Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas vanhemmat kunnostautuivat lapsen valvonnassa: 2 v katosi marjamatkalla

Vierailija
21.07.2013 |

2-vuotias poika oli kadoksissa lauantai-iltana lähes 6 tuntia Toivakassa. Hän katosi marjaretken aikana, ja iso etsintäoperaatio oli käynnissä metsässä muun muassa helikopterin kera.

Poliisi kertoi, että lapsi löytyi suhteellisen hyvävoimaisena, joskin väsyneenä ja märissä vaatteissa

- Alkutilanne edelleen osin epäselvä, miksi lapsi joutunut hukkaan. Hän katosi ilmeisesti marjamatkalla, jossa ollut vanhempiensa kanssa, kerrottiin Keski-Suomen poliisista Ilta-Sanomille noin kello 23.20 lauantai-iltana.

Kadonnut 2-vuotias löydettiin noin 22.55. Hänet löysi Vapepan etsintäkoira jäljestyksen kautta.

Poika oli löydettäessä väsynyt ja märissä vaatteissa, mutta muuten hyvässä kunnossa. Hän ehti olla kadoksissa noin kuusi tuntia.

Keski-Suomen hätäkeskus sai lauantai-iltana ilmoituksen noin viiden aikaan kadonneesta 2-vuotiaasta pojasta.

Poika katosi vanhemmiltaan metsäautotiellä Paloisentien suunnalla. 

Paikalle hälytettiin useita poliisipartioita ja etsinnät käynnistettiin. Pojan kerrottiin kadonneen metsään. 

Etsinnät olivat käynnissä noin 2-3 neliökilometrin alueella Toivakan ympäristössä. Maasto oli etsinnän kannalta haasteellinen, tiheikköjä ja kosteikkoja. Pelastusväkeä oli paikalla yhteensä yli sata. 

Mukana oli useita muita tahoja poliisin koiratoiminnan lisäksi
, muun muassa Rajavartiolaitoksen helikopteri ja Vapepa. Lasta etsittiin alueittain etsintäketjuissa, ja paikalla oli myös useita, etsintään koulutettuja koiria.

IS

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole joutunut lastani viemään ensiapuun, paitsi kerran jolloin oli tunkenut kiven korvaansa olleessaan päiväkodissa. Aivan... minun olisi tietenkin itse pitänyt olla vahtimassa lastani ettei sellaista pääse tapahtumaan.. :D

Kerran on myös lapseni meinannut tukehtua pieneen omenan palaan. Ei siis olisi saanut tarjota lapselle omenaa ainakaan paloina, koska lapsi voi tukehtua siihen suussa an olevista hampaista huolimatta...

Lapseni ei ole koskaan kadonnut, eikä ollut vaarassa hukkua. Meillä on ollut onnea matkassa, ei sen enempää. 

On suorastaan oksettavaa että täällä päsmäröidään tietämättä edes tilannetta jossa lapsi on päässyt livahtamaan vanhemmiltaan.

Voihan olla esim. tilanne jossa äiti pitää lastaan kädestä, poimiessaan samalla marjoja. Äiti kompastuu puun juureen tai kiveen ja kaatuu rähmälleen. Kun äiti saa katseensa suunnattua ylös maasta hän huomaa poja kadonneen.

Vierailija
62/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 18:12"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 15:28"]

Kyllä suurin osa palstamammoista hokee mantraa, että ei lapsen hukkumiselle voi mitään, kun lapset pilvin pimein riistäytyvät käsistä ja juoksevat veteen. Joten ei niitä kannata edes vahtia.  Tämä on nähty niin monta kertaa.

[/quote]

Milloin näin väitetään?

Minä väitän, että valvotuillekin lapsille voi sattua kaikenlaista. Miksi te tarkkaan lapsianne vahtivat mammat ette kerro meille, millaisia tapaturmia lapsillenne on sattunut? Väitettekö, että ette ole yhtään kauhunhetkeä eläneet, ettekä kertaakaan ole joutuneet viemään lastanne ensiapuun ja olette todella selvinneet laastareilla?

Meidän perheen vakavin tapaturma sattui koulussa, jossa oli ehdottomasti valvottu tilanne ja hyväksytyt kalusteet.

[/quote]

En ole aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun, mutta ei, en ole koskaan joutunut viemään lastani ensiapuun.  Eikä hän ole kadonnutkaan koskaan. Olen vahtinut kuin haukka, ja vilkkaammissa paikoissa käytin 2-3 v valjaita.

[/quote]

Minunkaan kaksivuotiaalle ei ole sattunut mitään vaikka valvon tarkoin ja joskus on hetken ilman katsettani tilanteissa joissa voi sattua jotain. Katsos kun nämä satunnaiset tapaturmat eivät juurikaan riipu valvonnasta. Kai lähes kaikki valvovat lähes herkeämättä. Kukaan ei voi kuitenkaan välttää sattumaa. Et sinäkään. Valjaista huolimatta sinunkin lapsesi voi kuolla tapaturmaisesti. Niin vaan voi käydä koska kaikkia maailman riskejä ei pysty kiertämään. Se ei ole välinpitämättömyyttä. Jokainen vahtii pientä lasta hyvin tarkkaan mutta jokainen ihminen tekee pienenpieniä virhearviointeja. Eikä niitä mokia edes yleensä huomaa. Mutta jokaiselle, ihan jokaiselle, voi tapahtua huolimattomuusvirhe. Sen toivon ketjun ylimielisten ämmienkin tajuavan!

[/quote]

Eli kun valvonta ei auta, niin sen parivuotiaan voi työntää yksin pihalle. sitähän voi sattua, vaikka kuinka vahtisi. Joten ei sitä kannata edes vahtia. Pistänpä lapsen pihalle ja alan katsoa telkkaria. Tyhjää nuo marttyyrimammat vain syyllistää. 

Vierailija
64/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:11"]

Kyllä suurin osa palstamammoista hokee mantraa, että ei lapsen hukkumiselle voi mitään, kun lapset pilvin pimein riistäytyvät käsistä ja juoksevat veteen. Joten ei niitä kannata edes vahtia.  Tämä on nähty niin monta kertaa.

[/quote]

Milloin näin väitetään?

Minä väitän, että valvotuillekin lapsille voi sattua kaikenlaista. Miksi te tarkkaan lapsianne vahtivat mammat ette kerro meille, millaisia tapaturmia lapsillenne on sattunut? Väitettekö, että ette ole yhtään kauhunhetkeä eläneet, ettekä kertaakaan ole joutuneet viemään lastanne ensiapuun ja olette todella selvinneet laastareilla?

Meidän perheen vakavin tapaturma sattui koulussa, jossa oli ehdottomasti valvottu tilanne ja hyväksytyt kalusteet.

[/quote]

Kyllä. Lapset on vahdittu hyvin ja ei ole tarvinnut viedä kertaakaan ensiapuun.. Kukaan ei ole hukkunut, kun aikuinen on ollut vedessä vieressä. Marjametsään ei kukaan hävinnyt, kun aikuinen vahti kunnolla. Muutenkin aikuinen oli aina matkassa, joten sellaisia vahinkoja ei päässyt sattumaan. Ihmettelen kovasti teitä, joiden lapset katoaa ja hukkuu, vaikka vahditte niitä kunnolla. On ne ovelia nuo lapset

Jos nyt kuitenkin tunnustaisitte, että valvonta petti, ettekä selittelisi

[/quote]

Sinulta on pakko kysyä että ajatteletko oikeasti lapsesi olevan kuolematon oman erinomaisuutesi vuoksi?

Heh, on sitä kaikenlaisia! Ei, valvonta ei välttämättä petä jos jotain pahaa tapahtuu. Minä en edes irrota lapsestani otetta rannalla tai laiturilla. Hän saattaa silti juuri väärällä hetkellä tempaista otteeni irti vaikka parkkipaikalla ja juosta auton eteen. Tiedätkö kun niin vaan voi käydä? Et sinä, en minä, kukaan ei voi estää sitä etteikö joskus voi tapahtua paha juttu vahtimisesta huolimatta. Tuntuu hyvin lapselliselta kuvitelmalta että lasta voi vahtia koko ajan ja estää kaikki tapaturmat ja sitten on paska vanhempi jos jotain vaan sattuu käymään.

Vierailija
65/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:16"]

[/quote]

Milloin näin väitetään?

[/quote]

En ole aiemmin kirjoittanut tähän ketjuun, mutta ei, en ole koskaan joutunut viemään lastani ensiapuun.  Eikä hän ole kadonnutkaan koskaan. Olen vahtinut kuin haukka, ja vilkkaammissa paikoissa käytin 2-3 v valjaita.

[/quote]

Minunkaan kaksivuotiaalle ei ole sattunut mitään vaikka valvon tarkoin ja joskus on hetken ilman katsettani tilanteissa joissa voi sattua jotain. Katsos kun nämä satunnaiset tapaturmat eivät juurikaan riipu valvonnasta. Kai lähes kaikki valvovat lähes herkeämättä. Kukaan ei voi kuitenkaan välttää sattumaa. Et sinäkään. Valjaista huolimatta sinunkin lapsesi voi kuolla tapaturmaisesti. Niin vaan voi käydä koska kaikkia maailman riskejä ei pysty kiertämään. Se ei ole välinpitämättömyyttä. Jokainen vahtii pientä lasta hyvin tarkkaan mutta jokainen ihminen tekee pienenpieniä virhearviointeja. Eikä niitä mokia edes yleensä huomaa. Mutta jokaiselle, ihan jokaiselle, voi tapahtua huolimattomuusvirhe. Sen toivon ketjun ylimielisten ämmienkin tajuavan!

[/quote]

Eli kun valvonta ei auta, niin sen parivuotiaan voi työntää yksin pihalle. sitähän voi sattua, vaikka kuinka vahtisi. Joten ei sitä kannata edes vahtia. Pistänpä lapsen pihalle ja alan katsoa telkkaria. Tyhjää nuo marttyyrimammat vain syyllistää. 

[/quote]

Hetkinen. Oletko jotenkin vammainen? Luitko siis lainkaan jutun johon kommentoit? Miten joku 2-vuotiaan pihalle työntäminen tähän liittyy?

Vierailija
66/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja taas AV-palsta onnistuu kiskomaan heikkolaatuisen ja väritetyn keltaisen lehdistön kirjoittaman artikkelin sekä syyllistämään vanhempia, joille sattui vahinko.

AV = lynkkaajajoukko

Vierailija
67/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 15:42"]

Joo kuule en ole. Vahdin pikkuisiani niin hyvin kuin pystyn. Niinkun varmaan sinäkin. Meissä lienee kuitenkin yksi ero. Sinusta on olemassa hyviä ja huonoja vanhempia ja sinä olet mielestäsi niitä hyviä. Minusta taas maailma ei ole mustavalkoinen vaan minä uskon että on erilaisia vanhempia, kaikki inhimillisiä ja kaikki tekevät myös virheitä. Sinäkin teet. Ai kauhea, todellakin, olet tehnyt virheitä vanhempana. Usko tai älä! Jos lapselleni joskus sattuu jotain, koen varmasti suunnatonta syyllisyyttä. Kuten kuka tahansa. Mutta niin lapsellinen en ole että syyttelen muita ihmisiä siitä että heille joskus sattuu jokin moka. Koska kaikille sattuu. Eikös olekin pelottava ajatus siellä pumpulissa?

[/quote]

Muista ettet sinäkään tiedä tapauksen taustoja. Miksi kaikki puolustelijat ovat niin varmoja tietävänsä kaiken tapahtuneen ja vanhempien toiminnasta? Voi olla mahdollista että vanhemmat eivät ole vahtineet tarpeeksi. Sekin voi olla totta. Miksei sitä myönnetä vaihtoehtona? On myös paljon vanhempia jotka keskittyvät omiin asioihin.

En tiedä tästä mutta niin ei moni muukaan jos kukaan kommentoija täällä.

Vierailija
68/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:17"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:11"]

[/quote]

Milloin näin väitetään?

[/quote]

Kyllä. Lapset on vahdittu hyvin ja ei ole tarvinnut viedä kertaakaan ensiapuun.. Kukaan ei ole hukkunut, kun aikuinen on ollut vedessä vieressä. Marjametsään ei kukaan hävinnyt, kun aikuinen vahti kunnolla. Muutenkin aikuinen oli aina matkassa, joten sellaisia vahinkoja ei päässyt sattumaan. Ihmettelen kovasti teitä, joiden lapset katoaa ja hukkuu, vaikka vahditte niitä kunnolla. On ne ovelia nuo lapset

Jos nyt kuitenkin tunnustaisitte, että valvonta petti, ettekä selittelisi

[/quote]

Sinulta on pakko kysyä että ajatteletko oikeasti lapsesi olevan kuolematon oman erinomaisuutesi vuoksi?

Heh, on sitä kaikenlaisia! Ei, valvonta ei välttämättä petä jos jotain pahaa tapahtuu. Minä en edes irrota lapsestani otetta rannalla tai laiturilla. Hän saattaa silti juuri väärällä hetkellä tempaista otteeni irti vaikka parkkipaikalla ja juosta auton eteen. Tiedätkö kun niin vaan voi käydä? Et sinä, en minä, kukaan ei voi estää sitä etteikö joskus voi tapahtua paha juttu vahtimisesta huolimatta. Tuntuu hyvin lapselliselta kuvitelmalta että lasta voi vahtia koko ajan ja estää kaikki tapaturmat ja sitten on paska vanhempi jos jotain vaan sattuu käymään.

[/quote]

Juu, kaikki nuo yksin ilman vanhempiaan ulkoilevat lapsethan ovat hyvässä valvonnassa. 

älä viitsi lässyttää. Jos lasta vahtii ja lapsen panee yksin ulos, kummalla luulet olevan paremmat mahdollisuudet selvitä hengissä.

Tuolla noita alle eskari-ikäisiä juoksee nytkin ulkona ilman aikuisten valvontaa. Vaippapeput juoksee perässä, kun 5 vuotiaat vahtii niitä.

Vierailija
69/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 15:42"]

Joo kuule en ole. Vahdin pikkuisiani niin hyvin kuin pystyn. Niinkun varmaan sinäkin. Meissä lienee kuitenkin yksi ero. Sinusta on olemassa hyviä ja huonoja vanhempia ja sinä olet mielestäsi niitä hyviä. Minusta taas maailma ei ole mustavalkoinen vaan minä uskon että on erilaisia vanhempia, kaikki inhimillisiä ja kaikki tekevät myös virheitä. Sinäkin teet. Ai kauhea, todellakin, olet tehnyt virheitä vanhempana. Usko tai älä! Jos lapselleni joskus sattuu jotain, koen varmasti suunnatonta syyllisyyttä. Kuten kuka tahansa. Mutta niin lapsellinen en ole että syyttelen muita ihmisiä siitä että heille joskus sattuu jokin moka. Koska kaikille sattuu. Eikös olekin pelottava ajatus siellä pumpulissa?

[/quote]

Muista ettet sinäkään tiedä tapauksen taustoja. Miksi kaikki puolustelijat ovat niin varmoja tietävänsä kaiken tapahtuneen ja vanhempien toiminnasta? Voi olla mahdollista että vanhemmat eivät ole vahtineet tarpeeksi. Sekin voi olla totta. Miksei sitä myönnetä vaihtoehtona? On myös paljon vanhempia jotka keskittyvät omiin asioihin.

En tiedä tästä mutta niin ei moni muukaan jos kukaan kommentoija täällä.

Vierailija
70/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä palstalaisten kannattaisi ainakin lapsiaan paneutumaan matikan opiskeluun. Kun olisi vähän ymmärrystä todennäköisyyksistä ja tilastomatematiikasta, pystyisi ymmärtämään, että valvontaan satsaamalla ja vaaranpaikkoja eliminoimalla pystyy vähentämään paljon onnettomuuksien riskiä. Nyt täällä vedetään hirveitä pultteja siitä, kun kehdataan muistuttaa valvonnan tärkeydestä. Jos paikalla on kaksi vanhempaa ja lapsi siltikin livistää, todennäköisesti ollaan oltu aika huolettomia siellä metsässä.

Aika naiivia olla sitä mieltä, että turha olla varovainen, kun kuitenkin niitä vahinkoja sattuu. Varovaisuudella niitä sattuu varmasti vähemmän. Siitä huolimatta voi elää normaalia liikkuvaista elämää ja mennä vaikka metsään lasten kanssa tai laskettelemaan tai moottoripyöräilemään tai mitä nyt sitten haluaakin. Ei tarvitse kääntää taas kerran asioita toiseen äärikaitaan että on pysyttävä kotona ja samalla pelättävä, kun koti tutkitusti on maailman vaarallisin paikka.

Vierailija
71/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kadonnut itse hetkeksi metsään 2-vuotiaana, lapseni meinasi kadota ostoskekuksessa 2-vuotiaana. Minä ja mun äiti ei ollakaan niin täydellisiä, että oltaisiin pystytty valvomaan lapsiamme 10 vuotta putkeen 24 h vuorokaudessa.

Vierailija
72/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:01"]

Olen kadonnut itse hetkeksi metsään 2-vuotiaana, lapseni meinasi kadota ostoskekuksessa 2-vuotiaana. Minä ja mun äiti ei ollakaan niin täydellisiä, että oltaisiin pystytty valvomaan lapsiamme 10 vuotta putkeen 24 h vuorokaudessa.

[/quote]

kannattaa kuitenkin yrittää, eikä heittäytyä marttyyriksi, jos oma pentu katoaa, kun sitä ei vahdi

Vierailija
73/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:20"]

[/quote]

Milloin näin väitetään?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Hetkinen. Oletko jotenkin vammainen? Luitko siis lainkaan jutun johon kommentoit? Miten joku 2-vuotiaan pihalle työntäminen tähän liittyy?

[/quote]

Ilmeisesti tässä on ajateltu, että se 2-vuotias on työnnetty sinne metsään yksin poimiin ne marjat?

Mulla on neljä lasta ja yksikään ei ole tarvinnut ensiapua, mutta esim. viime kuussa olimme uima-altaassa, jossa vähän vajaa 3v kulki edelläni, minä heti perässä ja iskin silmäni hetkeksi siskoon, joka oli altaan reunalla ja juttelin hänen kanssaan jotakin, kun yhtäkkiä huomaan naperon painuvan kädet levällään pohjaan. Eli ihan mitä tahansa voi sattua, vaikka olet ihan vieressä.

Vierailija
74/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 19:20"]

[/quote]

Milloin näin väitetään?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ilmeisesti tässä on ajateltu, että se 2-vuotias on työnnetty sinne metsään yksin poimiin ne marjat?

Mulla on neljä lasta ja yksikään ei ole tarvinnut ensiapua, mutta esim. viime kuussa olimme uima-altaassa, jossa vähän vajaa 3v kulki edelläni, minä heti perässä ja iskin silmäni hetkeksi siskoon, joka oli altaan reunalla ja juttelin hänen kanssaan jotakin, kun yhtäkkiä huomaan naperon painuvan kädet levällään pohjaan. Eli ihan mitä tahansa voi sattua, vaikka olet ihan vieressä.

[/quote]

Pakko sanoa, että en ikinä antanut 3v kulkea hiukan edessä uima-altaan reunalla ilman, että pidin kädestä.

Ihan oikeasti. Kun katsoo kadulla,niin todella huolettomasti ihmiset antavat lasten pyöräillä muka vierellään ja lukea laitureilla muka vierellään yms.

Ei silloin voi puhua vahtimisesta, jos lapsi kulkee monta metriä edessä tai samaan aikaan juttelet jonkun toisen kanssa.

Vierailija
75/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:29"]

Pakko sanoa, että en ikinä antanut 3v kulkea hiukan edessä uima-altaan reunalla ilman, että pidin kädestä.

Ihan oikeasti. Kun katsoo kadulla,niin todella huolettomasti ihmiset antavat lasten pyöräillä muka vierellään ja lukea laitureilla muka vierellään yms.

Ei silloin voi puhua vahtimisesta, jos lapsi kulkee monta metriä edessä tai samaan aikaan juttelet jonkun toisen kanssa.

[/quote]

Äh, kirjoitin ilmeisen huonosti. Olimme altaassa, emme altaan reunalla. Sen lisäksi lapsi oli edelläni ehkä 15 cm. Käänsin siis vain pääni sivuun hetkeksi.

Vierailija
76/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala tilanne,onneksi lapsi löytyi hengissä.Olen paljon sienimetsässä ja tiedän,että siellä voi aikuisetkin eksyä toisistaan,vaikka mukamas kokoajan sivusilmällä on toisen näkevinään ja huutokaan ei kuulu kovin kauas jos maasto on epätasaista

Vierailija
77/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varovaisena äitinä mua ottaa päähän sellaisen äidin, joka ei vahdi, kommentit siitä kuinka huono tuuri heillä käy kun kaikenlaista sattuu. Kyseessä on henkilö joka ei ikinä mieti hetkeäkään että olisko omassa toiminnassa parannettavaa. Ja kun katsoo leikkipaikoilla ja muilla julkisilla paikoilla lasten käyttäytymistä, niin on aika selvää, että on aika yleinen toimintamalli ettei niitä lapsia vahdita. En ole täydellinen äiti ja teen virheitä, mutta koska riskit lapsen turvallisuuden suhteen ovat suuria ja mahdolliset seuraukset vahtimisesta koituvaan vaivaan nähden suuret, niin olen huomannut että tällainen toimintatapa on hyväksi.

Kuten sanottu kyseisestä tapauksesta kukaan tuskin tietää, joten siihen en voi ottaa kantaa sen enempää kuin että voi voi ja hyvä kun löyty. Voi olla että on oltu tarpeeksi huolellisia tai sitten ei.

69

Vierailija
78/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 20:29"]

[/quote]

Äh, kirjoitin ilmeisen huonosti. Olimme altaassa, emme altaan reunalla. Sen lisäksi lapsi oli edelläni ehkä 15 cm. Käänsin siis vain pääni sivuun hetkeksi.

[/quote]

Et kirjoittanut huonosti, olihan se tuossa selkeästi sanottu.

Tyypilliseen tapaan moitteet annetaan ilman että tiedetään asioiden oikea kulku.

Vierailija
79/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:56"]

- Alkutilanne edelleen osin epäselvä, miksi lapsi joutunut hukkaan. Hän katosi ilmeisesti marjamatkalla, jossa ollut vanhempiensa kanssa, kerrottiin Keski-Suomen poliisista Ilta-Sanomille noin kello 23.20 lauantai-iltana.
 [/quote]

Tajuatteko te, että poliisi ei ole varmasti vieä voinut/halunnut kertoa tiedotusvälineille kaikkea katoamisesta. Tämäkin juttu perustuu varmasti alunperin johonkin tuikitavallisen poliisimiehen haastatteluun, joka ei ole tiennyt kokonaisuutta koko tapauksesta.

Että ihan turha syyllistää vanhempia, kun kukaan ei tiedä totuutta kyseisestä katoamisesta.

Vierailija
80/104 |
21.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme merenrantakaupungissa ja rannalla on sellaiset rantavallit. Monesti kauhulla seuraan, kun lapset juoksevat siinä reunalla ja vanhemmat kävelevät takana ja työntävät vaunuja ja juttelevat keskenään. Jos siitä lapsi tippuu, niin hukkuu taatusti sameaan veteen.

Ja voin vannoa, että vanhemmat sanoisi, että he vahtivat lastaan ja olivat vieressä ja onnettomuudelle ei voinut mitään.