Jos eduskunnan oikeusasiamies katsoo, että TE-toimisto on toiminut virheellisesti...
...onko minulla silloin oikeus saada takautuvasti menettäväni etuudet? Kyse siis asiasta, josta aion tehdä kantelun.
Kommentit (72)
Eiköhän se niin ratkaista että työttömälle lätkäistään entistä pidempi karenssi. Työtön kun aina syypää kaikkeen.
Jos olet saanut joltain muulta taholta rahaa sen mitä menetit niin et saa itsellesi niitä.
Ne virkailijat huijaa minkä vaan pystyy eikä esimiehet piittaa,se on aivan yleistä. Kuka suojelee työttömiä virkailijoiden mielivallalta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
beentheredonethat kirjoitti:
Jos TE on tehnyt väärän päätöksen,jonka seurauksena tukiasi on leikattu, eikö ole ilmeistä, että tuet tullaan maksamaan,jos todetaan,että menettely oli alunperin virheellinen? Enpä kuitenkaan elättelisi suuria toiveita asian suhteen,sori.
No sun toiveita en kysellyt, jätä se minun huolekseni.
Enkä minä puhunut omista toiveistani, joten pahoittelut, että vastasin kysymykseesi omien kokemusteni pohjalta ( jotka valitettavasti kylläkin ovat hiukan korkeamman tason virastokanteluita kuin sinulla.) Kenties virkailija teki päätöksen sinulle kielteisenä ihan oman vit..umaisuutesi vuoksi, mene ja tiedä.
No se nyt on sanomattakin selvää että tämä virkailija oli v***mainen, olihan hän tehnyt päätöksen, joka ei ollut laillinen.
Nyt kuitenkin kaipaan tietoa siitä, mitä kantelun myötä voi tapahtua.
Oikeusasiamies ottaa kantaa asian lainmukaisuuteen. Seuraus voi olla lausunto - ei anna aihetta enempään - huomautus - moite.
Olet saanut päätöksen, jossa tukesi on evätty ja siinä päätöksessä, josta voit valittaa on neuvot, kuinka päätöksestä voi valittaa ja missä ajassa.
Kaksi eri valituskanavaa - Ensimmäisestä saa parhaimmillaan "sormenheristystä" ja toisesta voidaan maksaa tuet takautuvasti, jos päätös todetaan virheelliseksi.
Oikeusasiamiehen ratkaisu saadaan yleensä siinä vaiheessa, kun tuo tuen maksamiseen liittyvä valitusketju on saatu päätökseen. Jos tuo tukeen liittyvä valitus on vielä vireillä, niin ilman muuta kannattaa lähettää oikeusasiamiehen päätös valituksen liitteeksi.
Siitä voiko oikeusasiamiehen ratkaisun perusteella nostaa tukioikeutesi uudelleen käsiteltäväksi.... tietääkö kukaan?
Vierailija kirjoitti:
Jos TE on tehnyt väärän päätöksen,jonka seurauksena tukiasi on leikattu, eikö ole ilmeistä, että tuet tullaan maksamaan,jos todetaan,että menettely oli alunperin virheellinen? Enpä kuitenkaan elättelisi suuria toiveita asian suhteen,sori.
Tämä vastaus kertoo jo paljon, turhasta taidat alkaa valittamaan.Ja välissä taitaa olla aika monta porrasta ennen eduskunnan oikeusasiamiestä.
Oikeusasiamies voi vain moittia
Mutta se ei ole maksuperuste
Vierailija kirjoitti:
Kyse ei oikeastaan ollut toiveista vaan ehkä yrityksestä kertoa, että huolimatta oikeusasiamiehen ratkaisusta - sillä ei välttämättä ole mitään tekemistä tukipäätöksen kanssa.
Kuulostat asiaasi jumiin jääneeltä rasittavalta hyypiöltä. Toivottavasti et saa penniäkään.
Ei sillä oikeusasiamiehelle kanteluja oo hyötyä kantelijalle
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä oikeusasiamiehelle kanteluja oo hyötyä kantelijalle
Valtakunnan virallinen selittelijä. Joka vuosi yli 18 000 valitusta/kantelua joista hyvin harva etenee mihinkään. Virkanilkit saa tehdä virheitäkin ja se väännetään niin asiakas on syyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Niin pitkään kuin minulle ei päätöksen tehneet TE-toimiston virkailijat sanovat, että kantelu kannattaa tehdä, niin pitkään on toivoa ja taistelutahtoa.
Juuri se TE-toimiston menettelyssä on hankalaa, että päätöksen voi mielivaltaisesti tehdä yksittäinen virkailija.
Minulla ei kantelu mennyt läpi. Törkeää porukkaa työskentelee työ- ja elinkeinotoimistoissa, joihin ei toisen viranomaisen valta ulotu. Valehtelivat lausunnoissaan Kelalle vääristellen asioita. Sain todellakin lukea työvoimaviranomaisen tekemän lausunnon Kelalle, kun Kela sen minulle lähetti. Tyrmistys oli kova. Onneksi sain purettua mieltä Kelan lakimiehelle, joka sanoi minulle että työ- ja elinkeinotoimistolle ei mahda mitään. Toivottavasti Venäjän pommi osuu ensimmäiseksi työ-ja elinkeinotoimistoihin Suomessa. MInä koen ainakin kovaa vihaa tätä paikkaa kohtaan.
Miten tämä case nyt oikein meni ja ratkesi?? Onko ketään paikalla koka voisi tietää? Tosiaankin nyt tarvitaan oikeaa tietoa.