En halua enää käydä neuvolassa
Minulla on niin huonoja kokemuksia neuvolan terveydenhoitajista, että en haluaisi käyttää enää yhtäkään lasta neuvolassa. Itseasiassa olen perunut käyntejä ja jättänyt varaamatta uusia seurauksella, että rokotusohjelmat ovat jääneet kesken ja ikäkausitutkimukset ovat tekemättä.
Olen saanut viimeisimmän kammokokemuksen jälkeen vaihdettua idioottimaisesti käyttäytyneen terkkarin fiksuun ja mukavaan virkasisareeen, mutta vastenmielisyys käynteihin silti jäi.
Kommentit (65)
17, sanasi todella lämmittivät. Halaus ja kiitos :')
ap
15, ikävä kyllä minulla alkaa olla vähän samanlainen käsitys terveydenhoitajista.
ap
Kun näitä lukee, tulee mieleen että pitäis varmaan tilata paperit neuvolasta, että mitähän ne siellä kirjailee. :P Ihan tavallinen työssäkäyvä perheenäiti olen minäkin, mutta silti kiinnostaisi tietää mitä nuo kirjaamiset pitää sisällään. Miten tilasit ne?
25: Pyysin papereita terveydenhoitajan esimieheltä. Terveydenhoitajat itse eivät kuulemma saa niitä potilaillensa tulostella.
Ylilääkärien kanssa kävimme läpi myös tietokantaa siten, että istuin vieressä ja aivan jokainen välilehti tuli avattua ja käytyä läpi. Jouduin nimittäin käymään neuvolamerkintöjä läpi kahden eri ylilääkärin kanssa, sillä osa lapsista oli jo koululaisia ja he kuuluivat hallinnollisesti eri piiriin. Näissä olikin melkoisia yllätyksiä vastassa.
Tähän ruljanssiin minulla tuhraantui aikaa ihan hirveästi. Kun merkinnät oli tarkastettu, sen jälkeen lähdetään laatimaan dokumentteja mitä pitää korjata. Myöhemmin postissa tulee paperit, millaiset merkinnät rekistereissä sillä hetkellä ovat. Ne pitää käydä tarkkaan läpi, sillä ainakin meillä osa muutoksista oli unohtunut korjata, vaikka niissä oli ollut ylilääkärin hyväksyntä.
Arvioisin, että ruljanssiin tuhlaantui minulta ainakin parisen työpäivää. Siitä voi vähän yrittää arvioida, mitä neuvolatätien väärät merkinnät maksavat perheelle.
Täytyy vielä sanoa, kun joku tuleva terkka tuolla aiemmin sanoi että keskustele avoimesti, kerro peloistasi ja huonoista kokemuksistasi terkalle. Sitä en suosittele tekemään, sillä siinä voi käydä juuri päinvastoin, kuten tuolla jo aiemmin kerroin. Jos terveydenhuoltoyksikössä on jotain ongelmia, nykyään suosittelen selvittämään asian mahdollisimman korkean tahon kanssa. Ylillääkärit ovat kokemukseni mukaan fiksuja ja asiallisia tyyppejä.
AP, mikä persoonallisuushäiriödiagnoosi sinulla on?
Onpa tehty vaikeaksi tuo tekstien tarkastaminen.
25
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 23:03"]
27: mikä itselläsi on?
[/quote]
Minulla ei ole mitään. Et vastannut kysymykseeni?
Eikö niitä papereita pysty vaan tilaamaan postitse kotiin niin kuin yksityislääkäriltä?
Tunnen kaksi th (siis siviilissä) enkä haluaisi olla kummankaan kanssa tekemisissä työasioissa.
Tekstien tarkastamisesta sen verran, että ne toimitettiin minulle postitse kotiin. Koska niissä oli paljonkin korjattavaa, tätä varten piti varata tapaaminen ylilääkärin kanssa. Kävimme läpi kaikki paperit ja tarkistimme tietoja vielä erikseen suoraan koneelta. Lopuksi laadimme muutokset, jotka lähetettiin atk-yksikköön muutettavaksi. Kaikki tiedot, myös ne virheellisetkin, tulevat säilymään arkistoissa ikuisesti.
Ensimmäisen ylilääkärin vastuulla oli neuvola. Kouluikäisten asiat selvitettiin toisen ylilääkärin kanssa.
Neuvolan ylilääkäri muuten antoi neuvon, että ei kannata kertoa terveydenhoitajille mitään sellaisia asioita, mitkä eivät heille kuulu. Yllättävää vai mitä?
Juu, todellakaan ei kannata avautua!
Neuvolassa ei kysytty miten parisuhde. Olettivat hyvin sujuvan. Toki välillä.
Ja unohtui jälleen allekirjoitus. 33 = ap.
Minua ei edes kiinnosta mitä ovat raapustaneet. En laverrellut ylimääräisiä. Lyhyet oli käynnit ja ei juuri mitään kysytty. Eikä mullakaan ollut asiaa.
[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 22:23"]
et sä mitään veroja maksa jos loisit lasten kanssa kotona.
[/quote]
kyllä muuten maksaa. Vähintään joka ruoka-aineen, vaippojen ja muiden hyödykkeiden kohdalla. JOKAINEN suomalainen maksaa veroa, on työtön tai työssäkäyvä. Anteeksi off topic.
Jutelkaa uuden terkkarin kanssa, eiköhän hän ymmärrä, jos on ammattitaitoinen.
Eikö lapsesi voisi käydä neuvolassa isänsä kanssa? Tai mummin tai muun aikuisen.
Rokotusohjelmat ja neuvolan seurannat ovat lapsen terveydentilalle ja kehitykselle tärkeitä, ja on aika ikävää jos sinun pääsi sisäisen ongelman takia lapsesi jäisi paitsi näistä.
Ongelma oli neuvolassa, ei ap: ssa.
Ongelma oli neuvolassa, ei ap: ssa.
21 = ap