Suomea vaivaa ylisukupolvinen trauma ja se vaikuttaa kaikkeen
Mm. parisuhteiden muodostumiseen.
Nykyiset 25-40 vuotiaat naiset ovat eläneet lapsuutensa perheissä, joita on monesti varjostanut alkoholismi, työttömyys, väkivalta, köyhyys ja niiden seuraukset. Moni nykypäivän aikuinen nainen on katsonut äitinsä kärsimystä huonossa parisuhteessa ja tehnyt päätöksen, että minä en ainakaan samanlaista miestä ja huonoa parisuhdetta halua.
Naiset varmaankin pyrkivät kiinnittämään parinvalinnassa huomiota sellaisiin asioihin, jotka kertoisivat miehen olevan tasapainoinen ja luotettava. Miehet taas pyrkivät esittämään parinvalinnassa parhain puolin miestä joka täyttää nämä naisten asettamat kriteerit.
Se luo omanlaisensa noidankehän jossa nykymaailman deittailussa ihmisistä on luotu kuin jotain tuotteita, joista aina on joku parempi saatavilla. Aina täytyy kehittää itseä.
Suomesta tuntuu puuttuvan sellainen rento deittailukulttuuri kokonaan missä oltaisiin vain ihminen ihmiselle, eikä edustettaisi vain sitä mitä ollaan elämässä saavutettu?
Kommentit (4)
Nykyiset nelikymppiset naiset pitävät sitä yllä vieraannuttamalla lapsensa iseistään. Naiset eivät kestä sitä, että nykyaikainen mies haluaa olla lapsen elämässä läsnä, eikä sen naisen, ja siksi nainen pyrkii etsimään ensisijaisesti parisuhdetta, ja samalla pilaa lapsensa elämän.
Oon sitä mieltä että jokaisella suomalaisella pitäisi antaa vaikka viiden kerran kortti psykoterapiaan. Monella ihmisellä lähtis purkautumaan aikamoisia uskomuksia ja tunnelukkoja, joissa rypemiseen mennyt energia vapautuu itsensä kehittämiseen ja uusiin innovaatioihin.
Vierailija kirjoitti:
Oon sitä mieltä että jokaisella suomalaisella pitäisi antaa vaikka viiden kerran kortti psykoterapiaan. Monella ihmisellä lähtis purkautumaan aikamoisia uskomuksia ja tunnelukkoja, joissa rypemiseen mennyt energia vapautuu itsensä kehittämiseen ja uusiin innovaatioihin.
Vi tut taako olla työtön höpöhöpö-terapeutti? Kelan maksamat paskaterapiat loppuu ja ihmiset voi paremmin, kun ei amatöörit oo manipuloimassa.
Suomi on todella feikki nykyään. Kun täytyy olla niin niin amerikkaa kaikessa.