Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!
Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju on surkeaa trollausta, mutta näitä naisia riittää Suomessa edelleenkin. Aivan liikaa.
Toisaalta mies väistää lokinpaskat kun vie naisen ravintolaan syömään. Jos joudut maksamaan naiselle kaiken treffeillä, maksat kaiken koko lopun suhteennekin ajan.
Kaltaisesi miehet jotka eivät tarjoa naiselle eivät myöskään välitä naisesta eivätkä yhteisistä lapsista. Eivät kustanna lapselle mitään eivätkä rakasta. Lapsikin on lokki tällaiselle miehelle. Hui kauhistus. Ei jatkoon. Onneksi mieheni on britti ja arvostaa minuakin.
Eli mies arvostaa sinua elättämällä sinut. Miten sinä arvostat miestäsi? Vai riittääkö miehellesi, että hän voi panna sinua, kunnes rupsahdat ja heittää sinut sitten pihalle.
Vierailija kirjoitti:
50/50 on sitä tasa-arvoa mitä nykyään kaikessa aina suuvaahdossa toitotetaan ja vaaditaan naisulle. Ette voi feministit ottaa tasa-arvosta vaan niitä rusinoita pullista vaan se koskee sitten ihan kaikkea.
Onhan se tosi vanhanaikaista 50-lukua sellainen, että mies "tulevana perheen päänä" maksaisi.
Joo, me ollaankin täällä Feministipuoleen paikallisyhdistyksissä mietitty, että tää on just se kulma mistä lähdetään kohti kunnallisvaaleja ja silleen.
Oikeesti tampio, tukehdu siihen rusinattomaan pullaasi jos trollaamiseltasi ehdit ja mieti siinä kakoessasi, että ihanko totta täällä feministit vaatii miehiä tarjoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan mies halua pitkään suhteeseen loista, joka ei maksa omia laskujaan. Silloin mies voi kuitenkin maksaa ruuat ja juomat ja illan kulut, jos mies olettaa saavansa seksiä illan päätteeksi. Kyseessä on silloin maksu seksistä. Nykyään h-sana on kai korvattu sugar deittailulla.
Että minua oksettaa nämä johtopäätökset ensimmäisten treffien kahvikupillisen maksamisesta. ÄLÄ VIE syömään, jos et halua maksaa. Ehdota kävelyä tai kahvilaa.
Minä en olisi ikinä kiinnostunut miehestä, joka ehdottaa ravintolaan menoa ja sitten odottaa että lasku maksetaan erikseen. En kyllä olisi ensitreffeillä syömään lähtenytkään. Sen sijaan minulle oli päivänselvää, että jos kerran mies haluaa nähdä sisätiloissa, missä kuuluu tilata jotain (kahvi, olut, viini), hän sen myös tarjoaa. Minulle sopi kävelytreffit ja ensitapaaminen puolisoni kanssa oli nimenomaan kävelytreffit.
Avoliitossa maksetaan puoliksi. Ei tulojen suhteessa vaan puoliksi. Sama jo parisuhteessa tai sitten alkuun erilliset laskut ravintolassa.
Millä lailla te heterot sovitte treffinne? Olen biseksuaali nainen ja viime aikoina deittaillut vain naisia (nuorempana miesten kanssa ei varsinaisesti käyty treffeillä, vaan tavattiin vaan joku opiskelun puitteissa ja tutustuttiin sitä kautta), ja ei minulla ainakaan ole treffit mennyt niin, että toinen osapuoli yksipuolisesti ehdottaa treffipaikkaa, vaan toinen esim. ehdottaa kahvilaa tai ravintolaa, ja toinen sitten tarttuu haluamaansa ehdotukseen, ja yhdessä sovitaan paikka - tällöin kumpikin voi tahollaan varmistaa, että se sopii omalle budjetille.
Minä ainakin menen ekoille treffeille tapaamaan uutta ihmistä ja tutustumaan. En koe, että tilanne on sellainen, että "toinen haluaa tavata ja toinen suostuu" - vaan eikös siinä kumpikin halua tulla paikalle ja ihan yhtä lailla ole kiinnostunut tutustumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon ensimmäisellä tapaamisella omat ruokansa ja juomansa, vai onko sinne tultu vain ilmaisen aterian perässä?
Jos treffit sujuvat hyvin niin voin ilomielen maksaa sitten toisilla treffeillä kaiken.
MIES
Mutta jos tarjolla on samanaikaisesti monta yhtä kiinnostavaa miestä, sun kaltainen putoaa heti pois. Koska naisen kannattaa tavoitella aina kaikkein parasta:)
N23
Mutta jos tarjolla on samanaikaisesti monta yhtä kiinnostavaa naista, sun kaltainen putoaa heti pois. Koska miehen kannattaa tavoitella aina kaikkein parasta:)
-eriToki, onneksi nuorena hoikkana ja kauniina naisena on niin paljon ottajia ettei paljon kiinnosta jos joku piheilijä ”tiputtaa” minut pois :,D luoti väistetty!
Eli, koska olet nuori, hoikka ja kaunis, voit loisia toisten rahoilla. Entä sitten kun olet vanha, läski, ruma ja katkera? Kuka sinua sitten elättää?
Vain beta-mies maksaa naisen syömiset ja juomiset. Jos nainen on aidosti kiinnostunut miehestä, niin häntä ei haittaa tippaakaan maksaa omat tilauksensa. Hänelle on kaikkein tärkeintä että pääsee tuon mielenkiintoisen miehen kanssa samaan pöytään.
Jos nainen vetää herneen nenään siitä että "joutuu" maksamaan omat syömisensä (härreguud) niin se nainen on sitten jotain muuta kuin parisuhdematskua sille herralle.
Vierailija kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
On se kumma, jos tällä palstalla lompakko menee aina aivan kaiken muun edelle?
Jos yhteinen elämä alkaa tuollaisissa merkeissä, että pohditaan, kuka maksaa romanttisen päivällisen, se ei silloin ala hyvin.
Mies maksaa. Nainen ottaa tarjoomukset vastaan ainoastaan, jos pitää miehestä todella, ja on jo päättänyt jatkaa tämän kanssa. Mistä muusta syystä nainen edes kävisi syömässä jonkun yhdentekevämmän tyypin kanssa?
Nainen syö, juo, nauttii ja kiittelee miestä päivällisestä.
Sitten myöhemmin, kun he ovat vakiintuneesti yhdessä, kulut pannaan noin osapuilleen tasan, laskematta senttejä hampaat irvessä. Raha on vain väline, ei päämäärä.
Meillä ei tunneta 50/50 periaatetta, koska mies maksaa kaiken. Minä hoidan vain pyykit ja tämä sopii molemmille. Mies ei ole koskaan pyytänyt minua maksamaan mitään mutta haluaa minulle vain parasta.
Tämmöinen fantasia tällä kertaa. Ensimmäinen lause voisi pitää paikkaansa, jos olet sen arvoinen.
asdfg kirjoitti:
On se kumma, jos tällä palstalla lompakko menee aina aivan kaiken muun edelle?
Jos yhteinen elämä alkaa tuollaisissa merkeissä, että pohditaan, kuka maksaa romanttisen päivällisen, se ei silloin ala hyvin.
Mies maksaa. Nainen ottaa tarjoomukset vastaan ainoastaan, jos pitää miehestä todella, ja on jo päättänyt jatkaa tämän kanssa. Mistä muusta syystä nainen edes kävisi syömässä jonkun yhdentekevämmän tyypin kanssa?
Nainen syö, juo, nauttii ja kiittelee miestä päivällisestä.
Sitten myöhemmin, kun he ovat vakiintuneesti yhdessä, kulut pannaan noin osapuilleen tasan, laskematta senttejä hampaat irvessä. Raha on vain väline, ei päämäärä.
Kauhean nopeasti naisen pitäisi päättää, pitääkö miehestä TODELLA, ja kauhean nopeasti pitäisi tehdä päätös, että haluaa jatkaa hänen kanssaan. Jos treffit ovat kahvilassa, jossa tietysti yleensä maksetaan kaikki siinä tilauksen yhteydessä, täytyisi naisen tehdä siis päätös muutaman minuutin ja pääasiassa ulkonäön perusteella. Jaiks. Ja ravintolassakin - ei kai sen yhden tapaamisen ja parin tunnin perusteella pysty ihan hirveän syvällisesti sanomaan, onko mies nyt itselle oikea tyyppi.
Kauhean hankalalta kuulostaa. Tämä kuulostaa melkein joltain entisaikojen tai jonkun konservatiivisen maan käytännöltä, missä flirttailu on sovinnaisuussääntöjen vuoksi paheksuttavaa, ja jossa ei voi puhua mistään oikeilla nimillä. Sitten keksitään kiertoilmaisuksi juuri jotain tällaisia koukeroita, jotka ulospäin näyttävät ihan neutraalilta, mutta joilla on jotain salaisia piilomerkityksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurustellut rakkaani kanssa jo kolme vuotta. Olen ottanut käytännön, että minä maksan aina ravintolassa ja siitä syystä että olemme liikkeellä reissuilla aina miehen autolla tai moottoripyörällä. Tarjoilijoissa tämä aiheuttaa usein hämmennystä. Kysyvät tuleeko lasku yhteen vai erikseen ja sitä laskua sitten tulla tyrkyttää miehelle, vaikka itse olen jo ottanut lompakon esille.
Joopa joo :D Se että nainen tarjoaa, ei herätä niin suuria tunteita ja erityisempiä ajatuksia, vaikka sellaista selvästi odotatkin. Ihan normaalia.
Paitsi, että miehen eteen se välikuitti on tuotu useamman kerran. Olen sen napannut itselleni ja sitten on vasta tarjoilua tajunnut, että minä maksan. Minä kuitenkin olen ollut se laskun pyytäjä ja sanonut, että kaikki yhteen laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon ensimmäisellä tapaamisella omat ruokansa ja juomansa, vai onko sinne tultu vain ilmaisen aterian perässä?
Jos treffit sujuvat hyvin niin voin ilomielen maksaa sitten toisilla treffeillä kaiken.
MIES
Ei jatkoon! Kanssaveljesi Amerikasta, Britanniasta ja muualta maailmalta katsoisivat kieroon ja toteavat yhdessä: jäät yksin. Kukaan joka ei osaa kohdella naista hyvin ei kannata treffailla. Häpeäisivät käytöstäsi silmät päästään. Tuplatreffit päättyvät nolosti kun muut miehet tarjoavat daamille ja sinä vaadit naista maksamaan. Ei näin.
Koska suomalainen perusjamppa tosiaan kulkee ihan solkenaan tuplatreffeillä anglosaksien kanssa. Ottakaas pojat mut ens kerralla mukaan, tämän minäkin haluan nähdä. Voin maksaa!
Me suomalaiset naiset käymme nykyisin mielellämme anglosaksien kanssa treffeillä. Näistä syntyy jopa ihan parisuhteita ja avioliittoja t: usalaisen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko ketju on surkeaa trollausta, mutta näitä naisia riittää Suomessa edelleenkin. Aivan liikaa.
Toisaalta mies väistää lokinpaskat kun vie naisen ravintolaan syömään. Jos joudut maksamaan naiselle kaiken treffeillä, maksat kaiken koko lopun suhteennekin ajan.
Jokatapauksessa mies maksaa naiselle erossa puolet omaisuudestaan, eli omalla työllään elävän miehen ei kannata ottaa minkäänlaista naista. Rikkailla perijämiehillä on varaa maksaa exvaimoilleen ja sossunpummit saavat kaiken muutenkin ilmaiseksi. Pariutukoon ne. Keskiluokkaisten miesten kannattaa pysyä yksin.
Se on kyllä tuo keskiluokkaisen miehen elämä vaikeaa. Ravintolassa ei osata aukaista suuta sen vertaa, että sanotaan tarjoilijalle että lasku puoliksi. Otetaan akka tietämättä, että mahtaakohan se edes tienata omia rahojaan. Jotenkin vaan ajaudutaan ikävästi naimisiin eikä osata tehdä avioehtoa. Jotenkin tulee sellainen fiilis, että vaimoa tosiaan kannata ottaa, mutta edunvalvoja voi tulla tarpeeseen.
Haluan itse maksaa syömiseni.
Eihän nykyään uskalla pyytää edes ystäväänsä ulos syömään, jos toinen kuvittelee minun maksavan syömisensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MIES
Ei jatkoon! Kanssaveljesi Amerikasta, Britanniasta ja muualta maailmalta katsoisivat kieroon ja toteavat yhdessä: jäät yksin. Kukaan joka ei osaa kohdella naista hyvin ei kannata treffailla. Häpeäisivät käytöstäsi silmät päästään. Tuplatreffit päättyvät nolosti kun muut miehet tarjoavat daamille ja sinä vaadit naista maksamaan. Ei näin.
Koska suomalainen perusjamppa tosiaan kulkee ihan solkenaan tuplatreffeillä anglosaksien kanssa. Ottakaas pojat mut ens kerralla mukaan, tämän minäkin haluan nähdä. Voin maksaa!
Me suomalaiset naiset käymme nykyisin mielellämme anglosaksien kanssa treffeillä. Näistä syntyy jopa ihan parisuhteita ja avioliittoja t: usalaisen vaimo
Käytkö töissä vai täyttääkö arkesi kotityöt.
Vierailija kirjoitti:
Kumpikin maksaa omansa.
Kerran tilasin vain kannullisen vettä, koska se oli ilmaista. Mies tilasi ruokia ja juomia jälkkäreineen joten tarjoilija kyseli joka kerta katsoen miestä että jaatteko annokset? Laskun tullessa pöytään sama tarjoilija kysyi uudestaan katsoen miestä onko tämä varma ettei leidi halua syötävää. Ei, mies ei halunnut kuin täyttää oman napansa. Ravintolaillan jälkeen mies kummasteli miksi ghoustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Ok. Sitten odotankin naisen kutsua ravintolatreffeille.
Katsotaan maksaako "herrasnaismaisesti" ylpeänä vai valittaako yhä että miehet maksaa!!!!!
Aika paljon vettä tulee virtaamaan joessa ABC ennen kuin saat kutsun.
Lähinnä kutsua tulee olemaan ilmoitus, että saat kutsua naisen treffeille.
Kyllä odotan, että mies maksaa ekalla ja ehkä tokallakin kerralla. Sitten on minun vuoro tarjota ja näin edetään vuorotellen sitten. Laskun jakaminen on jotenkin todella junttia. Jos kutsut jonkun kotiisi syömään niin pyydätkö maksamaan puolet illallisen raaka-aineista?
Vierailija kirjoitti:
Olen keskustellut useammankin miehen kanssa siitä, että minkälainen nainen on kiinnostava. Ensimmäisenä ei noussut esiin ulkonäkö tai varallisuus. Moni piti sellaista naista kiinnostavana, joka tuntee arvonsa ja tietää mitä tahtoo. Tästä voi päätellä, että jos nainen treffeillä ei oleta mieheltä käytöstapoja ja sopertaa kynnysmattona , että kyllä mä maksan kaiken, ettei sun rahat mee, ymv. niin juttu jää siihen.
Mitä hiivatin kynnysmattona sopertamista se on, jos reippaasti sanoo "laskut erikseen", kun tarjoilija kysyy. Eihän siinä kaikkea makseta vaan oma osuus. Ihan normaalia asioiden hoitamista samoin kuin vaikka vessassa käynti tai ruoan tilaaminen. Mitä ihmeellistä tai noloa siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50/50 on sitä tasa-arvoa mitä nykyään kaikessa aina suuvaahdossa toitotetaan ja vaaditaan naisulle. Ette voi feministit ottaa tasa-arvosta vaan niitä rusinoita pullista vaan se koskee sitten ihan kaikkea.
Onhan se tosi vanhanaikaista 50-lukua sellainen, että mies "tulevana perheen päänä" maksaisi.Joo, me ollaankin täällä Feministipuoleen paikallisyhdistyksissä mietitty, että tää on just se kulma mistä lähdetään kohti kunnallisvaaleja ja silleen.
Oikeesti tampio, tukehdu siihen rusinattomaan pullaasi jos trollaamiseltasi ehdit ja mieti siinä kakoessasi, että ihanko totta täällä feministit vaatii miehiä tarjoamaan.
nytkö kaikki naiset eivät ole feministejä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä odotan, että mies maksaa ekalla ja ehkä tokallakin kerralla. Sitten on minun vuoro tarjota ja näin edetään vuorotellen sitten. Laskun jakaminen on jotenkin todella junttia. Jos kutsut jonkun kotiisi syömään niin pyydätkö maksamaan puolet illallisen raaka-aineista?
En, mutta minä en omista niitä ravintoloita, joten niissä molemmat ovat täsmälleen samassa asemassa hintoihin nähden.
Minä en halua, että mies maksaa, mutta en hyvöksy myöskään laskun puolittamista. Minä maksan omat juomiseni ja syömiseni ja mies omansa.