Veljen vaimo ei enää käy synttäreillä yms
Miten ottaisitte puheeksi sen, että veljeni vaimo ei ole enää vähään aikaan käynyt meidän tai siskomme lasten synttäreillä, eikä myöskään ole tullut tapaamaan meitä lapsuuden kodissa missä välillä olemme?
Ei se mitään jos olisi töissä, mutta hän ei tullut edes siskoni lapsen ristiäisiin viime viikonloppuna! Veli tulee lastensa kanssa ja vaimo jää kotiin. Eihän ketään pakottaa voi, mutta olenko ainoa kenestä tämä on vähän kurjaa? Veljen vaimo ei ole edes nähnyt siskon vauvaa, kun ei ilmeisesti kiinnosta.
Kommentit (275)
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas puolustellaan rumaa käytöstä...
Turha kälyn sitten ihmetellä ettei kaikki kohtele kuningattarena sen kerran ku ilmestyy, kun tuolla tavalla käyttäytyy.
Olen itse elänyt vaiheessa, jossa ei yksinkertaisesti jaksanut vähäistä vapaa-aikaansa käyttää juhlissa pönöttämiseen. En kyllä ymmärrä, miten tästä saa väännettyä rumaa käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se on sinusta kurjaa? Luultavasti hänellä on henkilökohtaisia syitä, joita ei kannata udella. Suku- ja perhetapaamiset voivat olla puolisoille raskaita, vaikka ei olisikaan mitään ketään tiettyjä ihmisiä vastaan. Jos haluat tavata, on varmasti parempi pyytää häntä suoraan kahville tai kylään, silloin kun muu suku ei ole paikalla. Tai voit kysyä asiaa positiivisen kautta veljeltäsi, tyyliin "Oispa kiva nähdä Liisaa pitkästä aikaa! Tehdäänkö jotain yhdessä?"
Itse tykkään puolisoni perheenjäsenistä kyllä, mutta silloin kun kaikki ovat paikalla on dynamiikka todella raskas "ulkopuoliselle". Lastenjuhlat tms. kokoontumiset jätän aina väliin kun vain kehtaan.
Tämä! Itsekin koen dynamiikan todella raskaaksi, kun kaikki ovat paikalla.
Mielestäni he taantuvat joissain asioissa sinne lapsuuden tasolle.
Meidän tapauksessa syynä oli päihteiden käyttö ja hyvin todennäköisesti jonkin sortin narsismi. Siinä vaiheessa kun velikään ei enää saa tulla, on jo liian myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein noin parikolme vuotta ennen eropäätöstä. Ei vaan jaksanut näytellä enää.
En mä eronnut.
Tajusin vain, että mies voi tavata sukuaan ilman muakin.
Mä lakkasin käymästä miehen suvun luona, koska ne vierailut kesti aina ihan hiton kauan enkä jaksanut negatiivistä ilmapiiriä
Ei varmaan pidä teistä. Jos tapaamiset vain ottavat, eivätkä anna mitään hyvää, ne on parempi välttää. Olette miehen ja lasten sukulaisia, ette vaimonsa.
Kauanko tätä on kestänyt? Voi myös olla esim alkuraskaus jonka takia voi huonosti.
Minulla jää joskus juhlat välistä, koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta ja olen välillä myös aika ahdistunut ja jaksan vain pakollisen. Miehen suvussa ei ole mitään vikaa vaan minussa.
Syitä voi siis olla monia :)
Vierailija kirjoitti:
Onko nämä jotain maalaisjuttuja, mutta en ymmärrä miksi pitäisi kiinnostaa jonkun randomin vauva?
Ymmärsin, että aloittajalla ja tämän veljellä on lisäksi sisko, jolla on vauva. Oman puolison sisaruksen lapsi ei kyllä ole ” jonkun randomin” vauva.
Ei saakeli mitä vastauksia.
Erittäin suurella tödennäköisyydellä syy on se että olette kohdelleet veljen vaimoa PASKASTI. Ei halua tulla kuuntelemaan nälvintää ja loukkauksia.
Näin kävi myös meillä, ja nyt anoppi ja miehen sisko ihmettelevät miksen käy. Ihan itse kiusasivat mua 10 vuoden ajan ensin.
Minä en käy miehen siskolla, koska hän otti koiran, ja olen pahasti allerginen. Yhteiselon varrella olemme myös auttaneet siskoa useaan kerraataan taloudellisesti, koskaan en ole kuullut kiitosta. Ei koskaan muista syntymäpäivinä, ei kysy mitä kuuluu. Olen luovuttanut, ei väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha kälyn sitten ihmetellä ettei kaikki kohtele kuningattarena sen kerran ku ilmestyy, kun tuolla tavalla käyttäytyy.
Olen itse elänyt vaiheessa, jossa ei yksinkertaisesti jaksanut vähäistä vapaa-aikaansa käyttää juhlissa pönöttämiseen. En kyllä ymmärrä, miten tästä saa väännettyä rumaa käytöstä.
Eli et ihmettelis jos sun/lastesi juhlista jäätäis pois? Jatkuvasti?
Juu ei meilläkään käly enää käy juhlissa, jää mieluummin kotiin lappaamaan hevosen skeidaa.
Parempi ettei tulekaan, mitä enemmän oppinut tuntemaan, sen vähemmän hänen kanssaan haluaa olla tekemisissä. Neuroottinen manipuloija jonka mielestä kaikki pyörii hänen ja hevostensa ympärillä.
Ihme syyllistämistä ja heti kaikki palstalaiset olettavat pahinta, huumeidenkäyttöä, pettämistä, avioeroa.
Ja tuo vihaisuus apta kohtaan koska kysyi. Kyllä minun mieltäni ainakin lämmittäisi jos vetäytyisin yhtäkkiä sosiaalisesta elämästä eri tavalla kuin aikaisemmin ja joku kyselisi onko kaikki ok. Se on sitä välittämistä. Ei sitä siltä vaimolta itseltä tarvitse kysyä ellei halua, kysyy vaikka veljeltään onko vaimolla kaikki hyvin.
Ihmisistä voi ja pitää pystyä olemaan huolissaan ilman että leimataan kyttääjäksi.
Nuha. jos on yhtään nuhaa tai muita flunssan oireita, on pysyttävä poissa ihmisjoukoista. Kukaan ei anna kälylle anteeksi, jos hän tuo koronan vauvaperheeseen ja kaikki haudataan.
Lopetin käymästä, kun en vaan halunnut enää nähdä koko sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli et ihmettelis jos sun/lastesi juhlista jäätäis pois? Jatkuvasti?
En kyllä jaksaisi ihmetellä. Asioilla on aina kaksi eri puolta ja ihmisillä tilanteita, joista ei jaksa alkaa avautumaan kaikille.
Ja juhlien järjestäjänä keskittyisin viihtymään paikalla olevien vieraiden kanssa, enkä laskemaan kuinka monta kertaa poisjäänyt nyt on jättänyt tulematta.
Vierailija kirjoitti:
Kävin liittomme alkuaikoina joissakin miehen suvun sukujuhlissa, joita siinä suvussa tuntuu riittävän. Omassa suvussani ei joka merkkipäivää juhlita koko suvun voimalla, vaan pienimuotoisemmin perhepiirissä.
Aina toistui sama kuvio. Jossain vaiheessa mies häipyi suvun miesten kanssa jonnekin pihalle puhumaan jostain auton moottoreista ym. epäkiinnostavasta. Sillä aikaa suvun naiset keskustelivat ihmisistä ja tapahtumista, joihin minulla ei ollut osaa eikä arpaa, joten en voinut osallistua ja olin ulkopuolinen. Niinpä pitkästyin kuoliaaksi, kunnes oli aika lähteä kotiin. Apuani ei tarvittu edes keittiössä. Enää en mene.
Vuosi sitten oli meidän vuoro järjestää juhlat ja emäntänä pyrin huomioimaan kaikki vieraat. Silti oli sama outo tunnelma. Vasta kun suku lähti ja alkoi tulla naapureita ym., niin alkoi olla oikeasti hauskaa. Ja tämä ei nyt tarkoita, että olisimme alkaneet esim. ryypätä.
Tottakai aluksi on vaikeaa kun ei tunne ketään, mutta kyllä sitä pitäisi puolisonsa eteen vähän vaivaa nähdä. Ethän sinä opi niist puhutuista ihmisistäkään mitään ellet ole paikalla. Mistä heidän sitten olisi pitänyt puhua? Sinusta vain?
Ap ajatteli, että me täällä tietäisimme, miksi hänen veljensä vaimo ei halua tulla kylään!
Olisikohan järkevämpää kysyä häneltä, oletteko jotenkin loukanneet häntä tms. tai olla välittämättä asiasta kokonaan.
Lähipiiristä ja omasta kokemuksesta sanon, että ero tulossa ennemmin tai myöhemmin.