Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!
Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.
Kommentit (454)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Kyllä se lässähtää, jos toinen on etsimässä elättäjää. So on sitten eri asia on ko se hyvä vai huono, että golddiggeri paljastuu heti alussa.
Hei Lasse, M-kirjain on siinä ihan seuraavana N-kirjaimen vieressä, jos tuli vahinko.
Ja se on ihan sanomattakin selvää että mielikuvitustreffeillä tarjotaan koko raflalle ja siinä sivussa instamisulle mustalla Amexilla ja karautetetaan Ronaldo-kroppaisena laatikkoleukana auringonlaskuun, mutta toki dialogiakin voi käydä, jos se tekee fantasiasta todemman tuntuista.
No olen kyllä oikeasti 23-vuotias nainen ja mulla on täsmälleen samanlainen oikeus periaatteisiini kuin sullakin. Se ei tee minusta tippaakaa huonompaa ihmistä, trollia, provoajaa tai "Lassea". Kuten joku tuossa jo aiemmin viisaasti sanoikin, nämä ovat asioita, joista voidaan vääntää kättä vaikka maailman tappiin saakka. Mulla kylläkin on jo mies, eli sun esimerkiksi ei tarvitse mua enää pelätä:)
N23
Kyllä se nyt vain tekee sinusta huonomman ihmisen, jos periaatteesi on epäreilu ja epätasa-arvoinen. En minäkään voi vain päättää, että minulla on vain sellainen periaate, että naapuri maksaa minunkin vuokrani ja olettaa, että se on kaikille ihan fine.
Siis eihän tee:) Jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa ihan kaiken, niin se kyllä sopii mulle.
N23
Älä viitsi. Oletko tosiaan noin typerä? Selvästi kirjoitit aiemmin, että olettamuksenasi on, että mies maksaa ja tunnelma lässähtää, jos mies ehdottaa, että maksetaan puoliksi....
Kirjoitin näin: "Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)" Eli esitin teille laskun jakajille kysymyksen, että eikö teillä tunnelma lässähdä?
N23
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että mies kutsuu ekoille treffeille ja myös maksaa ne. Nainen voi maksaa seuraavat.
Jos joku ravintolaskun puoliksi maksaminen on niin elintärkeää niin eikö sitten voi suosiolla skipata ravintolatreffit ja mennä vaikka kävelylle niin ei maksa mitään.
Tasa-arvoa voi ja pitää noudattaa sitten parisuhteessa mutta treffailun alkuvaiheessa ei kyllä tee keneenkään vaikutusta joku ravintolalaskusta nillittäminen.Mies tarjoaa AINA. Onnistuneilla treffeillä on hyvä olla aktiviteetti. Ensin syödään tai käydään taidenäyttelyssä ym ja sieltä rannalle kävelemään käsi kädessä.
Käsi kädessä yleensä kävellään seurustelukumppanin kanssa. Ei ekoilla treffeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota
Heh, unohdinkin että tämä toimii teillä naisilla vain yhteen suuntaan; edut poimitaan, mutta velvollisuuden laistetaan.
T: edellien kirjoittaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.
Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)
N23
Hei Lasse, M-kirjain on siinä ihan seuraavana N-kirjaimen vieressä, jos tuli vahinko.
Ja se on ihan sanomattakin selvää että mielikuvitustreffeillä tarjotaan koko raflalle ja siinä sivussa instamisulle mustalla Amexilla ja karautetetaan Ronaldo-kroppaisena laatikkoleukana auringonlaskuun, mutta toki dialogiakin voi käydä, jos se tekee fantasiasta todemman tuntuista.
No olen kyllä oikeasti 23-vuotias nainen ja mulla on täsmälleen samanlainen oikeus periaatteisiini kuin sullakin. Se ei tee minusta tippaakaa huonompaa ihmistä, trollia, provoajaa tai "Lassea". Kuten joku tuossa jo aiemmin viisaasti sanoikin, nämä ovat asioita, joista voidaan vääntää kättä vaikka maailman tappiin saakka. Mulla kylläkin on jo mies, eli sun esimerkiksi ei tarvitse mua enää pelätä:)
N23
Kyllä se nyt vain tekee sinusta huonomman ihmisen, jos periaatteesi on epäreilu ja epätasa-arvoinen. En minäkään voi vain päättää, että minulla on vain sellainen periaate, että naapuri maksaa minunkin vuokrani ja olettaa, että se on kaikille ihan fine.
Siis eihän tee:) Jos mies vaatimalla vaatii saada maksaa ihan kaiken, niin se kyllä sopii mulle.
N23
Älä viitsi. Oletko tosiaan noin typerä? Selvästi kirjoitit aiemmin, että olettamuksenasi on, että mies maksaa ja tunnelma lässähtää, jos mies ehdottaa, että maksetaan puoliksi....
Kirjoitin näin: "Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)" Eli esitin teille laskun jakajille kysymyksen, että eikö teillä tunnelma lässähdä?
N23
Ei lässähdä, kun ei ole mitään epäreiluja oletuksia ja periaatteita. Lähtökohtaisesti omituinen tilanne ylipäätään, että mies joutuisi sitä puolittamista edes ehdottamaan, kun tarjoilijahan sitä kysyy. Mies joutuu kysymään puolittamista ainoastaan silloin, jos sinä toljotat mykkänä, kun tulee maksun aika.
Vierailija kirjoitti:
asdfg kirjoitti:
On se kumma, jos tällä palstalla lompakko menee aina aivan kaiken muun edelle?
Jos yhteinen elämä alkaa tuollaisissa merkeissä, että pohditaan, kuka maksaa romanttisen päivällisen, se ei silloin ala hyvin.
Mies maksaa. Nainen ottaa tarjoomukset vastaan ainoastaan, jos pitää miehestä todella, ja on jo päättänyt jatkaa tämän kanssa. Mistä muusta syystä nainen edes kävisi syömässä jonkun yhdentekevämmän tyypin kanssa?
Nainen syö, juo, nauttii ja kiittelee miestä päivällisestä.
Sitten myöhemmin, kun he ovat vakiintuneesti yhdessä, kulut pannaan noin osapuilleen tasan, laskematta senttejä hampaat irvessä. Raha on vain väline, ei päämäärä.
Jos mies sanoo tarjoavansa ja nainen kieltäytyy, tarkoittaako se että nainen ei ole kiinnostunut miehestä? Vai mitä ajoit takaa sanomalla, että nainen ottaa tarjoamukset vastaan ainoastaan jos pitää miehestä?
Kyllä se tarkoittaa ettei jatkoa seuraa eikä nainen halua jäädä velkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se on niin että mies kutsuu ekoille treffeille ja myös maksaa ne. Nainen voi maksaa seuraavat.
Jos joku ravintolaskun puoliksi maksaminen on niin elintärkeää niin eikö sitten voi suosiolla skipata ravintolatreffit ja mennä vaikka kävelylle niin ei maksa mitään.
Tasa-arvoa voi ja pitää noudattaa sitten parisuhteessa mutta treffailun alkuvaiheessa ei kyllä tee keneenkään vaikutusta joku ravintolalaskusta nillittäminen.Siis kuuluuko naisenkin maksaa välillä treffit? En ole koskaan kuullut tuota?
Mä ainakin maksan.
Suomalaiset naiset on niin alistuvia urpoja. Todellakin mies maksaa treffeillä, olen kyllä sen arvoinen että joku voi joskus tarjota minulle aterian, HALOO! Ei minulla ole mitään tarvetta todistella miehelle olevani joku hip and cool feministi kun on varaa maksaa oma osuuteni, eiköhän jokainen normaali mies sen nyt tajua. Miten nämä mammat toimivat esim kun työpaikka tarjoaa heille jotain? Vaativat että vähennetään palkasta? Ja ei, en koe että mies yrittää mitenkään ostaa minua jos hän tarjoaa treffeillä, koen että hän haluaa tehdä minuun vaikutuksen ja se on vain herttaista.
Eihän kukaan mies halua pitkään suhteeseen loista, joka ei maksa omia laskujaan. Silloin mies voi kuitenkin maksaa ruuat ja juomat ja illan kulut, jos mies olettaa saavansa seksiä illan päätteeksi. Kyseessä on silloin maksu seksistä. Nykyään h-sana on kai korvattu sugar deittailulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N23
N23
N23
Nyt puhuttiin sinun periaatteestasi eikä siitä, mitä mies haluaa tehdä.
Nii-in, mutta mun periaatteet kehittyivät sitä myötä, kun huomasin tapailemieni miesten tahtovan maksaa AINA myös mun osuuden. Eivätkä he saaneet vastineeksi s ek siä, kun joku sen takuulla vetää seuraavaksi esiin:)
N23
Tiedätköhän sinä edes, mitä tarkoittaa sana periaate.
Siis harmittaako teitä muita naisia se, ettei miehet tarjoa teille ikinä mitään? Koska minusta hieman tuntuu, että olette jotenkin katkeria ja kateellisia mulle?
N23
Älä nyt vedä tähän mitään kateuskortteja. Sinä itse puhuit omasta periaatteestasi. Turha nyt vaihtaa puheenaihetta.
Naisena ajattelen asian niin, että jos mies on tarpeeksi kiinnostava ja miellyttävä annan hänen maksaa. Kukapa nainen haluaa ottaa vastaan mitään joltain epämiellyttävältä tyypiltä, jota ei halua ikinä uudestaan tavata. Eli jos tuttavuudelle voi olettaa jatkoa, mies maksaa ekoilla treffeillä. Niillä mahdollisilla tulevilla treffeillä voi nainenkin maksaa vuorostaan.
Jokainen maksakoon ensimmäisellä tapaamisella omat ruokansa ja juomansa, vai onko sinne tultu vain ilmaisen aterian perässä?
Jos treffit sujuvat hyvin niin voin ilomielen maksaa sitten toisilla treffeillä kaiken.
MIES
Kun itse deittailin, niin mies maksoi ruuat ja sen jälkeen mentiin jonnekin drinksuille ja mä maksoin ne. Aika lailla tasan meni aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Onko naisen tehtävä sitten olla kotona ja hoitaa lapsia, tehdä perheelle ruokaa ja siivota?
Saisiko tähän vastauksen?
Vierailija kirjoitti:
Eihän kukaan mies halua pitkään suhteeseen loista, joka ei maksa omia laskujaan. Silloin mies voi kuitenkin maksaa ruuat ja juomat ja illan kulut, jos mies olettaa saavansa seksiä illan päätteeksi. Kyseessä on silloin maksu seksistä. Nykyään h-sana on kai korvattu sugar deittailulla.
Että minua oksettaa nämä johtopäätökset ensimmäisten treffien kahvikupillisen maksamisesta. ÄLÄ VIE syömään, jos et halua maksaa. Ehdota kävelyä tai kahvilaa.
Minä en olisi ikinä kiinnostunut miehestä, joka ehdottaa ravintolaan menoa ja sitten odottaa että lasku maksetaan erikseen. En kyllä olisi ensitreffeillä syömään lähtenytkään. Sen sijaan minulle oli päivänselvää, että jos kerran mies haluaa nähdä sisätiloissa, missä kuuluu tilata jotain (kahvi, olut, viini), hän sen myös tarjoaa. Minulle sopi kävelytreffit ja ensitapaaminen puolisoni kanssa oli nimenomaan kävelytreffit.
Avoliitossa maksetaan puoliksi. Ei tulojen suhteessa vaan puoliksi. Sama jo parisuhteessa tai sitten alkuun erilliset laskut ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen maksakoon ensimmäisellä tapaamisella omat ruokansa ja juomansa, vai onko sinne tultu vain ilmaisen aterian perässä?
Jos treffit sujuvat hyvin niin voin ilomielen maksaa sitten toisilla treffeillä kaiken.
MIES
Jos sinulle ei kelpaa kävelytreffit vaan haluat välttämättä tavata jossain, missä on velvollisuus tilata jotain, odotan sinun myös maksavan. Minä en ollut kiinnostunut siitä kahvikupillisesta, oluesta, viinilasillisesta tai ruuasta vaan vain sinuun tutustumisestasi, joten en myöskään koe tehtävänäni maksaa siitä.
NAINEN
Vierailija kirjoitti:
MIES
Mutta jos tarjolla on samanaikaisesti monta yhtä kiinnostavaa miestä, sun kaltainen putoaa heti pois. Koska naisen kannattaa tavoitella aina kaikkein parasta:)
N23
Nyt alan ymmärtää niitä ikisinkkunaisia, jotka käyvät sadoilla treffeillä. Nehän haluavat vain ilmaisen viikonloppuillan ruokineen ja juomineen + elokuvat, baari, taksi ym.
Vierailija kirjoitti:
MIES
Millä toisilla treffeillä ...? Pahin turn off on se, että mies pelkää ja tutisee kuollakseen, että nyt mua huijataan. Etenkin, kun kyseessä on muutama euro. Vinkkinä vain sulle tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kutsuja maksaa.
Heh, unohdinkin että tämä toimii teillä naisilla vain yhteen suuntaan; edut poimitaan, mutta velvollisuuden laistetaan.
T: edellien kirjoittaja
Lässynlää, tässä on valtaosa sanonut maksavansa itse, puoliksi tai kuka milloinkin. Yksi jankkaa, että miehen pitää maksaa aina (ISOLLA) ja yhdellä on "periaate". Kuten tuossa jo ihan alussa todettiin, niin koko keskustelu on taas jonkun lautailijan tekosyytä olla menemättä treffeille, joille kukaan ei ole pyytänyt ketään.
Jos mies sanoo tarjoavansa ja nainen kieltäytyy, tarkoittaako se että nainen ei ole kiinnostunut miehestä? Vai mitä ajoit takaa sanomalla, että nainen ottaa tarjoamukset vastaan ainoastaan jos pitää miehestä?