Onko mitään keinoa millä alkoholistin saa lopettamaan?
Vaivun epätoivoon, en haluaisi luopua miehestäni mutta mitään keinoa ei taida löytyä juomisen lopettamiseen.
Käy töissä etc eikä mitään väkivaltaa tms. Ole kuvioissa mutta juo joka päivä.
Auttakaa!
Kommentit (160)
Joo ja verikokeissa näkyy. Lähiöön joutuisin, pärjään kyllä silti yksin mutta tiedän et toista muuten noin oikeaa ei koskaan tule mua vastaan. Raha-asiat nyt ok, ne ei kärsi juomisesta VIELÄ. Ap
Vierailija kirjoitti:
On lapsia meillä kummallakin muttei yhteisiä.
Kun lapset on meillä viikoloppuna juo lähinnä 1kaljaa mun pakotuksesta suht helpolla.
Viinaa ei juo vaikka sitä olis tarjolla eikä viiniäkään. Kuulemma hermo ei kestä olla juomatta. Ap
Hän on siis juonut hermonsa. Tuossa vaiheessa ollaan jo syvällä holismissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellinen alkoholisti ei kykene työntekoon. Meneekö peräti se yksi olut illassa?
Hmm. Itse ole 45 v nainen ja juonut viimeiset 10 v joka ilta 6 isoa pint kokoista kaljaa. Viikonloppuna juon sitten kunnon kännit viinalla ja viinillä. Käyn töissä, eikä mulla ole elämässä mitään ongelmia. Mutta kyllä aika moni varmaan minua alkoholistiksi kutsuisi ihan kulutettujen määrien ja juomisen jokapäiväisyyden perusteella.
Miksi juot noin paljon? Tylsyyteen? Mä painaisin varmaan 200kg tollasilla määrillä.
Painan 106 kg eli joo kyllä se lihottaa. Juon koska en nauti elämässä mistään muusta kuin alkoholin tuomasta hyvän olon tunteesta. Minulla ei myös onneksi ole läheisiä ihmisiä joten kukaan ulkopuolinen ei kärsi siitä että minä tietoisesti haluan juoda itseni varhaiseen hautaan.
Eli se on sun hajus joka leviää rappukäytävään.
Nämä on hassuja luuloja että ajatellaan että suurkuluttaja / alkoholisti välttämättä olisi epäsiisti. Yleensä sitä on vasta rappiovaiheessa, jossa ei käy enää töissäkään.
Itse käyn toimistotöissä, peseydyn päivittäin, pukeudun siististi, meikkaan ja laitan hiukset. Kotonani käy kerran 2 viikossa siivouspalvelu joten ei ole epäsiistiä. Ja asun omakotitalossa joten mihinkään rappuun ei haisisi, vaikka rappioituisinkin sille tasolle että kotona on likaista.
Mä haluisin itse tietää mikä ihmeen mahti maailmassa pakotttaa ihmisen juomaan? Siihen haluisin vastauksen. Miksi se menee kaiken edelle? Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä jätin mieheni alkoholin takia. Teki kaikkensa, haki antabukset yms.
Otin takaisin niin ihanan raittiin miehen, tein lapsen.
Juominen alkoi uudelleen lapsen synnyttyä ja siinähän sitten oltiin.
Nyt olen onnellinen yh ja äijä työttömänä ja asunnottomana.
Ei ne lopeta koskaan.
Piti katsoa että minäkö olin käynyt tämän kirjoittamassa, mutta ei, minun ex on töissä. Vielä. Ja hengissä, vielä. Mutta yksi sydänkohtaus jo ollut ja säännöllisesti rytmihäiriöitä kunnon kännin jälkeen.
20 vuotta yritettiin, ihan kaikki, AA- antabus, täysraittius, mikään ei auttanut vaan aina palasi käyttämään. Vuosien myötä koko ajan enemmän ja koko ajan ärtyisämpänä. Lopulta jotenkin minun vika oli hänen juominenkin.
Ainoa keino päästä eroon alkoholista oli jättää alkoholisti.
Nyt on raitis ja mukava elämä.
Munkin mies on todella siisti ja hyväntuoksuinen jos hengitysta ei aamuisin lasketa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista katsoa vierestä. En vaan tiedä jaksanko itse enää.
Hyvällä ja pahalla yritetty niinkuin varmaan muutkin vastaavassa tilanteessa tehneet.
ApOlisiko mahdollista sinun Ap viedä miehesi jonnekin pienille reissuille. Sellaisille jossa ei sitä alkoa voi ottaa?
Tekisitte yhdessä jotain kivoja juttuja, ja kertoisit syyllistämättä, että rakastat häntä. Muttet halua pullosta kolmatta pyörää elämäänne enää.
Jotain hyvää ja mukavaa yhteistä kokemusta, niin että hän huomaisi että olet ainutlaatuinen eikä hänellä ole varaa sinua viinalle menettää
Varmasti etsisi juotavaa tai joisi kaksin käsin loman jälkeen. Ei tuollainen auta itse ongelmaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluisin itse tietää mikä ihmeen mahti maailmassa pakotttaa ihmisen juomaan? Siihen haluisin vastauksen. Miksi se menee kaiken edelle? Ap
Kemiallinen riippuvuus, ei sen kummempaa.
Ei tarvita masennusta tai huonoa vaimoa tai traumaista lapsuutta. Tarvitaan känni ja siitä lähtevä riippuvuus. Känni tuntui liian hyvältä, ja kun se ei enää tunnu miltään, on silti saatava. Kaikki muu on selityksiä tai suoria valheita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvällä ja pahalla yritetty niinkuin varmaan muutkin vastaavassa tilanteessa tehneet.
Ap
Miksi sinun pitäisi jaksaa?
Jos mies nyrhisi hiljaksiin kättään irti puulusikalla, koetko että sinun pitäisi pysyä hänen rinnallaan katsomassa touhua?
Mitä niin tärkeää hän antaa sinulle että jäät katselemaan, samalla kun kärvistelee kipunsa ympärillä ja jatkaa vain?
Et sinä ole vahva. Kaikki sammuneen nuotion ääreen lämmittelemään jäävät uskovat olevansa vahvoja, ja kuitenkin he jäävät juuri siksi, että eivät ole. Sen sijaan he ovat hyviä sabotoimaan itseään. Vahva ihminen katsoo faktoja silmästä silmään eikä kiistä niiden merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap
Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.
Vierailija kirjoitti:
Aivojen asetukset on pielessä. Juominen on pakko-oire, vain yksi asia kiinnostaa. Muulla ei ole väliä. Se auttaa hetkeksi, eikä lopputulos kiinnosta. Se että paha olo johtuu ja pahenee juomisen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Se on addiktio. Aivot on tulleet riippuvaiseksi aineesta. Alkuun on niin, ettei enää saa mielihyvää oikein mistään muusta kuin alkoholista, ei ruoasta, seksistä, matkoista, omista lapsista. Ei mikään sellainen ärsyke voi kilpailla sen kanssa, kun kemikaali suoraan hivelee aivojen mielihyväratoja. Tässä vaiheessa moni pystyy vielä lopettamaan, jos terveys uhkaa mennä, puoliso jättää tms.
Sitten kun on siinä tilanteessa että ilman alkoholia ei ole enää vain vähän tasapaksua vaan suorastaan ahdistavaa, riippuvuus on jo pahempi ja vaikea enää katkaista pelkästään omin avuin vaikka haluaisikin. Alkoholi on jo muokannut aivojen hermokytköksiä niin että ihmisen vapaa tahto on enää heiveröinen muisto, nyt vie automaattiset ehdollistumat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle täydellinen mies eikä tosiaan mikään sekoilija. Mutta kun haluis esim. Seksiä ja puhuakkin selvän miehen kanssa. Ap
Voi kultsi, kun kukaan ei saa kaikkea... vähän viinaan menevä mies, joka on muuten täydellinen ei kyllä kuulosta ihan maailman pahimmalta pakkaukselta. Ehkä hän muuttuu myöhemmin? Jokin karu terveysongelma voi herättää.
Miksi vähättelet ap:n miehen ongelmaa? Hän on todella sairas.
Vierailija kirjoitti:
Riippuvuussairaus. Sairaus. Aivot on riippuvaiset alkoholista. Sitä ei voi lopettaa, koska omat aivot sanoo että pakko saada. Vaikka tietää järjellä, että lopettaa pitäisi, olo on niin kamala ilman, että sitä on valmis riskeeraamaan mitä tahansa että saa sen kamalan olon pois. Ajattelee että mä tän yhden vain otan, että olo on parempi, sitten en enää. Enkä ainakaan huomenna. Sitä vastaan on helvetin vaikea taistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOlisiko mahdollista sinun Ap viedä miehesi jonnekin pienille reissuille. Sellaisille jossa ei sitä alkoa voi ottaa?
Tekisitte yhdessä jotain kivoja juttuja, ja kertoisit syyllistämättä, että rakastat häntä. Muttet halua pullosta kolmatta pyörää elämäänne enää.
Jotain hyvää ja mukavaa yhteistä kokemusta, niin että hän huomaisi että olet ainutlaatuinen eikä hänellä ole varaa sinua viinalle menettää
Ihan höpöhöpöä. Kokemuksesta voin sanoa että kivan loman voi varmaan viettää, mutta ennemmin tai myöhemmin palaa juomaan. Me mentiin niin kivalle lomalle, että mies oli vuoden juomatta, minä aikana ehdittiin naimisiin ja saamaan lapsi alulle. Kas kun luulin että johan se alkoholiongelma oli pois päiväjärjestyksestä.
Ihana olikin, selvänä. Mutta kun sen vuoden jälkeen ei ollut enää yhtään viikkoa raittiina. Työviikon oli aika vähällä, mutta siksi olikin jo torstaina kireä kun viulun kieli. Viikonloppuna, kun olisi voitu olla yhdessä, oli ensin lauantain kännissä ja sitten sunnuntain katuvana ja himokkaana krapulassa. Kumpikaan ei se mies jonka kanssa olin mennyt naimisiin. Menin sen raittiin kanssa. Joten erosin sitten siitä juoposta versiosta.
Vierailija kirjoitti:
Joo ja verikokeissa näkyy. Lähiöön joutuisin, pärjään kyllä silti yksin mutta tiedän et toista muuten noin oikeaa ei koskaan tule mua vastaan. Raha-asiat nyt ok, ne ei kärsi juomisesta VIELÄ. Ap
Noni, kuuntele itseäsi, tuossa se viisaus tuli itsesi ylös kirjoittamana. Älä lähde lähiöyksiöön angstaamaan, siellä ratkeat juomaan vielä itsekin... eikä sieltä löydä uutta, tasokasta seuraa. Tämäkin pitää ymmärtää. Jos tiput sosiaaliseen kuoppaan, olet ongelmissa parisuhdemarkkinoilla!
Ole ukkos kanssa ja jos tulevaisuus hermostuttaa, ala katsella uutta vaivihkaa. Vain hyppäämällä uuteen junaan pääset vanhasta ilman sitä, että joudut kohtuuttomasti itse kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko järkeä erota? Mites raha-asiat? Tuoko ukko kuitenkin massia himaan, joudutko ilman sitä johkii kauheaan lähiöyksiöön asumaan? Kannattaa miettiä sitä tulevaisuudenkuviota monta askelta eteenpäin. Jos juoppo on hyväpäinen, hän saattaa olla parempi vaihtoehto kuin yksinasuminen. Näitä muita spkeskejähän me keskustelijat emme tiedä, vain sinä tiedät.
Missään muussa kuin erossa ei ole järkeä ap:n tapauksessa. Mies juo ensin omat, sitten toisen rahat ja lopulta terveytensä.
En vähättele, olen tilanteen tasalla.
Enkä jää tähän vaikka olisin halunnut. Omaa ja lasten elämää en aijo pilata. Olisin silti halunnut pitää hänet, hän on ihana selvänä harvemmin humalassakaan kamala. En vaan kestä silti. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noni, kuuntele itseäsi, tuossa se viisaus tuli itsesi ylös kirjoittamana. Älä lähde lähiöyksiöön angstaamaan, siellä ratkeat juomaan vielä itsekin... eikä sieltä löydä uutta, tasokasta seuraa. Tämäkin pitää ymmärtää. Jos tiput sosiaaliseen kuoppaan, olet ongelmissa parisuhdemarkkinoilla!
Ole ukkos kanssa ja jos tulevaisuus hermostuttaa, ala katsella uutta vaivihkaa. Vain hyppäämällä uuteen junaan pääset vanhasta ilman sitä, että joudut kohtuuttomasti itse kärsimään.
Siis mikä tätä kommentoijaa vaivaa. Taitaa olla juoppo itsekin, tai muuten henkinen p-läpi.
Eli se on sun hajus joka leviää rappukäytävään.