Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka vouhkaatte laskun jakamisesta treffeillä toivoisin kuulevani perusteluja tähän!

Vierailija
06.08.2020 |

Miksi ihmeessä mies ei voi maksaa koko laskua? En näe syytä miksi naisen pitäisi maksaa puolet tai pahimmillaan koko lasku? Miehen tehtävä on tarjota. Kaikenlaista on tullut nähtyä. Viimeisimmät treffit miehen kanssa, jossa pääruoka olisi pitänyt maksaa 50/50, mutta mies olisi maksanut naiselle vain jälkiruuan. Nainen nousi ja käveli tiehensä. Ihan oikein teki.

Kommentit (454)

Vierailija
1/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja maksaa.

Vierailija
2/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän täällä  vouhkaat. Muutenkin 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä miehen pitäis maksaa? Mä käyn töissä ja mulla on varaa maksaa omat ruokani.

Vierailija
4/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota

Vierailija
5/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaat perusteluja mutta et itse perustele kantaasi muuten kuin että miehen tehtävä on tarjota. Ei mies ole naiselle yhtäkään ateriaa velkaa sukupuolensa perusteella.

Vierailija
6/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Ok. Sitten odotankin naisen kutsua ravintolatreffeille.

Katsotaan maksaako "herrasnaismaisesti" ylpeänä vai valittaako yhä että miehet maksaa!!!!!

Vierailija
7/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuisi oudolta, että lähes tuntematon ihminen maksaisi minun ruokani. En halua jäädä kellekään mitään velkaa ja ateriani maksaminen tuntuisi pahasti siltä, että minun pitää jotenkin hyvittää se. Mielummin maksan itse.

Vierailija
8/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoa on se kun kumpikin maksaa omat ruokansa ja omat laskunsa.

Parisuhteessa tasa-arvoa on se kun kumpikin tekee omat ruokansa ja tiskaa omat astiansa.

Vierailija
9/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Katsotaan maksaako "herrasnaismaisesti" ylpeänä vai valittaako yhä että miehet maksaa!!!!!

Sitä muuten saat sitten odotella melkoisen pitkään

Vierailija
10/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Jos kutsuisin miehen ravintolaan, maksaisin tietenkin koko laskun. Jos taas mies kutsuisi minut, haluaisin maksaa oman osuuteni, koska muuten tuntisin jääväni hänelle velkaa.

Vierailija
11/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.

Vierailija
12/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et näe yhtään syytä? Et esimerkiksi sitä, että aikuiset ihmiset maksavat kummatkin omat laskunsa? Ja että puolet siitä laskusta tuli sinun syömisistäsi eikä miehen? 

Vierailija
13/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mentiin.

Mitä jos ei menisi ensitreffeillä syömään vaan vaikka vain kävelylle? Loppuisi tämänkin jauhaminen. Kaiken lisäksi suurin osa niistä, jotka täällä nyt vouhkaavat, eivät edes käy treffeillä.

Vierailija
14/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä miehen pitäis maksaa? Mä käyn töissä ja mulla on varaa maksaa omat ruokani.

Turpa kiinni. Teet hallaa feminismille tuollaisella sonnalla. Naiset ei maksa koskaan. Älä tee pahaa feminismille, äänestät varmaan myös persuja kun kommentoit tuollaista tyhmyyttä?

Hei hani, kertaapa ne provoilun alkeet ja eskaloi noin ilmiselvästi vasta sivulla 3, jookos

Vierailija
15/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen miehenä monesti halunnut maksaa daamille ne kahvit tai lounaat mihin olen hänet pyytänyt. Usein se ei sovi. En tiedä miten muualla, mutta Helsingissä se tuntuu olevan niin, että nainen haluaa maksaa omansa. Sitten kun deittailu menee pidemmälle, on vaikka tapailtu jo kuukausi, niin sitten varmaan niitä parin sadan euron illallisia on reilua maksaa puoliksi. Mutta ekat treffit on usein jossain kahvilassa tai yhteinen lounas á 13€/hlö. Niin kyllä mä ne mieluusti kohteliaisuuttani tarjoaisin. Mutta täällä päin Suomea se sopii vain aniharvalle naiselle.

Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)

N23

Vierailija
16/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mentiin.

Mitä jos ei menisi ensitreffeillä syömään vaan vaikka vain kävelylle? Loppuisi tämänkin jauhaminen. Kaiken lisäksi suurin osa niistä, jotka täällä nyt vouhkaavat, eivät edes käy treffeillä.

Sattuu sadepäivä tai pakkanen, mut hei, kävellään nyt kaatosateessa tai umpijäässä vaan koska nainen ei jonkun av:laisen mielestä saa maksaa muutaman euron kahviaan itse?

Höpö höpö. Ihan muinaista tuo tarjoamiskulttuuri. Maksan omani enkä edes mieti koko asiaa. Ja treffeille menen tekemään sitä mikä on mielestäni kivaa, en sitä mikä olis ilmaista.

Vierailija
17/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ainakin sellainen olettamus, että mies maksaa AINA kaiken, jos mennään esimerkiksi syömään. Siis eikö tunnelmakin lässähdä täysin siinä vaiheessa, kun mies ehdottaa maksua puoliksi? Kukaan ei kylläkään ole ehdottanut mulle sellaista ikinä:)

N23

Ei miulla ole ainakaan vara maksaa hyvä jos omat ruokani.

M32

Vierailija
18/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kutsuja maksaa.

Miehen tehtävä on pyytää nainen treffeille ja tarjota

Onko naisilla vastaava vastuu lastenhoidon ja kasvatuksen suhteen? Vai siinä kohtaako sitten tullaankin pois 50-luvulta?

Vierailija
19/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mentiin.

Sattuu sadepäivä tai pakkanen, mut hei, kävellään nyt kaatosateessa tai umpijäässä vaan koska nainen ei jonkun av:laisen mielestä saa maksaa muutaman euron kahviaan itse?

Höpö höpö. Ihan muinaista tuo tarjoamiskulttuuri. Maksan omani enkä edes mieti koko asiaa. Ja treffeille menen tekemään sitä mikä on mielestäni kivaa, en sitä mikä olis ilmaista.

Tottakai saa maksaa, ei kukaan kiellä. Itse en tapaisi toista kertaa miestä, joka kutsuu treffeille kahvilaan (syömään en ensitapaamisella lähtisi) mutta ei pidä itsestäänselvyytenä maksaa sitä kahden euron kahvikupillista.

Meillä on jokaisella lupa toimia aivan kuten haluamme enkä ymmärrä, miksi tästä aiheesta pitää viikoittain vääntää. En usko että yksikään palstalainen tulee muuttamaan mielipidettään.

BTW, vaikka odotan miehen ensitapaamisella maksavan (jos kerran hänen on välttämätöntä päästä nimenomaan sinne kahville) niin parisuhteessa meillä maksetaan kaikki 50/50. Ei tulojen mukaan vaan puoliksi. Paitsi kun tekee mieli toiselle tarjota, kuten itse olen tarjonnut miehelleni ulkomaanmatkoja, konserttilippuja, ravintola-aterioita ja elokuvia.

Vierailija
20/454 |
06.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N23

Ei miulla ole ainakaan vara maksaa hyvä jos omat ruokani.

M32

Miksi sitten pyydät naisen treffeillä ulos syömään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä