Ensitreffit alttarilla 2020 OFFICIAL
Alkaa vasta syyskuussa. Miten maltan odottaa?? Muita jotka haluaisivat jo tietoa pareista?
Toivotaan, että tällä kaudella ei tapahdu mitään kamalan hullua vaan parit ovat aikuismaisesti käyttäytyviä ja fiksuja. Toivoahan aina saa, vai mitä?
Kommentit (18026)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ymmärrä tätä ulkonäön ylikorostamista tässä läheisyysasiassa. Kukaanhan osallistujista ei ole mikään susiruma tai toisaalta mallikaan, vaan aika tavallisia ihmisiä.
Mietin taas omien kokemusteni kautta, itse olen harrastanut seksiä todella erilaisten (ulkonäöllisesti) ihmisten kanssa eikä se ulkonäkö ole koskaan ollut mikään issue. Eikä edes mikään kemiakaan, on ollut kaverillista menoa ja vaikkapa juhlien jatkoilla päädytty sänkyyn, on ollut yhden illan tuttavaa, on ollut selkeää parisuhdemateriaalia, jopa yksi työkaveri jonka kanssa hyvin viralliset välit. Ja ei, ei minulla ole mitään edes montaa kymmentä seksikumppaneita, jos tästä sellaisen kuvan saa.
Eli omasta mielestäni seksiä voi harrastaa aika lailla kaikenlaisten ihmisten kanssa, sen sijaan parisuhteeseen vaaditaan jo enemmän.
En yhtään ihmettele sitä, ettet sinä ymmärrä. Seksiä kenen kanssa vain, tuolla tavalla hyvin menettää läheisyys merkityksensä. Tai ehkä ajattelet sen sitten harjoitteluna, kjeh kjeh kjeh!
Ymmärrät tahallasi väärin, mutta ihan sama.
Nyt puhutaan tästä ohjelmasta. Mielestäni on väärin mennä sen taakse mököttämään, että kumppani ei viehätä ulkoisesti. Seksiä voi kokeilla ihan omien kauneusihanteiden vastaisenkin ihmisen kanssa, kun kerran avioliitto-ohjelmaan on lähtenyt. Jos ei toimi sittenkään, ei voi mitään, mutta se ulkonäkö ei tosiaan nyt pitäisi olla NIIN iso asia silloin, kun kyse on tavallisista perusnäteistä ihmisistä.
Ymmärtäisin, jos olisi 50 kg ylipainoa tai muuten jotenkin todella luotaantyöntävä fyysisesti. Mutta näistä kukaan ei ole.
Vai oletko se sinä joka ymmärtää tahallaan väärin? Jos haluat puhua ohjelmasta, älä kerro omista platonisista seksisuhteista, kun kyse on avioliittoon hakeutuneista pareista jotka haluavat merkityksellisen ihmissuhteen.
Jos toisen ulkonäössä jokin on turn-off, se on sitä. Ei sinun määrittelemä 50kg ylipainoa ole se ratkaiseva määrä ylipainoa. Ja miksi edes kiusaat ylipainoisia mainitsemallasi tavalla?
Niinno, edelleen se merkityksellinen ihmissuhde ei voi alkaa ilman, että siihen panostetaan ja pyritään löytämään se hyvyys ja viehättävyys siitä valitusta kumppanista. Vai lähteekö joku tosiaan tähän ohjelmaan ajatuksella, että sieltä kävelee vastaan se kaikkien omien unelmien täydellinen täyttymys? Läheisyyden ja myös seksin kokeileminen on minusta ihan olennaista tässä - ne ovat kuitenkin asioita joilla on pitkässä parisuhteessa paljon painoarvoa.
Lisäksi täytyy sanoa, että etenkin miesten kohdalla seksi ilman tunteita onnistuu kyllä valtaosalta. Naisilla ehkä keskimäärin enemmän tunnepuoli merkitsee tässä asiassa, mutta silti kuitenkin kaikki parit (pois lukien ehkä E&T) tuntuvat edes jonkin verran pitävän toisistaan - eli senkään ei pitäisi olla ylitsepääsemätön asia.
Tuon ison ylipainon mainitsin lähinnä siksi, että myös keskimäärin pieni ylipaino ei useimmille ole mikään totaalinen turn-off, mutta aika monille sitten vaikea ylipaino on. Tottakai tilannekohtaista tämäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jännä, miten harvoin kukaan ryntää puolustamaan ko.henkilöä, kun täällä asiattomastikin moititaan sen tai sen naisen nenää, hampaita, kitisevää puheääntä, leukaa, kiloja, kilottomuutta tai aprikoidaan joidenkin henkilöiden seksuaalista suuntautumista jne. MUTTA voi mikä hoppu eräille tulee rynnätä vimmalla puolustamaan, kun Matin omituista ja loukkaavaa käytöstä ja puheita ohjelmassa täällä ruoditaan ja kyllä, paheksutaankin!
Naisia haukutaan, miehiä puolustellaan. Miesten huono käytös, haluttomuus tms. katsotaan usein myös sen naisosapuolen syysi. Ja naisia haukkuvat pääosin nimenomaan naiset. Samaa sukupuolta olevien kritisointi on joillekin jollain pimeällä tavalla oman arvon nostamista. Toki varmaan myös projisoidaan paljon.
Vierailija kirjoitti:
Miettiikö ihmiset näin paljon ja tuomitsevastikin tavallisen elämän kavereitaan, tuttujaan ja työkavereitaan? Vai onko tämä näin tarkkaa vain siksi, että nämä päähenkilöt ovat näytille itsensä asettaneet? Mietin vain kun tiiän, että mulla itsellä on eläväiset kasvot ja aika tasainen ja matala ääni, että mitäköhän selän takana on tulkittu väärin? Huh huh, onneksi en tiedä.
Ootko sellaisesta kuullut kuin trollaus? Älä ota kirjoituksia internetissä totuuksina.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on ihana!
Moi Tuomas.
Ku ei ollu täsmä sitä mitä tilasin, en ala ollenkaan, en alkuunkaan, byääääääää. Joo, mä tiesin heti ettei täst tuu mitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miran, Elina Tanskasen eikä kenenkään muunkaan henkilön painosta ole todellakaan fiksua julkisesti kirjoitella.
Kyllä mielestäni on järkevää keskustella ylipainosta eikä laittaa päätä pensaaseen ja kieltää kolo Suomessa vallitsevaa ongelmaa.
Mitä jos itse menisit pensaaseen. Ja pysyt siellä. Ei sinun tarkoitus ole mitään ongelmaa ratkaista, vaan aiheuttaa mielipahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miran, Elina Tanskasen eikä kenenkään muunkaan henkilön painosta ole todellakaan fiksua julkisesti kirjoitella.
Kyllä mielestäni on järkevää keskustella ylipainosta eikä laittaa päätä pensaaseen ja kieltää kolo Suomessa vallitsevaa ongelmaa.
Höpsis, ei kyllä tässä ketjussa. Avaa huolenaiheellesi oma keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.
Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.
Olen samaa mieltä, että Matti vaikuttaa vain kokemattomalta, ei pahalta tai pelimieheltä. Ja Miralla oli valmis suunnitelma aviomiehen varalle, Matin tehtäväksi jäi pyristellä parhaansa mukaan ja kokemattomana ei saanut sanottua asioita siten kuin olisi kannattanut.
En siis syyttäisi kumpaakaan, tai syyttäisin yhtä paljon - miten vaan. Lopputulos olisi heidän kohdallaan voinut olla toisenkinlainen, heissä oli niin paljon samaa ja olivat ulkoisestikin match.
Suurimman osan Matin ryöpytyksestähän täällä on saanut aikaan tuo trolli (tai sairas ihminen), joka suoltaa ilkeyksiä Matista jatkuvalla syötöllä. Tämä ketju loppuisi lyhyeen, jos tästä ilmoittaisi ylläpidolle. Mitäpä tehtäisiin? Älkää edes ruokkiko häntä!
Lopeta omien ongelmiesi projisointi muihin kirjoittajiin välittömästi.
Matti saa kuraa niskaan koska käyttäytyy huonosti vaimoaan kohtaan. Kun ei tunne itseään edes lähes nelikymppisenä, sitä näyttäytyy nolona televisiossa. Parastahan olisi itsenäistyä ja ottaa vastuu hyvinvoinnistaan.
Tästä Matin lahtaajasta on nyt tehty ilmoitus ylläpidolle.
Asiaton käytös kuuluu aina raportoida. Mielenkiinnosta kysyn, mitä tuossa lainaamassasi viestissä oli väärin? Entä mitä tämä "lahtaus" josta puhut tarkoittaa? Et kai viittaa väkivaltaan? Taidan raportoida viestisi sääntöjen vastaisena.
Älä hätäile, kyllä se selviää viestitunnuksesi perusteella, mitä soopaa olet täällä kirjoittanut Matista. Ei kyse ole yhdestä viestistä vaan jatkuvasta perusteettomien ja loukkaavien syytösten esittämisestä.
Eli et siis vastaa yksinkertaiseen kysymykseen, ja vain jatkat trollausta. Viestisi on nyt ylläpidon tarkasteltavana.
Nuorten naisten ylipaino on kyllä hälyttävää. Aiheuttaa lapsettomuutta ja periytyy lapselle. Äidit ovat väsyneitä ja haluttomia.
Mutta tämähän on tabu ja halutaan kieltää puhumasta tästä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorten naisten ylipaino on kyllä hälyttävää. Aiheuttaa lapsettomuutta ja periytyy lapselle. Äidit ovat väsyneitä ja haluttomia.
Tutkimusten mukaan se on kylläkin ennen kaikkea vanhojen miesten ongelma se ylipaino ja muutenkin huonot elintapoihin liittyvät tavat. Osuuko kenties arkaan paikkaan, projisoit muihin itsesyytöksesi. Ei hätää, alat syömään terveesti ja laihdutat pikkuhiljaa, hyväksyt lihavuutesi.
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on ihana!
Milläköhän lailla? Aika juntti, joustamaton ja keskenkasvuinen, pitää törkeää puhettaan ainoastaan rehellisenä ja suorana, muiden loukkaantumisia näiden omana vikana. Vaatetus mautonta ja silmärypytkin syvemmät jo kuin monilla tuplasti vanhemmilla. Sokea omille virheilleen.
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, yksi asia mikä on ihmetyttänyt/ärsyttänyt suuresti: miksi Matti ei puhu Mirasta vaan aina vaan vaimosta?? Kuulostaa todella todella oudolle kun ei voi puhua puolisosta etunimellään 😟
Mä alapeukutin tätä ihan vaan siksi, että olin 15v. naimisissa miehen kanssa, joka ei koskaan kutsunut minua vaimokseen. Olin aina vaan se Minna koko yhdessäolon ajan. Ihan kuin hän ei oleisi pitänyt minua omanaan. Minä taas ihailen, kun miehet tässä sarjassa puhuvat vaimoistaan (paitsi Tuomas).
Kyllä Mira ja Mati näyttivät pysyttelevän todella etäällä toisistaan. Kommunikointikin oli pinnallista piikittelyä. Ilmassa leijuva parisuhteen tila jätti tilaa haaveille, ja haaveet harvoin kohtaavat toisensa. Olisin toivonut molemmilta roimasti enemmän heittäytymistä. Ihan konkreettisestikin, vaikka heittäytymistä toisen kaulaan. Ehkä he olivat sen tehdäkseen kuitenkin liian samanlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on ihana!
Moi Tuomas.
Eikun olen nainen kyllä, vanhempi kuin Tuomas. Tuli hänestä Nuuskamuikkunen mieleen viime jaksossa, kulkee omia polkujaan ja ottaa riippukeinussa torkut välillä.
Vierailija kirjoitti:
Tälle tosiaan voisi perustaa ihan oman keskustelunavauksen, kun ei liity Ensitreffit alttarilla -ohjelmaan, kuin sivulauseen sivulauseella.. Plaah.
Vierailija kirjoitti:
C MORE -JAKSON JÄLKEISIÄ AJATUKSIA
.
.
.
.
Ei tosiaan näytä hyvältä yksikään suhde jatkon kannalta. Alun jaksojen jälkeen on kyllä pyörähtänyt omat ajatukset pareista ja yksilöistä joiltakin osin varsin toiseen asentoon.
.
Matti & Mira. Teki kipeää katsoa miten pari ajautui eroon kahden jakson aikana. Tämä harmittaa näistä eniten, koska pidin ja pidän yhä molemmista ja heissä oli potentiaalia. Mira on lämmin, söpö ja kaunis, Matti huomaavaisuuteen pyrkivä ja omaa kyllä varsin kivan ulkomuodon. Huolimatta lopputuloksesta, minusta molemmat olivat kyllä ihan hyvään pyrkiviä, mutta arkoja.
Matti on nyt saanut kovaa ryöpytystä tässä, mutta itse en näe hänessä mitään pelimiestä, vaan kokemattomuuden. Lopputulos toki on aika ruma, mutta en nyt demonisoisi Mattiakaan. Ajattelen, että homma olisi voinut mennä toisinkin ilman sitä Miran jatkuvaa vihjailua raskautumisesta, lapsista ja siitä tietynlaisesta käsikirjoituksesta joka hänellä tuntui olevan Matin varalle. Ohjelmaa tehtiin ehkä reilun kuukauden ajan, joten kokeneempaakin kaveria olisi voinut ahdistaa tuossa. Toivon näille kyllä vilpittömästi hyvää molemmille jatkoelämää ajatellen.
.
Janne & Kati. Päin seinää tuntuvat nämäkin menevän, harmi alun hurmaantumisen jälkeen. Katin tyyli kouluttaa Jannea tuntuu kyykyttämiseltä ja siltä että kaikki on koko ajan Jannen syytä. Ymmärrän että erilaiset temperamentit turhauttaa molempia, mutta tyyli jolla Kati hyökkää on ruma. Kati sentään itsekin tuon hyökkäävyytensä tunnusti ihan noilla sanoin, mistä iso peukku. Allekirjoitan täysin Jannen sanoman, että kyllästyttää myös jatkuva keskustelu keskustelemisesta.
Se mitä en hahmota, että miksi sanotaan että Janne ei puhu? Jannehan puhuu ja sanoittaa ajatuksiaan ja tunteitaan enemmän ja paremmin kameran edessä kuin yksikään toinen mies tällä kaudella, ellei peräti koko EA-historiassa. Jannen sanoissa on sata kertaa enemmän sisältöä kuin Katin, joka käyttää kyllä paljon sanoja mutta ei oikeastaan pääse ulos niistä yksistä ja samoista teemoista. Tyhjänpäiväistä jauhamista ja Jannen syyllistämistä.
.
Tommi & Juudit. Tämä on jotenkin erikoinen pari. Alussa pidin heitä unelmamätsinä, mutta enää en tiedä mitä ajatella. Juudit on edelleen Jannen ohella yksilölempparini, mutta tosiaan täälläkin mainittu liika ymmärtäminen on... liikaa. T-paita -lahja "olet hyvä sellaisena kuin olet" oli jotenkin jo aivan plaah. Syyllistyn itse täysin samaan ja tuntuu kyllä tarpeelliselta nähdä nyt näin sivusta miltä tuollainen ylilämpö ja yliymmärtäminen vaikuttaa pitkän päälle. Asiattomuuden puolelle ei tietenkään pidä lähteä vastoin omia arvojaan ja tapojaan vuorovaikuttaa, mutta kyllä pieni kirpeys virkistäisi.
.
Tuomas & Emma. Plörinäksi meni heti alkuun ja samalla kaavalla loppuun. Alussa Emma oli hermoja repivä, lopussa olen alun suhteen edelleen kyllä ihan samaa mieltä, mutta kyllä alkoi Tuomaskin ärsyttää nyt. Sympatiani olivat sinänsä Tuomaksen puolella pitkään, mutta jotenkin siinä Emman käytöksen ruotimisessa vähempikin olisi riittänyt, se meni yli.
Emman ulkonäköä on täällä moitittu todella rumasti, mutta itse olen sitä mieltä että hän on kyllä varsin söpö ja nätti.
.
Tämä C Moren jakso (kauden toiseksi viimeinen) oli sinänsä aika yllättävä, että tuossahan käytännössä jo poikkeuksellisesti paljastettiin ketkä jatkaa, ketkä ei. Saattasiko olla niin, että tuohon tuleekin vielä yllätyksiä viimeiseen jaksoon? Jos niin on, veikkaan että Mira ja Matti ottavat sittenkin vielä mahiksen katsoa.
Minkähän takia tosiaan lopputulos ikään kuin lyötiin jo toka vikassa jaksossa pöytään? Olisiko oikeasti tulossa vielä jonkinlainen yllätyskäänne vähintään yhden parin suhteen? Muutoin viimeisen jakson jännitykseltä vietiin kyllä täydellisesti pohja.
Voi kun M&M saisivat/olisivat saaneet hhomman toimimaan. Mun käy vähän sääliksi molempia, vaikka molemmilla oli reippaasti parantamisen varaa. Olisivat kuitenkin olleet tietyllä tavalla tasaväkisin pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, yksi asia mikä on ihmetyttänyt/ärsyttänyt suuresti: miksi Matti ei puhu Mirasta vaan aina vaan vaimosta?? Kuulostaa todella todella oudolle kun ei voi puhua puolisosta etunimellään 😟
Mä alapeukutin tätä ihan vaan siksi, että olin 15v. naimisissa miehen kanssa, joka ei koskaan kutsunut minua vaimokseen. Olin aina vaan se Minna koko yhdessäolon ajan. Ihan kuin hän ei oleisi pitänyt minua omanaan. Minä taas ihailen, kun miehet tässä sarjassa puhuvat vaimoistaan (paitsi Tuomas).
Epäilen että ei Matti edes muista vaimonsa nimeä, niin heikosti on panostanut ohjelmaan ja takakireänä kaikissa kuvauksissa.
Mitä tulee tuohon että puhuuko puolisosta tittelillä vai etunimellä... Aika paljon on pariskuntia jotka pilaavat intohimon arkipuheellaan, jossa toinen on aina "mamma" tai muu hahmo johon ei liity minkäänlaista värinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuomas on ihana!
Moi Tuomas.
Eikun olen nainen kyllä, vanhempi kuin Tuomas. Tuli hänestä Nuuskamuikkunen mieleen viime jaksossa, kulkee omia polkujaan ja ottaa riippukeinussa torkut välillä.
Moi Tuomas!
Viestin 12321 kirjoittajalle:
Nenäänkö se sun mies noita panisi, vai miksi se nenä pitää koko ajan mainita?
Tuomas on ihana!