Hääpäivä, petyin
Eilen oli hääpäivä, 10 vuotta naimisissa. Päätin yllättää miehen. Meikkasin ja pukeuduin seksikkäästi, leivoin kakun ja ostin kuoharin. Lopputulos oli pettymys, mies ei kommentoinut huoliteltua ulkonäköäni mitenkään, ei itse huomioinut hääpäivämme mitenkään. Kakusta tosin sanoi, että ylitin itseni. Sekin tuntui enemmän loukkaukselta kuin kehulta. Lähti illalla golfaamaan. Tahdonvoimalla seuraavaan hääpäivään...
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Miksi hääpäivä on naisille niin tärkeä?
Kuule, jos suhde voi hyvin, se on tärkeä myös miehelle. Nimimerkillä 38 vuotta naimisissa, ja hääpäivä on molemmille yksi vuoden juhlapäivistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit auttanut häntä vähän.
Kertonut kakusta, että hääpäivän kunniaksi, ja halusit laittautua nätiksi.
Miehet eivät ajattele samalla tavalla kuin naiset.
Olisi kannattanut valita päivämääräksi lauantai, olisi vähän uskottavampi porvoolainen.
Vähän vaikea valita hääpäiväksi joka vuosi lauantai. Se menee sen päivämäärän perusteella katsos. Vai valitsetko itse syntymäpäiväksi joka vuosi lauantain?
Aloittajan hääpäivä (5.8.2010) ei ole ollut lauantai, mutta ei se siitä silti provoa tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut valita päivämääräksi lauantai, olisi vähän uskottavampi porvoolainen.
En ole aloittaja, mutta me olemme menneet naimisiin keskiviikkona. Ei meille kukaan sanonut ettei keskiviikkoisin voisi mennä naimisiin! Päivä valikoitui päivämäärän numeroiden mukaan, ei viikonpäivän.
Ilmeisesti aloituksen viikonpäivästä nyt oli puhe - jos tämä pikkurouva on silloin vuosia sitten naimisiinmenon vuosipäivänä laittanut tuon kaiken aloituksessa kerrotun ja on ollut vaikka tiistai niin puolisoa ei ehkä ole työpäivän jälkeen innostanut. Olisi siis rouva siirtänyt tuon spektaakkelinsa viikonlopulle tai mikä nyt sattuisi vapaapäivä olemaan.
Me ollaan menty naimisiin perjantaina, viime vuonna hääpäivä taisi olla maanantai, ehkä jotenkin juhlistettiin sitten seuraavana viikonloppuna, en muista.
Vierailija kirjoitti:
Jatkot mietinnässä kirjoitti:
Samat fiilikset täällä. Ollaan oltu useampi vuosi naimisissa ja olin ostanut miehellä hääpäiväksi lahjan. Hän ei huomioinut mitenkään minua. Oli edellisenä iltana ryyppäämässä ja tuli aamuyöllä kotiin. Vietin hääpäivää lasten kanssa keskenään, kun mies makasi krapulassa ja nukkui :( Kyllä loukkasi. Painosta kommentoijalle tiedoksi, että painan saman verran mitä parisuhteemme alussa (bmi 21). Mies sen sijaan on lihonut paljon.
-eri
Koskeeko sama myös miehen tilipussia?
Oletatko, että mies tienaa enemmän? Vai että miehen tilipussi on hänen omaansa kokonaisuudessaan, ja vaimo kustantaa kaiken? Typerä kommentti.
En muista hääpäiväämme, siis päivää ja kuukautta. Ehkä syyskuussa.
Joten en voi huomioidakaan.
Mieheni sen sitten aina kertoo, että "muistatkos mikä päivä tänään on".
M32
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niille (tai siis meille ;-)) kuulemma on - vikaan menee aina kun on pakkojuhlapäivä. Tää oli näköjään todella vanha aloitus mutta ajankohtaistahan toi on aina. Meillä varmaan niinä ekoina hääpäivinä käytiinkin jossain hotellilomalla ja syömässä, mutta esim. viime hääpäivänä mä olin lomareissulla itsekseni ja puoliso kotona koiravahtina, ei mitään ongelmaa. Kun liitto on kunnossa ei sitä tarvitse pakolla jonain tiettynä päivänä juhlistaa.
Itse ajattelen, että jos liitto on kunnossa niin toista haluaa ilahduttaa. Mieheltä kukkapuska hääpäivänä ei ole liikaa vaadittu ja rouva voi vaikka tehdä sen juhlaillallisen. Monen hääpäivä on kesällä, joten tiukassa rahatilanteessakin kukkia löytää luonnosta ja syödä pitää kuitenkin niin ainakin kaunis kattaus erottaa illallisen arjesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niille (tai siis meille ;-)) kuulemma on - vikaan menee aina kun on pakkojuhlapäivä. Tää oli näköjään todella vanha aloitus mutta ajankohtaistahan toi on aina. Meillä varmaan niinä ekoina hääpäivinä käytiinkin jossain hotellilomalla ja syömässä, mutta esim. viime hääpäivänä mä olin lomareissulla itsekseni ja puoliso kotona koiravahtina, ei mitään ongelmaa. Kun liitto on kunnossa ei sitä tarvitse pakolla jonain tiettynä päivänä juhlistaa.
Itse ajattelen, että jos liitto on kunnossa niin toista haluaa ilahduttaa. Mieheltä kukkapuska hääpäivänä ei ole liikaa vaadittu ja rouva voi vaikka tehdä sen juhlaillallisen. Monen hääpäivä on kesällä, joten tiukassa rahatilanteessakin kukkia löytää luonnosta ja syödä pitää kuitenkin niin ain
Meitä on niin erilaisia, mä en ainakaan missään nimessä rupea itse laittamaan mitään juhlapäivällisiä, ja kukkapuskista en välitä. Eipä muutenkaan ostella toisillemme mitään lahjoja vaan käytetään nekin rahat matkustamiseen ja muuten vaan ulkona syömiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule, jos suhde voi hyvin, se on tärkeä myös miehelle. Nimimerkillä 38 vuotta naimisissa, ja hääpäivä on molemmille yksi vuoden juhlapäivistä.
Me ihmiset ollaan kovin erilaisia. Olen ollut 45 vuotta varsin onnellisesti naimisissa, enkä missään nimessä halua mitään juhlimista! Minulle on tärkeintä, että arjessa on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset ollaan kovin erilaisia. Olen ollut 45 vuotta varsin onnellisesti naimisissa, enkä missään nimessä halua mitään juhlimista! Minulle on tärkeintä, että arjessa on hyvä olla.
Ja jos miehesi olisi kuitenkin hääpäivänä laittanut ruokaa ja kakkua ja puvun päälle, niin toteaisit siihen, että tyhmä idea ja sinua ei kiinnosta? Epäilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta me olemme menneet naimisiin keskiviikkona. Ei meille kukaan sanonut ettei keskiviikkoisin voisi mennä naimisiin! Päivä valikoitui päivämäärän numeroiden mukaan, ei viikonpäivän.
Ilmeisesti aloituksen viikonpäivästä nyt oli puhe - jos tämä pikkurouva on silloin vuosia sitten naimisiinmenon vuosipäivänä laittanut tuon kaiken aloituksessa kerrotun ja on ollut vaikka tiistai niin puolisoa ei ehkä ole työpäivän jälkeen innostanut. Olisi siis rouva siirtänyt tuon spektaakkelinsa viikonlopulle tai mikä ny
Ilmeisesti, mutta aloittajankaan hääpäivä ei ole ollut lauantai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hyvä arki ja toisen huomioiminen sulje toisiaan pois. Itsekin arvostan hyvää arkea mutten osaisi kuvitella ettei mieheni huomioisi meille tärkeitä päiviä. Itsekin haluan ilahduttaa miestäni eikä se vaadi "juhlimista". Näin on menty yli 30v ja toivottavasti jatkossa myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuokin, mutta entä miehesi? Oletko koskaan kysynyt häneltä asiasta? SINÄ et halua juhlia, SINULLE on tärkeintä jne. Ei meilläkään mitään juhlapäivällisiä järjestetä, mutta vietämme hääpäivän kahdestaan jotain mukavaa tehden, käydään ravintolassa tms.
Jos miehesi haluaisikin käydä hääpäivänänne vaikka yhdess' syömässä, käännätkö selkäsi, ja painut omiin harrastuksiisi? Tuollaisella käytöksellä loppuisi arjen hyvä olo aika äkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tasan ei käy onnen lahjat. Minä olen naimisissa herrasmiehen kanssa, joka muistaa kaikki merkkipäivät. Hääpäivän kunniaksi tänä vuonna hän vei minut syömää 2 Michelin-tähden ravintolaan. Jo aamiaisella hän tarjosi samppanjaa, mansikoita ja croissanteja. Kihlauksen vuosipäivänä muutama päivä sen jälkeen oli vain 1 tähti.
Kiva, ei taida olla suomalainen lippalakkipää?
Ei, hän on Marokosta.
Aikamoinen herrasmies tuo Junes lokka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suhde voi voida hyvin vaikka hääpäivää ei juhlistettaisi laisinkaan kummankaan toimesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos miehesi olisi kuitenkin hääpäivänä laittanut ruokaa ja kakkua ja puvun päälle, niin toteaisit siihen, että tyhmä idea ja sinua ei kiinnosta? Epäilen.
Ei se aloittajankaan mies noin todennut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä ajatella pakkona. Kyllä elämässä arkea riittää. Juhlapäivät ovat hyvä syy katkaista arki.
No ap on valinnut sellaisen juron miehekseen, ettei saa tuollaista huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta, juhlitko ylipäänsä ikinä mitään? Eihän se juhliminen poista sitä että arjessakin on hyvä olla. Tosiaan ollaan erilaisia!