Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tall Ships Races oli Turussa paljon parempi kuin Helsingissä

Vierailija
18.07.2013 |

Olen käynyt Tall Ships Races-tapahtumissa aina kun se on Suomeen rantautunut. Täytyy sanoa, että tunnelmaltaan homma toimi huomattavasti paremmin Turussa kuin Helsingissä. Toki on ilmakin aina ollut paljon parempi-

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai se tuo tunnelmaa, kun on niin paljon väkeä, ettei sekaan mahdu kävelemään? Ja se, että joka paikkaan on vähintään puolen tunnin jono? Mulle ei sellaisesta tule kuin kiusaantunut olo. Kersat rääkyy, mitään et näe, valokuvia ei voi ottaa ilman, että niissä on jonkun ylimääräisen pää tai käsi.

No kukin tykkää mistä tykkää. Suomessa ei vaan osata liikutella massoja. Jossain Saksassa voi olla vaikka kuinka megatapahtuma, silti asiat pelaa eikä hommasta tule kaaosta.

Mun mielestä väenpaljoustapahtumat on tylsiä. TSR on nykyisin wt- ja massajuttu.

Vierailija
2/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turussa kaikki on paremmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Turussa oli parempi, miksi helvetissä se piti Helsinkiin siirtää.. Ihan aivotonta.

Vierailija
4/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turku on persläpi. 

Vierailija
5/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hieno tapahtuma, toimii! Helsinki on paras!

Vierailija
6/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään tuolla tapahtumassa klo 15-16 eikä tungosta ollut. Laivoihin pääsi jonottamatta, mitä nyt yhteen näytti olevan pieni jono.

Aurinkoa olisin kaivannut, niin olisin saanut nätimpiä kuvia, mutta muuten ei valittamisen aihetta.

Vierailija
7/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 21:59"]

Juu Turussa oli parempi, miksi helvetissä se piti Helsinkiin siirtää.. Ihan aivotonta.

[/quote]

Mikä piti siirtää?

Tall Ships -tapahtuma on Itämerellä joka viides vuosi, ja on ollut niin Turussa, Helsingissä kuin Kotkassakin.

Vierailija
8/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisitko sanoa tarkemmin, mikä Helsingin tapahtumassa mättää, vai onko kyse lähinnä ilmasta? Onkohan siellä hirveä tungos?

Mietin pitäisikö viikonloppuna lähteä Helsinkiin katsomaan noita laivoja, mutta riippuu nyt sitten ilmoista ja muustakin. Turussa ollaan monta kertaa oltu, joten sikäli ne laivat on nähty mutta onhan se lapsille ja miksei tietty aikuisillekin aina yhtä hienoa.

Vierailija
9/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika säässä on? Tänään kuulemma voi sataa iltapäivällä. Mutta alkuviikkohan on ollut ihan kaunista. 

Naapuri oli käynyt eilen ja suositteli kovasti. 

Vierailija
10/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia, mutta minun mielestäni tuollaiset laivat kuuluvat avomeren äärelle eivätkä sisäsaariston suojaan. Siis Helsinkiin mieluummin kuin Turkuun. Suomen Joutsenen sijoittaminen kuraiseen Aurajokeen juottolalaivojen sekaan on suorastaan häpeällistä, kun laivan oikean kotisataman voi lukea sen ahterista. Se on Helsinki.

Vierailija
11/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, mitä tuohon ensimmäiseen voi muuta kommentoida kuin mietipä mikä on Suomen vanhin satamakaupunki?

Toisekseen, Suomen Joutsen ei ole missään juottolalaivojen seassa ollut enää vuosikausiin, vaan lähellä Turun satamaa Forum Marinumin edessä.

Vierailija
12/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 11:01"]

Osaisitko sanoa tarkemmin, mikä Helsingin tapahtumassa mättää, vai onko kyse lähinnä ilmasta? Onkohan siellä hirveä tungos?

Mietin pitäisikö viikonloppuna lähteä Helsinkiin katsomaan noita laivoja, mutta riippuu nyt sitten ilmoista ja muustakin. Turussa ollaan monta kertaa oltu, joten sikäli ne laivat on nähty mutta onhan se lapsille ja miksei tietty aikuisillekin aina yhtä hienoa.

[/quote]

Laivat lähtevät jo lauantaina.

Vierailija
13/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 11:05"]

Makuasia, mutta minun mielestäni tuollaiset laivat kuuluvat avomeren äärelle eivätkä sisäsaariston suojaan. Siis Helsinkiin mieluummin kuin Turkuun. Suomen Joutsenen sijoittaminen kuraiseen Aurajokeen juottolalaivojen sekaan on suorastaan häpeällistä, kun laivan oikean kotisataman voi lukea sen ahterista. Se on Helsinki.

[/quote]

reps =) Turku on merenrantakaupunki, kuten varmasti tiedät. Eipä ne isot laivat sisäsaaristoon pääse edes purjehtimaan ja kyllähän euroopan suurin autolauttakin mahtui vuosikaudet liikennöimään Turusta. Aurajoki on kyllä jotain ainutlaatuista Suomessa, sellaista kaupunkikulttuuria ja tunnelmaa ei Helsingistä löydy. Veden värin varmasti tiedät mistä johtuu, jos et kovin lapsellinen ole =)

Vierailija
14/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ahterissa lukee Suomen Joutsen eikä Helsinki

Vierailija
15/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En ole kyllä koskaan siellä nähnyt Helsinkiä lukevan, oletkos vaan kateellinen? No ei ihme sekään.

Vierailija
16/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ne ei aja purheilla

Vierailija
17/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2013 klo 11:20"]

Miksi ne ei aja purheilla

[/quote]

Ei taida miehistöt hallita purjehdusta kuin avomerellä. 

Vierailija
18/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajoen rannalla on tilaa pitkästi ja molemmin puolin, eikä tule ahdasta tunnelmaa. Tosin Hgissä väkeäkin riittää enemmän. Epäilen että Hgissä tulee ahdistavan sumppumaista.

Vierailija
19/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni TSR oli mukavampi tapahtuma Turussa kerran nuorempana käydessäni, mutta suurin syy siihen on kyllä tungos. Helsingissä tapahtuu niin vähän, varsinkaan ilmaiseksi, suhteutettuna väkilukuun ja ihmisten menohaluihin, että mikä tahansa laajasti mainostettu tapahtuma on aina aivan täyteen ammuttu väkeä. Koko pääkaupunkiseutu, lähikunnat ja turistit vielä päälle, niin aina sama tungos. Tämä haittasi minun mielestäni myös Tall Ships Race -tapahtumaa eilen Hietalahdessa.
Tähän ei tietenkään ole mitään ratkaisua. Pienemmällä paikkakunnalla ei olisi tungosta mutta ei olisi niitä tapahtumiakaan. Itse pitäisi varmaan vain alkaa järjestää jotain festiä ja karonkkaa, jotta pikkuhiljaa Helsingissäkin riittäisi tapahtumia kaikille halukkaille.

Vierailija
20/31 |
18.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajoki on sopinut tapahtumalle todella hyvin, laivoihin on päässyt hienosti tutustumaan, ja rannan tunnelma on ollut mahtava. Tosin ensimmäisen Turun TSR-tapahtuman jölkeen on jokirantakin kehittynyt huimasti.

Viimeksi olimme Airistolla hyvästelemässä laivoja omalla veneellämme, ihan mahtava kokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi