Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hääpäivä, petyin

Vierailija
06.08.2020 |

Eilen oli hääpäivä, 10 vuotta naimisissa. Päätin yllättää miehen. Meikkasin ja pukeuduin seksikkäästi, leivoin kakun ja ostin kuoharin. Lopputulos oli pettymys, mies ei kommentoinut huoliteltua ulkonäköäni mitenkään, ei itse huomioinut hääpäivämme mitenkään. Kakusta tosin sanoi, että ylitin itseni. Sekin tuntui enemmän loukkaukselta kuin kehulta. Lähti illalla golfaamaan. Tahdonvoimalla seuraavaan hääpäivään...

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hääpäivä on naisille niin tärkeä?

No niille (tai siis meille ;-)) kuulemma on - vikaan menee aina kun on pakkojuhlapäivä. Tää oli näköjään todella vanha aloitus mutta ajankohtaistahan toi on aina. Meillä varmaan niinä ekoina hääpäivinä käytiinkin jossain hotellilomalla ja syömässä, mutta esim. viime hääpäivänä mä olin lomareissulla itsekseni ja puoliso kotona koiravahtina, ei mitään ongelmaa. Kun liitto on kunnossa ei sitä tarvitse pakolla jonain tiettynä päivänä juhlistaa. 

Itse ajattelen, että jos liitto on kunnossa niin toista haluaa ilahduttaa. Mieheltä kukkapuska hääpäivänä ei ole liikaa vaadittu ja rouva voi vaikka tehdä sen juhlaillallisen. Monen hääpäivä on kesällä, joten tiukassa rahatilanteessakin kukkia löyt

Musta on kiva ostaa lahjoja kun tiedät että toinen tykkäisi just siitä. Vai eikö tosissaan ilahduttaisi saada jotain kivaa joskus yllärinä?

Vierailija
42/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä miehille voisi kertoa omista ajatuksistaan ja toiveistaan? Voi ihan reilusti pyytää, että nyt tarvitsisin huomioimista. Eiväthän miehetkään mitään ajatustenlukijoita ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisi hyvä sauma näyttää ja kertoa että edelleen on tyytyväinen valintaansa, rakastaa, haluaa hemmotella toista... itse ainakin kaipaan huomiota ja kun en saa sitä omalta mieheltäni, se tuntuu vähän liian mukavalta kun joku toinen mies huomioi. Sitä alkaa miettimään vaihtoehtoja.

Toisinsanoen, siinä on sauma näyttää, koska se on sinun mielestä sopiva sauma. Koska miehesi mielestä on hyvä sauma näyttää että sinä rakastat ja huomioit? Huomiosta naiset elää, se on huomattu mediassa, somessa, ja irl. Mistä se sinun mielestäsi johtuu, että naisten ja lasten käytös on samanlaista jos heitä ei huomioida omasta mielestään riittävästi ja koko ajan?

Vierailija
44/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rotunaisena tulit välittömästi mamma-palstalle vinkumaan 6/5

En olekaan mikään rotunainen, mitä ikinä haluat tällä tarkoittaakaan. Kulahtanut vaimo ja äiti. Yritin hetken olla jotain muutakin, mutta yritykseksi jäi.

Romantiikkaa voi yrittää palauttaa suhteeseen kovilla odotuksilla ladattuna, mutta silloin mitataankin kyky ymmärtää ihmissuhteiden perimmäinen tarkoitus. Se pakottaa hyväksymään vähemmän mairittelevia ominaisuuksia kumppanissa ja varsinkin itsessä. 

Ehkä meidän olisi jo aika päästää keskiaikainen ritari ratsastamaan kohti auringonlaskua ja päivittää käsitys rakkaudesta vastaamaan todellisuutta, niihin arjen pieniin tekoihin. 

Vierailija
45/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkasitkin oikein. Kun naiset sanovat meikkaavansa itseään varten, niin mistä ihmeestä miehet nyt pitäisi naisia huomioida? Paljastavaa pukeutumistakin kutsutaan mukavaksi. Kiva kun olet meikannut ja pukeutunut itseäsi miellyttävään asuun? Naiset olette voimaantumisen ja räksyttämisen tiimellyksessä kaivaneet itsellenne aikamoisen kuopan. Ei voi muuta sanoa kuin että kestä kuin mies.

Vierailija
46/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä olisi hyvä sauma näyttää ja kertoa että edelleen on tyytyväinen valintaansa, rakastaa, haluaa hemmotella toista... itse ainakin kaipaan huomiota ja kun en saa sitä omalta mieheltäni, se tuntuu vähän liian mukavalta kun joku toinen mies huomioi. Sitä alkaa miettimään vaihtoehtoja.

Siihen on hyvä sauma, joka päivä. 

Vierailija
47/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hääpäivämme on kerran neljässä vuodessa. Helppo muistaa :-)

Vierailija
48/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viettääkö kaikki naiset tosiaan hääpäiväänsä? Mun vanhemmat ei koskaan viettäneet, enkä ole itsekään (eikä puoliso) sellaista omassa avioliitossa kaivannut. On tunutunut jotenkin amerikkalaiselta, vähän kuin Valentines Day. Joskus saattaa toinen havahtua ja huomauttaa, että mehän ollaan oltu naimisissa jo niin ja niin kauan, oho, mutta ei sen kummempaa viettämistä harrasteta.

Vierailija
49/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule, jos suhde voi hyvin, se on tärkeä myös miehelle. Nimimerkillä 38 vuotta naimisissa, ja hääpäivä on molemmille yksi vuoden juhlapäivistä.

Sinulla on sellainen mies joka tykkää juhlapäivistä. Katsos meitä ihmisiä on erilaisia. Kaikki naisetkaan eivät halua viettää mitään pakottettua erikoispäivää. Meillä toimitaan toisin ja huomiodaan toisiamme ihan jokaisena päivänä. 

Vierailija
50/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viettääkö kaikki naiset tosiaan hääpäiväänsä? Mun vanhemmat ei koskaan viettäneet, enkä ole itsekään (eikä puoliso) sellaista omassa avioliitossa kaivannut. On tunutunut jotenkin amerikkalaiselta, vähän kuin Valentines Day. Joskus saattaa toinen havahtua ja huomauttaa, että mehän ollaan oltu naimisissa jo niin ja niin kauan, oho, mutta ei sen kummempaa viettämistä harrasteta.

Kyllä meillä on vietetty. Muistan isän ja äidin 10v tinahääpäiväjuhlat, nämä ovat siis ekat mitkä ovat jääneet mieleeni ja oli isommat juhlat. Noista juhlista on yli 50v aikaa.

Vierailija
51/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä kun täällä on monessa kommentissa mainittu tuo "pakko". Pakkojuhlat tai pakko muistaa, pakotettuna. Itse en ole ikinä tuntenut pakkoa siihen, että ilahduttaisin jokakuta. Päinvastoin se tuo iloa minullekin kun saan ilahduttaa puolisoani, lastani, ystävääni.

Vierailija
52/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset luulee, että kakulla ja kuoharilla on jotain merkitystä miehille😂

Vierailija
53/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen luulee myös että sillä kuitataan se harmaa ja kuiva arki. 

Vierailija
54/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellä onni on sen kätkeköön

näin suomalaisittain.

Jotkut iloa ja tyytyväisyytä hehkuttavat ulkopuolisille,

kyllähän toisenkin onni lämmittää.

Oli kiva tuo kommentti, että 

tein kakun.

Itse arvottaa merkkipäivän

kalenteriin, ympyröi,

itse tärkein tyyppi muistaa.

Hyvä tyyppi saa puolisostansa

peukuttajan.

Vierailija
55/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin hääpäivänä hotellissa 3 yötä. Nussittiin ja ryypättiin ja syötiin hyvin.

Vierailija
56/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus on rankkaa- teksti 

tuli monta kertaa huomattua

pikkunuken paidassa.

Nukke oli

esillä olohuoneessa, muistona

rakkauden päivistä,

menneistä ja tulevista.

Rakkaus ylläpitää elämää.

Vierailija
57/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me oltiin hääpäivänä hotellissa 3 yötä. Nussittiin ja ryypättiin ja syötiin hyvin.

porvoossa.

Vierailija
58/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on täynnä pettymyksiä.

Vierailija
59/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On miehiä, joille sillä on merkitystä. Yhtään merkkipäivää ei ole mennyt niin, etteikö mieheni olisi niitä muistanut. Ja yleensä merkkipäivän aamuna saan sampanjaa ja mansikoita kermavaahdolla sekä kukkakimpun, illalla juhlitaan isommin menemällä hyvään ravintolaan jne. Pyöreät hääpäivät olemme useimmiten viettäneet ulkomailla. 

Ja mieheni on ihan suomalainen. Lippalakkia hän käyttää golf-kentällä.

Vierailija
60/63 |
31.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

31.12.2001 hääpäivä, maanantai.

Minä -10kg, mies -25kg

18 v kun tuli täyteen, oltiin yks yö hotellissa. Eipä ole paljon muuten juhlittu, joskus leivoskahvit juotu.

Ei mies muista, jos en muistuta, ei muista syntymäpäiväänikään, jos lapset ei muistuta, eikä kyllä siltikään onnittele.

Minä kyllä muistan hänen, onnittelen ja usein ostan jonkun lahjan. Ei tarvi olla rahallisesti edes arvokas.