Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa millä alkoholistin saa lopettamaan?

Vierailija
06.08.2020 |

Vaivun epätoivoon, en haluaisi luopua miehestäni mutta mitään keinoa ei taida löytyä juomisen lopettamiseen.
Käy töissä etc eikä mitään väkivaltaa tms. Ole kuvioissa mutta juo joka päivä.
Auttakaa!

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähentämään olen hänet jo saanut. Siksi vaan epäilen ettei tästä mitään tule koska hän ei pysty päivää paria kauempaa olemaan kokonaan ilman. Ovea olen jo monesti näyttänyt ja sanonut että jos yksin juominen on mukavampaa kuin minun kanssa oleminen hän voi mennä toisaalle. Ei ole lähtenyt, on vähentänyt aina noissa tapauksissa. Kaapin juo tyhjäksi, uutta ei hae eikä koske muihin juotaviin. Ap

Aika paha jos sinunkin elämäsi pyörii hänen juomisensa ympärillä. Sekin on riippuvaisuus.

Oletko käynyt AA:n omaisryhmässä?

Sehän onkin riippuvuus, läheisriippuvuus. Alkoholistit sairastuttaa siihen ihmiset ympärillään. Ap on jo syvällä, ei halua erota, yrittää kontrolloida miehen juomista, miettii sitä koko ajan, yrittää ennakoida, elämä pyörii sen ympärillä. Alkoholista on tullut miehen riippuvuus ja miehestä ap:n riippuvuus. Hän ei pysty ajattelemaan olevansa ilman miestä koska riippuvuus. Kuten alkoholi, ei edes kivaa enää, mutta pakko.

Vierailija
82/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja verikokeissa näkyy. Lähiöön joutuisin, pärjään kyllä silti yksin mutta tiedän et toista muuten noin oikeaa ei koskaan tule mua vastaan. Raha-asiat nyt ok, ne ei kärsi juomisesta VIELÄ. Ap

Noni, kuuntele itseäsi, tuossa se viisaus tuli itsesi ylös kirjoittamana. Älä lähde lähiöyksiöön angstaamaan, siellä ratkeat juomaan vielä itsekin... eikä sieltä löydä uutta, tasokasta seuraa. Tämäkin pitää ymmärtää. Jos tiput sosiaaliseen kuoppaan, olet ongelmissa parisuhdemarkkinoilla!

Ole ukkos kanssa ja jos tulevaisuus hermostuttaa, ala katsella uutta vaivihkaa. Vain hyppäämällä uuteen junaan pääset vanhasta ilman sitä, että joudut kohtuuttomasti itse kärsimään.

Siis mikä tätä kommentoijaa vaivaa. Taitaa olla juoppo itsekin, tai muuten henkinen p-läpi.

Ehkä hän vain varoittaa ansoista, joihin on itse pudonnut. Onhan tuo aivan realistinen tapa tärvellä elämänsä, ja jos köyhyysloukun ehkäisemiseksi tavallaan jotakuta käytetään hyväksi hätätilanteessa, niin miten se vertautuu siihen, että alkoholisti käyttää muita hyväksi koko ikänsä? Sitä paitsi, kuka on niin kyyninen, että hankkisi jonkun vain matkalipuksi vapauteen - paitsi se alkoholisti, joka tarvitsee mahdollistajia ympärilleen. Yleensä ihmiset pariutuvat kuitenkin niiden kanssa, joista oikeasti pitävät. Alkoholisti etsii jonkun, jonka voi sitouttaa projektiinsa. Hän haistaa kiltteyden, jolla voi ratsastaa pulloparatiisiinsa kenenkään liikaa estämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap

Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.

Miksi vähättelet ap:n miehen ongelmaa? Hän on todella sairas.

En vähättele ongelmaa. Mutta tuon esiin sen näkökannan, että "ratkaisu" ongelmaan, jos se nyt suoraviivaisesti edes voi se olla, että toinen osapuoli lähtee suhteesta ja tuhoaa taloutensa, ei ole mikään ratkaisu. Täällä kieltämättä näkee kovin usein vinkkejä, joissa kiiluvasilmäiset, kostonhaluiset keskustelijat haluavat, että suhde rikotaan. Ikään kuin pois lähtö aina parantaisi asioita. Jotkut saavat valtavasti mielihyvää tällaisista "vinkeistä", joita toivon mukaan kukaan ei ota tosissaan. Ap selvästi rakastaa miestään. Hän ei selvästikään halua erota. Miksi usuttaisin häntä siihen? Kuten sanottu, jokin askeettinen lähiöyksiö, jossa yksinään tuijottaa puolen metrin päässä olevaa seinää ei ole ratkaisu muuta kuin keskustelijoiden kostonhimoon. Jos mies olisi pahoinpitelijä tai ap olisi muutakin kuin selvästi surullinen tilanteesta, sanoisin jotain muuta. Minä uskon siihen, että asian voi ratkaista toisinkin esim. ajan kanssa. Joskus alkoholistit todella tulevat tolkkuihinsa ja lopettavat. Aika monelle neljänkympin ikä on sellainen, kun tupakan ja viinan lopettaminen onnistuu.

Hitto mitä sontaa. Mene pois.

Vierailija
84/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja verikokeissa näkyy. Lähiöön joutuisin, pärjään kyllä silti yksin mutta tiedän et toista muuten noin oikeaa ei koskaan tule mua vastaan. Raha-asiat nyt ok, ne ei kärsi juomisesta VIELÄ. Ap

Noni, kuuntele itseäsi, tuossa se viisaus tuli itsesi ylös kirjoittamana. Älä lähde lähiöyksiöön angstaamaan, siellä ratkeat juomaan vielä itsekin... eikä sieltä löydä uutta, tasokasta seuraa. Tämäkin pitää ymmärtää. Jos tiput sosiaaliseen kuoppaan, olet ongelmissa parisuhdemarkkinoilla!

Ole ukkos kanssa ja jos tulevaisuus hermostuttaa, ala katsella uutta vaivihkaa. Vain hyppäämällä uuteen junaan pääset vanhasta ilman sitä, että joudut kohtuuttomasti itse kärsimään.

Siis mikä tätä kommentoijaa vaivaa. Taitaa olla juoppo itsekin, tai muuten henkinen p-läpi.

Ehkä hän vain varoittaa ansoista, joihin on itse pudonnut. Onhan tuo aivan realistinen tapa tärvellä elämänsä, ja jos köyhyysloukun ehkäisemiseksi tavallaan jotakuta käytetään hyväksi hätätilanteessa, niin miten se vertautuu siihen, että alkoholisti käyttää muita hyväksi koko ikänsä? Sitä paitsi, kuka on niin kyyninen, että hankkisi jonkun vain matkalipuksi vapauteen - paitsi se alkoholisti, joka tarvitsee mahdollistajia ympärilleen. Yleensä ihmiset pariutuvat kuitenkin niiden kanssa, joista oikeasti pitävät. Alkoholisti etsii jonkun, jonka voi sitouttaa projektiinsa. Hän haistaa kiltteyden, jolla voi ratsastaa pulloparatiisiinsa kenenkään liikaa estämättä.

Mieluummin lähiöyksiö, jossa on OMA, RAITIS elämä, kuin hienot kulissit.

Olen entinen alkkis/mt-ongelmaisen läheinen. Kummankin elämä parani, kun hankin hänelle oman kämpän. Koska molemmat oli siinä yhteisessä asunnossa hemmetin ahdistuneita.

Vierailija
85/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellinen alkoholisti ei kykene työntekoon. Meneekö peräti se yksi olut illassa? 

Olen 5-kymppinen nainen. Mulla riitti 3 l viinikanisteri viime vaiheessa enää 2 päivää. Illat join itsekseni, päivät kävin töissä (akateeminen).

Join vuosia, määrät lisääntyivät ajan kanssa. Loppuvaiheessa tulin tulokseen, etten enää saa siitä juomisesta mitään itselleni. Sitten lopetin noin vaan. Ei tullut vieroitusoireitakaan.

Vierailija
86/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä mitä avun hakeminen itselle hyödyttää jos ainut keino lopettaa tämä on ero. Ap

Jos sulla on vaikeaa päästää siitä irti, tai tarvitset muuta tukea. Mutta ei se sitä alkoholistia paranna.

Jos on itse alkoholistikodista tai muuuten toimimattomasta kodista, voi helposti ajautua suhteisiin juuri alkoholiongelmaisten kanssa. Vaikka eroaisi alkoholistista, saattaa myöhemmin löytää uuden tilalle. Siksi itselle kannattaa hakea apua, että ymmärtää mitä suhteissa tapahtuu ja mitkä tekijät omia valintoja ohjailevat.

Ja jos on pitkään juovan alkoholistin kanssa, tietyt käyttäytymismallit jäävät päälle myös itselle. Elämä on helpompaa, jos mitään pakkomielteitä ei tarvitse harjoittaa.

Vierailija
87/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko mies vaihtaa alkoholin kukkaan, on paljon vaarattomampaa, ei aiheuta fyysistä riippuvuutta?

Ei, psykoosin.

Vierailija
88/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä haluisin itse tietää mikä ihmeen mahti maailmassa pakotttaa ihmisen juomaan? Siihen haluisin vastauksen. Miksi se menee kaiken edelle? Ap

Se mahti on riippuvuus, joka puolestaan on sairaus. Joskus se kulkee geeneissä.

Vierailija
89/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap

Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.

En vähättele ongelmaa. Mutta tuon esiin sen näkökannan, että "ratkaisu" ongelmaan, jos se nyt suoraviivaisesti edes voi se olla, että toinen osapuoli lähtee suhteesta ja tuhoaa taloutensa, ei ole mikään ratkaisu. Täällä kieltämättä näkee kovin usein vinkkejä, joissa kiiluvasilmäiset, kostonhaluiset keskustelijat haluavat, että suhde rikotaan. Ikään kuin pois lähtö aina parantaisi asioita. Jotkut saavat valtavasti mielihyvää tällaisista "vinkeistä", joita toivon mukaan kukaan ei ota tosissaan. Ap selvästi rakastaa miestään. Hän ei selvästikään halua erota. Miksi usuttaisin häntä siihen? Kuten sanottu, jokin askeettinen lähiöyksiö, jossa yksinään tuijottaa puolen metrin päässä olevaa seinää ei ole ratkaisu muuta kuin keskustelijoiden kostonhimoon. Jos mies olisi pahoinpitelijä tai ap olisi muutakin kuin selvästi surullinen tilanteesta, sanoisin jotain muuta. Minä uskon siihen, että asian voi ratkaista toisinkin esim. ajan kanssa. Joskus alkoholistit todella tulevat tolkkuihinsa ja lopettavat. Aika monelle neljänkympin ikä on sellainen, kun tupakan ja viinan lopettaminen onnistuu.

Eikös aapeellä ollut lapsiakin? Ei siinä jäädä odottelemaan tiesmitä, itse ehkä kestää pienen kieroonkasvamisenkin suhteellisen vähin vaurioin, mutta lapsille se on koko todellisuus.

On tilanteita, joissa pysytään yhdessä lasten takia. Ja niitä, joissa erotaan lasten takia. Kumpikohan tämä olisi?

Vierailija
90/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietää olevansa alkoholisti.

Hoitoon ei suostu.

Eli erottava on. Surullista koska muita ongelmia ei ole.

Ap

No alkoholismi on aika perustavanlaatuinen ongelma, jolla on vaikutusta kaikkeen. Joten todella pätevä syy erota, ellet halua heittää elämääsi hukkaan.

Alkoholismi on etenevä sairaus eikä suinkaan helpota. Vaikuttaa valtavasti jaksamiseen, energisyyteen, vapaa-aikaan, ajatteluun, parisuhdedynamiikkaan jne.

Voithan antaa vaihtoehdot; pullo tai sinä. Saa itse valita, kumpi on tärkeämpi.

Vierailija
91/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon ei suostu.

Ap

Jos muita ongelmia ei ole niin miksi erota? Anna se juo jos haluaa, muista vaan pitää omat rahat ettei sun rahasi mene miehen juomiin tai elättämiseen. Jos se haluaa käyttää omat rahansa (kun ensin on maksanut puolet asumisesta, ruoasta yms) juomiin, niin mitä se niin kauheasti haittaa jos ei kerran ole väkivaltainen tai muuten huonosti käyttäytyvä?

Vierailija
92/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tainnut olla omakohtainen kokemus alkoholistin kumppanina, oli sen verran todellisuudesta kaukana.

ha haa, tämä juuri täällä keskustelijoilla on ongelmana! Juu, ei ollut omakohtainen kokemus alkkiksen puolisona, mutta ei tuo ap:n tilanne ole myöskään sama kuin sinun ongelmasi alkkiksen puolisona, ja juuri selvästikin siihen peilaat ap:n tilannetta ja nyt olet aivan sielu haavoilla, kun olen kokenut niin hirveitä omassa suhteessasi ja nyt kaikki eivät tajua sitä. Me emme tiedä, kuin paha ap:n tilanne on. Hänen aloituksestaan ei käynyt ilmi, että hän kärsisi toistaiseksi tilanteesta kovin paljon. Totuus voi tietty olla toinenkin. Mutta yhtään sen enempää sinä et tiedä asiasta kuin minäkään.

Alkkista ei voi parantaa. Vain alkkis itse voi tehdä sen saamalla sen tahtotilan, ja kuten joku täällä sanoi, ap:n puoliso tod. näk. vain juo enemmän jos hänet jätetään. Joten ap:lla on tasan kaksi vaihtoehtoa: jäädä suhteeseen ja toivoa että mies löytää itsestään syyn lopettaa tai ap voi lähteä pois ja hyväksyä, että liitto meni rikki, talous meni kuralle ja hän menetti elämänsä rakkauden. Mutta se rusinat pullasta -vaihtoehto, että hän saa jollain keinolla miehen lopettamaan juomisen, on ihan fantasiaa. Hänellä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joissa molemmissa on huonot puolensa.

Vierailija
93/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Alkoholistin oma halu.

Vierailija
94/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitoon ei suostu.

Ap

Jos muita ongelmia ei ole niin miksi erota? Anna se juo jos haluaa, muista vaan pitää omat rahat ettei sun rahasi mene miehen juomiin tai elättämiseen. Jos se haluaa käyttää omat rahansa (kun ensin on maksanut puolet asumisesta, ruoasta yms) juomiin, niin mitä se niin kauheasti haittaa jos ei kerran ole väkivaltainen tai muuten huonosti käyttäytyvä?

Paljonko juot?

Vierailija
95/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei tainnut olla omakohtainen kokemus alkoholistin kumppanina, oli sen verran todellisuudesta kaukana.

ha haa, tämä juuri täällä keskustelijoilla on ongelmana! Juu, ei ollut omakohtainen kokemus alkkiksen puolisona, mutta ei tuo ap:n tilanne ole myöskään sama kuin sinun ongelmasi alkkiksen puolisona, ja juuri selvästikin siihen peilaat ap:n tilannetta ja nyt olet aivan sielu haavoilla, kun olen kokenut niin hirveitä omassa suhteessasi ja nyt kaikki eivät tajua sitä. Me emme tiedä, kuin paha ap:n tilanne on. Hänen aloituksestaan ei käynyt ilmi, että hän kärsisi toistaiseksi tilanteesta kovin paljon. Totuus voi tietty olla toinenkin. Mutta yhtään sen enempää sinä et tiedä asiasta kuin minäkään.

Alkkista ei voi parantaa. Vain alkkis itse voi tehdä sen saamalla sen tahtotilan, ja kuten joku täällä sanoi, ap:n puoliso tod. näk. vain juo enemmän jos hänet jätetään. Joten ap:lla on tasan kaksi vaihtoehtoa: jäädä suhteeseen ja toivoa että mies löytää itsestään syyn lopettaa tai ap voi lähteä pois ja hyväksyä, että liitto meni rikki, talous meni kuralle ja hän menetti elämänsä rakkauden. Mutta se rusinat pullasta -vaihtoehto, että hän saa jollain keinolla miehen lopettamaan juomisen, on ihan fantasiaa. Hänellä ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joissa molemmissa on huonot puolensa.

Mitä ihmeen kaksoisviestintää harrastat? Totta kai ap kärsii. Siksi hän kirjoitti tänne.

Lopeta hämmentäminen ja manipulointi.

Vierailija
96/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuo on kyllä totinen tosi, fantasiaa on.

Se vaan että myös muiden tuntemieni alkoholistien vaimojen kokemuksiin perustuen, ykköstä pitäisin hyvin, hyvin epätodennäköisenä. Yhden tiedän ja hän raitistui vasta eron jälkeen. Ja kakkosesta sanoisin, että ovat ennemmin löytäneet elämänsä rakkauden tuon liiton jälkeen sekä myös korjanneet taloutensa.

-alkoholistin ex

Vierailija
97/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ei tarvitse olla huolissaan. Lähden heti kun siltä tuntuu ja lapsiani suojelen. En ole se naistyyppi joka uhraa kaikkensa. Mietin vaan vielä ennen kuin lähden olisiko jotain tehtävissä. AP

Vierailija
98/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kärsin samasta ja vaimo sekä perhe myös.

Join koska koin että palkkani on liian alhainen ja työtäni ei arvosteta.

Tienasin 9e tunti ja työ oli raskasta.

Sitten jouduinkin työttömäksi. Siitä se sitten lähti ja raitistuin pariksi vuodeksi kunnes sain taas töitä ja työ oli inhoittavaa. Taas matalasti palkattua ja buukattu täyteen mahdottomia työtehtäviä, josta vain teräsmies voisi selvitä. Aloin taas juoda, että saisin unta ja vastenmielisyys työpäivästä siirtyisi pois.

Sitten pääsin taas työttömäksi ja raitistuin taas. Nyt olen ollut raittiina jo viisi vuotta ja en ajatellut mennä koskaan töihin. Ehkä jos palkat kohoaa inhimilliselle tasolle ja työolosuhteet paranee kaikissa Suomen työpaikoilla, niin ehkä sitten.

T: Herra 33v

Vierailija
99/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kärsin samasta ja vaimo sekä perhe myös.

Join koska koin että palkkani on liian alhainen ja työtäni ei arvosteta.

Tienasin 9e tunti ja työ oli raskasta.

Sitten jouduinkin työttömäksi. Siitä se sitten lähti ja raitistuin pariksi vuodeksi kunnes sain taas töitä ja työ oli inhoittavaa. Taas matalasti palkattua ja buukattu täyteen mahdottomia työtehtäviä, josta vain teräsmies voisi selvitä. Aloin taas juoda, että saisin unta ja vastenmielisyys työpäivästä siirtyisi pois.

Sitten pääsin taas työttömäksi ja raitistuin taas. Nyt olen ollut raittiina jo viisi vuotta ja en ajatellut mennä koskaan töihin. Ehkä jos palkat kohoaa inhimilliselle tasolle ja työolosuhteet paranee kaikissa Suomen työpaikoilla, niin ehkä sitten.

T: Herra 33v

Olet kuin mun mies patsi ettei sillä ole paska palkka mutta inhoaa työtään. Kuulemani perusteella työ ei minusta pitäisi olla niin kuluttavaa. Ap

Vierailija
100/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaatteko netistä jostain juomia, sillai et tulis esim kotiovelle tai vois hakea postista?  Tekis mieli itekkin ruveta alkoholistiksti mut ei jaksais koko aika rampata kaupassa, hävettää kassajonossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän