Suomea vaivaa ylisukupolvinen trauma ja se vaikuttaa kaikkeen
Mm. parisuhteiden muodostumiseen.
Nykyiset 25-40 vuotiaat naiset ovat eläneet lapsuutensa perheissä, joita on monesti varjostanut alkoholismi, työttömyys, väkivalta, köyhyys ja niiden seuraukset. Moni nykypäivän aikuinen nainen on katsonut äitinsä kärsimystä huonossa parisuhteessa ja tehnyt päätöksen, että minä en ainakaan samanlaista miestä ja huonoa parisuhdetta halua.
Naiset varmaankin pyrkivät kiinnittämään parinvalinnassa huomiota sellaisiin asioihin, jotka kertoisivat miehen olevan tasapainoinen ja luotettava. Miehet taas pyrkivät esittämään parinvalinnassa parhain puolin miestä joka täyttää nämä naisten asettamat kriteerit.
Se luo omanlaisensa noidankehän jossa nykymaailman deittailussa ihmisistä on luotu kuin jotain tuotteita, joista aina on joku parempi saatavilla. Aina täytyy kehittää itseä.
Suomesta tuntuu puuttuvan sellainen rento deittailukulttuuri kokonaan missä oltaisiin vain ihminen ihmiselle, eikä edustettaisi vain sitä mitä ollaan elämässä saavutettu?
Kommentit (15)
Nykyiset nelikymppiset naiset pitävät sitä yllä vieraannuttamalla lapsensa iseistään. Naiset eivät kestä sitä, että nykyaikainen mies haluaa olla lapsen elämässä läsnä, eikä sen naisen, ja siksi nainen pyrkii etsimään ensisijaisesti parisuhdetta, ja samalla pilaa lapsensa elämän.
Oon sitä mieltä että jokaisella suomalaisella pitäisi antaa vaikka viiden kerran kortti psykoterapiaan. Monella ihmisellä lähtis purkautumaan aikamoisia uskomuksia ja tunnelukkoja, joissa rypemiseen mennyt energia vapautuu itsensä kehittämiseen ja uusiin innovaatioihin.
Vierailija kirjoitti:
Oon sitä mieltä että jokaisella suomalaisella pitäisi antaa vaikka viiden kerran kortti psykoterapiaan. Monella ihmisellä lähtis purkautumaan aikamoisia uskomuksia ja tunnelukkoja, joissa rypemiseen mennyt energia vapautuu itsensä kehittämiseen ja uusiin innovaatioihin.
Vi tut taako olla työtön höpöhöpö-terapeutti? Kelan maksamat paskaterapiat loppuu ja ihmiset voi paremmin, kun ei amatöörit oo manipuloimassa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet, kun ihminen meni terapiaan ja alkoi listaamaan missä muussa kaikki muut ovat epäonnistuneet ja mikään ei vahingossakaan ole omaa syytä. Kiitos vanhemmat, kun pilasitte elämäni ja kiitos terapeutit yksilöllisyyden eetoksesta, jossa syyllinen on aina joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvästi, seesteisen säyseät vuosikymmenet, kun ihminen meni terapiaan ja alkoi listaamaan missä muussa kaikki muut ovat epäonnistuneet ja mikään ei vahingossakaan ole omaa syytä. Kiitos vanhemmat, kun pilasitte elämäni ja kiitos terapeutit yksilöllisyyden eetoksesta, jossa syyllinen on aina joku muu.
Kun Freud oli vielä muotia, sai sentään syyttää kaikesta äitiään. Nykyään syyllinen ovat rakenteet tai piilorakenteet. Myönnän nyt asian, josta olen valaehtoisesti luvannut vaieta. Me kalpeapigmenttiset miehet pidämme joka vuosi salakokouksen, jossa keksimme ilkeilläksemme näitä rakenteita.
- Juha, persu. Sain sanottua hävettää.
Joo, voihan sen huonon flaksin noinkin selittää itselleen.
Ihminen on nyt vapaa! Enää ei ole pakko jatkaa suvun maatilaa, sukulaiset ja naapurit eivät kyttää entiseen malliin, jne. Mikä sua puristaa? Sukupuolet eivät enää tarvitse toisiaan tullakseen toimeen, eikä parisuhde ole enää ihanne ja normi. Miksi mennä siihen miinaan, jossa he ovat nähneet ihmisen riutuvan sukupolvesta toiseen? Yhteiskunnan väljentyneet normit vapautti tästä miksi ihminen ei käyttäisi tätä mahdollisuutta? Kuka edes yrittäisi alkaa töiden, harrastuksen, läheisten, ystävien, jne lisäksi riutumaan parisuhteessa?
Vierailija kirjoitti:
Nykyiset nelikymppiset naiset pitävät sitä yllä vieraannuttamalla lapsensa iseistään. Naiset eivät kestä sitä, että nykyaikainen mies haluaa olla lapsen elämässä läsnä, eikä sen naisen, ja siksi nainen pyrkii etsimään ensisijaisesti parisuhdetta, ja samalla pilaa lapsensa elämän.
Jos lapsi on virallisesti tunnustettu isää ei voi vieraannuttaa, ellei hän ole vaarallinen lapsen kehitykselle ja terveydelle.
Laki suojaa, jos isä on isäksi kelvollinen
Tuolla selitykselläkö luulette saavanne anteeksi Jumalalta sen mitä teitte minulle? Minä tulin myös huonoista oloista mutta silti teitte mulle ne kaikki synnit.
Toista mantraa mukaellen: Mutku suuret ikäluokat.
Tjaa, boomerit täälä oireilee syyllistö fiilistään :' )
Tuota ikäluokkaa vanhemmilla naisilla oli asiat paljon ikävämmin. 25-40-vuotiaat ovat päässeet kaikkein helpoimmalla.
Suomi on todella feikki nykyään. Kun täytyy olla niin niin amerikkaa kaikessa.