Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huhtikuiset 2021

04.08.2020 |

Joko täällä on muita plussanneita 😊

Kommentit (128)

21/128 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Beibiätulille kirjoitti:

Huhtikuinen kirjoitti:

Hei, olen raskausviikolla 4 + 6. Laskettu aika on 22. huhtikuuta 2021. :) Ollaan ihan tosi onnellisia ja myös yllättyneitä, kun aloitettiin vauvan yritys vasta viime kierron jälkeen ja heti ensimmäisestä oviksesta tärppäsi. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Oletteko muut jo varanneet neuvola-ajan? En malttaisi odottaa syyskuun puoliväliin.

Varasin juuri tänään ajan neuvolaan syyskuun loppupuolelle. Sanoi, että yleensä yhdeksännellä viikolla olisi siis eka neuvola ja samassa tehtäisiin muutamia verikokeita. Olisi kyllä jännittävä käydä jo varhaisultrassa ennen käyntiä!

Mäkin käyn viikolla yhdeksän. :) Hyvä kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia oireita.

Mua muutenkin vähän jännittää se neuvola, kun olen lievästi ylipainoinen johtuen vakavasta sairaudesta, mistä olen onneksi parantunut. Painan 67 kiloa ja BMI on 27. Elintavat on kyl kunnossa ja lääkityksestä johtuu. Pelottaa silti, että miten asiasta puhutaan aviomiehen läsnä ollessa neuvolassa ja vähän myös hävettää, kun mies saa kai kuulla painoni. 🙈 Kaikenlaisia ajatuksia sitä pyöriikin päässä, vaikka totta kai päällimmäinen tunne on onnellisuus ja innokas.

22/128 |
19.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhtikuinen kirjoitti:

Beibiätulille kirjoitti:

Huhtikuinen kirjoitti:

Hei, olen raskausviikolla 4 + 6. Laskettu aika on 22. huhtikuuta 2021. :) Ollaan ihan tosi onnellisia ja myös yllättyneitä, kun aloitettiin vauvan yritys vasta viime kierron jälkeen ja heti ensimmäisestä oviksesta tärppäsi. Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Oletteko muut jo varanneet neuvola-ajan? En malttaisi odottaa syyskuun puoliväliin.

Varasin juuri tänään ajan neuvolaan syyskuun loppupuolelle. Sanoi, että yleensä yhdeksännellä viikolla olisi siis eka neuvola ja samassa tehtäisiin muutamia verikokeita. Olisi kyllä jännittävä käydä jo varhaisultrassa ennen käyntiä!

Mäkin käyn viikolla yhdeksän. :) Hyvä kuulla, että muillakin on ollut samanlaisia oireita.

Mua muutenkin vähän jännittää se neuvola, kun olen lievästi ylipainoinen johtuen vakavasta sairaudesta, mistä olen onneksi parantunut. Painan 67 kiloa ja BMI on 27. Elintavat on kyl kunnossa ja lääkityksestä johtuu. Pelottaa silti, että miten asiasta puhutaan aviomiehen läsnä ollessa neuvolassa ja vähän myös hävettää, kun mies saa kai kuulla painoni. 🙈 Kaikenlaisia ajatuksia sitä pyöriikin päässä, vaikka totta kai päällimmäinen tunne on onnellisuus ja innokas.

Voi kuule itselläkin on ylipainoa 25kg ideaalipainoon ja BMI katsottuna. Niin kauan kun itsellä on hyvä olo omassa kropassa ja tuntee olevansa terve ja hyväkuntoinen niin uskon että kaikki menee hyvin. :)

Varman vain tarkkailevat "ylipainon" kanssa enemmän raskausajan ravintoa ja liikuntaa, ettei kertyvästä painosta tule omalle tai lapsen terveydelle haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/128 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mulla myös rinnat yllättävän neutraalit, eikä vieläkään oireistoa juuri ole. Tsemppiä neuvolan odotukseen, mulla tänään ensimmäinen neuvola. Jännittää löytääkö sinne edes paikalle ja millainen työntekijä osuu kohdalle. Itsellä 10kg ylipainoa, joten ahdistaa myös kuinka neuvolan työntekijä siihen suhtautuu. Sitä varhaisultraa suosittelen kyllä jos ei malta odottaa, pienen sykkeen näkeminen on pakahduttava tunne ja antaa itselle varmuutta odotukseen.

Onnea myös kaikille uusille plussanneille, pidetään sormia ristissä meille kaikille!

24/128 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä Beibiätulille ja Afrodite_0309 onko sulla siis ihan eka neuvola jo? Kerro sit, miten meni! Mä olin jo tänään varaamassa varhaisultraa Terveystalolta, mutta ne sanoi, ettei sitä kannata tehdä vielä ennen viikkoa seitsemän, koska sykkeen kuuleminen on vielä niin epävarmaa ja se voi aiheuttaa pettymystä/huolta, vaikka on täysin normaalia. En sit näe järkeä varata viikolle 7 varhaisultraa, joka maksais 200 euroa, kun jo kahden viikon päästä siitä on eka neuvola. :) En tosin tiedä, et saako varhaisultran jostain edullisesti.

Mulla oli viime yönä niin kova päänsärky, etten pystynyt nukkumaan. Myös rinnat on arat ja koko ajan on nälkä. Yritän kyl olla melko tiukka syömisten suhteen, et oon syönyt välipalana just smoothiee, porkkanaa ja hummusta, appelsiineja, ruisleipää juustolla ja tomaatilla ja pieniä annoksia puuroa, mut terveelliset välipalaideat alkaa kohta loppua. Onko teillä koko ajan nälkä?

25/128 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Eka neuvola tuntui kyllä kovin turhalta. Katsottiin paino, mutta pituutta ei edes muistanut ottaa vastapainoksi. Oli onneksi kohonnut vain 100grammaa raskautta ennen olevasta painosta, mikä tosin varmaan tuli jo täydestä vaatetuksesta.

Verenpaineet katseltiin, kovasti kohosivat siinä jännityksessä, mutta kotimittauksien perusteella ok. Lähetteet sain ultraan ja labraan, niihin tosin ajat pitää itse erikseen soitella.

Huomenna varmaan koitan saada varattua ekaa julkisen puolen ultraa eli sitä niskaturvotusultraa. Sitä saakin sitten jännittää syyskuun puoleen väliin arvioidusti ennen kuin sinne saa mennä. Ilman varhaisultraa en itse kestäisi kyllä odottaa sinne asti, kun viikkojakin on silloin varmaan jo lähemmäs kymmenen. Turhauttava systeemi. Ei se mullakaan muuten se varhaisultra halpa ollut, 151 euroa, mutta ei onneksi ihan kahta sataa. Terveystalolla olis ollut kalliimpi, mutta Turun Perhelääkärit oli vähän edullisempi ja hyvä vaihtoehto ainakin täällä varsinais-suomessa.

Tuosta nälästä tahdon sanoa, että samassa veneessä.. Aivan jäätävä nälkä koko ajan! Ja jos ei syö tulee huono olo. Pelkään painon puolesta, että milloin se vain sinkoaa ylös. Toki itsekin yritän rajoittaa syömistä ja valita paremmin, mutta toisinaan sitä syömistä tuntii ettei voi vain lopettaa. Ihan älytöntä! 🙈

26/128 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollut rusehtavaa tuhruvuotoa toissapäivänä, eilen ja tänään. Ihan pieni määrä muutaman pyyhkäisyn verran. Ja siis vain yhden vessassakäynnin aikana joka päivä, ja päivittäin määräkin pienentynyt. Muuten ei ole vuotoja ollut. Eikä kipujakaan vielä. Pahoinvointi on melko voimakasta etenkin aamupäivisin, ja rinnatkin edelleen arat, eli toistaiseksi raskausoireet eivät vielä onneksi ole kadonneet (niiden häviäminen kun olisi vuodon kanssa ilmeisesti aika hälyttävä merkki). Kovin pelokas olo on... Meidän paikkakunnalla vain Mehiläinen ja Terveystalo tekevät varhaisultria, ja seuraava aika on vasta reilusti syyskuun puolella! :( Eli sinnekään en pääse raskauden tilaa tarkistamaan. Soitan varmaan huomenna varmuuden vuoksi neuvolaan, että josko mitään pitäisi käydä tarkistuttamassa, vaikka todennäköisesti seurantalinjalle jäädään. Ensimmäinen neuvola mulla olisi vasta reilu viikon päästä.

Pelottaa ja ahdistaa todella paljon, mutta toisaalta vielä on pieni toivonkipinä ilmassa, kun ilmeisesti rusehtavat vuodot eivät kovin harvinaisia alkuraskaudessa ole, eivätkä aina vaarallisia. Silti, esikoista odottaessa ei ollut mitään tällaista.

Anteeksi tällainen avautuminen, mutta oli pakko päästä kirjoittamaan tästäkin.

27/128 |
20.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kans yksi plussannut! 26.4. olisi omien laskujen mukaan laskettu aika. Heti ensimmäisestä varsinaisesta yrityskierrosta tärppäsi ja nyt tosi paljon jännittää, pysyykö mukana. Yritän pysyä positiivisena (kirjaimellisesti, heh), vaikka vähän kauhutarinat kummittelevat mielessä.

28/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja kirjoitti:

Täällä ollut rusehtavaa tuhruvuotoa toissapäivänä, eilen ja tänään. Ihan pieni määrä muutaman pyyhkäisyn verran. Ja siis vain yhden vessassakäynnin aikana joka päivä, ja päivittäin määräkin pienentynyt. Muuten ei ole vuotoja ollut. Eikä kipujakaan vielä. Pahoinvointi on melko voimakasta etenkin aamupäivisin, ja rinnatkin edelleen arat, eli toistaiseksi raskausoireet eivät vielä onneksi ole kadonneet (niiden häviäminen kun olisi vuodon kanssa ilmeisesti aika hälyttävä merkki). Kovin pelokas olo on... Meidän paikkakunnalla vain Mehiläinen ja Terveystalo tekevät varhaisultria, ja seuraava aika on vasta reilusti syyskuun puolella! :( Eli sinnekään en pääse raskauden tilaa tarkistamaan. Soitan varmaan huomenna varmuuden vuoksi neuvolaan, että josko mitään pitäisi käydä tarkistuttamassa, vaikka todennäköisesti seurantalinjalle jäädään. Ensimmäinen neuvola mulla olisi vasta reilu viikon päästä.

Pelottaa ja ahdistaa todella paljon, mutta toisaalta vielä on pieni toivonkipinä ilmassa, kun ilmeisesti rusehtavat vuodot eivät kovin harvinaisia alkuraskaudessa ole, eivätkä aina vaarallisia. Silti, esikoista odottaessa ei ollut mitään tällaista.

Hei kovasti tsemppiä! Mäkin olen ymmärtänyt, että tuollaiset oireet on ihan normaaleja, eikä mun joillakin kavereilla ollut mitään raskausoireita alkuraskauden aikana. Mikä sun vointi on tänään? Tsemppiä!

29/128 |
21.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persilja kirjoitti:

Paljon voimia sinne! Ei nämä raskaudet meitä huoletta päästä! Tosi kurjaa ettei sinne varhaisultraankaan pääse. Mutta tosiaan jos yhtään lohduttaa niin kohtu tyhjetessään vuotaa hyvin runsaasti, siitä et sitten voi erehtyä jos niin käy, vielä hyvin yleiseltä tuo "tuhruvuoto" kuulostaa. Totta kai se pulssin ultraus nyt helpottaisi. Voi hitsi! Hengessä ollaan mukana!

30/128 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, kateellisena luen teidän oireita joilla ei ole pahoinvointia ja oksetusta! :)

Mulla on omien laskujen mukaan vko 7 alkamassa. Ensin oli oireena nenän tukkoisuutta, rintojen arkuutta, väsymystä ja vatsan jomotusta. Sitten tuli pahoinvointi ja siitä muutaman päivän päästä oksetus, jota on nyt ollut jo viikon verran niin että ainakin kerran päivässä on pitänyt oksentaa, pahimmillaan ehkä neljästi päivässä. Oon koittanut syödä pieniä annoksia pitkin päivää ettei vatsa pääse kokonaan tyhjenemään. Enkä oikeen osaa enää tulkita mun vatsaa että oonko mä täysi vai nälkäinen. Välillä on ihan hyvä olo vatsassa just syönnin jälkeen mutta oikeastaan koko päivän mittainen pahoinvointi on ollut jokapäiväistä. Mieli on virkeä mutta keho on tosi väsynyt. Rinnat on välillä herkät ja kasvaneetkin jo niin että eron huomaa aika selvästi kun oon ollut normaalisti pienirintainen.

Tässä helpottaa se iloinen ajatus että lapsi on tulossa, mutta muuten on ollut kyllä kurjaa ja ei ole oikein päässyt iloitsemaan raskaudesta olon takia. Onneksi mies on hoitanut kokkailut, pyykkäilyt ja siivoamiset, itselläni kun ei ole virtaa oikein mihinkään. Ja muutenkin se on tsempannut mua ja kehunut mun ihoa ja pyöristyneitä rintoja, mikä vaikka pinnallinen kohteliaisuus onkin saa hyvälle mielelle. Erittäin kiitollinen olen hänelle kyllä hoivasta ja huolenpidosta.

31/128 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussat tuli viime viikolla. Tarve päästä juttelemaan aiheesta on kova, mutta vielä ei ole uskaltanut kertoa perheille ja ystäville. :)

Omien laskelmien mukaan 27.4. voisi olla todennäköisin päivä bebelle saapua eli raskautta takana 4+6. Tulossa on esikoinen noin neljän kuukauden yrittämisen jälkeen. Itsellä ikää on jo 32.

Olen kanssa reilusti ylipainoinen odottaja (BMI lähes 35). Alkion mahdollisuuksia selvitä kyllä heikentää ja nyt yrittää tiukasti pitää painon nykyisissä lukemissa. Mutta onhan tämä suuri lisästressi.

Meillä on varhaisultra varattu syyskuun toiselle viikolle, jolloin olisi raskasviikko 7. Yritin varata sitä jo viikolle 5 Mehiläisen sivujen ohjeen mukaan, mutta gyne otti yhteyttä ja suositteli myöhempää aikaa. Neuvola tulossa rasnausviikolla 8.

Miten te suhtaudutte Korona-tilanteeseen ja raskauteen? Pelottaako? Yritän olla sortumatta liialliseen murehtimiseen, mutta aikalaisen erikoiseen aikaan tämä sattui.

32/128 |
24.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua pelottaa kyllä korona kovasti, koska joudun tekemään erittäin henkisesti kuormittavaa asiakaspalvelutyötä useina päivinä viikossa eli ikään kuin tuplakuormitus tulee sekä aihepiiristä että niistä lähikontakteista... Tänään juttelin työterveyslääkärin kanssa, joka kehotti matalalla kynnyksellä siirtymään etätyöhön, mutta en haluaisi sysätä tässä tilanteessa muille omia tehtäviä. :/ Jos tilanne täällä Etelä-Suomessa vielä pahenee, niin pitää miettiä uudelleen... Senhän itse koronan ei pitäisi olla nykytiedon valossa raskaana olevalle tai sikiölle vaarallinen, mutta just se stressi ja kuormitus voi vaarantaa vauvaa. Ja onhan se fakta, että toi virus on tosi tuntematon, eikä kukaan voi vielä sanoa, etteikö se vois vaikuttaa sikiön eli lapsen tulevaan terveydentilaan.

Milloin meinasitte kertoa lähipiirille? :) Itse kerromme viikon 12 jälkeen eli lokakuulle asti pitäisi odotella.

33/128 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Soitin eilen Mehiläiselle ja sainkin peruutusajan varhaisultraan samalle päivälle. Vauvalla kaikki hyvin ja sydän siellä sykki 😊 Vastasi eilen viikkoa 7+0 eli täsmää juurikin oletettuun ovulaatioon ja pitkähköön kiertooni. Laskettu aika siis siirtyy viikolla eteenpäin.

Lääkäri ei ollut vuodoista huolissaan, kertoi niiden olevan yleisiä alkuraskaudessa, kun istukka kehittyy. On kyllä huojentunut olo, vihdoin uskaltaa vähän rentoutua.

Bob, tsemppiä pahoinvointiin! Minulla myös pahoinvointi melko kamalaa, ympäri vuorokauden etova olo ja aamupäivisin joutuu oksentamaan useitakin kertoja. Sama oli esikoisen kohdalla ja se loppui noin rv12 kuin seinään, joten toivottavasti loppuu tälläkin kertaa. Toisaalta olen kyllä valmis kestämään mitä vaan tämän vauvan vuoksi, hirveästi lohtua oksentelun keskelle tuo ajatus vauvasta :)

Korona kyllä vähän huolestuttaa minuakin raskauden kannalta. Työskentelen terveydenhuoltoalalla ja mahdollisuutta etätöihin ei ole. Mutta yritän olla liikaa ajattelematta ja stressaamatta, toivotaan parasta että tilanne ei kovin pahaksi äityisi.

Onnea myös uusille plussanneille! ❤️

34/128 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei korona pelota. Täällä maalla on sen suhteen turvallista.

Meillä on eka neuvola ensi maanantaina. Vähän jännittää, sillä eikös siellä pitäisi olla se sydänäänten kuuntelu? Varmasti maailman hienoin tunne kuulla ensi kertaa oman lapsen sydänäänet!

Anoppi tarkkasilmäisenä löysi meidän kamarista raskaustestipakkauksen toisen käyttämättömän testin ja tietysti arvasi, että tilalle on syntymässä uutta sukupolvea. Hän neuvoi hyvän konstin aamun ällötystunteeseen: jälkiuuniruisleipä. Heti herättyä pieni pala suuhun, pureskelee ja nielee. Sitten tasaisin väliajoin sama juttu, mutta ihan minipaloilla ja leipää voi imeskellä pitkäänkin. Kuulostaa oudolle, mutta on ollut mun pelastus tämän viikon!

35/128 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla Persilja, että siellä kaikki hyvin! Paljon onnea myös uusille plussanneille!

Metsätorpan emäntä, tosi kurjaa että anoppi tajusi omin päin. Musta ihanaa päästä kertomaan ja näkemään reaktiot, jos nyt kaikki siis ensinnäkään on ok yli 12 viikon, jolloin ihan aikaisintaan kerrotaan ihan lähimmälle lähipiirille eli lähinnä vanhemmille. Mun äiti kyllä tietää, mutta tiesi jo yrityksestä ja on verenpainetautisena mulle tärkeä tiedon ja avun lähde aina tähän raskauteen ja verenpaineeseen liittyvissä asioissa.

Pakko sanoa, että vaikka oon edelleen huolissaan siitä jatkuuko raskaus normaalisti, niin oireeton raskaus ei kyllä enää ainakaan ole. Oksennus lentää myös täällä ja rinnat niin kipeät, että öisinkin herään kipuun jos mies niihin osuu kääntyessään edes hipaisten.

Mua ei jostain syystä korona ahdista kuin mahdollisten rajoitusten pelossa, jos esim joutuukin synnyttämään yksin. Toisaalta mun työssä tällä hetkellä ei ihmiskontakteja juuri tule, eikä niinkään vapaa-ajallakaan muuten kuin miehen kanssa. Joskin mua ahdistaa raskauden eteneminen ja tulevaisuuden kuvioiden selviytyminen niin paljon, että ehkä ne muut asiat vaan vievät tilan siltä korona-ahdistukselta.

Mulla ei ainakaan muuten tuossa ekassa neuvolassa sydänääniä kuunneltu ollenkaan, kuulemma vauva olisi vielä ollut niin pieni, ettei siinä olisi ollut mitään järkeä. Mutta tsemppiä ensineuvolaan ja ehkä muualla on eri systeemi kuin täällä!

36/128 |
25.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Ite plussasin jo melkeen pari viikkoa sitten, mutta nyt tajusin tulla tänne mukaan keskustelemaan, koska kaipaan vertaistukea!!

Omien laskujen mukaan la ois 17.4. ja nyt mennään vkolla 7 ❤️ Rinnat on olleet jo ennen plussausta super kipeät, nyt väsyttää, pissattaa koko ajan, nälkä ja viime viikonlopun alussa alkoi aivan karsea etominen... En oo siis oksentanut vielä kertaakaan, mutta tää olo on niin kamala 🤢 Nälkä tulee pahimmillaan jo puolessa tunnissa ja jos se ehtii tulla, mulla on niin oksettavan kova nälkä ja paha olo, etten saa enää mitään alas.. Mun työt on aika fyysistä hommaa, ja töissä on ihan kauheeta kituuttaa tän olon kanssa, mutta en vaan kehtaa jäädä pois jos en kerta edes oksenna 😣 Iltaa kohden onneksi alkaa ruokahalu palata, joten illalla saan syötyä paremmin ja olo parempi. Mut ajatus omasta pienestä tosiaan kyllä lohduttaa❤️

Korona ei itseäkään pelota, mutta ajatus siitä ahdistaa, että joutuisi yksin synnyttämään, jos tässä nyt jokin uusi aalto tulisi ja tää tilanne kestäis vielä kevääseen 😟

Tsemppiä jokaiselle raskauteen ❤️

37/128 |
26.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Täällä vähän varttuneempi ensikertalainen. Ikää 38 ja kaikki on uutta ja ihmeellistä. Annettiin luonnon päättää ja tärppäsi samantien. Ei tätä vielä oikein ymmärrä enkä ole valtavassa onnen ja rakkauden puuskassa, vaikkakin ajatus tuntuu mukavalta. Onneksi tässä on useita kuukausia aikaa kasvaa tilanteen tasalle. :)

Rinnat on kasvaneet puolella ja ovat hellät. Välillä huippaa. Pari viikkoa elin lähes pelkillä hedelmillä, kun kaikki muu ällötti. Laihduinkin pari kiloa. Nyt on koko ajan nälkä ja pitää syödä 2h välein tai tulee kauhea olo. Menetetyt kilot tuli takaisin korkojen kanssa ja hirvittää kuinka paljon paino nousee tällä menolla. Syön kyllä terveellisesti, mutta koko ajan. Olo on myös tosi väsynyt ja sen verran huono, että lenkkeily on jäänyt kokonaan. Toivottavasti olo tasoittuu pian. Vettä pitäisi juoda enemmän, mutta se maistuu pahalta.

Mies on varma, että meillä on kaksoset tulilla. Niitä on minun puolen suvussa useampia. Ajatus kuulostaa kauhean pelottavalta ja nyt on sormet ja varpaat ristissä, että olis yksi vain! Ensikertalaiselle siinäkin on yllin kyllin opeteltavaa.

Ensi viikolla ensimmäinen neuvola. Sitä odotan innolla! Jos raskaus alkais myös tuntua konkreettisemmalta. Sen jälkeen uskalletaan varmaankin kertoa molempien vanhemmille. Tulevat yllättymään!

Onnellista odotusta meille kaikille!

38/128 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä on yksi esikoista odottava myös! Olen 28-vuotias ja mun mies on 30. :) Poistatin hormonikierukan toukokuun lopussa ja päätettiin, että tulkoon jos on tullakseen. Mulla on pcos, joten odotin kyllä pitempää yritysaikaa. 🙈 Tärppäsi siis toisesta kierrosta. Monirakkulaisten munasarjojen takia mulla on pitkä kierto, mutta la olisi laskureiden mukaan 13.4. eli nyt olisi rv 7.

Mulla on kokoajan aivan järkyttävän kamala olo. En saa syötyä mitään, ja ne vähäiset mitä saan tulee vetenä ulos. Palelee jatkuvasti, kaikki haisee pahalle ja oksettaa, en saa nukuttua mahallaan koska rinnat aristaa ja kaiken lisäksi herään about 3 tunnin välein ripuloimaan. Kyllä raskaus on ainakin tähän mennessä ihmisen parasta aikaa.. :D Kaikki mitä etäisestikään voisi harkita syövänsä on tietenkin kiellettyjen listalla.

39/128 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee kokeiluun! Kiitos vinkistä!

40/128 |
31.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä neuvolasta!

Pakko myöntää, että petyin. Niitä sydänääniähän ei sitten kuunneltukaan, ja vaaka sekä verenpainemittari meillä olisi ollut kotonakin. Saimme valtavan määrän ohje- ja esitelehtiä sekä passitukset varata ultra, labra ja uusi hoitaja-aika.

Laskettu aikakaan ei selvinnyt. Täti siellä toki nettilaskurilla katsoi keskimääräisen lasketun ajan huhtikuulle, mutta se on edellisten kuukautisten perusteella. Sikiön tarkka ikä selviää vasta ekassa ultrassa.

Neuvolakorttiakaan ei saatu. Nykyisin syötetään kaikki tieto Internettiin. Eli pääsemme katsomaan niitä ilmeisesti verkkopankin kautta.

Ei saisi valittaa, mutta vähän tuli turha reissu -fiilis!