Syyttäjien määrä vähenee: ”Tilanne on katastrofaalinen”
”Säästöuutiset ovat järkyttävät. Ne kohdistuvat prosentuaalisesti todella isoon joukkoon syyttäjälaitoksen henkilöstöä ja halvaannuttavat oikeudenhoitoa. Syyttäjälaitos menettää valtavasti osaamista”
Juristiliiton mielestä tilanne on yhteiskunnan kannalta järjetön ja kestämätön. Valtion kannalta säästettävä summa on liiton mielestä mitätön, mutta sen seurauksena ennestään liian pitkät oikeusprosessit pitenevät edelleen. (HS)
Arvasihan tämän kun äärioikeistolainen hallitus pääsee valtaan. Oikeuslaitos ajetaan alas.
Säästöt | Syyttäjien määrä vähenee merkittävästi ensi vuonna: ”Tilanne on katastrofaalinen”
Kommentit (9)
Poliisit ja syyttäjät sun muut on pelkkä kuluerä.
Oisko niillä ns. oma lehmä ojassa? Korruptioa ei ole jos ei siitä tuomita.
Sama ongelma monissa valtion laitoksissa. Laitokset tuottavat palveluita yrityksille ja yksittäisille ihmisille, kaikki palvelut ovat poissa heiltä. Murto-osa on palveluita esimerkiksi eduskunnalle tai ihan vain hallintoa (tosin samalla tavalla palkanmaksun hallinto pitää toteuttaa yksityisissäkin yrityksissä tai kirjanpito, ei se sielläkään ilmaista ole).
Minä olen luovuttanut, antaa puolueiden leikata valtion työpaikoista vaikka kaikki, ihmiset ja yritykset kyllä ymmärtää arvostaa palveluita kun niitä ei ole, eikä niitä tule kun osaajat ovat kaikonneet.
Oikeistopoliitikan hedelmät. Kaikki julkinen sektori ajetaan alas ja kokkarit saa rötöstellä miten haluavat.
Riskinä senkin, että rikosepäilyjä voi päästä vanhenemaan.
Vähän medialukutaitoa nyt, jooko? Ei valtakunnansyyttäjällä ole mitään intressiä sanoa, että syyttäjiä on varaa vähentää tai että työnteosta tulee tekoälyn myötä jatkossa tehokkaampaa. En siisi itse väitä kumpaankaan suuntana mitään, mutta tämä on vähän sama kuin jos maataaloustukia leikattaisiin ja sen jälkeen haastateltaisiin farmareiden pääukkoa puolueettomana asiantuntijana.
Vierailija kirjoitti:
Riskinä senkin, että rikosepäilyjä voi päästä vanhenemaan.
Niinhän siinä tulee käymään.
Mut hei: puretaan sitä ylisuurta julkista sektoria, kuten oikeisto vaatii.