Kysytääs palstan mielipide: Tekikö mies väärin vain ylireagoinko kännipäissäni?
Eilen lähdettiin yhdessä baariin miehen kanssa pitkäst aikaa. Molemmilla omat kaverit messissä. Mentiin ensin aloittelemaan bubiin kaikki yhdessä ja tarkoitus oli siirtyä siitä sitten yökerhoon. Mä lähdin kavereiden kanssa yhden aikoihin, mies sanoi että juo vain kaljansa loppuun ja tulee sitten perässä, kaljaa oli jäljellä n. 1dl ja baariin tulee pilkkukin puoli kaksi.
No, aika kuluu yökerhossa ja miestä ei kuulu ei näy. Miehen kaverit oli tulleen samaan yökerhoon, vain mies puuttui, eivät osanneet sanoa mihin mies oli jäänyt. Lopulta soitin kolmen aikaan useita kertoja ja mies ei vastannut. Olin tosi huolissani että sille on tapahtunut jotain, ja siinä meni ainakin mun ilta pilalle, valitettavasti ehkä vähän kavereidenkin.
Varttia vaille neljä se mies sitten soittaa, että joo olikin mennyt toiseen yökerhoon. Nähtiin bussipyskillä ja mies oli sitä mieltä että hän ei ole tehnyt mitään väärää, hänellä on oikeus valita mihin baariin menee, ja se, että olin huolissani on vaan mun syy, kun en soittanut ennen kolmea ja muistuttanut mitä oltiin sovittu. Hänen ei kuulemma tarvinnut tekstata tai soittaa suunnitelmanmuutoksestaan, koska ei ollut musta huolissaan ja tiesi että mulla on hauskaa (yeah right---)
Nyt mies sitten pitää mykkäkoulua...
Kommentit (38)
Saattaa olla, että halusi vain viettää iltaa sinusta erillään muttei ehkä kehdannut sanoa sitä, ehkä tapasi oikeasti jonkun toisen kaverin ja häipyminen oli sinänsä viatonta. Hänen olisi kuitenkin pitänyt ilmoittaa suunnitelman muutoksesta, joten minun sympatiani ovat ap:n puolella.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 12:24"]
Kuulostaa siltä, erityisesti nämä ap:n myöhemmät tarkennukset (jotka "unohtuivat mainita"), että taitaa kyseessä olevat pubi ja yökerho sijaita Porvoossa...
[/quote]
Tämä.
Kiitos vastauksista. Kiva tietää etten ole ihan hullu ja paisuttele asiaa päässäni. Mä lähden tänään päiväksi sukuloimaan (miehen piti tietty tulla mukaan, mutta ilmeisesti ei tule, enkä kaipaakkaan) mököttäköön mies täällä sen aikaa jos jos jossain vaiheessa päättää avata sanallisen arkkunsa niin selvitellään sitten asiaa. Mä yritän nyt ottaa vähn iisisti että päästään reissuun yhdessä mutta jahka tullaa Suomeen niin pitää kyllä miettiä vakavasti. Ei meinaan ole ainoa kerta kun mies tekee paskat (aikaisemmin ei ole kadonnut tällä tavalla mutta viime aikoina ollut aina välillä tämmonen että tuntuu että ei kunnioita ja ajattele mua yhtään)
ap
Mä antaisin olla...mutta en olekaan kovin mustasukkaista ja omistavaa tyyppiä.
Miten ihmeessä naiset voi olla noin hyväuskoisia ja aloittaja taitaa olla hieman läheisriippuvainenkin kun ei uskalla vetää peliä poikki,
Ööh, mun mielestä tuo selitys oli kyllä ihan uskottava? Ihan hyvin vois omalle miehellekin käydä noin.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:59"]
Katsos pirua kun katkeroituneet vanhatpiiat on täällä heti aamutuimaan syyttämässä ap:n miestä pettämisestä :D
[/quote]
No se kieltämättä on ensimmäinen, mikä tulee mieleen.
- Jos ollaan porukalla lähdetty liikenteeseen, miksi jossain vaiheessa iltaa lähteä yksin johonkin aivan muuhun baariin.
- Eikä edes ilmoittaa asiasta. Minä pidän tuota ainakin ihan peruskäytöstapana, että suunnitelmanmuutoksista ilmoitetaan.
- Kavereiden "ei me tiietä missä se on"... Joo-o, samassa baarissa ovat olleet ja sitten eivät yhtään tiedä mihin yksi on lähtenyt.
- Ja viimeisenä tuo surkea yritys vierittää syy ap:n niskoille, eli tuo "olisit soittanut ennen kolmea ja muistuttanut mitä oltiin sovittu". Yea right, melkoinen reikäpää saa olla, että unohtaa sovitut suunnitelmat tunnissa...no, mikäs siinä.
Epäilen, ettei se mies mökötä sillä aikaa..Törkeä mies minun mielestä. Juuri tuollaisia selityksiä, ettei tarvitse ilmoittaa suunnitelman muutoksesta, joopa. Kuinka te naiset jaksatte tuollaisia miehiä? Tuoko on nyt yksi sellainen hyvä mies, joka on poimittu 20vuotiaana.....
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 11:56"]
Kuulostaa mun eksältä... Katosi mun synttäreiltäkin, ja ihan pokkana sanoi, että juhlilta voi häipyä, kun virallinen osuus on ohi. =D
[/quote]
Oikeassa oli. Kuka hemmetti tuollaisiin kissanristiäisiin jää?
Miten hän nyt, ap, sinun mielestäsi katosi? Jos miehelläsi on erilainen käsitys kuin sinulla, niin anna hänellä olla! Mies olisi voinut kyllä ilmoittaa sinulle ennen siirtymistään toiseen paikkaan, mutta so what? Mitä olisit kostunut siitä? Minunkin sympatiani ovat kyllä miehesi puolella, ja sinä ylireagoitsit.
Kavereille, eikä tyttöystävälle, kenellekäänkö ei tarvitse sanoa mitään, kun liukenee porukasta?
Niin siis oliko mies ihan kaatokännissä liikenteessä? Sillonhan voi unohtaa mitä on luvannut... Toki silloin pitäisi osata pyytää anteeks tekojaan. Pitäisin ehdottomasti silmällä miestä!!
Kyllä taas näkee osasta vastauksista miten suomalaisella aikuisella miehellä ei tarvitse olla mitään parisuhdetaitoja tai edes alkeellisempia käytöstapoja!
Ihan ok muka että mies vain häipyy sanomatta kenellekään mitään.
Mitä väliä jos ollaan porukalla liikenteessä kun MINÄ nyt teen mitä MINÄ haluan ja silloin kun MINÄ haluan ja paskat nakkaan muille...just just!
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 13:36"]
Niin siis oliko mies ihan kaatokännissä liikenteessä? Sillonhan voi unohtaa mitä on luvannut... Toki silloin pitäisi osata pyytää anteeks tekojaan. Pitäisin ehdottomasti silmällä miestä!!
[/quote]
No, kaatokännissä ei kyllä kovin helposti pääse mihinkään yökerhoihin. Kyllä tämä tapaus oli siinä mielessä outo ettei muka miehen kaverit tienneet mitään... Tai siis oikeasti tiesivät, mutta eivät jostain syystä sanoneet. Jos mies olisi siellä pubissa saanut jonkun mökötyskohtauksen ja lähtenyt yksin hortoilemaan, niin luulisi kyllä, että kaverit huomaa eikä tosiaan jätä yksin. Ja jos mies tapaisi uusia kavereita, niin nämä "vanhat" kaverit kyllä olisivat senkin huomanneet. Mutta se, että heti ollaan "ei me tiedetä mistään mitään" kertoo siitä, että joku muikkeli siellä jossain oli...
Mikä v**** on bubi? Se huuhkaja Helsingistä vai? Se sana on pubi.
[quote author="Vierailija" time="21.07.2013 klo 13:30"]
Miten hän nyt, ap, sinun mielestäsi katosi? Jos miehelläsi on erilainen käsitys kuin sinulla, niin anna hänellä olla! Mies olisi voinut kyllä ilmoittaa sinulle ennen siirtymistään toiseen paikkaan, mutta so what? Mitä olisit kostunut siitä? Minunkin sympatiani ovat kyllä miehesi puolella, ja sinä ylireagoitsit.
[/quote]
JOS sovitaan, että lähdetään yhdessä ja vielä miehen kaveritkin tulivat sovittuun paikkaan, niin mitä helvettiä se mies lähtee yksin johonkin aivan muualle ilmoittamatta mitään!? Sekö on sinusta ok? Jos sinä ja kumppanisi sovitte, että menette johonkin ja siellä sitten odottelisit tuloksetta ja yhtäkkiä miehen kaverit ilmestyy paikalle, mutta miestä ei näy missään, kukaan ei muka tiedä mitään eikä mies vastaa puhelimeen, niin olisitko ihan välinpitämätön?
Kyllä minä ainakin ap:n tilanteessa repisin perseeni asiasta! Me saamme muuten kyllä liikkua aika vapaasti kavereiden kanssa eikä jokaisesta liikkeestä tarvitse toiselle ilmoittaa, MUTTA jos sovitaan jotain, niin se yleensä pidetään tai jos tulee mutkia matkaan, niin edes soitto tai tekstari!
Minustakin on mielenkiintoista, että jos odottaa ja olettaa oman kumppaninsa pitävän kiinni sovitusta - tai ainakin ilmoittavan suunnitelmien muutoksesta - on mustasukkainen ja omistuksenhaluinen! Tulee sellainen fiilis, etteivät naiset todellakaan paljon vaadi kumppaneiltaan. Minusta tässä ei edes ole kyse siitä, että ap ja mies ovat pariskunta, vaan ihan peruskäytössäännöistä, joita vaatisin keneltä tahansa!
Olisi mielenkiintoista tietää, miten nämä ketjuun miestä sympatiseeraten ja ap:a suorastaan omistuksenhaluiseksi kutsuen vastanneet olisivat vastanneet aloitukseen, jossa kyseessä olisi ollut vaikkapa kahden hyvän ystävän illanvietto. Tyyliin "Olimme parhaan ystäväni Irmelin kanssa lähteneet yhdessä baariin ja kutsuneet mukaan myös muita ystäviämme. Yllättäen Irmeli katosi, ei tullut sovittuun paikkaan, ei soittanut, ei tekstannut eikä kertonut kenellekään seurueessa, mihin meni. Kun suutuin tästä, Irmeli oli sitä mieltä, että minun olisi pitänyt muistuttaa häntä siitä, että olimme yhdessä liikenteessä ja sopineet tapaamispaikan". Siis häh?!?
Totta kai kumppanille, ystävälle tai kenelle tahansa, jonka kanssa ollaan iltaa viettämässä, VÄHINTÄÄN ilmoitetaan, jos paikka- tai aikasuunnitelmat ja sopimukset muuttuvat. Itse asiassa, jos jonkun kanssa (oli kyseessä kumppani tai ystävä) ollaan iltaa viettämässä, ei pitäisi olla ihan oma päätös tai ilmoitusasiakaan, että vaihtaakin seuraa kesken illan. Onhan se epäkohteliasta ja loukkaavaa alkuperäistä seuraa kohtaan. Vähintään pitäisi antaa toiselle mahdollisuus liittyä tähän uuteen seuraan tai tulla siihen paikkaan, johon päättääkin alkuperäisen suunnitelman vastaisesti mennä!
Kyllä minä ainakin oletan, että seurani pysyy kanssani sovitusti baari-illan ajan. Ja jos ei pysy eikä edes ilmoita asiasta, todellakin on luonnollista huolestua ja yrittää jäljittää tätä kadonnutta seuralaista, etenkin jos alkoholi kuuluu illanviettoon! Kummallista, että joku vaan voi kadota yhtäkkiä, eivätkä kaverit tai oma puoliso edes huolestuisi...Minusta ainoa syy olla suuttumatta - tai edes huolestumatta - tuollaisesta itsekkäästä häipymisestä, ohareiden tekemisestä vailla ilmoitusta tai pahoittelua, on se, ettei paljon mitään seuralaisiltaan vaadikaan. Ja se taas ei kerro rennosta "epämustasukkaisuudesta" vaan säälittävästä epävarmuudesta.
Kuulostaa siltä, erityisesti nämä ap:n myöhemmät tarkennukset (jotka "unohtuivat mainita"), että taitaa kyseessä olevat pubi ja yökerho sijaita Porvoossa...