain olla eikä ota siitä uusia kierroksia ja ammuksia exäänsä kohtaan, niin kerro. Jos taasen epäilet, että tuosta hyvästä välit tulehtuisivat vielä enemmän, älä kerro.

Kaikkien osapuolten, niin sinun, miehen, lapsen kuin exänkin kannalta kuitenkin parasta olisi, että välit olisivat asialliset vaikkei exä sitä vielä osaakaan ajatella niin eikä välttämättä koskaan edes osaa.

Vierailija
9/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen eksät sitten sotki lapset aikanaan aivan järkyttävällä tavalla. Miehellä oli siis kaksi lasta ex-ex:n kanssa ja asui ennen mua erään naisen kanssa avoliitossa vuosia. Tämä avokki oli sairaan mustis lapsista ja eksästä haukkuen tuota lasten äitiä kaikin tavoin. No, lasten äiti sitten avautui noista aina teini-ikäisille tyttärilleen... Jee-jee. Esimerkiksi mies oli avokille tunnustanut pettäneensä lasten äitiä joskus nuorena useamman kerran ja tämä avokki innoissaan soitti lasten äidille kertoakseen, että häntä on joskus 10 vuotta takaperin petetty ja tietysti paisutteli asiaa matkalla. Äiti tietysti otti itseensä vanhastakin jutusta ja avautui siitä taas teini-ikäisille tyttärille, kuinka heidän isänsä petti häntä aikanaan maksullisten naisten kanssa jne. Huoh. Mitään noin idioottimaista en ole ikinä kuullut. Miksi sen avokin piti sinne soitella loukatakseen toista ja miksi äiti haluaa kertoa lapsille niitä juttuja? Lapset asuivat siis 50-50 isällä ja äidillä, joten siinä suhteessa kaikki oli lasten suhteen kunnossa.

Vierailija
10/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehen eksät sitten sotki lapset aikanaan aivan järkyttävällä tavalla. Miehellä oli siis kaksi lasta ex-ex:n kanssa ja asui ennen mua erään naisen kanssa avoliitossa vuosia. Tämä avokki oli sairaan mustis lapsista ja eksästä haukkuen tuota lasten äitiä kaikin tavoin. No, lasten äiti sitten avautui noista aina teini-ikäisille tyttärilleen... Jee-jee. Esimerkiksi mies oli avokille tunnustanut pettäneensä lasten äitiä joskus nuorena useamman kerran ja tämä avokki innoissaan soitti lasten äidille kertoakseen, että häntä on joskus 10 vuotta takaperin petetty ja tietysti paisutteli asiaa matkalla. Äiti tietysti otti itseensä vanhastakin jutusta ja avautui siitä taas teini-ikäisille tyttärille, kuinka heidän isänsä petti häntä aikanaan maksullisten naisten kanssa jne. Huoh. Mitään noin idioottimaista en ole ikinä kuullut. Miksi sen avokin piti sinne soitella loukatakseen toista ja miksi äiti haluaa kertoa lapsille niitä juttuja? Lapset asuivat siis 50-50 isällä ja äidillä, joten siinä suhteessa kaikki oli lasten suhteen kunnossa.

Vierailija
11/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset nyt höpöttelee mitä sattuu, älä ota pirpanan juttuja tosissas

Vierailija
12/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 02:45"]

Kerrot tietenkin!! Miehen exä aivopesee poikaa kovalla vauhdilla. Vain henkisesti sairas kertoo lapselleen moisia juttuja vaikka olisivat tottakin. Kerro ihmeessä!

[/quote]

Missä luki että onpojasta kyse??

Vierailija
13/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:27"]

lapset nyt höpöttelee mitä sattuu, älä ota pirpanan juttuja tosissas

[/quote]
Tämä tuli myös mieleen, mutta lapsen äiti on selkeästi halunnut vähentää tapaamisia ym. jatkuvasti. Ennen lapsi oli isällään joka toinen vkl + satunnaisia päiviä viikolla. Nyt äiti on alkanut järjestää matkoja ja sukulaisvierailuja niin että lapsi on ollut viimeksi 3kk sitten koko viikonlopun isällään, ja tämä on aina "isän vika". Miesystäväni äidin kanssa lapsen äitillä on hyvät välit, ja he kyllä vatvovat ja ihmettelevät jokaista liikettä ja tekemistä. Ja nyt isi pilaa elämän eikä hänestä saa tykätä.
Ap

Vierailija
14/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 09:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.07.2013 klo 02:45"]

[/quote]

Missä luki että onpojasta kyse??

[/quote]

Ei lukenutkaan

Vierailija
15/41 |
26.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä vastasit lapselle? Ainakin sun olisi pitänyt kertoa, että isi ei pilaa kaikkien elämää ja muutenkin jutella lapsen kanssa tilaneesta.

Vierailija
16/41 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, ap miten kävi?

Vierailija
17/41 |
02.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kertoisi miehelle, ja sanoisin lapselle (ok tilanne meni jo mutta): "tosi kurjaa, että sun pitää ajatella tuollaisia. Ja on varmaan kamalaa, kun isi ja äiti on riidelleet niin paljon. Mutta mä tiedän, että isi rakastaa sinua hirveän paljon".

Vierailija
18/41 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä!

Päätin etten kerro asiasta, Koska halusin pitää jutun mun ja lapsen välisenä. Kävipä kuitenkin niin että kun lapsi oli kylässä, hän alkoi itkeä. Mies kysyi et mikä hätänä, ei suostunut kertoo isälle vaan halus jutella minun kanssa. Lapsi kertoi häntä pelottaa ettei pääse enää meille kun äiti ei tykkää kun hän käy täällä. Sanoin lapselle että aivan varmasti pääsee käymään jatkossakin, Ei tarvii huolia, isi rakastaa ja on kyllä tosi onnellinen aina kun näkee lapsen jne. Lapsi reipastui taas ja sit kertoi isälleen tämän että ei enää mitää hätää, pelotti ja x kertoi et saa tulla. No mies järkyttyi ihan älyttömästi ja kerroinkin sitten illalla koko jutun. 

Nyt ollaan sitten yhdessä pähkäilty että mikä eteen. Lapselle ei missään tapauksessa saa tulla syyllinen olo siitä että hän on kertonut näitä asioita, toisaalta lapsen äitin käytökseen on saatava kuri. Tuli taas hakemaan lasta päivää liian aikaisin kun oli varannut heille mökin.

Vinkkejä saa taas antaa...

ap

Vierailija
19/41 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi pelkää ihan syystä. Läheltä olen seurannut tapausta, jossa äiti on päättänyt huvikseen estää isän ja lapsen tapaamiset ja yhteydenpidon. Ei näytä olevan edes vaikeaa, isän oikeusturva on heikko :-/

Vierailija
20/41 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on täynnä katkeria naisia. Jos välit on noin huonot, ainoa tapa

on hoitaa asia jonkun virallisen tahon kautta, että lapsi saa tavata myös isää, niinkuin on sovittu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme