Mikä olisi mielestäsi ideaali ikäero pariskunnalle?
Hopeaketut haaveilevat palstalla teinitytöistä ja vanhemmat naiset kertoilevat, miten nuoret miehet jaksavat. Tämä ei Tilastokeskuksen mukaan kerro totuutta, koska keskimäärin mies on avioliitoissa 3,4 vuotta vanhempi. Tällaisia suhteita on 67% ja samanikäisiä ollaan 12%:ssa suhteista. Nainen on vanhempi noin joka viidennessä suhteessa.
Edellisen johdosta kysyn, mikä olisi sinusta ideaali ikäero ja jos olet suhteessa, paljonko teillä on ikäeroa?
Kommentit (16)
Suht samanikäiset osapuolet on varmasti monille se paras vaihtoehto.
Toki elämäntilannekin vaikuttaa, esim. jos 40-50-vuotias mies haluaa yhä isäksi, on hänen haettava nuorempaa naista. Samoin nuorena perheellistyä haluavan naisen voi olla parempi etsiä itseään muutaman vuoden vanhempi mies, ihan vain kypsyyden takia.
On muitakin asioita, miksi eri ikäinen puoliso on hyvä vaihtoehto - ja joskus se eri ikäinen vain kolahtaa koviten.
Täällä ei yksikään hopeakettu haaveile teinitytöistä.
Ainoastaan sekopää joka esiintyy miehenä.
Ekassa pitkässä parisuhteessa mies oli minua 3 vuotta vanhempi. Nykyisessä mies on minua 4 vuotta nuorempi. +-5 tuntuu itsestäni luontevimmalta. Käytännössä ollaan samanikäisiä kun aikuisista kuitenkin puhutaan.
Ikä vähiten vaikuttaa parin sopivuuteen. Minulla ja rakkaallani on 23 vuotta ikäeroa. Exän kanssa ikäeroa oli neljä vuotta. Se suhde oli pitkä, mutta huono.
40-50+ naisena nuorempi mies on paras valinta, jos haluaa myös makkarissa homman toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Ikä vähiten vaikuttaa parin sopivuuteen. Minulla ja rakkaallani on 23 vuotta ikäeroa. Exän kanssa ikäeroa oli neljä vuotta. Se suhde oli pitkä, mutta huono.
Kyllä se ikäero alkaa tuntua ja näkyä ennemmin tai myöhemmin. Ei se merkityksetön asia ole.
Minulla ei ole enää mitään kantaa tähän asiaan. Minua on viimeiset pari vuotta jahdannut ikäerolta täysin sopimaton ihminen minkä seurauksena olen täysin väsynyt tämän ikäasian jankkaamiseen. Joskus vain tykkää jostakusta ja that's it. Sen jonkun rinnalle voisi tuoda viisisataa "oikeanikäistä" eikä silti tuntuisi missään.
Vierailija kirjoitti:
40-50+ naisena nuorempi mies on paras valinta, jos haluaa myös makkarissa homman toimivan.
Ja nuorempia on tuossa iässä myös runsaasti tarjolla. Vain täällä nelikymppistä pidetään mummona, riippuneena lihana, ryppyisenä rusinana, kaameana kurppana, mitä näitä nyt on. Ekalla kierroksella mies on usein naista vähän vanhempi. Toisella kierroksella nuorempi. Näitä on paljon omassa lähipiirissäni.
Oi, nyt tuli helppo! Mies 10v nuorempi niin hyvin menee. Nam.
Ystävällisesti ja pitkällä kokemuksella tämän kerron.
Jos joku on jo kutakuinkin tyydyttävässä suhteessa, jatkakaa siinä. Rakastakaa sitä omaa vanhaa mörökölliä niin joskus sekin sitten onnistuu.😉
Nuorempi mies, 5 vuotta tai vähemmän. Nykyinen on vuoden nuorempi ja toimii... ikää aavistuksen alle 40 molemmilla. En voisi kuvitella vanhempaa miestä. Tosin joku 2, 3 vuotta ei vielä haittaisi jos kaikki pelaisi... kuten kuuluu.
Vastausten perusteella palstalla on kaikkea muuta kuin keskivertoporukkaa. Tai sitten tähän vastaa vain ne säännön vahvistavat poikkeukset, joita asia kiinnostaa.
Eikö olisi ideaalitilanne, että oltaisiin mahdollisimman saman ikäisiä? Historiassa on koettu samanlaisia asioita saman ikäisenä ja lopulta päästään eläkepäiviäkin viettämään samaan aikaan?
Miksi jankutat koko ajan samaa??
Saatko hoitoa tuohon?