Hääpäivä, petyin
Eilen oli hääpäivä, 10 vuotta naimisissa. Päätin yllättää miehen. Meikkasin ja pukeuduin seksikkäästi, leivoin kakun ja ostin kuoharin. Lopputulos oli pettymys, mies ei kommentoinut huoliteltua ulkonäköäni mitenkään, ei itse huomioinut hääpäivämme mitenkään. Kakusta tosin sanoi, että ylitin itseni. Sekin tuntui enemmän loukkaukselta kuin kehulta. Lähti illalla golfaamaan. Tahdonvoimalla seuraavaan hääpäivään...
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me oltiin hääpäivänä hotellissa 3 yötä. Nussittiin ja ryypättiin ja syötiin hyvin.
porvoossa.
Pidät tuota mahdottomana? Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Viettääkö kaikki naiset tosiaan hääpäiväänsä? Mun vanhemmat ei koskaan viettäneet, enkä ole itsekään (eikä puoliso) sellaista omassa avioliitossa kaivannut. On tunutunut jotenkin amerikkalaiselta, vähän kuin Valentines Day. Joskus saattaa toinen havahtua ja huomauttaa, että mehän ollaan oltu naimisissa jo niin ja niin kauan, oho, mutta ei sen kummempaa viettämistä harrasteta.
Sinänsä paradoksaalista ensin ihmetellä viettävätkö tosiaan kaikki naiset hääpäivää ja heti perään antaa esimerkki kahdesta naisesta jotka eivät vietä hääpäivää.
Itse olen taipuvainen epäilemään, että hääpäivän tai muiden merkkipäivien tärkeyttä korostavat naiset ovat usein niitä, jotka haluaisivat edes parin päivänä tulla puolisonsa toimesta jollain tavalla huomioiduksi.
Kyllähän näistä monesta kommentista kuultaa ajatus että _miehen_ on pakko muistaa hääpäivät, syntymäpäivät, ensisuudelman vuosipäivät jne tai on piru irti, mykkäkoulu, mielenpahoitus tai raivari.