Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään keinoa millä alkoholistin saa lopettamaan?

Vierailija
06.08.2020 |

Vaivun epätoivoon, en haluaisi luopua miehestäni mutta mitään keinoa ei taida löytyä juomisen lopettamiseen.
Käy töissä etc eikä mitään väkivaltaa tms. Ole kuvioissa mutta juo joka päivä.
Auttakaa!

Kommentit (160)

Vierailija
61/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rahoja en anna juoda ja kuten sanottu pärjään kyllä yksinkin, silti ottaa päähän. Ap

Vierailija
62/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vähättele, olen tilanteen tasalla.

Enkä jää tähän vaikka olisin halunnut. Omaa ja lasten elämää en aijo pilata. Olisin silti halunnut pitää hänet, hän on ihana selvänä harvemmin humalassakaan kamala. En vaan kestä silti. Ap

Eihän sinun tarvitse. Aikuinen mies on vastuussa itsestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun rahoja en anna juoda ja kuten sanottu pärjään kyllä yksinkin, silti ottaa päähän. Ap

Eihän niitä tarvitse antaa, kyllä tosijuoppo keksii keinot niiden juomiseen. Elätät häntä, maksat kaiken.

Vierailija
64/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap

Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.

Miksi vähättelet ap:n miehen ongelmaa? Hän on todella sairas.

En vähättele ongelmaa. Mutta tuon esiin sen näkökannan, että "ratkaisu" ongelmaan, jos se nyt suoraviivaisesti edes voi se olla, että toinen osapuoli lähtee suhteesta ja tuhoaa taloutensa, ei ole mikään ratkaisu. Täällä kieltämättä näkee kovin usein vinkkejä, joissa kiiluvasilmäiset, kostonhaluiset keskustelijat haluavat, että suhde rikotaan. Ikään kuin pois lähtö aina parantaisi asioita. Jotkut saavat valtavasti mielihyvää tällaisista "vinkeistä", joita toivon mukaan kukaan ei ota tosissaan. Ap selvästi rakastaa miestään. Hän ei selvästikään halua erota. Miksi usuttaisin häntä siihen? Kuten sanottu, jokin askeettinen lähiöyksiö, jossa yksinään tuijottaa puolen metrin päässä olevaa seinää ei ole ratkaisu muuta kuin keskustelijoiden kostonhimoon. Jos mies olisi pahoinpitelijä tai ap olisi muutakin kuin selvästi surullinen tilanteesta, sanoisin jotain muuta. Minä uskon siihen, että asian voi ratkaista toisinkin esim. ajan kanssa. Joskus alkoholistit todella tulevat tolkkuihinsa ja lopettavat. Aika monelle neljänkympin ikä on sellainen, kun tupakan ja viinan lopettaminen onnistuu.

Vierailija
65/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap

Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.

Vähän viinaan menevä....

Pöhnässä kaikki illat ja viikonloput tillintallin.

Mies ei ole läsnä, henkiset kyvyt ja fyysinen kunto laskevat....

Noilla juomamäärillä terveys ja työkyky tuhoutuu väistämättä .

Vierailija
66/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä mitä avun hakeminen itselle hyödyttää jos ainut keino lopettaa tämä on ero. Ap

Ennemminkin eroaminen saattaisi lisätä miehen alkoholinkäyttöä.

Vierailija
67/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vähättele, olen tilanteen tasalla.

Enkä jää tähän vaikka olisin halunnut. Omaa ja lasten elämää en aijo pilata. Olisin silti halunnut pitää hänet, hän on ihana selvänä harvemmin humalassakaan kamala. En vaan kestä silti. Ap

Ei tarvitse kestää. Hyvä että otat asian realistisesti, moni ei ota. Elämä nyt vaan on välillä kamalaa, eikä anna sitä mitä itse haluaisi. Joskus tulee vastoinkäymisiä, joille ei kerta kaikkiaan mahda mitään. Sun pitää vain nyt tehdä päätös ja pysyä siinä. Sun elämä tulee paranemaan, se vaan on tällä hetkellä tällaista. Paskuus on joskus pakko hyväksyä, ja jatkaa eri suuntaan.

Vierailija
68/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän sitä luulisi. Mutta kun se ongelma ei pysy sen kokoisena, vaan on hivuttavaa alamäkeä.

Tänä vuonna olette festareilla, ja mies on kännissä mutta tosi hauska. Parin vuoden kuluttua sama festari, sinua nolottaa kun hän on aivan kännissä ja unohtaa sinut jonnekin. Seuraavana vuonna hän haukkuu sinut ystävien kuullen eivätkä he enää kutsu teitä mukaan. Sitä seuraavana vuonna hän lähtee yksin kun olet mennyt nukkumaan, ei tule kotiin, joku löytää hänet yöllä ojasta ja tuo kotiin.

Sitä seuraavana hän jo ilmoittaa että on festareilla kolme päivää ilman sinua eikä kerro missä on yötä. Sitä seuraavana hän tulee kyllä yöllä kotiin, mutta tulee herättämään sinut makuuhuoneeseen, ja haastaa pelottavaa riitaa josta ei seuraavana päivänä muista mitään.

Alat löytää tyhjiä piilotettuja pulloja. Hän loukkaa itseään jatkuvasti. Sydänoireita. Rahat loppu. Haisee imelälle. Uniongelmia, erektio-ongelmia, ärtyisyys, masennus, burnout, jne jne

Pikkuongelmasta aloitettiin, kyllä.

Vierailija
69/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vähättelet ap:n miehen ongelmaa? Hän on todella sairas.

En vähättele ongelmaa. Mutta tuon esiin sen näkökannan, että "ratkaisu" ongelmaan, jos se nyt suoraviivaisesti edes voi se olla, että toinen osapuoli lähtee suhteesta ja tuhoaa taloutensa, ei ole mikään ratkaisu. Täällä kieltämättä näkee kovin usein vinkkejä, joissa kiiluvasilmäiset, kostonhaluiset keskustelijat haluavat, että suhde rikotaan. Ikään kuin pois lähtö aina parantaisi asioita. Jotkut saavat valtavasti mielihyvää tällaisista "vinkeistä", joita toivon mukaan kukaan ei ota tosissaan. Ap selvästi rakastaa miestään. Hän ei selvästikään halua erota. Miksi usuttaisin häntä siihen? Kuten sanottu, jokin askeettinen lähiöyksiö, jossa yksinään tuijottaa puolen metrin päässä olevaa seinää ei ole ratkaisu muuta kuin keskustelijoiden kostonhimoon. Jos mies olisi pahoinpitelijä tai ap olisi muutakin kuin selvästi surullinen tilanteesta, sanoisin jotain muuta. Minä uskon siihen, että asian voi ratkaista toisinkin esim. ajan kanssa. Joskus alkoholistit todella tulevat tolkkuihinsa ja lopettavat. Aika monelle neljänkympin ikä on sellainen, kun tupakan ja viinan lopettaminen onnistuu.

Tämä ei tainnut olla omakohtainen kokemus alkoholistin kumppanina, oli sen verran todellisuudesta kaukana.

Vierailija
70/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko mies vaihtaa alkoholin kukkaan, on paljon vaarattomampaa, ei aiheuta fyysistä riippuvuutta?

Vierailija
71/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähentämään olen hänet jo saanut. Siksi vaan epäilen ettei tästä mitään tule koska hän ei pysty päivää paria kauempaa olemaan kokonaan ilman. Ovea olen jo monesti näyttänyt ja sanonut että jos yksin juominen on mukavampaa kuin minun kanssa oleminen hän voi mennä toisaalle. Ei ole lähtenyt, on vähentänyt aina noissa tapauksissa. Kaapin juo tyhjäksi, uutta ei hae eikä koske muihin juotaviin. Ap

Vierailija
72/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungin vuokralähiö pahempaa kuin parempi koti umpijuopon kanssa?

Asia selviö....

Vierailija
73/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi tuleva alkoholisri. Kaikki kunnossa ja elämä raiteillaan. Hyväpalkkainen korkeassa asemassa oleva työ. Viimeiset 4kk ei yhtään selvää viikonloppua. Juon koska ahdistaa ja high functional anxiety disorder diagnosoitu. Vaimoa ei ennen viime aikoja ole haitannut koska itsekseni istuksin sohvalla ja juon ja katselen leffoja. Olo humalassa on "normaali" ja rauhallinen. Krapulaa ei juuri ole.

Nyt sitten on alkanut vaimoa ahdistaa ja siitä taannoin riideltiin. Pyysin sitten vaimoa auttamaan. Että yhdesså koitetaan saada homma raiteilleen. Viime perjantaina jotenkin itsekin säikähdin kun suoranainen paniikki ja raivo iski kun tajusin että pitää olla ilman viinaa perjantai. Riita siitäkin tuli mutta nainen pysyi tiukkana eikä päästänyt alkoon. Vitutti koko illan. Aamulla tosin olin iloinen ja kiitin vaimoa. Lauantai meni ok. Nyt 11 päivää selvänä.

Huomenna on taas perjantai. Saapa nähdä. Huolettaa jo valmiiksi

Vierailija
74/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi tuleva alkoholisri. Kaikki kunnossa ja elämä raiteillaan. Hyväpalkkainen korkeassa asemassa oleva työ. Viimeiset 4kk ei yhtään selvää viikonloppua. Juon koska ahdistaa ja high functional anxiety disorder diagnosoitu. Vaimoa ei ennen viime aikoja ole haitannut koska itsekseni istuksin sohvalla ja juon ja katselen leffoja. Olo humalassa on "normaali" ja rauhallinen. Krapulaa ei juuri ole.

Nyt sitten on alkanut vaimoa ahdistaa ja siitä taannoin riideltiin. Pyysin sitten vaimoa auttamaan. Että yhdesså koitetaan saada homma raiteilleen. Viime perjantaina jotenkin itsekin säikähdin kun suoranainen paniikki ja raivo iski kun tajusin että pitää olla ilman viinaa perjantai. Riita siitäkin tuli mutta nainen pysyi tiukkana eikä päästänyt alkoon. Vitutti koko illan. Aamulla tosin olin iloinen ja kiitin vaimoa. Lauantai meni ok. Nyt 11 päivää selvänä.

Tsemppiä sinne. Oletko saanut apua ahdistuksen hoitoon ja käsittelyyn? Muuten sinulla on kohta kaksi päällekkäistä, toisiaan ruokkivaa sairautta.

Vierailija
75/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis haloo... mies käy töissä eikä ole väkivaltainen. Ainoa ongelma on siis se, että hän juo alkoholia. En oikein ymmärrä. Mitä haittaa alkoholista on ap:lle?

Mutta itse kysymykseen. Voit estää miestäsi juomasta haaksirikkoutumalla autiolle saarelle, jossa ei ole viinaa.

Kysyt, mitä haittaa alkoholista on alkoholistin omaisille. Alkoholistin lapsena voin vastata, että alkoholisti ei juodessaan ja kännissä ole läsnä. Hän on eri ihminen ja eri maailmassa. Juova omaiseni sanoi, että elämä tuntui olevan kunnossa vain, kun sai alkoholia.

Hemmetin surullista.

Kun se jäisikin tuohon. Voisi elää rinnakkaiselämää, toinen voisi ryypätä jossain miniyksiössä ja sitten voitaisiin elää herttaista perhe-elämää lopun aikaa kuten mikä tahansa matkatyöperhe.

Mutta kun se ihminen ei ole todellisesti läsnä silloinkaan, kun on pehmeä ja hellä koska potee morkkista ja haluaa hyvitellä. Ei hyvittää, koska oikeasti vain oma napa merkkaa. Vaan nimenomaan haluaa hyssytellä kaikkia, itseäänkin, että eihän tässä mitään eihän. Ja lähimmäisistä tulee myötähyssyttelyn ammattilaisia, koska muuta vaihtoehtoa ei listalta löydy.

Minun juoppo isäni on onnistunut sinnittelemään kasikymppiseksi niin taitavasti tissutellen, että tajusin vasta nelikymppisenä faktat kun hän katsoi säälivästi ja kysyi, etkö sinä tyttöparka tajua vieläkään että hän on alkoholisti. No en ollut tajunnut. Siitä eteenpäin alkoivat asiat loksahdella kohdalleen.

Silti kesti kymmenisen vuotta tajuta, että hän ei oikeasti ole koskaan ollut minulle aidosti läsnä. Sentimentaalinen hän on ja kuvittelin pitkään sen olevan todellista tunnetta. Ei ole, sekin on lopulta ympäristöön heijastettua itsesääliä. Todellinen henkinen vuorovaikutus on valhetta. Ja hän on kuitenkin päällisin puolin lämpimämmänpuoleisia tietämiäni ikäpolvensa miehiä.

Todellisuudessa häntä ei ole koskaan voinut haastaa mitenkään, eikä hän ole ikinä pyytänyt mitään anteeksi keneltäkään, ei vanhoilta ystäviltäänkään. Mutta koska hän on päällisin puolin ikäpolvensa mieheksi hyvin pehmeäkäytöksinen ja miellyttäväntapainen, täydestä meni.

Vasta viime aikoina olen alkanut puhua suuni puhtaaksi hänelle ja ottanut oman tilani. Suuttuu ja mököttää kuukausia, mutta lopulta on nöyrtynyt soittamaan kuitenkin takaisin, vaikka niskakarvat ovat edelleen pystyssä kuin kiukkuisella kissalla. Vastaavasti naisystävänsä on liittynyt jengiin ja kertoi naureskellen, ettei ukolla ole varaa suuttua hänelle koska on hänen avustaan niin riippuvainen. 

Eihän tämä isääni varmaan auta mitenkään, mutta meitä muita kyllä.

Vierailija
76/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähentämään olen hänet jo saanut. Siksi vaan epäilen ettei tästä mitään tule koska hän ei pysty päivää paria kauempaa olemaan kokonaan ilman. Ovea olen jo monesti näyttänyt ja sanonut että jos yksin juominen on mukavampaa kuin minun kanssa oleminen hän voi mennä toisaalle. Ei ole lähtenyt, on vähentänyt aina noissa tapauksissa. Kaapin juo tyhjäksi, uutta ei hae eikä koske muihin juotaviin. Ap

Aika paha jos sinunkin elämäsi pyörii hänen juomisensa ympärillä. Sekin on riippuvaisuus.

Oletko käynyt AA:n omaisryhmässä?

Vierailija
77/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Redditissä on juuri sinunlaisten ketjut, taisi mennä I Will Not Drink With You Today tjsp, jossa saa vertaistukea kun tekee mieli ottaa "vain yksi" . Päivä kerrallaan. Tsemppiä. Olisipa minun mies tehnyt mitä sinä nyt teet.

Vierailija
78/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

74, aikamoiseen rooliin on vaimosi suostunut. Hän on itsekin sairastunut, etkö huomaa? Mutta sinä teit hienosti, kun olit ilman viinaa sen perjantain! Ole huominenkin! Minä tiedän varmuudella, että mieheni lähtee huomenna juomaan. Se on niin surullista.

Vierailija
79/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin en tiedä mitä avun hakeminen itselle hyödyttää jos ainut keino lopettaa tämä on ero. Ap

Ennemminkin eroaminen saattaisi lisätä miehen alkoholinkäyttöä.

Se on sitten hänen ongelmansa.

Vierailija
80/160 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan mitään, jos hän ei itse halua raitistua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän