Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuiset 2021

04.08.2020 |

Joko täällä on muita plussanneita 😊

Kommentit (128)

41/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsätorpan emäntä kirjoitti:

Terveisiä neuvolasta!

Pakko myöntää, että petyin. Niitä sydänääniähän ei sitten kuunneltukaan, ja vaaka sekä verenpainemittari meillä olisi ollut kotonakin. Saimme valtavan määrän ohje- ja esitelehtiä sekä passitukset varata ultra, labra ja uusi hoitaja-aika.

Laskettu aikakaan ei selvinnyt. Täti siellä toki nettilaskurilla katsoi keskimääräisen lasketun ajan huhtikuulle, mutta se on edellisten kuukautisten perusteella. Sikiön tarkka ikä selviää vasta ekassa ultrassa.

Neuvolakorttiakaan ei saatu. Nykyisin syötetään kaikki tieto Internettiin. Eli pääsemme katsomaan niitä ilmeisesti verkkopankin kautta.

Ei saisi valittaa, mutta vähän tuli turha reissu -fiilis!

Millä raskausviikolla olet? Olen itse 6 + 4 ja ensimmäinen neuvola on viikolla 9 (suositus 8-10). Silloin kyllä olisi tarkoitus ultrata ensimmäistä kertaa, joten outoa ja ikävää olisi, jos näin ei olisi.

Mun olo huononee päivä päivältä ja yritän tsempata itseäni niin, että tämä kestää luultavasti vain alkuraskauden. Luin juuri, että pahoinvointi voisi kertoa kaksosista tai tytöstä! Jännittävää. Mun oli myös pakko kertoa lähiesimiehelle raskaudesta, koska sen verran pahoja huimauksia ja kuvotuksia tullut viimeisen viikon aikana, joten ihan siltä varuilta, että joku asiakastilanne keskeytyisi. Pitää vaan yrittää jaksaa, vaikka yöunet koetuksella pahoinvoinnin ja vatsakipujen vuoksi. Mulle pahoinvointia aiheuttaa vahvat mausteet ja hajut, esimerkiksi kahvi ja curry. Kylmät juomat, kuten smoothie, vichy yms. helpottavat oloa. Myös jäisten viinirypäleiden imeskely auttaa, suosittelen kokeilemaan! Onko muilla raikkaita vinkkejä? Ruisleipä ei itsellä toimi. 😁

42/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

Terveisiä neuvolasta!

Pakko myöntää, että petyin. Niitä sydänääniähän ei sitten kuunneltukaan, ja vaaka sekä verenpainemittari meillä olisi ollut kotonakin. Saimme valtavan määrän ohje- ja esitelehtiä sekä passitukset varata ultra, labra ja uusi hoitaja-aika.

Laskettu aikakaan ei selvinnyt. Täti siellä toki nettilaskurilla katsoi keskimääräisen lasketun ajan huhtikuulle, mutta se on edellisten kuukautisten perusteella. Sikiön tarkka ikä selviää vasta ekassa ultrassa.

Neuvolakorttiakaan ei saatu. Nykyisin syötetään kaikki tieto Internettiin. Eli pääsemme katsomaan niitä ilmeisesti verkkopankin kautta.

Millä raskausviikolla olet? Olen itse 6 + 4 ja ensimmäinen neuvola on viikolla 9 (suositus 8-10). Silloin kyllä olisi tarkoitus ultrata ensimmäistä kertaa, joten outoa ja ikävää olisi, jos näin ei olisi.

Mun olo huononee päivä päivältä ja yritän tsempata itseäni niin, että tämä kestää luultavasti vain alkuraskauden. Luin juuri, että pahoinvointi voisi kertoa kaksosista tai tytöstä! Jännittävää. Mun oli myös pakko kertoa lähiesimiehelle raskaudesta, koska sen verran pahoja huimauksia ja kuvotuksia tullut viimeisen viikon aikana, joten ihan siltä varuilta, että joku asiakastilanne keskeytyisi. Pitää vaan yrittää jaksaa, vaikka yöunet koetuksella pahoinvoinnin ja vatsakipujen vuoksi. Mulle pahoinvointia aiheuttaa vahvat mausteet ja hajut, esimerkiksi kahvi ja curry. Kylmät juomat, kuten smoothie, vichy yms. helpottavat oloa. Myös jäisten viinirypäleiden imeskely auttaa, suosittelen kokeilemaan! Onko muilla raikkaita vinkkejä? Ruisleipä ei itsellä toimi. 😁

Neuvolan tädin tietokonelaskurin mukaan viikolla 8+ehkä 4, mutta hedelmöittymisaikahan voi heittää tuosta +/- 2 viikkoa. Täällä eka ultra on viikolla 12. Sen vuoksi pitää ajaa lähimpään kaupunkiin asti, kun ei oman kylän terveysasemalla ole kyseistä laitetta. Reilu kuukausi pitää vielä malttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen: julkisella puolella tarjotaan raskausaikana 2 ultraa, niskaturvotusultra rv 11-13+6 välillä ja rakenneultra rv 19-21 välillä.

Sydänääniä aletaan neuvolassa kuuntelemaan yleensä rv 12 jälkeen, koska ennen sitä niiden kuuluminen on epävarmaa.

Metsätorpan emäntä: raskaus lasketaan edellisistä kuukautisista ja myös siellä ultrassa näin tehdään ja verrataan että vastaako koko viikkoja. Ihan vähäisiä päivien heittoja ei lähdetä korjaamaan, vaan yleensä se alkuperäinen laskettuaika pidetään loppuun saakka. Jos olisit viikolla 4 niin sinulla pitäisi vasta nyt olla kuukautisten aika ja hedelmöitys olisi tapahtunut n pari viikkoa sitten.

Ompa kurja että koit käynnin turhaksi. Mutta eipä ne käynnit siitä paljon muuksi muutu, joka kerta mitataan paino ja verenpaine, tutkitaan virtsanäyte ja loppuraskaudessa seurataan hemoglobiinia ja sf-mittaa.

Hyvää odotusta teille kaikille

44/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

Terveisiä neuvolasta!

Neuvolan tädin tietokonelaskurin mukaan viikolla 8+ehkä 4, mutta hedelmöittymisaikahan voi heittää tuosta +/- 2 viikkoa. Täällä eka ultra on viikolla 12. Sen vuoksi pitää ajaa lähimpään kaupunkiin asti, kun ei oman kylän terveysasemalla ole kyseistä laitetta. Reilu kuukausi pitää vielä malttaa.

No onpa ikävää! Itse asiassa laskettu aika ei ole kovinkaan eri riippuen hedelmöittymisen tapahtumisesta. Minulla viimeiset kuukautiset alkoivat 16.7., jolloin laskettu aika olisi 22.4. Käytimme ovulaatiotestejä raskautumiseen, jolloin raskautuminen tapahtui noin 2.-3.8. Tuon mukaan laskettu aika olisi 25.4.2021. Eli vain muutaman päivän heitto. Kantsii googlata raskauslaskuri.

45/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuutikki82 kirjoitti:

Huhtikuinen: julkisella puolella tarjotaan raskausaikana 2 ultraa, niskaturvotusultra rv 11-13+6 välillä ja rakenneultra rv 19-21 välillä.

Sydänääniä aletaan neuvolassa kuuntelemaan yleensä rv 12 jälkeen, koska ennen sitä niiden kuuluminen on epävarmaa.

Metsätorpan emäntä: raskaus lasketaan edellisistä kuukautisista ja myös siellä ultrassa näin tehdään ja verrataan että vastaako koko viikkoja. Ihan vähäisiä päivien heittoja ei lähdetä korjaamaan, vaan yleensä se alkuperäinen laskettuaika pidetään loppuun saakka. Jos olisit viikolla 4 niin sinulla pitäisi vasta nyt olla kuukautisten aika ja hedelmöitys olisi tapahtunut n pari viikkoa sitten.

Ompa kurja että koit käynnin turhaksi. Mutta eipä ne käynnit siitä paljon muuksi muutu, joka kerta mitataan paino ja verenpaine, tutkitaan virtsanäyte ja loppuraskaudessa seurataan hemoglobiinia ja sf-mittaa.

Hyvää odotusta teille kaikille

Niin siis se neljä tarkoittaa päiviä. 8 viikkoa + ehkä 4 päivää. Mutta nuo nyt on vaan arvauksia. Ultrassa sitten selviää oikea laskettu aika.

46/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpottavaa kuulla, että muillakin paha olo, vaikkei sitä oloa tietysti kenellekään toivo :D vinkkejä kyseltiin, niin mulla mehujäät tuoneet pahimpiin hetkiin helpotuksen. Toki olen välillä nekin oksentanut ulos, mutta ainakin jotain niistä silti imeytyy ja pysyy paremmin sisällä kuin pelkkä vesi/mehu/muu juoma.

Metsätorpan emäntä, harmi että koit neuvolakäynnin turhaksi. Mutta ensi kerralla jo varmasti sydänäänet kuunnellaan! Meidänkään neuvolassa ei ole tapana ultrata ensimmäisellä neuvolakäynnillä, sillä todennäköisesti äänet ei vielä noilla viikoilla kuulu ja niiden kuulumattomuus vaan aiheuttaisi turhaa huolta äidille. Siitä eteenpäin kyllä joka käynnillä kuunnellaan 😊

Minullakin oli eilen ensimmäinen neuvola, ja eihän siellä juuri mitään tapahtunut mutta itse koin käynnin tosi mukavaksi, tosin terkkari on ollut meidän matkassa jo esikoisen raskaudesta saakka ja on myös esikoisen terveydenhoitaja, joten lähinnä oli ihana päästä juttelemaan tuon tutun hoitajan kanssa, joka tuntee meidän perheen :)

Itse sain myös lähetteen neuvolapsykokogille edellisestä synnytyksestä aiheutuneiden mietteiden vuoksi, todennäköisesti myös synnytyspelkopolilla tulen sen jälkeen käymään.

Vielä pahoinvointiin palatakseni, onko muiden oireet "aaltoilevia"? Mulla siis välillä jopa ihan hyvä olo, mutta sitten iskee taas päälle aivan kauhea oksetus. Selkeästi silloin kun on väsynyt, oksettaakin enemmän ja kun taas on paremmin levännyt niin olokin on siedettävämpi.

47/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli siis tarkoitus kirjoittaa että ensimmäisellä neuvolakäynnillä ei täällä kuunnella sydänääniä, kirjoitin vahingossa ettei ultrata (jota ei kyllä myöskään ekalla käynnillä tehdä 😄)

48/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla eka raskaus, joten myönnän tietämättömyyteni. Olitte ihan oikeassa, ettei ekassa neuvolassa ole uä. Onneksi löysin yksityisen terveysaseman (ihan tunnettu), jossa varhaisultra on vain 76 euroa kokonaisuudessaan kätilön tekemänä, joten varasin sen viikolle 7+6. Silloin sykkeen pitäisi jo luultavasti kuulua, jos kaikki kunnossa.

Tänään oli ensimmäinen päivä, kun jouduin olemaan sairaslomalla raskauden vuoksi ja koen ihan hirveän huonoa omaatuntoa! Minua on oksettanut nyt kaksi päivää putkeen, enkä ole tämän takia oikein pystynyt nukkumaan. Lisäksi hirveät alavatsakivut ja päänsärky. Tiedossa olisi ollut 8 tunnin yhtäjaksoinen asiakaspalvelutapahtuma ja koen, etten olisi vain kestänyt sitä. Koska kyseessä on eka raskaus, en tosiaan tiennyt, että olo voisi olla näin karmea heti 4 viikolta lähtien.

Persiljan kysymykseen: Mullakin olo aaltoilee, mutta on kuitenkin miltei koko ajan vain paha... Syömisen jälkeen olo hetkeksi helpottaa, minkä johdosta tulee syötyä miltei koko ajan. Toi mehujää on hyvä vinkki! Pitää pyytää miestä hakee kaupasta 😁

Oletteko muuten ostaneet vielä jotain vauvajuttuja? Me sovittiin, että ostetaan vasta sitten joskus vk 12 jälkeen, mutta harva se päivä tulee selailtua nettikaupoista kaikkia söpöjä vauvajuttuja ja on vaikea olla ostamatta mitään.

49/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miulla on kans ollut pahaolo nyt viikon jo putkeen. Oksentanut en ole, mutta huimausta, yökötystä senkin edestä. Tuntuu että oireet pahenee iltaa kohden. Väsymys on myös ihan omaa luokkaansa, ja eräänä etätyöpäivänä nukuinkin kolmet päikkärit ihan pakosta.. Toivottavasti homma helpottuisi piakkoin. 7+3 nyt menossa ja ensimmäinen neuvola 14.9. Tsemppiä kaikille pahanolon kanssa taisteleville!

27v, esikoisen LA 17.4.21

50/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla yöheräämisiä? Herään joka yö kerrasta neljään pahan olon ja/tai ihan suomeksi sanottuna ripulin takia. 😩 Suhteellisen rasittava combo tämä jatkuva kuvotus ja mahaoireet päälle.

Kätilö soitti ja mulla olis varhaisultra ekan neuvolakerran jälkeen 23. päivä. Tuolloin viikkoja pitäisi olla kai 9. :) Vähän jännättää, että toivottavasti mukula on oikeessa paikassa kehittymässä.

51/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sannimy kirjoitti:

Onko muilla yöheräämisiä? Herään joka yö kerrasta neljään pahan olon ja/tai ihan suomeksi sanottuna ripulin takia. 😩 Suhteellisen rasittava combo tämä jatkuva kuvotus ja mahaoireet päälle.

Joo, kirjoitinkin tuolla, että olin tänään saikulla, kun nukkumisesta ei oo tullut oikein mitään, minkä lisäks ihan järkky olo. Oon joka yö n. klo 3-5 hereillä pahoinvoinnin ja vatsakipujen vuoksi. Naureskelin miehelle, että nyt jo elän tulevan vauvan ehdoilla, kun hirveä nälkä koko ajan, väsymys ja yöheräilyt painaa... 😁 Nukun kanssa etätyöpäivinä lounaspäikkärit klo 12 ja työpäivän jälkeen päikkärit n. klo 16. Oispa myöhemmin raskaudessa enemmän energiaa!

52/128 |
01.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

sannimy kirjoitti:

Joo, kirjoitinkin tuolla, että olin tänään saikulla, kun nukkumisesta ei oo tullut oikein mitään, minkä lisäks ihan järkky olo. Oon joka yö n. klo 3-5 hereillä pahoinvoinnin ja vatsakipujen vuoksi. Naureskelin miehelle, että nyt jo elän tulevan vauvan ehdoilla, kun hirveä nälkä koko ajan, väsymys ja yöheräilyt painaa... 😁 Nukun kanssa etätyöpäivinä lounaspäikkärit klo 12 ja työpäivän jälkeen päikkärit n. klo 16. Oispa myöhemmin raskaudessa enemmän energiaa!

Joo, minäkin naureskelin, että syöminen ja nukkuminenhan on lähtökohtasesti aivan yliarvostettua. :D Sormet ja varpaat ristiin, että helpottais pian! Tulee pitkän pitkät kuukaudet, jos ei. 🙈

53/128 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

sannimy kirjoitti:

Mulla on ihan sama päikkärirytmi täällä.. Kerran kun jätin päikkärit välistä, niin nukahdin klo 18 kesken minun ja mieheni facetime-puhelua.. Miten voikin väsyttää näin paljon!

Yöllä herään 1-2kertaa vessaan. Yökötykset onneksi vain päiväsaikaan.

27v, esikoisen LA 17.4.21

54/128 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vessaheräilyt on myös tuttuja! Ne sitten kaiken muun pahoinvointiheräilyn lisäksi! Huh! Olen varmaan ihan kävelevä zombie, kun (toivottavasti kaikki menee hyvin ja) lapsi vihdoin syntyy.

55/128 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

Mulla eka raskaus, joten myönnän tietämättömyyteni. Olitte ihan oikeassa, ettei ekassa neuvolassa ole uä. Onneksi löysin yksityisen terveysaseman (ihan tunnettu), jossa varhaisultra on vain 76 euroa kokonaisuudessaan kätilön tekemänä, joten varasin sen viikolle 7+6. Silloin sykkeen pitäisi jo luultavasti kuulua, jos kaikki kunnossa.

Tänään oli ensimmäinen päivä, kun jouduin olemaan sairaslomalla raskauden vuoksi ja koen ihan hirveän huonoa omaatuntoa! Minua on oksettanut nyt kaksi päivää putkeen, enkä ole tämän takia oikein pystynyt nukkumaan. Lisäksi hirveät alavatsakivut ja päänsärky. Tiedossa olisi ollut 8 tunnin yhtäjaksoinen asiakaspalvelutapahtuma ja koen, etten olisi vain kestänyt sitä. Koska kyseessä on eka raskaus, en tosiaan tiennyt, että olo voisi olla näin karmea heti 4 viikolta lähtien.

Persiljan kysymykseen: Mullakin olo aaltoilee, mutta on kuitenkin miltei koko ajan vain paha... Syömisen jälkeen olo hetkeksi helpottaa, minkä johdosta tulee syötyä miltei koko ajan. Toi mehujää on hyvä vinkki! Pitää pyytää miestä hakee kaupasta 😁

Oletteko muuten ostaneet vielä jotain vauvajuttuja? Me sovittiin, että ostetaan vasta sitten joskus vk 12 jälkeen, mutta harva se päivä tulee selailtua nettikaupoista kaikkia söpöjä vauvajuttuja ja on vaikea olla ostamatta mitään.

Mä luulen, ettei meidän tarvitse hankkia juuri muuta kuin vaippoja, mutta Kelan äitiyspaketin ajattelimme silti ottaa. Sekä minun että mieheni vauva-aikaisia vaatteita ja tavaroita on tallella näin äkkiseltään läpi käytynä meidänkin vauvan tarpeiksi.

56/128 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

Mä luulen, ettei meidän tarvitse hankkia juuri muuta kuin vaippoja, mutta Kelan äitiyspaketin ajattelimme silti ottaa. Sekä minun että mieheni vauva-aikaisia vaatteita ja tavaroita on tallella näin äkkiseltään läpi käytynä meidänkin vauvan tarpeiksi.

Aijaa! Meidän pitää ostaa ainakin syöttötuolisetti, vaunut, turvakaukalo autoon, ensisänky, unipesä jne. Myönnän, että haluan myös ostaa jonkin verran söpöjä vaatteita ja päästä hypistelemään niitä kauppoihin. Jonkin verran tarkoitus olisi sitten hyödyntää myös vauvan sukupuolen mukaan meidän vanhoja leluja. Olisi ihana päästä laittamaan tyttövauvalle esille (lähinnä huoneeseen koristeeksi) minun mummeilta saadut posliininuket ja leluposliiniastiat.

57/128 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi pari viikkoa sitten plussannut. 🙋Huomenna alkaa laskujeni mukaan rv7 ja la on 29.4.Toinen lapsi tulossa. Esikoinen synty heinäkuussa 2019.Aika vähän ollut raskausoireita et ainoastaan jatkuva pissahätä ja väsymys joka aaltoilee. Et välillä tunnen itseni tosi virkeeksi ja sit taas iskee hirvee väsymys. Pahoinvointia tai etovaa oloa ei ole ollenkaan.Ensimmäinen raskauteni oli lähes täysin oireeton alusta loppuun niin en ole stressannut oireiden vähäisyyttä. Varasin ultran yksityiselle parin vk päähän ja ensimmäinen neuvola on myös samalla viikolla. Jännittäviä aikoja elellään. Toivottavasti pieni pysyis matkassa.

58/128 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, pahoinvointi loppui kuin seinään viikko sitten! Syön aivan mahdottomia määriä. Eilen söin 8 krt. Juon paljon vettä eikä nälkä ole herkkuhimoa, vaan vatsa kurnii vähän väliä. Hirvitti käydä puntarilla, kun maha on erityisesti iltaisin todella iso ja elämme vasta raskausviikkoa 9. Paino oli kuitenkin noussut edellisestä mittauksesta mitättömät 300 g. Sen verran on varmaan tullut pelkästään tisseihin. :D Huh, olin peloissani että kerään tällä ruokatahdilla 30 raskauskiloa. Jatkan siis syömistä aina kun on nälkä, kun se näyttää menevän tarpeeseen. :)

Väsymystä on vielä, mutta nyt pystyy jo käymään kävelyllä. Se helpottaa ainakin vatsantoimintaa. Joka aamu syön liotettuja luumuja, ettei ihan jämähtäis.. Jos teillä on muita hyviä vinkkejä, niin kertokaas ihmeessä.

Käytiin viikolla neuvolassa. Sanoin tädille, ettei tunnu että olisin raskaana, kun pahoinvointi on loppunut. Kerroin myös kaksospelostani. Käytiin sitten nopeasti ultraamassa ja olihan siellä pieni olio (yksi, huh!), jonka sydän hakkasi kovaa tahtia. Oli hymy herkässä sekä minulla että tulevalla isällä. :)

Kutsuttiin molempien vanhemmat kakkukahville ja kerrottiin raskaudesta. Kylläpä oli kosteita silmiä ja niin onnellisia mummuja ja pappoja.

Nyt jatketaan odotusta hyvillä mielin. :)

59/128 |
06.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taiga kirjoitti:

Ihanaa, pahoinvointi loppui kuin seinään viikko sitten! Syön aivan mahdottomia määriä. Eilen söin 8 krt. Juon paljon vettä eikä nälkä ole herkkuhimoa, vaan vatsa kurnii vähän väliä. Hirvitti käydä puntarilla, kun maha on erityisesti iltaisin todella iso ja elämme vasta raskausviikkoa 9. Paino oli kuitenkin noussut edellisestä mittauksesta mitättömät 300 g. Sen verran on varmaan tullut pelkästään tisseihin. :D Huh, olin peloissani että kerään tällä ruokatahdilla 30 raskauskiloa. Jatkan siis syömistä aina kun on nälkä, kun se näyttää menevän tarpeeseen. :)

Väsymystä on vielä, mutta nyt pystyy jo käymään kävelyllä. Se helpottaa ainakin vatsantoimintaa. Joka aamu syön liotettuja luumuja, ettei ihan jämähtäis.. Jos teillä on muita hyviä vinkkejä, niin kertokaas ihmeessä.

Käytiin viikolla neuvolassa. Sanoin tädille, ettei tunnu että olisin raskaana, kun pahoinvointi on loppunut. Kerroin myös kaksospelostani. Käytiin sitten nopeasti ultraamassa ja olihan siellä pieni olio (yksi, huh!), jonka sydän hakkasi kovaa tahtia. Oli hymy herkässä sekä minulla että tulevalla isällä. :)

Kutsuttiin molempien vanhemmat kakkukahville ja kerrottiin raskaudesta. Kylläpä oli kosteita silmiä ja niin onnellisia mummuja ja pappoja.

Nyt jatketaan odotusta hyvillä mielin. :)

Olipa ihanaa lukea teidän ekasta ultrasta ja vanhemmille kertomisesta. ❤️ Unelmoin itse nyt näistä asioista eli siitä, että ensi keskiviikkona kuulisimme vauvan sykkeen ja sitten muutaman viikon päästä kertoisimme vanhemmille.

60/128 |
08.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan Huhtikuinen, sinullakin on kyseessä ensimmäinen raskaus ja kaikki uutta. Kaikki menee varmasti hyvin ja pääsette yllättämään vanhempanne pian. :)

Onko muilla jo vatsa pyöristynyt? Mulla on normaalisti suht litteä vatsa, mutta eipä ole ollut enää viikkoihin. Nestettähän se, mutta hassulta tuntuu kun nyt on jo noin pullahtanut.

Söin muuten täytekakkua muutamana päivänä ja öisin janotti koko ajan. Ja kun janotti, niin sitten pissatti. Nukkumisesta ei tullut mitään. Mietin mahtaakohan tulla ongelmia sokeriarvojen kanssa raskauden aikana. En syö normaalisti makeaa paljon, mutta täytekakku on mun heikkous eikä sitä voinut jättää pilaantumaan, kun vieraat ei syöneet kaikkea. :D Täytyy seurata tilannetta.